حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی A7 2018 با اولین دوربین سه گانه سامسونگ رسما معرفی شد

سینا عطایی

نوشته

2 ماه قبل | 66 دیدگاه | برترین‌های ترنجی ، سامسونگ

چند روز پیش بود که رندر گلکسی A7 2018 با دوربین سه گانه و حسگر اثرانگشت روی لبه منتشر شد و پس از آن تصویری از دوربین سه گانه گلکسی A7 2018 آبی لو رفت. در حالی که تصور می شد گلکسی A7 2018 به عنوان اولین موبایل با دوربین سه گانه سامسونگ در کنفرانس 19 مهرماه این شرکت زونمایی شود اما حالا و خیلی ساده با یک خبر در بلاگ سامسونگ معرفی می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره گلکسی A7 2018 بیشتر بدانیم.

 دوربین سه گانه گلکسی A7 2018

دوربین سه گانه گلکسی A7 2018

اجازه بدهید ابتدا با دوربین سه گانه گلکسی A7 2018 آغاز کنیم. همانطور که حدس می زدیم این دوربین شامل یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق می شود که شخصا هیچ اعتقادی به لزوم حضور آن در موبایل ندارم اما باید بدانید تقریبا 90٪ میان رده هایی که دوربین دوگانه دارند، دوربین دوم شان از همین دوربین است و این تبدیل به یک دست آویز تبلیغاتی شده تا کاربر تصور کنید این دوربین واقعا خیلی مهم است! به هر حال سامسونگ به روال بازار می خواهد با آن رو به روز شود و این دوربین را به رسمیت شناخته و روی میان رده و پایین رده های خود استفاده می کند. ما به این دوربین می گوییم دوربین سوم گلکسی A7 2018.

دوربین دوم گلکسی A7 2018 اما تله نیست

دوربین دوم گلکسی A7 2018 اما تله نیست و سامسونگ یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسی است. این دوربین دارای گشودگی دیافراگم f/2.4 است و زاویه دید 120 درجه را به شما می دهد. مشخصا در شرایط نوری ضعیف نمی توانید خیلی روی آن حساب کنید و پرسش ما این است که وقتی این دوربین فوق عریض است، چرا گشودگی دیافراگم بسته f/2.4 دارد؟ این دوربین و دوربین 5 مگاپیکسلی فوکوس ثابت دارند.

دوربین اصلی جایی است که سامسونگ پررزلوشن بودن را به بازار جهانی می آورد! دوربین 24 مگاپیکسلی گلکسی A7 2018 با f/1.7 عرضه می شود و فوکوس خودکار هم دارد. متاسفانه درباره اندازه حسگر تصویر که در این دوربین های پرپیکسل اهمیت ویژه ای دارد، صحبتی نشده است. دوربین اصلی ویژگی Scene Optimizer را نیز دارد که 19 صحنه را شناسایی می کند و به نوعی همان عکاسی متکی بر هوش مصنوعی است.

و در نهایت بخش دیگر بسیار مهم را می توان دوربین سلفی گلکسی A7 2018 دانست. این دوربین نیز 24 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است و فوکوس ثابت دارد. گشودگی دیافراگم آن برابر f/2.0 است که با حضور فلاش LED روی قاب جلویی می تواند در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی داشته باشد! به حضور فلاش LED دوربین سلفی در خانواده گلکسی A (برای بازار جهانی) توجه کردید؟

دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی گلکسی A7 2018

این دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی گلکسی A7 2018 ویژگی عکاسی بوکه و نورپردازی استودیویی را هم خواهد داشت. همچنین AR Emoji نیز در اختیار شماست.

به صورت کلی اگر به راهبرد سامسونگ در گلکسی A8 2018 برای دوربین ها نگاه کنید و به گلکسی A7 2018 بازگردید، یک تفاوت بزرگ می بینید. جایی که قبلا در گلکسی A8 2018 دوربین تکی و دوربین سلفی دوگانه ترجیح داده شده بود و حالا اینجا دوربین اصلی سه گانه و دوربین سلفی تکی ارایه می شود!

گلکسی A7 2018

گلکسی A7 2018

از پشت گلکسی A7 2018 موقتا جدا می شویم به قاب جلویی آن می پردازیم. جایی که یک نمایشگر 6 اینچی FHD+ با پنل Super AMOLED حضور دارد. این نمایشگر کم حاشیه با گوشه های گرد می تواند یکی از فاکتورهای جذاب خرید گلکسی ای 7 2018 باشد اما قطعا دوربین سه گانه این دستگاه می تواند اصلی ترین فاکتور فروش نام بگیرد.

باتری گلکسی A7 2018 برابر 3300 میلی آمپر است

از جمله مشخصات سخت افزاری می توان به چیپست 8 هسته ای به فرکانس 2.2 گیگاهرتز اشاره کرد که مدل ویژه آن مشخص نشده و عنوان می شود بسته به بازار تغییر خواهد کرد. انتخاب های 4-64، 4-128 و 6-128 برای حافظه رم و حافظه داخلی گلکسی A7 2018 وجود خواهد داشت. باتری گلکسی A7 2018 برابر 3300 میلی آمپر و وزن آن 168 گرم است که کل دستگاه ضخامت 7.5 میلی متری دارد. متاسفانه سیستم عامل اندروید 8 است. صدای دالبی در گلکسی A7 2018 وجود خواهد داشت و از دیگر ویژگی ها با سامسونگ Bixby و سامسونگ Pay می توان اشاره کرد.

حسگر اثرانگشت گلکسی A7 2018

حسگر اثرانگشت گلکسی A7 2018

گفتیم موقتا از پشت گلکسی A7 2018 جدا می شویم و دلیل آن بود که باید برای حسگر اثرانگشت باز گردیم! حقیقت این است که گلکسی A7 2018 پس از گلکسی جی 6 پلاس دومین موبایل سامسونگ است که حسگر اثرانگشت را از روی قاب پشتی به روی لبه کناری دستگاه انتقال داده است.

همچنین قابل توجه است که دکمه های تنظیم حجم صدا حالا روی لبه راست قرار دارد و شخصا گلکسی ای که این راهبرد را داشته باشد به یاد ندارم. عموما دکمه های تنظیم حجم صدای سامسونگ روی لبه چپ است و ما از این تغییر خوشحالیم.

نظر شما درباره گلکسی A7 2018 چیست؟

samsung

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. BeFair
    BeFair
    ترنجِ خیلی رسیده



    22



    4

    من یادمه یه بازه ای بود که چینی ها بازار رو گرفته بودن و سامسونگ واقعا داشت درجا می زد اما سریعا گلکسی J وارد بازار شد و بازار رو واقعا تسخیر کرد.

    بعد باز موج آلومینیوم و اثرانگشت اومد که سامسونگ عقب بود ولی سری J Prime رو زد.

    حالا هم که ترند به قول شما “پر دوربین” و “پررزلوشن” برپا شده، سامسونگ با ارایه گلکسی A7 2018 و گلکسی جی 6 پلاس سعی می کنه باشه توی بازار و به نظر من این گلکسی A7 2018 می تونه فروش خوبی رو تجربه کنه!

    در پایان حیف که گوشی ای رو که می شد با حدودا 1.7 میلیون خرید رو الان باید به فکر 6 میلیون تومن خرید باشیم!

    • mostafa3
      ترنجِ رسیده



      18



      28

      مسخره کرده این سامسونگ مردم رو
      آدم خر توی این دنیا زیاد هست که گول این دوربین‌ها رو بخورن سامسونگ دقیقا همونا رو هدف قرار داده

      • سینا عطایی
        ترنجِ نرسیده



        29



        13

        حالا چرا توهین؟! این همه آدمی که دوربین دو گانه خریدن یا دوربین سه گانه خریدن باید توهین بشه؟

        • Mortazavi
          ترنجِ خیلی رسیده



          5



          3

          جناب ع.طایی دوستان نور چشمی سردبیر هم خیلی ناسزا گفتن و توهین کردن
          تروخدا با این لحن ها مقابله کنید و بلافاصله تذکر بدید و بلاک کنید

          فرق نداره چه من باشم چه دوستانتون

        • Rasoul_Arian
          Rasoul_Arian
          ترنجِ خیلی رسیده



          5



          4

          بله من یکی دوبار مجبور شدم مثل اون فرد خاطی پاسخ بدم. تا بدونه ما هم بلدیم توهین کنیم.

          اینجا تفاوت در این هست که ایشان جمع بسته.
          اومده به میلیون ها آدم گفته خر.
          ولی من نهایتا به این ماشالا خانمتون گفت گ.ه بخور. چون واقعا بعضی مواقع داره مخوره و راهی نیست که بخوای منطقی جوابشو بدی.

          اوکی؟

  2. Amin
    ترنجِ رسیده



    20



    9

    آقای عطا‌یی؛
    سامسونگ برنده‌ی ۴۹ جایزه‌ی طراحی IDEA Design Awards شد:
    https://news.samsung.com/global/samsung-electronics-wins-49-idea-design-awards

  3. علی شیخ زاده
    علی شیخ زاده
    ترنجِ خیلی رسیده



    25



    18

    دیروز یه عکس از میت ۱۰ پرو منتشر شد و کل فنهای سامسونگ اومدن و بهش لقب امالکپی و فول کپی دادن چرا؟ چون صفحه نمایش خمیده داشت به عبارتی از نمای جلو شبیه اس ۸ بود
    یکی اومد گفت سلام اس ۸ یکی گفت سلام صفحه خمیده
    جا داره مثل خودتون یه کامنت بذاریم😂
    سلام پی ۲۰ پرو
    سلام رهبر
    سلام لیدر
    سلام کپی نکننده😂😂
    اگه نمای جلوی میت ۲۰ شبیه اس ۸ هست اینم نمای پشتش شبیه پی ۲۰ پروه👌

    • Amin
      ترنجِ رسیده



      24



      15

      گرچه در چینش دوربین که شبیه اپل هستش (نه هوآوی😊) کپی کرده.
      اما بازم ناچ نداره، بیرون زدگی دوربین نداره، آیکون‌های رابطش کپی از آی‌او‌اس نیست. جای جای ستینگ و اپ‌هاش هم مثل آی‌او‌اس نیست.
      بنابراین تنها مورد کپی که حق هم داره هر کس بگه، همین چینش دوربینه جناب شیخ‌زاده.
      لنز تله و سیاه و سفیدم که نداره.
      دقیقا چیش کپی از هوآوی شد؟

      شما که برند مورد علاقت هست و نیستش رو از اپل گرفته، چرا این حرفا رو می‌زنی؟
      حرفات واقعا خنده‌داره.
      پی ۲۰ پرو هوآوی خودش اسکی از آیفون ایکس بود مرد مومن.

      گفته بودی خوزستانی؟
      اون باد مادا کار دستت داده ها.
      تاثیر خودشو گذاشته.

      شرکتی که جز یه چیپست، هیچی از خودش نداره رو داره با کی مقایسه میکنه این بنده خدا.
      NPU هاشم که انقدر مانور میده روش مال شرکت چینی Cambricon هستش.
      دستیار صوتی؟ اسیستنت گوگل.
      دوربین؟ سونی و لایکا.
      سیستم‌عامل؟ اندروید گوگل.
      رابط کاربری؟ اسکی آی‌او‌اس.
      صفحه نمایش؟ سامسونگ یا الجی.

      دقیقا کدوم بخش از گوشیش مال خودشه؟

      تاکید می‌کنم همچنان منکر نوآوری‌هاش نیستم.

      ولی واقعا جناب شیخ‌زاده قبل از کامنت گذاشتن تا ۳ بشمار ببین چی داری میگی.

      • علی شیخ زاده
        علی شیخ زاده
        ترنجِ خیلی رسیده



        18



        16

        امروز خود شما تو پست قبلی گفتی منظور از کپی تو ظاهر و طراحی هست الان حرفتو پس گرفتی؟
        فقط خدا کنه رنگ گرادیان طور نداشته باشه اونوقت دیگه فقط بجای سامسونگ بنویسی هواوی دقیقا میشه عین پی ۲۰ پرو
        شما تا دیشب هی کپی کپی میکردید حالا که سامسونگ تاپلیدرتون هم اومده تو کار کپی موضع گرفتید؟
        بله خود من بارها گفتم هواوی از اپل کپی میکنه البته نتنها هواوی بقیه برند ها هم از اپل کپی میکنن شما میگفتید نه و بهونه های من دراوردی می اوردید خدایا شکر امروز سامسونگ نذاشت کامنتتون تایید بشه ثابت کرد لیدر یعنی چی🙏

        اگه پی ۲۰ کپی اپله این گوشی سامسونگ
        کپی از کپی اپله😂😂

      • Amin
        ترنجِ رسیده



        15



        16

        آخه استاد؛
        وقتی پی۲۰ خودش کپی از اپله، این می‌شه کپی از پی۲۰ یا اپل؟
        منطقت واقعا دوزارم نیست حتی.

        من که خودم گفتم چینش دوربین کپیه.
        اما از اپل.
        نه هوآوی.
        اینو عقل سلیم درک می‌کنه.
        ولی گویا عقل جنابعالی معیوبه.

        دیروز من نگفتم برند‌ها پیرو اپل نیستن.
        گفتم پیرو سامسونگ هم هستن مثال هم زدم.
        گفتم هم سامسونگ لیدره هم اپل.
        اما شما مثل یه بچه‌فن همش میگی نه فقط اپل لیدره.

        تغییر نوت۹ هم نسبت به نوت۸ فقط یه جای اثرانگشت و یه باتری دونستی.

        اون رنگی که شما میگی بله اگر بزنه کپیه و شکی نیست.
        ۲ مورد از کپی‌های سامسونگ از هوآوی هم خودم میگم (کپیش از اپل هم گفتم تو اون پست میت۲۰) یکی دوربین هوش مصنوعی و یکی دکس بدون داک.
        اینا کپیه.
        من مثل شما بی‌منطق نیستم حقیقت رو قبول نکنم.

        سنت هر چقدر هست بدون بچه‌ای.
        برو روی خودت کار کن.

        خب بنده خدا اینهمه باهات بحث می‌شه مشکل از همه نیست که مشکل از توئه دیگه.
        برو مشکلتو حل کن.
        اگرم نمی‌خوای حل کنی با چرت و پرت گفتنا اعصاب بقیه رو خورد نکن.
        من که دیگه حوصله‌ی جواب دادن به چرت و پرت هاتو ندارم. اصلا از اولش هم اشتباه بود جواب دادن و بحث کردن با شما.

        اصلا متن طرف مقابلتو خوب نمی‌خونی فقط منتظری عین خروس بپری وسط جواب بدی. هر کی هم سر سوزن خلاف عقیده‌ت نظر بده، میشه فلان.

        چی می‌زنی؟
        برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه.
        یه پا معزز هستی واسه خودت.

        خدانگهدارت

        • علی شیخ زاده
          علی شیخ زاده
          ترنجِ خیلی رسیده



          18



          10

          😂😂😂

          کامنت دیشبت:

          لیدر اونی نیست که یه عده ناتوان چینی دنباله روش باشن، لیدر یه شرکت نوآور و مشتری‌مداره که اسمشو نمی‌گم بازم لج الکی نکنی

          چرا این نظرات گهر بارت رو کتاب نمی‌کنی به خدا خیلی فروش می‌ره!!
          لیدر اونیه که یه عده ناتوان می‌شن پیروش، یا لیدر اونیه که قدرتمنده؟!

          باشه قبول کپی از هواوی نیست کپی از اپل که هست😊
          همین دیشب گفتی یه عده ناتوان دنبال اپل راه افتادن امروز سامسونگ دنبالش راه افتاد پس طبق حرف خودت سامسونگ هم ناتوانه😊

          کسی از شما انتظار جواب دادن نداره همینکه یکی وارد سایت میشه کامنت ها رو میخونه میدونه کی متعصبه کی سنش پایینه کی منطقیه

          من زیر پست اتش گرفتن نوت ۹ و پخش نور نوت ۸ هیچی نگفتم فقط اومدم یه نظر دادم اما شماها هر پستی در مورد هر برندی میاد فورا میاید زیرش کامنت های بچگانه میذارید و به سامسونگ میبالید دیشب میت ۲۰ رو مسخره کردید امروز سامسونگ گوشی شبیه اپل و هواوی معرفی کرد باور کنید اگه این کامنت ها رو زیر این پست گذاشتم فقط بخاطر این بود که بهتون گوشزد کنم که منطقی بودن چقدر مزیت داره خودم از کلمه کپی و این حرفا اصلا خوشم نمیاد شرکت های سازنده واسه فروش بیشتر دست به هر کاری میزنن
          کپی تقلب رشوه دزدی و و و

        • Amin
          ترنجِ رسیده



          11



          12

          خودم اولین کامنتمو بخونی نوشتم چینش دوربین کپیه.

          اپل میزان کپی‌هاش از سامسونگ بیشتره.
          برو یکم تحقیق کن.
          ببین همین اپل چقدر از سامسونگ الهام گرفته.

          یه کپی دو کپی فرق می‌کنه با هزار کپی ده هزار کپی.
          درکش سخته واست؟
          کدوم ابلهی تو دنیا به سامسونگ و اپل می‌گن اسکی‌رو؟
          ولی هوآوی از بدو تولدش تا امروز همین بوده.

          متوجه شو.

      • Rog_Pc_Gamer
        Rog_Pc_Gamer
        ترنجِ رسیده



        6



        11

        عزیزم صفحه نمایش هواوی مال boe هست که بزاری جلو سامسونگ تهوت میگیره با خودت میگی گور بابای باتری بهتر و دوربین بهتر!
        تازه همین پی ۲۰ پرو رزلوشنش 1080p هست و از hdr پشتیبانی نمیکنه قیمتشم ۱۲ میلیون نوت ۹ الان ۱۲.۵ میلیون خخخ

      • Rog_Pc_Gamer
        Rog_Pc_Gamer
        ترنجِ رسیده



        9



        11

        اون صفحه نمایش می۸ هست که مال سامسونگه بزاریش جلو میت ۱۰ پرو به وضوح بهتره کیفیتش
        آبرو سامسونگ رو نبر دیگه
        به خدا حوصله چونه ندارم عکسم نمیدم مثل معزز که منو محکوم به تعصب و بازار یابی نکنین خودتون برین مقایسه کنین

    • Mortazavi
      ترنجِ خیلی رسیده



      3



      5

      دمت گرم داداش گل گفتی

      تازه بازم جاداره
      سلام فینگرپرینت تو بغل
      سلام کپی ۲۰۱۵ سونی
      سلام کپی ایکس

      چقدر این سامی فن ها جای فینگرپرینت زی۵ و ایکس و… مسخره میکردن اما الان بهترین جاست

      البت دیوار حاشا بلند و احتمالا میگن چون با پاور ادغام نشده جاش عالیه :))

  4. αяsαłłααη1992
    ترنجِ نرسیده



    16



    11

    جالبیش اینه ک حسگر اثر انگشت بغل گوشیه
    این از اون کپی های خوبه که به نفع کاربره
    سونی نادون اومده نمایشگر اج کپی زده که از اون کپی های مزخرفه
    دیگ از بردن حسگر اثر انگشت به پشت حرفی نمیزنم که اون خیلی داغونه

  5. aghil
    ترنجِ نرسیده



    12



    2

    چرا باطریشو ۳۳۰۰ زده .ای کاش حداقل ۳۵۰۰ بود .توانایی سری aباطریش بوده .

  6. علی شیخ زاده
    علی شیخ زاده
    ترنجِ خیلی رسیده



    19



    12

    همین دیشب داشتم سعی میکردم به جنابان سهامدار توضیح بدم که لیدر بودن در دنیای موبایل یعنی چی و کی لیدره مقاومت میکردن
    امروز خود سامسونگ اومد با ذکر مثال توضیح داد کی لیدره👌😂

    • Amin
      ترنجِ رسیده



      14



      16

      به قول آقا رسول جواب دادن به تو ارزش خودمو کم می‌کنه.
      الهام گرفتن های اپل از سامسونگ هم تو اون پست گفتم و تو هم خوندی.
      ولی مثل کبک سرتو بکن تو برف اینطوری بچه‌بازی در بیار ببینم به کجا می‌رسی.

      *خودم میگم این چینش دوربین کپی اپله این بشر اومده داره با رسم شکل به من توضیح می‌ده حال اینکه خودش مشکل روانی داره بنده خدا

  7. pouya
    pouya
    ترنجِ نرسیده



    19



    5

    ی زمونی سونی اثرانگشت گذاشت بغل میگفتن بدترین جای ممکن حالا ک سامسونگ داره استفاده میکنه

    ببینیم بدترین میشه یا میشه بهترین !

    • سینا عطایی
      ترنجِ نرسیده



      11



      14

      متاسفانه سونی هم تصمیم خوب خودش برگشت و دلیلش مشخص نیست
      وقتی به خوب بودن یک تصمیم ایمان نداشته باشی، این میشه

      • αяsαłłααη1992
        ترنجِ نرسیده



        9



        11

        دلیلش مشخصه اقای عط.ا.یی سونی اون موقع ک باید دوگانه میکرد دوربینو نکرد
        اون موقع ک باید نرم افزار دوربین رو بهترش میکرد نکرد
        اون موقع ک باید حاشیه هاش کمتر میکرد میشد مث ایکس زد۲ نکرد
        الانم ک اومده حسگرو برده پشت فاتحه خوند رف. با لبه اج گذاشتن هم طراحی رو بکل نابود کرده گوشی اسیب پذیرتر شده
        فک نکنم با این روشی ک پیش گرفتن کار به جایی برسونن
        این ایکس زد۳ رو هم ک با نمایشگر اولد و رزولوشن QHD زده یک باطری درست حسابی نداره دوربینشم فک نکنم اش دهن سوزی دربیاد کلا زده به جاده خاکی

      • Sadeghh
        ترنجِ رسیده



        13



        2

        جالبه که شما اول میگی دلیلش مشخص نیست بعد میگی وقتی به تصمیمت ایمان نداشته باشی این میشه!!
        حالا شما مطمئنی که مشکل از ایمان بوده؟!

        • سینا عطایی
          ترنجِ نرسیده



          8



          11

          دلیلش که مشخص نیست واقعا ولی منظور اینه که وقتی ایمان نداشته باشید تصمیمت، عموما اینطور میشه. من یک چیز عمومی رو عرض کردم اما درباره سونی مشخص نیست دقیقا دلیل چیه

          شاید به قول دوستمون ارسلان، این تصمیم های اشتباه جزئی از DNA سونی موبایل (حداقل در سال های اخیر) شده

      • Mortazavi
        ترنجِ خیلی رسیده



        6



        2

        دو دلیلی داشت
        اول اینکه چون با پاور ادغام شده بود تو امریکا مشکل داشت
        دوم اینکه تو طراحی جدید بخاطر قطر بسیار کم فریم(حدود شش میلیمتر) شدنی نبود و به این طراحی نمیخورد

        • Rasoul_Arian
          Rasoul_Arian
          ترنجِ خیلی رسیده



          3



          7

          حالا انگار چه طراحی شکیل و زیبایی هم نیست!
          گوشی پشت خم که هیچ کسی واقعا ازش تعریف نکرد، جز معزز و اطرافیانش.

        • αяsαłłααη1992
          ترنجِ نرسیده



          5



          3

          رسول جان اینجا یک بحثی پیش میاد به عنوان سلیقه
          سلیقه من جوریه ک ایکس زد۲ پریمیوم رو به ایکس زد۳ ترجیح میده چون اینقد واسه من ویژگی مثبت داره که بخوام از وزن و ضخامتش چشم پوشی کنم
          منم از طراحی های سامسونگ اصلا خوشم نمیاد خصوصا اون حاشیه های کم که با یک بار افتادن گوشی داغون میشه ولی خب سعی کنیم ب سلایق هم احترام بذاریم اینجوری حرمتها هم حفظ میشه🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺

        • Rasoul_Arian
          Rasoul_Arian
          ترنجِ خیلی رسیده



          2



          4

          آقا ارسلان، طراحی سلیقه ای هست و حرف شما درست. اما برای تشخیص یک طراحی خوب و بد، یکسری معیارها هست. کارشناسان این حوزه هم بر اساس همین پارامترها نظر و امتیاز میدن.

          مثلا طراحی پژو ۲۰۶ به عنوان یک طرح تخم مرغی جالب همیشه مورد احترام بود و علاقه مندان زیادی داشت ولی طراحی L90 یه طراحی بد به حساب میاد.

          یا مثلا طراحی جدید اپل در آیفون X نسبت به آیفون ۸ مثل طراحی پیکان در مقابل پورشه هست.

          متوجه منظورم میشی؟ حالا ممکنه یکی بیاد بگه من طراحی آیفون ۸ رو از آیفون X بیشتر دوست دارم. خب یکی هم هست که هنوز عاشق پیکانه. سلیقه جای خود، ولی پارامترها هستن که نشون میدن کدوم‌ طراحی بهتره.

          زمانی که XZ2 معرفی شد، همین سایت GSM Arena در موردش نوشت: گوشی چاق لغزنده.

          اگر به نظرات کاربران ایرانی و خارجی نگاه کنی در زمان معرفی XZ2 اکثر کاربران ایراد گرفتن به این پشت خمیده و قطر زیاد.

        • αяsαłłααη1992
          ترنجِ نرسیده



          3



          0

          رسول جان ممنون از پاسخت
          حرف شما درسته
          منم وقتی ایکس زد۲ پریمیوم معرفی شد به وزنش ایراد گرفتم اخه ۲۳۹ گرم کم نیس ولی با توجه به امکاناتی ک اون گوشی ارائه میده قابل چشم پوشیه البته ن برای قیمت ۱۰۰۰ دلاریش
          ولی خب رم ۶ گیگ پردازنده اسنپ ۸۴۵ دوربین دوگانه عالی نمایشگر 4k hdr فیلم برداری 4k hdr و کلی چیزای دیگش باعث میشه از وزن و ضخامتش چشمپوشی بشه

  8. Sadeghh
    ترنجِ رسیده



    11



    4

    به نظرم طراحی جالبی نداره

  9. Ebinem
    Ebinem
    ترنجِ نرسیده



    14



    11

    یک گوشی داغون و بنجل دیگه از سامسونگ.
    قشنگ تابلو فقط برای بازی با اعداد برای چینی ها این گوشی رو می خواد بده و هیچ کارایی مخصوصی تو دوربینش نداره.
    خود پرچمدارای سامسونگ تو زمینه دوربین چیزی ندارند دیگه چه برسه به این میان رده های داغون.

  10. chalton
    chalton
    ترنجِ رسیده



    10



    16

    یه میان رده قوی و زد آب،افرین سامسونگ،یه عده ترول میان میگن پشتش شبیه هواوی،این پشتش کجاش شبیه هواوی،برن مورد علاقت رو میچسبونی به سامسونگ که برندت بیوفته سر زبونا؟یعنی وقتی دیدم گفتن پشتش شبیه هواویه خندم گرفت، 😏😏😏😏واقعا تو میان رده ها فکر کنم کسی بتونه بهش برسه قشنگ با اختلاف جلو افتاد تو میان رده ها.البته این میان رده سامسونگ نزدیک پرچدارای برند های دیگه هست.

  11. nima1397
    ترنجِ نرسیده



    12



    4

    پشت گوشی واقعا زشته 😐

  12. Naranj
    Naranj
    ترنجِ رسیده



    4



    0

    قیمتش اعلام نشده؟

  13. Alif16
    ترنجِ نرسیده



    1



    7

    خخخ تو dxoامتیاز 120 میگیره

  14. Alif16
    ترنجِ نرسیده



    3



    4

    البته گوشیه خوبیه سامسونگ نشون داده با باتری های زیر 3500 هم امتیاز خوبی گرفته مثل a7 و سری j البته حسگر اثر انگشت در بغل گوشی هم میتونه جالب باشه خیلی راحت میتونی باز کنی گوشی رو از نمای جلو خوبه و خوشکل فقط محل قرار گیری دوربین زشته البته میتونست بهتر باشه ولی در کل گوشیه خوبیه

  15. Quality
    ترنجِ نرسیده



    8



    4

    در تبلیغاتی بودن این دوربین سه گانه که اصلا شکی نیست

    ولی جالبه که فن های سامسونگ میگن فن های سونی ترولن و توی هر پستی متلک میندازن سر نمایشگر خمیده XZ3 چقدر کپی کپی میکردن اما حالا که سامسونگ کپی کرده من ندیدم کسی از فن های سونی چیزی گفته باشه!!

    صفحه خمیده خیلی ساله داره استفاده میشه و مثلا حدود 3 سال پیش بلک بری یک گوشی با صفحه خمیده زد یا چند مدل دیگه از شرکت های دیگه هم بودن و دیگه یک چیز انحصاری سامسونگ نیست و اصولا یک موضوع مربوط به پیشرفت تکنولوژی هست! صفحه نمایش ها اولد (و به میزان خیلی محدود LCD) قابل خم کردن هستن نمیشه گفت چون فلان شرکت چندین سال زودتر سراغش رفته بقیه برن یعنی کپی و…!!

    اما جای سنسور اثر انگشت بغل گوشی هرکی ببینه یاد سونی میفته! و کپی توی طراحی دستگاه معنا داره
    هرچند بنظرمن که اشکالی نداره اما رفتار ترول گونه خودتون یادتون باشه!

    در مورد این هم که سونی سنسورش رو به پشت گوشی منتقل کرده دو تا دلیل بزرگ داشته که کاملا منطقیه! اولیش مشکل پتنت بود که دوباره سایت های فناوری آمریکایی ازش جزو نقاط ضعف یاد نکنن و صد البته باعث کاهش فروشش نشه! اما دومین دلیلش این مورد که امکان باریک کردن فرم گوشی وجود نداشت و محدودیت در تغییر طراحی ایجاد میکرد مثلا نمیشد شیشه پشت و جلوی گوشی از یک حد محدودی بیشتر خم بشن
    و….
    در کل من سونی رو بابت تغییر مکان سنسور تحسین میکنم چون کاملا عقلانی بود هرچند جای خیلی عالی بحساب میاد اما الان هم که پشت گوشی رفته بنظرمن جاش خیلی عالیه و اصلا نیازی به تکون دادن انگشت هم ندارید!

    یک مزیت هم داره اینکه پشت گوشی بصورت همیشه فعاله که کار رو راحت تر میکنه

    • Amin
      ترنجِ رسیده



      7



      7

      دوست گرامی؛
      من خودم به عنوان یک فن سام، دارم می‌گم کپیه این چینش دوربین.
      بله محل سنسور اثرانگشت هم کپی از سونیه.
      در این موضوع شکی نیست.
      من منکر این قضیه نیستم.

      ولی می‌دونی چرا نه شما نه اون موقشنگ حق ندارید این کپی‌ها رو بزرگش کنید؟
      چون میان‌رده‌س.
      و کپی‌های سونی و هوآوی در پرچمداراشونه.

      هر وقت سامسونگ همچین طراحی‌ای رو در پرچمدارش زد، شک نکن خودم اولین کسی هستم که از طرفداریش دست می‌کشم.
      چون این عدم خلاقیتش رو نشان خواهد داد.
      اما این تنها یک میان‌رده هست که برای جذب بازار لازم بوده.
      توجیه نمی‌کنم کپی رو.
      بله کپیه.
      ولی اصلا نباید بزرگش کرد و به حساب زد چون پرچمدار سامسونگ درش کپی وجود نداره (از نظر طراحی)

      صفحه‌ی خمیده هم اولین گوشی با این زبون طراحی، اس۶ اج سامسونگ بوده.
      بنابراین خالق و مبتکر این موضوع سامسونگ بوده؛ همونطور که خالق ناچ اسنشال فون بود و اپل و بعدش سایرین به جز سونی و سامسونگ و اچ‌تی‌سی کپیش کردن.

      • علی شیخ زاده
        علی شیخ زاده
        ترنجِ خیلی رسیده



        7



        4

        خخخ خودت خندت نمیگیره هر چیزی رو با یه جواب مسخره توجیه میکنی😂
        کپی کپیه دیگه میانرده و پرچمدار نداره مهم اینه که رو به کپی کردن اورده
        یادمه چند روز پیش یه خبر اومد ک سامسونگ برزیل عکس دوربین حرفه ای رو بجای عکس دوربین سامسونگ جا زده بود و خودش هم پذیرفت اما تو می اومدی مثلا ماله میکشیدی میگفتی نمایندگی برزیل بوده چ ربطی به سامسونگ کره داره😂
        یا گوشی ای۹ استار اومد با طراحی پشتی کپی بازم گفتی یه میانرده مخصوص بازار خاصه
        اینم میگی میانرده هست و اشکال نداره کپی کنن
        عین خمیر اسباب بازی موضع خودتو تغییر میدی
        تو که میگفتی فقط چندتا شرکت ناتوان کپی میکنن حالا که سامسونگ اومده اثر انگشت و طراحی پشتی رو کپی کرد شد میانرده و اشکال نداره

        • Amin
          ترنجِ رسیده



          3



          5

          من کی توجیه کردم کپی رو؟
          خودم دارم دونه دونه می‌گم کپی کرده بله.

          اون پست برزیل هم عذرخواهی کردم. یه اشتباهی کردم خب. انسان ممکن الخطاست. فکر کنم بعد از عذرخواهیم خودت منو تحسین کردی.

          من نگفتم اشکال نداره.
          اشکال داره.
          ولی خب اگه شخص تو اینا رو می‌بینی، در عین حال به اپل می‌گی لیدر، باید کپی‌های اونو هم ببینی. بحث اصلی ما از این جا نشات می‌گیره که شما فقط اپل رو لیدر می‌دونی حال اینکه خودش کپی کم نکرده.

          ضمنا مثل خمیر باید تغییر شکل داد. اشکالش چیه؟ کافیه بهم یه جا اثبات بشه اشتباه کردم، تا عذرخواهی کنم و بگم حق با شماست.
          مشکل این اخلاق چیه؟
          اگر بخوام سفت روی عقیده‌ی اشتباهم بایستم که جسارتا می‌شم مثل شما.

        • علی شیخ زاده
          علی شیخ زاده
          ترنجِ خیلی رسیده



          6



          4

          خداروشکر همین که بعد از کلی بحث پذیرفتی سامسونگ هم مثل بقیه برندها طراحی اپل رو کپی کرده کفایت میکنه
          موفق باشی😊

        • Amin
          ترنجِ رسیده



          4



          5

          برو کامنتامو از پست قبلی بخون.
          خودم دونه دونه برات لیست کردم کپی‌ها.
          بحثی روش نداشتم.
          این شما بودی که بحث می‌کردی که اپل لیدره و فلان و بهمان

  16. Rasoul_Arian
    Rasoul_Arian
    ترنجِ خیلی رسیده



    4



    7

    کوالیتی میگه اسم سنسور بغل گوشی که بیاد، یاد سونی میوفتیم. اما اسم اج بیاد، یاد سامسونگ نمیوفتیم! میگه اج انحصار سامسونگ نبوده! واقعا که

    بعد میگه سونی به این خاطر سنسور رو برد پشت گوشی، که بتونه ضخامت رو کم کنه. در حالی که ضخامت این گوشی ۷.۵ میلیمتره و ضخامت پرچمداران اخیر سونی حدود یک سانت. توجیه میکنه که لبه هاش کمتره. چقدر کمتره؟ مگر الان همین گوشی که ضخامت ۷‌.۵ میل داره و فینگرپرینت روی لبه هم داره، مشکلی برای طراحیش پیش اومده؟

    • Mortazavi
      ترنجِ خیلی رسیده



      8



      4

      توجیه میکنه که لبه هاش باریکن؟
      به نظرت این توجیه یا حقیقت؟
      فرض کن گوشی ۵سانته ، وقتی فریم باریک باشه و جا نده خوب نمیشه دیگه ، بخدا فقط چند ثانیه فکر بدون تعصب میخاد

      در مورد ضخامت این گوشی بهتره بدونی سونی رو xz1 که نازک تره فینگرپرینت سنسور رو بغل گذاشت اما طراحی جدید خیلی نازک تره در ضمن غیر از مقوله شدن یا نشدن اصلا به این طراحی نمیخورد

      حالا مهم هم نیست که چرا تصمیمشو عوض کرد مهم اینه سامی اومده کار سونی رو کپی کرده و مجبورید بهش احترام بزارید

      البته در مورد نمایشگر اج هم سونی از سامی کپی کرده و کلا تکنولوژی همینه و قرار نیست انحصاری باشه ولی اینکه بخاطر تعصب جاهلانه کپی سونی رو ببینی ولی کپی سامی رو توجیه کنی میشه حرف صدمن یه غاز

      • Rasoul_Arian
        Rasoul_Arian
        ترنجِ خیلی رسیده



        4



        6

        خب خوبه که خودت به XZ1 اشاره کردی.
        این گوشی ضخامتش ۷.۴ میلیمتر بود و فینگر پرینت روی لبه داشت. XZ2 در باریک ترین قسمت، طبق چیزی که شنیدم، به ۶.۴ میلیمتر میرسه.

        یعنی این فینگر پرینت روی ۷.۴ میتونه قرار بگیره، ولی روی ۶.۴ نمیتونه؟ اصلا میگیم نمیتونه. چه دلیلی داره که محل قرارگیری سنسور رو به خاطر یک میلیمتر تغییر بدی. مگه مجبور بوده که ضخامت لبه رو انقدر کم کنه؟ مثلا الان خیلی قشنگ شده؟ انگار گوشی رو خم کردی!

        با یه واقعیت کنار بیا. سونی میخواد طراحی رو تغییر بده ولی واقعا سر در گم شده. طراحی XZ1 بد نبود، فقط کافی بود حاشیه ها رو کم کنه.

        سر در گمی رو میشه به راحتی در XZ2 و XZ2P و XZ۳ دید. اومد XZ2 رو تک دوربینه با پشت خمیده و نسبت صفحه نمایش ۱۸ به ۹ ساخت. بعد توی XZ2P اومد دوربین دوگانه گذاشت با همون خمیدگی پشت ولی اینبار ۱۶ به ۹ سابق. بعد توی XZ3 خمیدگی پشت رو کمی کم کرد، دوربین دوباره شد تکی، نسبت دوباره شد ۱۸ به ۹ ولی با اسکی رفتن از اج سامسونگ.

        وقتی این ۳ تا گوشی رو میذاری کنار هم و میخوای به یک نتیجه گیری برسی، واقعا به هیچ جا نمیرسی. جز آشفتگی در طراحی. طراحان سونی هنوز نتونستن به یک نظر واحد برسن.

        • Sadeghh
          ترنجِ رسیده



          6



          3

          بله قشنگ شده
          Xz2 از xz1 قشنگ تر و خوش دست تر شده
          حالا اگه سلیقه شما نیست یه بحث دیگست
          الان مشکل حل شد؟!

        • Rasoul_Arian
          Rasoul_Arian
          ترنجِ خیلی رسیده



          4



          6

          مثلا XZ2P کجاش خوش دسته؟

          خود نقد و بررسی کننده یوتیوبی، وقتی XZ2 پریمیوم رو گذاشت کنار XZ پریمیوم، خندش گرفت به طراحی و شکل و شمایل XZ2 پریمیوم. وسط بررسی هم مسخره بازیش کرد و گفت این گوشی روح داره. چون بدون دست زدن به گوشی، برای خودش حرکت میکرد روی میز.

          گوشی ربع کیلویی به جای اینکه خوش دست باشه، بیشتر برای باشگاه بدنسازی خوبه. برای تمرین ساعد!

          شما مفهوم خوش دستی رو دوباره از نو ساختی.

        • Sadeghh
          ترنجِ رسیده



          3



          2

          من نمیدونم شما الان داری با من صحبت میکنی؟!!
          من دارم از xz2 صحبت میکنم تو از xz2p
          با خودت چند چندی دادا؟؟

      • αяsαłłααη1992
        ترنجِ نرسیده



        5



        2

        رسول جان شما ایکس زد۲ پریمیوم رو دستت گرفتی که به صحبتهای چندتا یوتیوبر اینقد اطمینان داری ک این گوشی بد دسته؟
        واسه زد اولترا همریک عده همینو میگفتن ولی طراحیش جوریه که اصلا نشون نمیده ۲۱۲ گرم وزنشه

  17. Rasoul_Arian
    Rasoul_Arian
    ترنجِ خیلی رسیده



    5



    6

    شیخ زاده تکلیف خودتو معلوم کن. فن چه برندی هستی؟

    نمیشه که هر جا توی بحث کم آوردی، بشی فن اپل، هر جا کم آوردی، بشی فن هواوی، هر جا کم آوردی، بشی فن سونی.

    تو بهترین ویژگی های هر برند رو انتخاب میکنی و با اون حمله میکنی به محصولات سامسونگ. تکلیف خودتو معلوم کن تا بدونیم با طرفدار کدوم برند رو به رو هستیم.

    ممکنه بگی فن هیچ برندی نیستی. اوکی.
    اگر فن هیچ برندی نیستی، پس همه چیو با هم ببین. توی اکثر بحث ها داری با هواوی و اپل به سامسونگ حمله میکنی. یکبار فن هواوی، یکبار فن اپل. اینجور نمیشه. موضعت رو مشخص کن.

  18. Mortazavi
    ترنجِ خیلی رسیده



    9



    6

    کاری ندارم که قطعا کیفیت دوربین های اصلی و سلفی این گوشی از ای۸ کمتره چون بازی با اعداد هست

    ولی معرفی این گوشی نشون میده سامسونگ کاملا بازار و سلیقه مشتری رو آنالیز میکنه و همونی که میخان رو میده و این نکته مثبت و خوبیه و ایضا بزرگ ترین دلیل تفاوت زیاد فروش سونی و سامسونگ همینه

    سامسونگ اونی که مشتری دوست داره بهش میده ولی سونی اون چیزی که خودش فکر میکنه به صلاح مشتریه بهش میده(لزوما همیشه صلاح رو درست تشخیص نمیده)

    یعنی اگه دوربین بیشتر کارایی بالایی نداشته باشه چون مورد استقبال مردم هست سامی و هوآوی هم ازش استقبال میکنند و این نکته مثبتیه

    • Rasoul_Arian
      Rasoul_Arian
      ترنجِ خیلی رسیده



      4



      6

      فقط به صلاح مشتری برنمیگرده.
      گاهی خساست هم میاد وسط.
      مثلا چرا XZ2P با دوربین دوگانه میاد و روی سنسور سیاه و سفیدش انقدر تبلیغ میکنه. بعد یهو XZ3 با دوربین تکی ظاهر میشه.

      این سوال چنتا جواب میتونه داشته باشه.
      ۱- خساست سونی
      ۲- جلوگیری از افزایش قیمت محصول
      ۳- آینده نگری برای XZ3P
      4- عدم اعتماد به کارایی سنسور سیاه و سفیدش
      ۵- بی برنامگی و باری به هر جهت بودن
      ۶- رسیدن به این نتیجه که دوربین تکی بهتر بوده
      و …

      • Sadeghh
        ترنجِ رسیده



        5



        3

        اولا که شما جواب خودت رو همون اول گفتی، خساست!! پس دیگه گزینه های دیگه برای چیه؟!

        دوما اصلا خساست تو این شرایط معنی نداره
        مگه سونی یا هر شرکت دیگه ای قراره از جیب مایه بزارن که حالا یکی خساست به خرج بده یکی نه
        هرکی هر امکاناتی که به گوشی اضافه میکنه هزینش رو میکشه رو قیمت گوشی
        پس گزینه یک در واقع همون گزینه دوم هست، جلو گیری از افزایش قیمت گوشی
        که البته این هم به خودی خود هنره که با قیمت کمتر امکانات بیشتر ارائه بدی البته به شرطی که از کیفیت کم نشه به خاطر کمیت و فریب مشتری.

        • Rasoul_Arian
          Rasoul_Arian
          ترنجِ خیلی رسیده



          4



          6

          ببین دوست عزیز.
          وقتی که سونی با سنسور سیاه و سفید و دوربین دوگانه ظاهر شد، توقعات رو بالا برد. همه فن های سونی انتظار داشتن حداقل دوربین و سنسورهای XZ2P روی XZ3 هم باشه. ولی نبود.
          این یعنی خودزنی!

    • Sadeghh
      ترنجِ رسیده



      7



      2

      باهات موافقم آقای مرتضوی
      البته به نظرم علاوه بر مواردی که گفتی عدم تمرکز سونی رو بخش موبایل یک دلیل کلی هست که فرمایشات شما رو هم شامل میشه

  19. Genesis
    Genesis
    ترنجِ نرسیده



    3



    4

    خوبه واقعا عکاسی واید جاش خالی بود تو موبایل
    واقعا از بوکه واجب تر هست
    میشه عکس رو با ادیت بک گراند رو باور کرد ولی نمیشه واید کرد.
    ولی ای کاش با چیدن دوربین ها و اثر انگشت به شکل مربع یکم از ساختن برج جلوگیری میکرد

کانال تلگرام ترنجی