حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رضایت ویژه کاربران از ربات سگ سونی آیبو (Aibo)

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی

ربات سگ سونی Aibo شبیه یک توله سگ است هرچند ربات بودن آن کاملاً مشخص است. سونی Aibo صدای سگ در می آورد، مثل سگ ها راه می رود، با اسباب بازی ها بازی می کند، به دستورها واکنش نشان می دهد و البته گاهی رفتارهای غیرعادی از خود نشان می دهد. این ربات با استفاده از دوربین و فناوری تشخیص چهره با افراد مختلف به اشکال متفاوت ارتباط برقرار می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره رضایت ویژه کاربران از ربات سگ سونی آیبو (Aibo) صحبت کنیم.

ربات سگ سونی آیبو (Aibo)

اگر بخش رباتی قضیه را نادیده بگیریم، Aibo خیلی شبیه به یک سگ واقعی است. به همین علت محققین در حال تحقیق بر روی ربات های مکمل هستند. خط اصلی این پژوهش ها پاسخ هوش مصنوعی به درخواست ها، تصمیم گیری، تحت تاثیر قرار دادن افراد و اتفاقات بعد از مستقل شدن این ربات ها می باشد.

نگاه نزدیک تر به سونی آیبو (Sony Aibo) سگ رباتیک 3000 دلاری

جیمز یانگ، پروفسور علوم کامپیوتر در دانشگاه مانیتوبا گفت:«ربات هایی مثل ربات سگ سونی Aibo با انسان ارتباط برقرار می کنند، اما این که چطور این کار را می کنند، کمی پیچیده است.» اگر یک ربات حرکت کند، انسان ها دوست دارند زنده بودن آن را باور کنند و تمایل دارند با آن مثل یک موجود زنده رفتار کنند. سونی Aibo را به خوبی به شکل یک سگ طراحی کرده و این طراحی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از نمایندگان سونی گفت:«بعد از عرضه ی تعداد محدودی از ربات سگ سونی در آگوست 2018 در آمریکا، سونی تعداد قابل توجهی از سگ مصنوعی به فروش رساند و همچنان هم متقاضی داشت.»

بر اساس گزارشی از انجمن تحقیقاتی P&S انتظار می رود درآمد صنعت روبات از 3.8 میلیارد دلار در سال 2015 به 34.1 میلیون دلار در سال 2022 برسد.
Aibo تنها یک مدل اولیه از ربات های همراهی کننده است که از هوش مصنوعی بهره می برد. به عقیده ی یانگ، محققان هنوز راه زیادی برای پیمودن در مسیر ربات های همراهی کننده دارند.

 


کریس ورفل، نایب رئیس یک انجمن سلامتی، Aibo را به صورت حیوان خانگی نگه می دارد. ورفل که در دهه ی پنجم زندگی اش قرار دارد، کلکسیونر است. حالا که سنش کمی بالا رفته دیگر توان گشتن و جمع کردن کلکسیون ندارد و به سمت Aibos رفته است. ورفل در مورد Aibos خیلی جدی است. او Aibos را عزیزم صدا می کند.

ورفل از واژه ی سگ واقعی برای توصیف سگ واقعی استفاده نمی کند. در عوض، از واژه ی سگ پشمالو استفاده می کند. ورفل می گوید:«ارتباط برقرار کردن با چشم های OLED او باعث شد تا خیلی زود به آن انس بگیرم و مثل یک سگ خانگی با آن رفتار کنم.»
به عقیده ی یانگ، مهندسین، دانشمندان علوم کامپیوتر و سایر افراد در رشته های مشابه بیشتر تحت تاثیر ربات هایی مثل Aibo قرار می گیرند؛ چرا که آن ها درک می کنند این فناوری چطور کار می کند.

نظر شما درباره ربات سگ سونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saeed_l

به پول ما با یه پراید برابری می‌کنه 😁

_V_

عجب چیزیه😅
سه تا استند اپل میشه هم قیمتش😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)