حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام طلایی یا هاتگرام پیام رسان مستقل هستند؟! خوابید یا خود را به خواب زده اید؟

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار داخلی

اخبار را مرور می کردم که رسیدم به اظهار نظر آقای پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس رسیدم.  او گفته بود “خبرگزاری فارس از همه پیام‌رسان‌های قانونی استفاده می‌کند/ فعالیت فارس در طلاگرام و هاتگرام” پیام رسان قانونی؟! طلاگرام؟! هاتگرام؟! پرسش ما این است که تلگرام طلایی یا هاتگرام پیام رسان مستقل هستند؟! خوابید یا خود را به خواب زده اید؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

می دانیم تلگرام پیام رسانی است که کلاینت های توسعه دهنده ثالث دارد. این کلاینت ها می توانند ویژگی هایی را به شما اضافه کنند و در مواردی ویژگی هایی را شما اطلاع ندارید را انجام دهند. ما تا کنون چندین مقاله درباره تلگرام طلایی، هاتگرام و دیگر کلاینت های فارسی مدعی “نسخه بدون فیلتر تلگرام فارسی” در ترنجی خوانده ایم که برخی از آن ها را یادآوری می کنیم:

بیشتر بخوانید: نسخه فیلترشکن تلگرام و نسخه های غیر رسمی را نصب نکنید، هشدار وزارت ارتباطات

بیشتر بخوانید: تلگرام طلایی را لغو نصب کنید، امنیت مبهم از نظر کارشناسان

بیشتر بخوانید: تلگرام طلایی جاسوسی می کند: بررسی کد جاوا کلاینت تلگرام طلایی

بیشتر بخوانید: اوپنگرام (OpenGram) چیست؟ چرا تلگرام بدون فیلتر اندروید را عرضه می کند؟

بیشتر بخوانید: تلگرام ایکس (Telegram X) تقلبی به عنوان نسخه بدون فیلتر تلگرام در حال انتشار است!

بیشتر بخوانید: جت گرام (JetGram) جدیدترین پوسته تلگرام طلایی!

بیشتر بخوانید: آزادگرام (Azadgram) را نصب نکنید

مسئله ای که برخی در آن یا با خود یا با ما رودربایسی دارند این است که به کلاینت های ایرانی تلگرام می گویند “پیام رسان”. آیا این ها “پیام رسان مستقل” هستند که این صحبت را می کنید؟ آیا امنیت کاربران و حریم خصوصی آن ها با این کلاینت های فارسی تامین است؟

عمده کاربردی که از کلاینت های ایرانی تلگرام می شود محدود کردن کانال هایی است که آن ها را به هر دلیلی نامناسب می دانند. صحبت اینجاست که چرا خود را به خواب زده اید؟ اظهار نظر زیر را بخوانید:

تیرانداز بر عدم بازگشت خبرگزاری فارس به پیام رسان اصلی تلگرام تاکید کرد و افزود: هیچ برنامه ای برای بازگشت به تلگرام نداریم اما با توجه درخواستهای متعدد مخاطبان و فعالیت قانونی و بدون مشکل هاتگرام و طلاگرام، در کنار فعالیت در سایر پیام رسانهای داخلی، در این دو پیام رسان نیز فعالیت خواهیم کرد.

این یعنی شما در تلگرام در دسترس نیستید؟! کمتر از یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم تلگرام اینجاست که بماند! دلیل افت بسیار زیاد پیام رسان های داخلی ای است که با هزینه های هنگفت ارایه شدند. در نهایت دو هفته پیش نیز می خوانیم که فعالیت تلگرام های فارسی در حوزه تصمیمات وزارت ارتباطات نبوده است!

چرا درباره تلگرام شفاف سازی نمی شود؟

در حال حاضر تقریبا همه رسانه ها از تلگرام استفاده می کنند ولی کسی به روی خودش نمی آورد. شما چطور فکر می کنید؟ آیا شما هنوز از تلگرام استفاده می کنید؟ فکر می کنید راهبرد دولت در برابر تلگرام چه خواهد بود؟ قرار است همینطور کژ دار و مریز زیر نقاب تلگرام طلایی و هاتگرام فعالیت کند یا اتفاق دیگری می افتد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

پروژه استفاده از پیام رسان های داخلی شکست خورد. حتی اگه تلگرام طلایی و … رو فیلتر کنند باز هم مردم از پیام رسان های داخلی استفاده نمی کنند.
بهترین نسخه، همین تلگرام رسمی هست و سعی کنید از نسخه های غیر رسمی استفاده نکنید.

lovenokia

نکته ای که جالبه تا قبل از هیلترینگ تلگرام بیش از 90 درصد مردم آشنایی با هیلترشکن نداشتند 🙂
الان دیگه با ف.هلترینک تلگرام ، بقالی سر کوچمون انواع روش های دور زدن هیلترینگ رو یاد گرفته 🙂 یعنی ترکیدم از خنده

همونطور که گفت “رییس سازمان فناوری اطلاعات: فیلترینگ تلگرام یک اشتباه امنیتی بود”
الان دیگه مردم نه تنها به تلگرام بلکه انواع و اقسام سایت ها دسترسی دارن 🙂

Naranj

اقای عطا.یی با دم شیر بازی نکنید اینا جنبه ندارن ها..یادتونه که؟!

Ahmad9300

اما به نظر من حرف بدی نزده چون چیزی که منع قانونی داره استفاده از نسخه ی اصلی تلگرام هست اونم به خاطر اینکه دور زدن فیلتر حساب میشه اما تلگرام طلایی و هاتگرام هر چند که یه جورایی فیلتر شکن هستند اما به هر حال از یه جایی مجوز دارن یا به یه حایی وصلن که دارند بدون مشکل کار میکنند یا به تعبیر دیگه فعلا از قانون فیلترینگ تلگرام مستثنی شدند و فکر میکنم همین مقدار کافی باشه تا وضعیت استفاده از این ۲ اپ با نسخه های دیگه متفاوت باشه

CAPCOM

تلگرام نشون داد که پیروز میدان بوده و هست وخواهدبود همه دارن استفاده میکنن اما هیچ وخت فراموش نمیکنم که رییس جمهور ما به دروغ گفتن که ما دست روی فیلترینگ تلگرام نمیبریم واین حق رو از مردممون نمیگریم اما یک هفته بعد درکمال ناباوری تلگرام فیلتر شد ورییس جمهور ما فقط لبخند میزد

Pouya

جناب عطایی نارنج درست میگه حرفاتون صحیحه ولی مثل دفعه پیش فیلتر نشه سایت?

Cyrus

حتما حتما حتما از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید
حتی از مارکت های ایرانی ،چیزی دریافت نکنید!
آقای عطایی لطفاً راه هایی مفید برای دور زدن پلی استور و اپ استور معرفی کنید
از آخرین آپدیت پلی استور حتی محدودیت ها کمی بیش تر شده!قبلاً اکثر برنامه ها دانلود می شد اما از آپدیت جدید روی لوکیشن ایران ، حتی برنامه هایی که دارای محدودیت برای ما نیستند اصلا لود نمیشن! حتی یک درصد !
چند روش رو به صورت تجربی یاد گرفتم?

Pouya

من که کلیر دیتا میزنم گوگل پلیو بعد Tunder vpn رو که از خود گوگل پلی گرفتمو کانکت میکنم بعد ک وارد گوگل پلی میشم دیگه راحت همه اپا دان میشه مثل توییتر

REZA

کلیر کش هم کنین کافیه

Saeed393

دیگه به شخصه برای من دنیای تکنولوژی و موبایل و وب مرده!!
دیگه خبرای تکنولوژی هیچ اهمیت و هیجانی نداره، با این اوضاع اقتصادی فکرمون اونقدر بهم ریخته که نخوایم فکر تلگرام و سامسونگ و اپل و…. رو بکنیم واقعا اوضاع حذل بهم زنیه

من چندین ساله هروقت نت وصل میکنم یه برنامه هیتلتر شکن اونم از نوع بهترینش مثل nord و express که پولین وصل میکنم میرم تو نت برام مهم نیست چه سایتی بازه چی بسته

siavash-t

مشکل اجباری کردن این قضیه بود که کار اشتباهی بود. یعنی سعی شد به زور مردم رو وادار به استفاده نکردن از تلگرام کنند که اشتباه بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)