حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین از زبان وزیر ارتباطات

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی

مراسم اربعین هر سال با شکوه تر از سال گذشته انجام می شود و برای باشکوه تر برگزار شدن این مراسم ملی باید تمام نهادها با هم همکاری داشته باشند تا زیرساخت های زمینه های مختلف فراهم شود. امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین از زبان وزیر ارتباطات اطلاعاتی منتشر شد که مرور آن ها می تواند مفید باشد. با ترنجی همراه باشید.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین، اظهار داشت: بالون اینترنت هم‌اکنون در مدار است. در مهران پس از اینکه دو روز در مدار بود صاعقه با آن برخورد کرد و دچار مشکل شد، اما بعد از ٢٤ ساعت بالون دیگری مستقر شد و الان هم در مرز مهران و هم شلمچه در حال ارائه خدمات است.

بالون اینترنت هم‌اکنون در مدار است

وی افزود: آنچه در مهران است، از خدمات نسل چهار استفاده می‌کند و شعاع زیادی را با سرعت ٣٠٠ مگابیت بر ثانیه پوشش می‌دهد. آنچه در شلمچه است نیز از وای‌فای استفاده می‌کند و سرعت آن ٥٤ مگابیت بر ثانیه است.

جهرمی ادامه داد: مهمترین نکته ای که این تجهیزات تامین می‌کند، ارتباطات مورد نیاز برای عوامل عملیاتی و تجهیزات مستقر در منطقه است که در کنار آن به مردم نیز خدمات ارائه می‌کند.

وزیر ارتباطات در خصوص بازار موبایل نیز تصریح کرد: در بحث تامین موبایل باید تسهیلات مورد توافق که بنا بود تغیراتی در چارچوب واردات انجام شود، فراهم شود. کارگروه ریجستری این موضوع را تصویب کرد اما مصوبه در حوزه اجرا با توجه به تغییراتی که در وزارت صنعت در حال رخ دادن بوده، متوقف شده است.

آذری جهرمی در پایان گفت: در حوزه تجهیزات توقیفی نیز هنوز اشکال برطرف نشده و طبیعتا به بازار نیامده اند. هر زمان مصوبات اجرا شود این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

نظر شما چیست؟ شما امسال اربعین به عراق سفر می کنید؟ چه مواردی برای شما اهمیت بالایی در این سفر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)