حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 خودرو دست دوم با کیفیت حدود 100 میلیون تومان

این روزها با گران شدن خودروهای داخلی و دیدن قیمت های فضایی شاید به ذهن شما رسیده باشد که به جای پیش خرید خودرو صفر در این شرایط بهتر باشد خودرو دست دوم بخرید. در ادامه با ترنجی باشید تا 10 خودرو دست دوم با کیفیت حدود 100 میلیون تومان را با هم مرور کنیم.

در این نوشتار می خواهیم در شرایط کنونی فهرستی از خودرو‌های قابل اعتماد که همچنان می توان با بودجه ای در محدوده 100میلیون تومان در بازار خریداری کرد را به مخاطبان معرفی کنیم. طبیعی است که این فهرست جایی برای خودرو‌های خاص، کلاسیک، فرسوده، برند‌های نامعتبر و بدون شبکه خدمات پس از فروش ندارد.

بیشتر بخوانید: ۳ گزینه خرید خودرو تا قیمت ۵۰ میلیون تومان

هیوندای آوانته (بین 70 تا 90 میلیون تومان)

هیوندای آوانته

هیوندای آوانته

” آوانته ” ای که در فاصله سال های ۸۴ تا ۹۱ توسط ” کرمان موتور ” در ایران مونتاژ شد، در حقیقت فیس لیفت نسل دوم هیوندای الانترا است که این روز‌ها در بازار وارداتی های ایران محبوبیت بسیاری دارد. آوانته در ایران در دو مدل با جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده است.

آوانته چهره جذاب و امکانات زیادی ندارد اما مالکان این خودرو از شتاب خوب و استهلاک پایین آن سخن می گویند. کیفیت ساخت آوانته در مقایسه با بسیاری از چینی های بازار بهتر است و با توجه به تعداد زیاد نمایندگی های شرکت کرمان موتور، همچنان از نظر خدمات پس از فروش در سطح قابل قبولی قرار دارد. آوانته از موتور ۲٫۰ لیتری با ۱۴۳ اسب بخار قدرت برخوردار است که این پیشرانه در مدل های اتوماتیک نیز چالاکی خوبی از خود نشان می دهد.

این روز‌ها آوانته اتوماتیک را با کارکرد‌های متفاوت می توان از ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان در بازار پیدا کرد. نمونه های دنده ای نیز اگرچه به سختی یافت می شوند، اما به طور معمول از ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارند.

هیوندای ورنا (دنده ای 70 میلیون تومان، اتوماتیک 100 میلیون تومان)

هیوندای ورنا

هیوندای ورنا

” ورنا ” نام دیگر اکسنت، سدان کوچک و اقتصادی هیوندای است. نسل دوم ورنا از سال ۸۳ تا ۹۰ توسط کرمان موتور در ایران به تولید رسید. ورنا از نظر فنی شباهت بسیاری به برادر خوانده خود، کیا ریو دارد. ورنا در ایران با دو موتور ۱٫۵ و ۱٫۶ لیتری عرضه شد که به ترتیب با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک به فروش رسیدند.

ورنا خودرویی خانوادگی و بی دردسر است که از حداقل امکانات رفاهی و ایمنی بهره می برد. استهلاک و مصرف سوخت پایینی دارد و در کل با ریختن آب، روغن و بنزین درون آن، بدون دغدغه می توانید راهی جاده شوید. ورنا در بازار از محبوبیت کم تری نسبت به آوانته برخوردار است. با این حال نمونه های اتوماتیک این خودرو با کارکرد کم تر از ۵۰٫۰۰۰ کیلومتر، اندکی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند.

نسخه های دنده ای کم کارکرد نیز با توجه به شرایط، از ۷۰ میلیون تومان به بالا برچسب می خورند. فراموش نکنید مدل ‌های قدیمی‌ ورنا با کارکرد‌ به نسبت بالا را می توان با سرمایه حتی کم تر از ۵۰ میلیون تومان هم خریداری کرد، اما هدف ما در این مطلب، معرفی خودرو‌های قابل اعتماد و بی دردسری است که در شرایط کنونی بتوانند به عنوان یک خودروی مناسب استفاده شوند.

رنو مگان (بین 90 تا 120 میلیون تومان)

رنو مگان

رنو مگان

بدون شک یکی از خوش نام ترین محصولات رنو در ایران را باید ” مگان ” دانست. نسل دوم این خودرو ابتدا به صورت وارداتی و سپس به شکل مونتاژی از سوی ” پارس خودرو ” در ایران عرضه شد. مگان تاکنون در سه تیپ به بازار آمده است. ۲۰۰۰ اتوماتیک، E1 1600 دستی و E2 1600 دستی.

از مهم ترین مزیت های مگان های تولیدی پارس خودرو می توان به فرمان نرم آن ها اشاره کرد که این به دلیل استفاده از سیستم کمکی برقی در جعبه فرمان است. جعبه دنده مگان که با جعبه دنده تندر ۹۰ اتوماتیک مشترک است، تعویض دنده های نرم و بی صدایی دارد و نسبت به دیگر جعبه دنده های اتوماتیک، کم تر دچار نقص فنی می شود.

مگان از ایمنی بالایی برخوردار است که این را امتیاز پنج ستاره آن در آزمون یورو انکپ نشان می دهد. از مهم ترین نقاط ضعف مگان می توان به ایراد‌های برقی شایع و قطعه های یدکی گران قیمت اشاره کرد. یک دستگاه مگان ۲۰۰۰ با کارکرد حداقل ۱۰۰٫۰۰۰ کیلومتر، این روز‌ها از ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

در نسخه E1 1600 نیز، اگر با آینه های کناری دستی و شیشه بالابر‌های دستی عقب آن مشکلی ندارید(!) با کارکرد مشابه، از ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان به طور سلیقه ای قیمت گذاری می شوند. و اما مدل های E2 1600با کارکرد متوسط ۱۰۰٫۰۰۰ کیلومتر، در آشفته بازار کنونی گاه با قیمت یکسان با نسخه های ۲۰۰۰ همرده به فروش می رسند!

خانواده رنو تندر  ۹۰ (بین 40 تا 70 میلیون تومان)

تندر 90

تندر 90

خودرویی که روزگاری قرار بود جانشین پیکان باشد، اما در نهایت با قیمت به مراتب گران تر به دست مشتری رسید. ” تندر ۹۰ ” یا همان ” رنو لوگان ” در تیراژی بالا از سوی دو شرکت ” ایران خودرو ” و ” پارس خودرو ” به بازار عرضه شده است. از ابتدا در بازار این گونه جا افتاد که تندر‌های پارس، خودروهایی با کیفیت تر هستند و به همین دلیل همیشه مقداری اختلاف قیمت با نمونه های ایران خودرویی داشتند.

به اذعان مالکان و بسیاری از تعمیرکاران، تندر ۹۰ بهترین و کم دردسر‌ترین خودروی داخلی است. خودرویی که اگرچه ظاهر زمختی دارد، اما اگر آب و روغن آن را فراهم کنید، بدون منت برای تان کار می کند. امکانات رفاهی تندر تنها در حد رفع نیاز‌های اولیه رانندگی است. قطعه های یدکی و فنی این خودرو نیز قیمت‌‌های بسیار بالاتری از خانواده محصولات پژو دارند. با این حال، تندر ۹۰ مصرف سوخت مناسبی دارد. شتاب آن هم در نمونه های دنده ای بسیار راضی کننده است. پیشرانه K4M نصب شده روی این خودرو، از کم استهلاک ترین موتور‌های موجود در ایران است.

تندر ۹۰ در حال حاضر تنها در نسخه E2 به تولید می رسد و افزون بر تندر معمولی، تندر پلاس، پارس تندر و تندر ۹۰ اتوماتیک هم پیش روی خریداران قرار دارند. نمونه های مختلف تندر از نظر فنی تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و می توان گفت تندر پلاس و تندر اتوماتیک به نسبت دیگر مدل ها اندکی گران تر هستند.

امتیاز مثبتی که در خرید تندر ۹۰، نسبت به دیگر پیشنهاد‌های موجود در این فهرست وجود دارد، امکان خرید نمونه صفر کیلومتر یا کم کارکرد با بهایی کم تر از ۱۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که مدل های با کارکرد بیش از ۵۰٫۰۰۰ کیلومتر نیز بدون افت کیفیت آن چنان، با بودجه‌ ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومانی قابل خریداری هستند.

خانواده رنو ساندرو (بین 70 تا 90 میلیون تومان)

رند ساندرو

رند ساندرو

” ساندرو ” وضعیتی مشابه با تندر ۹۰ دارد. با این تفاوت که خودروی جدید‌تری است و دلالی بازار آزاد آن به مراتب گرم تر از تندر جریان دارد. ساندرو به نسبت تندر، ظاهر زیبا‌تری دارد و در فضای داخلی هم با دیزاین جدیدی همراه شده است. ضعف اصلی ساندرو نسبت به تندر، قیمت گران تر قطعه های ظاهری است.

با این وجود جعبه دنده ساندرو با تغییرهایی در ضریب دنده ها همراه شده است که عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. ساندرو اتوماتیک صفر کیلومتر، این روز‌ها از مرز ۱۱۰ میلیون تومان عبور کرده است. این در حالی است که نمونه دنده ای نیز اندکی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت می خورد. با این حال نمونه های کارکرده ساندرو افت نسبی را در بازار تجربه می کنند و گاه با کم تر از یک سال کارکرد، تا ۲۰ میلیون ارزان تر از ساندروی صفر کیلومتر قیمت گذاری می شوند، که این نشان از حباب قیمتی کاذب این خودرو در بازار کشور دارد.

مدل های استپ وی از ساندرو، که نسخه کراس این هاچ بک محبوب رنو به حساب می آیند، از ابتدا به طعمه ای لذیذ برای دلال ها تبدیل شدند. ساندرو استپ وی اتوماتیک امروز قیمتی فراتر از ۱۲۰ میلیون تومان پیدا کرده است. استپ وی با جعبه دنده دستی نیز، با ساندروی معمولی اتوماتیک به یک اندازه در بازار می ارزد. با جمع بندی نکته های گفته شده، پیشنهاد ما به شما، خرید نمونه کم کارکرد از ساندروی معمولی اتوماتیک است.

تویوتا کرولا (بین 100 تا 120 میلیون تومان)

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

شاید باور نکردنی نباشد اما با بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی می توان سوار بر یک ” کرولا ” شد! صحبت از خوبی های تویوتا برای همگان امری مبرهن است. کرولا پر فروش ترین محصول تویوتا به شمار می رود و به کیفیت بالا و استهلاک پایین در بین تمام مردم جهان زبان زد است. اکنون نسل نهم کرولا در نمونه های دست دوم با کارکردی نزدیک به ۲۰۰٫۰۰۰ کیلومتر در بازار کشور قابل خریداری هستند.

کرولا نقطه ضعف خاصی ندارد و شاید تنها کمبود امکانات رفاهی است که آه راننده را بلند می کند. قطعه های فنی این خودرو با توجه به اشتراک زیاد با دیگر محصولات تویوتا و حتا تعدادی از خودرو‌های چینی، هنوز با اندکی جست و جو پیدا می شوند. اما حواس تان باشد که با این خودرو کم تر تصادف کنید! چرا که قطعه های ظاهری آن تا حدودی کم یاب است.

با این حال هنگام خرید کرولای دست دوم باید دقت و حوصله فراوان به خرج داد. بهتر است پیش از خرید، خودرو را برای بازبینی سیستم های الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع، جعبه دنده اتوماتیک، سیستم تعلیق و جلو بندی نزد کارشناس فنی ببرید. یادتان باشد سلامت خودرو را فدای قیمت پایین نکنید و اگر لازم بود، برای خرید یک تویوتا کرولای سالم گاه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان هزینه کنید.

تویوتا یاریس (حدودا 110 میلیون تومان)

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

” یاریس ” محصول جمع و جور و اقتصادی تویوتا است که در بازار ایران خلاف دیگر بازار‌ها آن چنان که باید و شاید، مورد توجه قرار نگرفت. یاریس نخستین بار در سال ۲۰۰۸ در دو مدل هاچ بک و صندوق دار  وارد ایران شد. بعد‌ها نسل جدید این خودرو نیز به ایران آمد که حتا کم فروغ تر از نسل قدیم ظاهر شد.

یاریس همچون تمام محصولات تویوتا، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. اما طراحی این مدل به اندازه کمری و کرولا جذابیت ندارد. یاریس برای خانواده های پر جمعیت مناسب نیست، چرا که فضای اتاق بزرگی ندارد. امکانات رفاهی آن نیز همچون کرولا در سطحی ابتدایی قرار دارند. با این حال یاریس امنیت بالایی دارد و از تست های تصادف اروپا سر بلند بیرون آمده است. یاریس و کرولا هر چند تحت حمایت شبکه خدمات پس از فروش داخلی  قرار دارند، اما هزینه های تعمیرات، لوازم مصرفی و قطعه های یدکی این خودرو‌ها در مقایسه با محصولات رنو و هیوندای سرسام آور است.

البته یادآوری این نکته بد نیست که یک دستگاه تویوتا نسبت به یک رنو، به مراتب کم تر در سال پای شما را به تعمیرگاه باز می کند. یاریس در مدل های هاچ بک و سدان با کارکرد میانگین ۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتر، در بازار قیمتی از ۱۱۰ میلیون تومان به بالا خواهد داشت.

کیا سراتو نسل اول (بین 100 تا 110)

کیا سراتو نسل اول

کیا سراتو نسل اول

” سراتو ” از همان ابتدا که توسط شرکت ” اطلس موتور ” وارد ایران شد، تا امروز که در سایپا تولید می شود، خودروی محبوبی به حساب می آید. سراتو نسل اول یا سراتو LD، در برهه کوتاهی وارد بازار کشور شد. این خودرو به عنوان یک سدان جمع و جور خانوادگی، نتوانست در آن سال ها از پس مگان و مزدا ۳ به عنوان دو رقیب جدی بر آید.

از همین رو تعداد سراتو‌های LD موجود در ایران به نسبت دو نسل بعدی بسیار کم تر است. اما اگر به سراغ مالکان همین تعداد محدود بروید، در می یابید که بیش تر آن ها با گذشت چند سال همچنان از خودروی خود رضایت کافی دارند و حتی به عوض کردن یا فروختن آن فکر هم نمی‌کنند. این خودرو همچون تمام محصولات کیا به مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایین معروف است. با وجود چهره ساده و قدیمی ای که دارد، از امکانات رفاهی مناسبی همچون سانروف و کروز کنترل برخوردار است. اما نقطه قوت این خودرو، نیروی فنی قدرتمند آن است که از یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری و جعبه دنده اتوماتیک تشکیل شده است.

پیشرانه این خودرو در حقیقت همان پیشرانه موجود روی آوانته های تولید ایران است که این موضوع به نفع مالکان سراتو تمام می شود. از آن سو، جعبه دنده اتوماتیک ۴ دنده سراتو، یک جعبه دنده با فن آوری قدیمی است. هر چند از این نظر، رقیب های سراتو در این فهرست نیز وضعیت بهتری از آن ندارند! اکنون نمونه های به نسبت سالم و حتا بدون رنگ سراتو LD با کارکردی بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتر، در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند.

مزدا ۳ نسل اول (حدود 85 میلیون تومان)

مزدا 3

مزدا 3

” گروه بهمن ” و ” مزدا “ی ژاپن از دیرباز سابقه همکاری با یکدیگر را دارند. هر چند این روز‌ها به دلایلی همچون تحریم، مزدا به طور غیر رسمی بازار ایران را ترک گفته است، اما محصولات این برند همواره از محبوبیتی بالا در بین ایرانیان برخوردار است. مزدا ۳ در حقیقت همان نسل جدید مزدا ۳۲۳ است که پیش از این توسط گروه بهمن به تولید می رسید.

مونتاژ نسل اول مزدا ۳ از سال ۸۶ در ایران کلید خورد. در سال ۸۹، بهمنی ها نسل دوم مزدا ۳ را هم با سر و صدای فراوان به خط تولید خود آوردند. مزدا ۳ جدید این روز‌ها در محدوده قیمت ۱۰۰ میلیون تومان دست نیافتنی شده است. اما نسل قدیم این خودرو همچنان در مدل های کارکرده، توانست خود را به فهرست پیشنهاد‌‌های ما برساند.

از ویژگی های مثبت مزدا ۳، فرمان پذیری بالا، کیفیت ساخت مطلوب و تجهیزات به روز است. اما این سدان اسپرت چندان هم برای مالکان اش کم دردسر ظاهر نمی شود! ارتفاع پایین کف خودرو از سطح زمین همواره مشکلی اساسی برای مزدا سواران بوده است. به خصوص این مشکل در کشور ما با توجه به وضعیت بد آسفالت خیابان ها وخیم تر می شود.

اما ایراد بزرگ مزدا ۳، قیمت بسیار بالای قطعه های تزیینی آن است، به طوری که قیمت این قطعه ها با قطعه های برند‌های لوکسی همچون لکسوس برابری می کند! مزدا ۳ قدیم با کارکرد ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتر، از ۸۵ میلیون تومان به بالا قیمت گذاری می شود که این قیمت گاه با توجه به میزان سلامت یا رنگ شدگی خودرو، تا ۱۸۰ میلیون تومان نیز افزایش می یابد!

نیسان ماکسیما (بین 90 تا 120 میلیون تومان)

” ماکسیما ” خودرویی بود که در زمان ممنوعیت واردات خودرو به کشور، تاج و تخت سلطنت بر بازار لوکس سواری را تصاحب کرد. ماکسیما نخستین خودروی لوکسی بود که پس از انقلاب اسلامی در ایران تولید می شد. در دهه ۸۰، داشتن ماکسیما آرزوی بسیاری از افراد بود و شاید جزو معدود خودرو‌هایی باشد که با گذشت این همه سال، هنوز هم داشتن آن برای خیلی ها آرزو است! ماکسیما از موتوری ۶ سیلندر و ۳٫۰ لیتری استفاده می کند که شتاب کم تر از ۱۰ ثانیه را برای این غول سنگین وزن به ارمغان می آورد.

از نقاط مثبت ماکسیما، سواری نرم، پایداری مناسب، اتاق جا دار، شتاب و کشش بالا و دوام بالا است. اما پاشنه آشیل این پیرمرد لوکس، مصرف سوخت وحشتناک آن است که البته برای بسیاری از عاشقان ماکسیما این موضوع اهمیت چندانی ندارد! ماکسیما با توجه به سال ساخت و طراحی، از تجهیزات لوکسی برخوردار نیست، اما کیفیت بالای متریال کابین و راحتی توصیف ناپذیر در سواری آن، حس راندن با یک خودروی لوکس را به خوبی به سرنشنیان منتقل می کند.

یافتن ماکسیمای کم کارکرد در بازار کار غیر ممکنی نیست، اما قیمت های پیشنهادی از سوی مالکان آن ها فراتر از تصور است، اما امروز با بودجه ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، به آسانی می توان یک ماکسیما با کارکرد ۱۵۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰٫۰۰۰ کیلومتر را تصاحب کرد. ناگفته نماند که با خرید ماکسیما، دیر یا زود باید جیب خود را برای تقبل هزینه های جانبی خودرو آماده کنید!

امیدواریم این راهنمای خرید 10 خودرو دست دوم با کیفیت حدود 100 میلیون تومان به شما کمک کرده باشد. انتخاب شما در این لیست 10 تایی حضور دارد یا انتخاب بهتری برای پیشنهاد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

توی شهر ما تا قبل از عید کامارو ۲۰۱۵ زیر ۱۰۰ تومن بود ولستر ۲۰۱۷ حدود ۵۰ تومن
الان وضعیت جوری شده فقط باید از پشت شیشه بهشون نگاه کنی یا تو خیابون

REZA

جی تی 86 هم با پنجاه تومن پیدا میشد!
الان اسپورتیج و توسان بالای 150 شدنه تو منطقه ازاد.
نمیشه خرید هیچیی

BeFair

خدا خیرت بده میگی منطقه آزاد 🙂 ماها چیکار کنیم پس؟!

MOAZEZ

کجا ماکسیما این قیمت میدن؟ زیر 160 تومن نداریم ماکسیما الان. بین همه اینها هم یاریس و ساندرو انتخاب منه

BeFair

شما تو همه بیزنسا میگردی ژاپنیه رو پیدا می کنی و خودتو براش شرحه شرحه می کنی؟!

hamid reza

با وضع جاده های ما و افتضاح روندن شهروند های عزیزمون خرید دست دوم منطقی نیست خدا میدونه چهی به سر ماشین میارن تازگیا یه دستگاه اومده که خیلی دقیق باهاش کیلومتر رو دستکاری میکنن اینا از نبوغ و استعداد های ایرانی ها هست که کلاغو رنگ میکنن بجای طوطی میفروشن

hamid reza

من یاریسو بخرم یا یاریس منو بخره مساله این است

Genesis

فازه کسایی که اینارو ول میکنن و میرن اشغال های چینی و ایرانی میخرن رو درک نمیکنم.بعد هم میگن این چون صفر هست بهتره////: با یه همچین ادم هایی انقلاب کردیم که وضع شده این

MR.CAMPER

ماکسیما ۳۰۰ اسب قدرتشه نزدیک ۴۰۰ نیوتن یا شایدم بیش از ۴۰۰ نیوتن گشتاورشه و با مصرف ترکیبی ۱۲ (شهر ۱۶ لیتر و جاده ۱۰ لیتر) ماشین پر مصرفیه
ولی ماشینه لامصب مدلای کم کارش مثلا ۱۳۰ تا کارکردش تا ۲۰۰قیمت میخوره
هیوندا اوانته ماشین فوق العاده ایه دنده اتومات و کم کارش حدود ۱۷۰ قیمت میخوره مدلایی که زیر ۱۰۰ قیمت میخوره طرف ثدر ماشبن دراوورده یا تصادف کرده یا رنگ داره یا حدود ۳۰۰ تا راه رفته که ارزش خرید نداره

BeFair

اینا همه ماشین شاخایی هستن که وقتی من دبیرستان بودم مد بود (البته جدیدا رو خودتون خط بزنین دیگه، ال 90 و ساندرو و مگان مثلا نبودن)
یعنی اسم و قیافه این ماشینا هنوز برای من قابل احترامن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)