حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ برای یک دستگاه انعطاف پذیر تا 360 درجه

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ

می دانید چیست؟ وقتی یک تحول بزرگ قرار است رخ بدهد نیاز به یک فرم فکتور جدید است. مثلا کامپیترهای شخصی قرار شدن که قابل حمل شوند و نتیجه ابتدایی لپتاپ ها بودند و سپس تبلت ها، خود تبلت ها حالا چند مدل دارند ولی در نهایت به نظر می رسد طراحی سرفیس ها بهترین (فعلا) است. موبایل های هوشمند سال 2007 توسط اپل واقعا باز-طراحی شدند و حالا یازده سال از آن زمان می گذرد و دنیای موبایل در آستانه یک تحول بزرگ دگیر است. دستگاه های منعطف که حالا یا تبلت هستند یا موبایل یا ترکیبی از هر دو باید ارایه شوند و تقریبا همه شرکت ها در حال توسعه این دستگاه ها هستند. سامسونگ یکی از شرکت هایی است که در این زمینه حق احتراع های فراوانی دارد. حالا حق اختراع سامسونگ برای یک دستگاه انعطاف پذیر تا 360 درجه منتشر شده است که بد نیست به آن نگاهی داشته باشیم. با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، یک تبلت را شاهد هستیم که هم به داخل و هم به بیرون می تواند جمع شود و به عبارت فنی تر تا 360 درجه قابل انعطاف است. این سبب می شود که علاوه بر استفاده به صورت تبلت، بتوانید به عنوان موبایل یا به عبارت صحیح تر، یک دستگاه هوشمند با نمایشگر کوچکتر هم از آن استفاده کنید. در این طرح به دلیل توانایی جمع شدن دستگاه به داخل، وقتی به آن نیاز نداشتید هم جمعش کنید بگذاریدش در جیبتان!

بدون شک غایت همه این دستگاه های منعطف را می توان در تبلت های منعطف سریال وست ورد (West World) دید اما تا آن روز فاصله زیادی داریم، حداقل اینطور به نظر می رسد. این طرح ماه آوریل امسال یعنی حدودا 6 ماه پیش در سازمان مالکیت معنوی جهانی (WIPO) ثبت شده و ماه جاری میلادی تایید شده است.

این حق اختراع دستگاه منعطف سامسونگ با نام عجیب “Display Device” ثبت شده است

این حق اختراع دستگاه منعطف سامسونگ با نام عجیب “Display Device” ثبت شده است در توصیف آن آمده “دستگاهی که بر اساس نحوه جمع کردن شما رابط کاربری را به روز می کند” همچنین در دو انتهای این نمایشگر دو آهنربا وجود دارد که برای بسته شدن و ثابت شدن حالت کلی دستگاه استفاده می شود. سامسونگ در حال حاضر نمایشگر 14 اینچی OLED خمیده را در نمایشگر SID Display لس آنجلس معرفی کرده است و دو روز پیش نیز اشاره به موبایل منعطف سامسونگ در تیزر کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت برای تاریخ ۱۶ آبان را داشتیم! به نظر باید خبرهای جالبی همین نزدیکی ها باشند!

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید فرم فکتور صحیح برای دستگاه منعطف چه باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

دیگه هر چند حالت ممکن لوله بوده اپل ثبت کرده

کهکشان

جالب بید

علی شیخ زاده

قطره قطره جمع گردد!
توی معرفی اولین محصول منعطف نمیشه انتظار یه دیوایس شگفت انگیز داشت اما کم کم تکمیل میشه چه توسط خود شرکت چه شرکت های دیگه!
به نظرم سامسونگ که پیشرو در پنل های اولد هست میتونه این رویا رو استارت بزنه چون علمشو داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)