حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ هالووین ۲۰۱۸ چه روزی است؟

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | تقویم

اگر بپرسید تاریخ هالووین ۲۰۱۸ چه روزی است باید به صورت فنی بگویم آخرین روز ماه اکتبر جشن هالووین برگزار می شود و آخرین روز ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به تاریخ شمسی ما در ایران می شود ۹ آبان ۱۳۹۷ یعنی یک روز پس از کنفرانس ۸ آبان اپل و دقیقا روز معرفی آنر (Honor) برای آنر مجیک ۲ و آنر واچ! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاریخ هالووین ۲۰۱۸ برابر ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸
تاریخ هالویین ۱۳۹۷ برابر ۹ آبان ۱۳۹۷
تاریخ هالووین ۱۴۴۰ برابر ۲۱ صفر ۱۴۴۰

بیشتر بخوانید: ۲۰ فیلم ترسناک برای تماشا در هالووین

هالووین (Halloween) یک جشن مسیحیت غربی و بیشتر سنتی می‌باشد که مراسم آن سه شبانه‌روز ادامه دارد و در شب ۳۱ اکتبر (نهم آبان ۱۳۹۷) برگزار می‌شود. بسیاری از افراد در این شب با چهره‌های نقاشی شده، لباس‌های عجیب یا لباس‌های شخصیت‌های معروف، چهره و ظاهری که به‌نظرشان ترسناک باشد خود را آماده جشن می‌کنند؛ همچنین کودکان برای قاشق‌زنی برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خانه دیگران می‌روند. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند.

هالووین را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا بردند

یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل است که درون آن را خالی کرده و برای آن چشم و ابرو و دهان به صورتی ترسناک درمی‌آورند و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن جلوه‌ای ترسناک می‌دهند.

در بسیاری از نقاط جهان، مراسم دینی-مسیحی اجرا می‌شود، از جمله حضور در مراسم کلیسا و دعاخوانی با روشن کردن شمع بر سر قبر مردگان، گر چه در جای دیگر به صورت یک جشن سکولار است و جنبه تجاری دارد. برخی از مسیحیان در طول تاریخ در این روزها از خوردن گوشت در شب امتناع می‌ورزند، یک سنت در خوردن غذاهای خاص در این روز که به شب زنده داری می‌پردازند، خوردن سیب و سیب زمینی و پن کیک یا کیک روح می‌باشد.

به هر حال شاید هالووین با فرهنگ ایرانی کاملا غریبه باشد اما عموما جشن ها و مناسبت ها بهانه ای برای دورهمی هستند!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)