حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمرکز اپل در چیپست A12 روی پردازنده گرافیک (GPU) است

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها

چیپست اپل A11 بایونیک بدون شک در بخش پردازش مرکزی یعنی CPU بی نظیر بود و هنوز یعنی یک سال پس از عرضه آن چیپستی ساخته نشده که بتواند آن را کاملا شکست دهد. همچنین اپل از واحد پردازش NPU نیز در آن چیپست بهره برده بود. حالا به نظر می رسد که تمرکز اپل در چیپست A12 روی پردازنده گرافیک (GPU) است و این کاملا منطقی است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

در توییتی از یک منبع معتبر می بینیم که گفته می شود واحد پردازش گرافیکی یا همان GPU چیپست اپل A12 می تواند بسیار قدرتمند باشد. ما پیش از این نیز شنیده بودیم که در چیپست 2018 اپل تا حدود 40٪ افزایش در قدرت پردازش گرافیکی را شاهد خواهیم بود و این در حالی است که در پخش پردازش مرکزی فقط 10٪ رشد را شاهد هستیم. بنچمارک چیپست اپل A12 که پیش از این ترنجی دیده بودیم نیز همین موضوع را درباره پیشرفت پردازنده مرکزی تایید می کند:

بنچمارک های چیپست اپل A12 لو رفت، 4 گیگابایت حافظه رم

به صورت کلی انتظار می رود که آیفون های 2018 در بحث AR و VR یا همان واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پیشرفت های ویژه ای داشته باشند و این در راستای آن خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آیفون های 2018 این بار شاید رکوردی در بحث پردازش گرافیکی ثبت کند که تا سال دیگر هم نشکند! نظر شما چیست؟ قطعا اپل در این زمینه بسیار پیشرو بوده و هست اما اینکه خواهد بود یا خیر، مشخص نیست!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

آقای عط ایی چند جا دیدم امتیازات چیپ جدید اپل اونقدرها هم کم نیس مثل این :
https://wccftech.com/apple-a12-geekbench-4-score-alleged-2018-iphone-iphone-9-gpu-performance-specifications-features-launch/

علی شیخ زاده

چیپست ای۱۱ بعد از یک سال هنوز هم بهترین و بهینه ترینه
حالا باید دید ای۱۲ چیکار میکنه

Rog_Pc_Gamer

توی گرافیک ۱۵ درصد فکر‌کنم از اسنپ ۸۴۵ ضعیف تره اون cpuشم متاسفانه به دلیل فضای کم گوشی باعث داغ شدنش و در نتیجه افت عملکرد میشه تا حدودیم این مشکل برای نسخه اگزینوس های سامسونگ هست که ظاهرا ظاهرا تا حدودی رفع کرده توی نوت ۹
باید ببینیم امسال اپل برای درست شدنش چه برنامه ای داره

saman1670

امیدوارم اسنپ 855 پاسخ مناسبی براش داشته باشه توی گرافیک تا باز هم شاهد رقابت و پیشرفت سریع تر تکنولوژی باشیم.

Rog_Pc_Gamer

کوالکام توی cpu به اپل نرسه توی گرافیک‌راحت هرساله پشت سرش میزاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)