شانزده − 4 =

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست HMD Odyssey VR سامسونگ با فناوری Anti-SDE چگالی تصویر 1233ppi را برای کاربران متصور می شود

سینا عطایی

نوشته

8 ماه قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ ، واقعیت مجازی

می دانیم که نزدیک ترین گجت ها به چشم ما، هدست های واقعیت مجازی هستند. این هدست ها نمایشگر با در نزدیک ترین فاصله نسبت به چشم ما قرار می دهند و بسیار مهم است که چگالی تصویر بالایی داشته باشند. هدست HMD Odyssey VR سامسونگ همین چگالی تصویر بسیار خوب 616ppi را ارایه می کنند اما چطور می شد اگر بدون افزایش تعداد پیکسل می توانستیم تجربه بصری کاربر را با چگالی تصویر بالاتر متصور شویم؟ امشب خبر می رسد که هدست HMD Odyssey VR سامسونگ با فناوری Anti-SDE چگالی تصویر 1233ppi را برای کاربران متصور می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هدست واقعیت مجازی سامسونگ

هدست واقعیت مجازی سامسونگ

در نسخه جدید هدست HMD Odyssey VR سامسونگ از فناوری Anti-SDE یا Anti-Screen Door Effect استفاده شده است که یک ویژگی سخت افزاری است و سبب می شود با وجود تعداد پیکسل برابر 2880*1600 پیکسل در همان اندازه 3.5 اینچی کاربر تصور کند به جای چگالی تصویر 616ppi شاهد تماشای محتوا روی نمایشگر با چگالی تصویر 1223ppi است.

توضیح این که چطور فناوری Anti-SDE سامسونگ می تواند چنین کاری را انجام دهد کمی سخت بوده اما اینطور توضیح داده شده است: “یک شبکه که نور را از هر پیکسل پخش می کند و تصویر را به مناطق اطراف هر پیکسل تکرار می کند.” و قرار است این سبب شود شما فضای بین پیکسل ها را سخت ببینید و تصور کنید که چگالی تصویر 1223ppi بوده، درکش کمی سخت است! به زمان ساده تر به نظر می رسد سامسونگ این نمایشگرها را با یک “پخش کننده” تعبیه کرده است که طراحی شده است تا نور را به شکاف های بین پیکسل خالی بیندازد و در نتیجه جلوه ی صفحه نمایش را پنهان کند.

این “پخش کننده” می تواند اثر فاصله خالی بین پیکسل ها را کاهش دهد که به نظر مشابه شبیه نمایشگر با دو برابر تراکم پیکسل است، اما باید بگوییم، شارپنس تصویر (جنبه ای که بیشتر با رزولوشن ارتباط دارد ) با این روش نمی تواند افزایش یابد.

همچنین در جهت ارگونومی بهتر شاهد افزایش فاصله بین دو چشم از 32 میلی متر به 40 میلی متر هستیم. این سبب می شود که کلیت دستگاه از 138 میلی متری به 146 میلی متر برسد و هدست روی صورت های بیشتری، بهتر جای بگیرد. همچنان نمایشگرهای Super AMOLED هدست HMD Odyssey VR سامسونگ با Refresh Rate 90Hz ارایه می شوند. قیمت این هدست 500 دلار است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این فناوری Anti-SDE سامسونگ چقدر در تجربه کاربری کاربران تاثیر مثبت بگذارد؟ به هر حال آینده، آینده واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

roadtovr

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. chalton
    chalton
    ترنجِ خیلی رسیده



    13



    11

    گوشی ای از نتیجه هزینه تحقیق و توسعه،صفحه نمایش همون اندازه همون رزولوشن نسل قبل اما چگالی تصویرش از ۶۱۶ اومده 1223 ppi،حالا برید منتظر باشید چند سال دیگه برند مورد علاقتون همچین هدست واقعیت مجازی رو بده بیرون.

  2. s7h
    ترنجِ نرسیده



    10



    3

    تنها واقعیت مجازی که تا الان تجربش کردم مال سونی4 بود که تجربه فوق العاده ای بود چیزی که در آینده شاهدش هستیم رفتن به دنیایی ما فوق تصور با هدست های واقعیت مجازی هست اسم فیلمی که میتونیم در واقعیت در آینده نچندان دور با دانش بشری بهش برسیم ready one player 2018 هست که واقعا از این ایده خوشم اومد البته باید محدود باشه وگرنه اعتیادش هزاران برابر مخرب تر از مواد مخدر خواهد بود

  3. romas
    romas
    ترنجِ رسیده



    1



    0

    عالیه ، مرسی سامسونگ

10 کاربر برتر
  1. 1# ahmad - 9,298 ترنج
  2. 2# Peiman - 7,977 ترنج
  3. 3# علی شیخ زاده - 6,169 ترنج
  4. 4# Pouya - 5,881 ترنج
  5. 5# Sajad - 5,611 ترنج
  6. 6# Mortazavi - 4,135 ترنج
  7. 7# دکتر رسول آریان - 3,786 ترنج
  8. 8# Milad7 - 3,550 ترنج
  9. 9# REZA - 3,130 ترنج
  10. 10# Amir026 - 2,928 ترنج
کانال تلگرام ترنجی