حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ابعاد شیائومی می مکس 3 با شیائومی مکس 2

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، تست، شیائومی، مقایسه

خانواده می مکس شیائومی همانطور که از نامشان مشخص است، حداکثر اندازه ای هستند که ما می توانیم با ارفاق به آن “موبایل” بگوییم. شیائومی می مکس 2 با نمایشگر 6.44 اینچی عرضه شده بود که برای زمان خودش واقعا یک موبایل بزرگ بود. حالا شیائومی مکس 3 با نمایشگر 6.9 اینچی عرضه شده است! آیا ابعاد شیائومی مکس 3 خیلی بزرگ است؟ اجازه بدهید پاسخ را با مقایسه ابعاد شیائومی می مکس 3 با شیائومی مکس 2 بدهیم. با ترنجی همراه باشید.

همانطور که حتما با نگاه کردن به تصویر اصلی مطلب متوجه می شوید، پاسخ شما خیر است! ابعاد شیائویم می مکس 3 اصلا آنقدرها که فکر می کنید بزرگتر از شیائومی می مکس 2 نیست. در حقیقت حتی عرض آن حدود 1 میلی متر کمتر و فقط ارتفاع آن حدودا 2 میلی متر افزایش پیدا کرده است.

مشخصا دلیل را می دانید، “کاهش حاشیه نمایشگر” و نسبت تصویر جدید عریض “18:9” یا همان 2:1. به این ترتیب شیائومی موفق شده که تقریبا در ابعاد همان شیائومی می مکس 2 یک نمایشگر 6.9 اینچی برای شیائومی می مکس 3 قرار بدهد. مقایسه دقیقا ابعاد شیائومی می مکس 3 و می مکس 2 را پایین تر می توانید ببینید:

ابعاد شیائومی می مکس 2 : 174.1*88.7*7.6 میلی متر-وزن : 211 گرم-باتری 5300 میلی آمپر
ابعاد شیائومی می مکس 3 : 176.2*87.4*8 میلی متر-وزن :‌221 گرم-باتری 5500 میلی آمپر

به این صورت مشخص می شود که نباید نگران ابعاد شیائومی می مکس 3 بود البته اگر شما با می مکس 2 مشکلی نداشته باشید! در نظر داشته باشید که می مکس 2 خود واقعا موبایل بزرگی است اما برای افرادی که دوست دارند یک تبلت 7 اینچی را درون جیب خود جای دهند (!) فعلا تنها انتخاب است.

نظر شما درباره شیائومی مکس 3 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soltane.Ehsas

عالیه
میزان باتری رو جابجا ننوشتین؟

Soltane.Ehsas

قبل اینکه بگم تصحیح شد آفرین 🙂

علی شیخ زاده

ابعادش واقعا عالیه همچنین قیمتش
میگم اون ممی مکس ۳ پرو ک میگفتن با اسنپ ۷۱۰ میاد چی شد

علی شیخ زاده

مشخصات می مکس ۳ و ۲ رو برعکس نوشتید

آقای عطا.یی به نظرم بهتره Mi Max 3 رو با Mi Max 1 یه مقایسه ای داشته باشی. بعضی قسمت هاش واقعا پسرفت داشته.

یکی اینکه روی Mi Max گوریلا گلس ۴ بود اما روی Mi Max 2 و Mi Max 3 گوریلا گلس ۳ گذاشته. این یک پسرفت.

مورد دوم به چیپ این دستگاه برمیگرده. در Mi Max دو مدل چیپ استفاده شد. اسنپ ۶۵۰ و اسنپ ۶۵۲ که اولی ۶ هسته ای بود و دومی ۸ هسته ای.
اما وقتی به چیپ Mi Max 3 نگاه میکنی، میبینی ۶۳۶ استفاده شده. اسنپ ۶۳۶ از ۸ تا هسته کریو ۲۶۰ استفاده میکنه با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز.
در حالی که اسنپ ۶۵۲ از ۴ تا A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز و ۴ تا A72 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز استفاده میکنه. همچنین GPU استفاده شده در اسنپ ۶۵۰ و ۶۵۲ از نوع آدرنو ۵۱۰ هست در حالی که Mi Max 3 از آدرنو ۵۰۹ استفاده کرده. این دو پسرفت.

مورد سوم دوربین اصلی هست که در Mi Max یه ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شد با گشودگی دیافراگم ۲ در حالی که در Mi Max 3 یه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده با گشودگی دیافراگم ۲.۲. اینم سه پسرفت.

به نظرم این ۳ پسرفت وجود داره. همین کارها رو میکنن که میتونن از قیمت محصول بندازن.
سه پسرفت اساسی در برابر محصول ۲۰۱۶ خودش.

البته که پیشرفت هایی هم داشته. اما چیپ ضعیف تر نسبت به Mi Max قابل توجیه نیست.

متاسفانه وقتی Mi Max 2 رو هم تولید کرد، چیپ Mi Max 2 از Mi Max ضعیف تر بود. چون روی Mi Max 2 اسنپ ۶۲۵ گذاشت در حالی که Mi Max اسنپ ۶۵۰ و ۶۵۲ داشت. روی Mi Max 2 آدرنو ۵۰۶ گذاشت در حالی که Mi Max آدرنو ۵۱۰ داشت.

سخت افزار Mi Max از هر دو نسخه Mi Max 2 و Mi Max3 قوی تره. از لحاظ CPU و GPU.

HiKa

سلام.
اول اینکه من با گوشی اومدم ببخشید خوب نمیتونم تایپ کنم.
دوم اینکه من مخالف حرفای شما هستم.
در مورد گوریلا گلس ۳ شاید واستون جالب باشه و جایی هم نوشته نشده باشه اما توی بعضی موارد مقاوت بهتری نسبت به نسخه ۴ داشته. دقیق یادم نیست اما فکر کنم توی تست ضربه نسبت به نسخه ۴ بهتر بود.
همونطور که الجی توی جی۶ از ترکیب نسخه ۵ و ۳ استفاده کرده بود و توی تست jerry جزو بهترین ها بود.
حدس میزنم شیائومی هم به همین دلیل از نسخه ۳ استفاده پایین.
در مورد CPU، اگه به محصولات شیائومی دقت کرده باشید اکثرا چیپ اسنپ ۶۲۵ رو داشتن. دلیل استفاده پر تعداد از این چیپ در محصولات میانرده این شرکت دوتا چیزه: کارایی بسیار مناسب در کنار مصرف و دمای بسیار پایین. شاید برای ما که سروکارمون با پرچمدار ها باشه این ها به چشم نیاد اما برای دستگاه های میان رده عالی هستند.
حالا هم که چیپ ۶۳۶ که نسخه جدید و ارتقاء یافته ۶۲۵ هست، جایگزین شده. حرکت عقلانی و البته هوشمندانه ای بوده.
در مورد دوربین. شما اطلاعات درستی ندارید مثل اینکه، می مکس ۳ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرون استفاده میکنه. همچنین لنزش دیافراگم f/1.9 داره + فوکوس دوال پیکسل (طبق سایت جی اس ام آرنا). دوربین دوم هم یک سنسور ۵ مگاپیکسلی داره برای ایجاد عمق میدان و تصاویر بوکه.
در کل این رو باز هم تاکید میکنم در محصولات شیائومی چیزی ک همیشه خیلی به چشم میومده پیشرفت بوده. امکان نداره نسخه جدیدی از یک محصول معرفی و عرضه بشه و شما با استفاده از اون پیشرفت رو حس نکنید.

HiKa

مقاومت* استفاده کرده*

دکتر رسول آریان

سایت GSM Arena مشخصات گشودگی دیافراگم Mi Max 3 رو تغییر داد. زمانی که من این کامنت رو گذاشتم F2.2 بود. اصلاح کرده.

در مورد اینکه گوریلا گلس ۳ از ۴ بهتره، حرفت اشتباس. اگر به سایت سازنده محصول مراجعه کرده باشی و خاطرت باشه، خود شرکت کلی تبلیغ کرد روی نسخه ۴. دیگه نسخه ۶ هم منتشر شد، حداقل میتونست نسخه ۵ رو بذاره. اون نوت ۳ عهد بوقی من گوریلا گلس ۳ داشت، محصول ۲۰۱۳. دیگه الان وقت استفاده از گوریلا گلس ۳ هست واقعا؟

در مورد چیپ هم Mi Max 3 از Mi Max 2 بهتر شده اما از کی تا حالا آدرنو ۵۰۹ از ۵۱۰ بهتر بوده؟ از کی تا حالا اسنپ ۶۳۶ از ۶۵۲ بهتر بوده؟ اصلا خودت هسته ها رو نگاه کن. اینکه زودتر ساخته بشه یا دیرتر مهم نیست، مهم اینه که ۶۵۲ از ۶۳۶ قوی تره. این میشه پسرفت.

حالا شما الکی دفاع کن…

اما در مورد باتری فکر میکنم Mi Max 3 بتونه به رکورد Mi Max 2 برسه. در واقع Mi Max 2 لقب سلطان باتری رو داره. در سایت فون آرنا که نگاه کنید، با اختلاف اوله با ۱۷ ساعت و ۲۲ دقیقه.
هیچ گوشی هنوز نتونسته از مرز ۱۶ ساعت رد بشه.
اما Mi Max 2 با اقتدار مرز ۱۷ ساعت رو هم رد کرده.

رکورد سختیه و باید Mi MaX 3 خیلی خوب باشه تا بتونه از ۱۷ ساعت و ۲۲ دقیقه بیشتر دوام بیاره.

۲۰۰ میلی آمپر باتری رو بیشتر کرده.
در عوض چیپ رو افزایش قدرت داده و نیم اینچ هم صفحه رو بزرگ کرده.

حدس خودم این هست که رکورد ۱۷ ساعت و ۲۲ دقیقه همچنان در اختیار Mi Max 2 باقی میمونه. باید منتظر بود و دید که بهینه سازی شیائومی چطور بوده.

Naranj

طبق گفته دوستان می مکس۳ رو که نباید با مکس۲ مقایسه کنید. باید با می۸ لایت مقایسه کنید!

علی شیخ زاده

الان با کاغذ ابعادش رو در اوردم خیلی بزرگه

آره بزرگه.
من Mi Max رو دارم‌. واقعا خوش دست نیست.

علی شیخ زاده

Naranj

تا الان چند نفر از لو دهنده ها که طرح شما رو دیدن خودکشی کردن!

علی شیخ زاده

????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)