حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک تر به سونی آیبو (Sony Aibo) سگ رباتیک 3000 دلاری

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | تماشا کنید، ربات، سونی

هشت ماه پیش بود، در نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس که سونی سال را با یک نمونه به روز شده از ربات زیبا و جذاب به نام Aibo (آیبو) یا همان سگ رباتیک این شرکت ژاپنی آغاز کرد. ما در ترنجی نگاه نزدیک به سونی Aibo ربات سگ سونی را با شما به تماشا نشستم و حالا وقتی آن است که نگاه نزدیک تر به سونی آیبو (Sony Aibo) سگ رباتیک 3000 دلاری داشته باشیم. با ترنجی همراه باشید.

هر چند سگ رباتیک سونی یا همان آیبو (Aibo) قیمت 3000 دلاری دارد و تا چند روز یپش پول یک پراید بود و حالا پول سه چهارم از یک پراید (!)، اما به هر حال می توان از پیشرفت فناوری و دیدن آن لذت برد.

بازخورد آیبو (Aibo) نسبت به دستورات شگفت انگیز است هر چند به وضوح می بینیم می تواند جای پیشرفت در سرعت پاسخگویی را داشته باشد اما این ربات قطعا در مرحله ای هست که یک اسباب بازی گران نام بگیرد و برای آنهایی که سگ دوست دارند اما در حقیقت دوست ندارند (!) می تواند جایگزین خوبی برای نمونه زنده آن باشد؟ نه نه قطعا یک موجود جذاب تر است اما حقیقت این است که امثال ما از هر چیزی، فناوری طورش را بیشتر می پسندند!

ویژگی شارژ خودکار سگ رباتیک سونی Aibo که وقتی باتری آن کم می شود، خودکار جایگاه شارژ را پیدا می کند و می رود که شارژ شود، دستورات صوتی، چشمهای OLEDش و شوت کردن توپ یا آوردن استخوانش می تواند کاملا جذاب باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ربات می تواند تبدیل به یک جانشین برای سگ های واقعی شود؟ شاید نسل های بعدی آن چنین توانایی داشته باشند اما آیا واقعا قرار است چیزی را در دنیا عوض کند یا صرفا محصولی است که بگوید ما توانستیم؟!

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.k77

تو نگاه اول خیلی جالبه!

Dariushrd

جالبترین محصول سونی xperia touch بود که بنظرم یجورایی آینده ی موبایل ها و لپتاپ ها رو نشون میده… امیدوارم سونی کار روی اونو ادامه بده تا هرچه زودتر بتونه جایگزین یه لپتاپ باشه…اگه سونی موفق بشه اینکارو بکنه خیلی همه رقباشو کنار میزنه

REZA

یه سگ ساختن 3000 دلار با تکنولوژی روز ما یه پراید و داریم با تکنولپژی چهل پنجاه سال پیش میخریم چهل تومن البته تکلنولوژی نداره ،یه زه بغل داره که همونم در اوردن

ARMTIN

حتماً ویدیو ببنید واقعاً سگ باهوشی ?

Therapy خیلی بحال unboxing میکنه ?

Quality

خیلی سگ جالبیه واقعا و ارزش این قیمت رو داره بخاطر تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که داره اما خب بنظرم یکم راه رفتنش کند بود و تا حدودی برام مشخص نیست که چرا باید همچین چیزی رو بخرم چون کاربرد خاصی نداره و فقط در حد چند روز باحاله و اصلا حس یک حیوان واقعی رو با این بدنه سفت و سختش (!!) نداره
اما واقعا پیشر فت تکنولوژی رو نشون میده و ژاپن هم فکر کنم توی ساخت ربات در دنیا اول باشه چون رویداد های مختلف زیادی برای رباتیک دیدم و بنظر خیلی قوی هستن در این صنعت
من شخصا ساخت ربات رو خیلی دوست دارم امیدوارم یک روزی بشه منم یاد بگیرم و یک ربات خوبی بسازم (در آینده نزدیک که فکرشم خنده داره!)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)