حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشترین هزینه در بخش تحقیق و توسعه (R&D) در آمازون، آلفابت و سامسونگ صرف می شود

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

می دانید نتیجه تحقیق و توسعه چیست؟ خیلی خلاصه اوپو R17 پرو است. هر چند نام این شرکت چینی جز 10 نام برتر در هزینه R&D نیست اما نتیجه سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه این است! امروز گزارشی از یک موسسه امریکایی به نام Ernst & Young منتشر شده که می گوید بیشترین هزینه در بخش تحقیق و توسعه (R&D) در آمازون، آلفابت (هلدینگ صاحب گوگل) و سامسونگ صرف می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در لیست ۵۰۰ تایی ارایه شده توسط Ernst & Young از کل ۱۲۷ و از ۱۰ اسم اول ۷ برند آمریکایی حضور دارند. نام سامسونگ در این بین در جایگاه سوم قرار می گیرد، درست پشت سر آمازون و آلفابت. سامسونگ در سال ۲۰۱۷ با هزینه ۱۳.۱ میلیارد یورو در  بخش تحقیق و توسعه جایگاه سوم را از آن خود می کند. این در حالی است که آمازون با ۲۰.۱ میلیارد یورو و آلفابت ۱۴.۸ میلیارد یورو در جایگاه اول و دوم قرار می گیرند. پس از سامسونگ اینتل با ۱۱.۶ میلیارد یورو در جایگاه چهارم می نشیند.

شاید با خود بگویید ما در سال های اخیر به جز نمایشگر کم حاشیه Infinity Display، دیافراگم دوگانه و یا S Pen گلکسی نوت ۹ که شاهد نوآوری ویژه ای نبوده ایم، پس این هزینه چه شده است؟ گم شده (!) است؟ پاسخ خیر است! ابتدا اینکه این هزینه تحقیق و توسعه برای کل سامسونگ است ولی بخش زیادی از آن به سامسونگ موبایل مربوط می شود. موضوع دیگر این است که همه طرح های تحقیق و توسعه قرار نیست که تولید انبوه شوند. همچنین اگر هم قرار باشد به تولید انبوه برسند شاید به پرچمدارها و دستگاه های سال ۲۰۱۸ نرسیده اند و سال ۲۰۱۹ سال چشیدن میوه این هزینه ها در موبایل منعطف سامسونگ و خانواده گلکسی اس ۱۰ باشد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه چقدر برای تولیدات نوآورانه و برندسازی مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

سامسونگ غول دنیای تکنولوژی
مطمئنن گلکسی اس 10 دنیای گوشی ها رو دگرگون میکنه و کلکسی ایک هم انقلابی در گوشی ها ایجاد میکنه،هزینه تحقیق و توسعه سامسونگ انداره کل برندهای،الجی،سونی،اچ تی سی،هواوی، اوپو، وان پلاس،شیائومی،و کمی هم اپل هست.اون وقت یه عده کند ذهن میان میگن هواوی گوشی هاش عالیه دیگه نمیدون تکنولوژی که سامسونگ میزاره رو گوشی هاش هواوی و غیره خیلی مونده برسن بهش،از کیفیت بدنه بگیر تا پردازنده و جنس رنگ و خیلی چیزای دیگه که سامسونگ رو گوشی هاش میزاره برندهای دیگه حالا حالاها مونده بهش برسن.
سال 2019 دو تا اتفاق خاص قراره بیوفته
گلکسی اس 10،دگرگونی دنیای موبایل
گلکسی ایکس انقلاب موبایلی
سری نوت هم که همیشه متفاوت و پدر تمام گوشی های موبایل هست بحثش جداست.

علی شیخ زاده

باز یه خبر اومد و فن های سامسونگ روشن شدن?
فقط این تیکه حرفت # هزینه تحقیق و توسعه سامسونگ انداره کل برندهای،الجی،سونی،اچ تی سی،هواوی، اوپو، وان پلاس،شیائومی،و کمی هم اپل هست #
اخه عزیز قبل حرفت تحقیق کن که اینجوری سخنرانی نکنی
تفاوت هزینه تحقیق و توسعه هواوی با سامسونگ نهایتا حدود ۲ میلیارد دلاره و رتبه ۵ یا ۶ رو داره ضمن اینکه حوزه فعالیت هواوی فقط محدود ب تلفن همراه و مخابراته اما گستره فعالیت سامسونگ بسیار بیشتره مثل ساختمان سازی خودروسازی کشتی سازی تلفن همراه لوازم خانگی و و و و اگه به تفکیک حساب کنی هزینه خیلی بیشتری میطلبه و برحسب گستره فعالیت بخوای حساب کنی نسبت به هزینه تحقیق و توسعه هواوی خیلی کمتره
حالا هزینه تحقیق و توسعه برندهای،الجی،سونی،اچ تی سی، اوپو، وان پلاس،شیائومی،و کمی هم اپل که دیگه جای خود داره اونوقت شما چطور حساب کردی ک هزینه تحقیق سامسونگ از مجموع اینا بیشتر شد؟????

کهکشان

فکر کنم سامسونگ هرچی موفق تر باشه فشارش برا شما ترول ها سختتر میشه نه ؟
از فن آوری لذت ببر دوست من

علی شیخ زاده

????
والا ما که داریم لذت میبریم تازه وقتی کامنت ترول هایی مثل شماها رو میبینیم لذتمون دوچندان میشه??
اخه تو کامنت بالا کسی بد سامسونگ رو گفت؟ دوست باسوادت گفت هزینه تحقیق و توسعه سامسونگ از مجموع بقیه برند ها بیشتره منم با منبع معتبر گفتم تفاوت هزینه هاشون خیلی کمه تازه منکر سوم بودن سامسونگ هم نشدم حقیقت رو گفتم اونوقت فشار من بیشتر شده؟???

علی شیخ زاده

تو هر سایت معتبری میری یه جور رتبه بندی کرده یکی گفته سوم یکی ۵ یکی ۶ اما از همه اینا ک فاکتور بگیری سامسونگ سوم و اینتل و هواوی و اپل با اختلاف ناچیز در جایگاه های بعدی هستن اونوقت شما بر اساس کدوم مدرک میگی هزینه تحقیق و توسعه سامسونگ از مجموع هزینه حدود ۱۰ برند مطرح بیشتره؟???
اونوقت به بقیه هم میگن کند ذهن

Naranj

درسته هواوی و اپل هم توی رده های بالا هستند ولی این حرف که هنوز خیلی مونده که هواوی به کیفیت سامی برسه حقیقته.حتی پیچ و مهره های محصولات کره از چینی ها مطمئن تر و با کیفیت تر هست.برای اینکه گرفتار فن بوی نشید موبایل رو بذارید کنار و کلا تولیدات چین و کره رو با هم مقایسه کنید از لحاظ کیفیت

علی شیخ زاده

توی کامنت های من حرفی در مورد کیفیت دیدی؟ من کیفیت ها رو مقایسه کردم؟
من فقط جواب یکی از سهامداران سامی رو دادم ک حرف از هزینه تحقیق و توسعه زد ضمن اینکه همه میدونیم هنوز مونده کیفیت هواوی به سامسونگ برسه این نکته یادمون نره انقدی ک گوشی های سامسونگ ترکیدن تو جنگ ایران و عراق نارنجک نترکیده?
تو این مدت یاد گرفتم جواب ترولا رو باید ترولانه داد?

BeFair

ووووو
چه همه
بودجه ش از بودجه آموزش و پرورش ما بیشتره !!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)