حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری شیائومی می مکس 3 (Mi Max 3) مشخص شد، 18 ساعت وبگردی

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | تست، شیائومی، عمر باتری

بله بله، می دانم! پس از اشتباه در نتایج عمر باتری Gsmarena برای شیائومی پوکوفون اف 1 (Pocophone F1) کمی اعتماد به اعداد و ارقام سخت شده است اما نه،‌ اینجا و در تست عمر باتری شیائومی می مکس 3 (Mi Max 3) اشتباهی وجود ندارد. در حقیقت از باتری 5500 میلی آمپری بیشتر از این ها هم انتظار می رود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به عملکرد باتری شیائومی می مکس 3 داشته باشیم.

خانواده می مکس (Mi Max) شیائومی داستان مشخص خود را دارند، قرار است مکس باشند اما نه لزوما در کیفیت، بلکه در کمیت و برای دستگاهی میان رده. در حقیقت نمایشگر آن بسیار بزرگ و 6.9 اینچ است، باتری 5500 میلی آمپری شیائومی می مکس 3 در برخی تبلت ها استفاده می شود و قرار است که عمر باتری خوبی را ارایه کند. به اعداد و ارقام تست باتری Gsmarena نگاه کنید، این ها واقعا عملکرد خوبی هستند اما برای چه دستگاهی؟! برای چه حجم باتری ای؟

چیپست 14 نانومتری اسنپدراگون 636 شیائومی می مکس 3 آنقدر در مصرف انرژی بهینه هست که نشود تقصیر را به گردن آن انداخت و احتمالا دلیل نزدیک به 16 ساعت پخش ویدیو برای یک باتری 5500 میلی آمپری فقط و فقط نمایشگر غیر بهینه 6.9 اینچی FHD+ دستگاه می تواند باشد. با توجه به اندازه نمایشگر نزدیک به 7 اینچ و اینکه به نوعی تبلت کوچک به شمار می رود می توان تا حدود زیادی این نتیجه را توجیه کرد اما نه، ما انتظار بیشتری داشتیم.

درباره وبگردی اما مدت زمان 18 ساعت کاملا جذاب است. در حقیقت اگر اهل وبگردی هستید این فبلت می تواند شما را ارضا کند. همچنین مدل زمان مکالمه 30 ساعتی خیال پرمکالمه ها را راحت می کند البته اگر وزن 221 گرمی آن (که البته برای این مشخصات سخت افزاری کاملا قابل پذیرش است) دست شما را خسته نکند!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شیائومی می مکس 3 بتواند نظر کاربران علاقه مند به فبلت را جلب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

در مجموع خوبه به نظرم
درسته حجم باتریش زیاده اما باید مثل تبلت ها باهاش برخورد بشه چون نمایشگرش واقعا بزرگه

علی شیخ زاده

نتیجه خوبیه اما عالی نیست و انتظار بیشتری میرفت شک ندارم انر نوت ۱۰ هواوی شارژ دهی خیلی بهتری داره

متاسفانه نتونست سلطان باتری یعنی نسل قبلی خودش رو شکست بده. رکوردی که دست می مکس ۲ بود، توسط می مکس ۳ شکسته نشد!

نگاهی داشته باشید به اعداد و ارقام می مکس ۲:
http://cdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/17/xiaomi-mi-max-2/battery/-728/gsmarena_001.jpg

مدت ماندگاری باتری ۱۲۶ ساعت بود که به ۱۱۵ کاهش پیدا کرده.

مدت مکالمه ۳۰ ساعت و ۱۵ دقیقه بود که شده ۳۰ ساعت و ۹ دقیقه.

مدت وبگردی ۱۹ ساعت و ۲۱ دقیقه بود که شده ۱۷ ساعت و ۵۹ دقیقه.

مدت پخش ویدیو ۲۱ ساعت و ۳۷ دقیقه بود که شده ۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه.

در بخش باتری یک پسرفت کامل داشته نسبت به نسل قبلی خودش. هر چند این میزان ماندگاری هم خیلی خوبه، ولی حداقل انتظار داشتم چیزی نزدیک به می مکس ۲ دوام بیاره.

باتری می مکس ۲ برابر بود با 5300 میلی آمپر که در می مکس ۳ شده ۵۵۰۰ میلی آمپر. یعنی ۲۰۰ میلی آمپر افزایش.

مساحت صفحه می مکس ۲ برابر بود با ۱۱۴.۳ سانتیمتر مربع که در می مکس ۳ شده ۱۲۲.۹ سانتیمتر مربع. یعنی ۸.۶ سانتیمتر مربع افزایش. به این دلیل بر اساس مساحت مقایسه میکنم، چون نسبت صفحه نمایش می مکس ۲ برابر بود با ۱۶ به ۹ ولی در می مکس ۳ شده ۱۸ به ۹. پس مساحت بهتر میتونه واقعیت رو بیان کنه، تا اینکه بگیم ۶.۴۴ اینچ شده ۶.۹ اینچ (حدود نیم اینچ افزایش).

از لحاظ رزولوشن هم هر دو FHD هستن. از لحاظ چیپست هم هر دو میان رده سری ۶۰۰ اسنپ دراگون.

نتیجه اینکه این مقدار افزایش سایز نمایشگر، قاعدتا باید با اون میزان افزایش حجم باتری، یر به یر میشد. اما میزان افت واقعا زیاد بوده نسبت به نسل قبل.

حتی اگر نگاهی به می مکس ۱ هم داشته باشیم، میبینیم که مقدار وب گردی می مکس ۳ به میزان ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه کم شده. همچنین نسبت به می مکس ۱ میزان پخش ویدیو هم ۵۳ دقیقه کاهش پیدا کرده. هر چند که ماندگاری کلی نسبت به می مکس ۱ چند ساعتی بهبود داشته.

نظر کلی من این هستش که این میزان ماندگاری با توجه به نسل های گذشته، اصلا خارق العاده و جذاب نیست و شایسته یک لایک بزرگ نیست.

دقیقا می مکس ۲ سلطان باتریه

Naranj

بنظرم GSM ارنا اصلا نباید گجتی با این سایز رو بعنوان موبایل طبقه بندی کنه و تست باتریشو توی قسمت گوشی ها بذاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)