حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت گلکسی نوت 9 با آیفون X

گلکسی نوت 9 در بازار است و کم کم تست ها و مقایسه های متفاوتی از آن را می بینیم تا پیش از خرید بتوانیم دید صحیح تری نسبت به آن چه که هست داشته باشیم. امروز تست سرعت گلکسی نوت 9 با آیفون X از یک منبع اپلی اما کاملا منصف و بی طرف یعنی EverythingApplePro منتشر شده که در ادامه آن را با هم خواهیم دید، با ترنجی همراه باشید.

به صورت مشخص می توان گفت که برنامه های خروجی ویرایش ویدیو و تصویر برای iOS بهینه تر هستند و این موضوعی است که در دور اول تست کاملا خودنمایی می کند. گلکسی نوت 9 در دو مورد از آیفون X عقب می ماند و آن در فوتوشاپ اکسپرس و ویرایش فیلم است. این سبب می شود که گلکسی نوت 9 در زمان راند اول حدودا 30 ثانیه عقب تر باشد و در راند دوم حتی برنامه فوتوشاپ اکسپرس از رم پاک شده و دوباره بازخوانی شود اما هیچ کدام از دیگر بازی ها چنین مشکلی نداشتند. آیفون X در مقابل چند برنامه را از رم بسته بود و دوباره اجرا شدند. به هر حال تفاوت سخت افزاری به خصوص در حافظه رم بین این دو دستگاه مشهود است. اجازه بدهید نگاهی به مشخصات گلکسی نوت 9 (در این تست نسخه امریکا با چیپست اسنپدراگون 845) در مقابل آیفون X داشته باشیم:

مقایسه سخت افزار گلکسی نوت 9 با آیفون X

مقایسه سخت افزار گلکسی نوت 9 با آیفون X

سرعت گلکسی نوت 9 در باز کردن تک تک برنامه و بازی ها به شکل مشخص سریع تر از آیفون X است و این نشان می دهد که در زندگی روزمره اگر شما بخواهید به صورت عادی کار کنید و نخواهید چندین بازی و برنامه سنگین و به خصوص خروجی های ویرایش تصویر و ویدیو بگیرید، گلکسی نوت 9 دستگاه سریع تری است. در بنچمارک ها دو نتیجه متفاوت را می بینیم، جایی که در بنچمارک CPU محور Geekbench پردازنده A11 بایونیک چیپست اسنپدراگون 845 گلکسی نوت 9 را در هم می کوبد اما در تست بنچمارک جامع Antutu شاهد در کوبیده شدن آیفون X هستیم.

در تست سرعت وای فای می بینیم که حتی آیفون X سریع تر از گلکسی نوت 9 است و این کمی برای ما عجیب است. در تست Face ID با Intelligent Scan تقریبا سرعت برابر را شاهد هستید و دلیل سرعت برابر را می توان نیازمند به سوایپ بودن آیفون X و انمیشین آن دانست در غیر این صورت تشخیص هویت در آیفون X سریع تر انجام می شود. در مقایسه با حسگر اثرانگشت گلکسی نوت 9 می بینیم که تا 3 برابر سریع تر از آیفون X ظاهر می شود و این واقعا خیلی قانع کننده تر است که هنوز از حسگر اثرانگشت استفاده کنیم اما به هر حال موارد فانتزی مثل Animoji و Memoji هم قانع کننده است که Face ID داشته باشیم!

در نهایت باید به پشتیبانی گلکسی نوت 9 از قلم S Pen اشاره کرد که آیفون X ندارد. لطفا از یاد نبرید که این دو دستگاه تقریبا یک سال تفاوت در تاریخ عرضه دارند و رقیب اصلی گلکسی نوت 9 را باید در بین آیفون های 2018 جست که به نظر ما آیفون هم قد و اندازه آن یعنی آیفون X پلاس یا همان آیفون 6.5 اینچی OLED خواهد بود.

هر چند انتظار می رود نسخه اگزیوس 9810 گلکسی نوت 9 (همان نسخه ای که در بازار هم فروخته می شود) عملکرد بهتری داشته باشد اما در حال حاضر این دو پرچمدار گران 1000 دلاری هر کدام دلایل ویژه به خود را دارند که بخواهید آن ها را بخرید و اولین و مهم ترین آن ها سیستم عامل است. اگر به انتخاب سیستم عامل رسیده اید، پاسخ شما از پیش مشخص است! کدام یک؟ آیفون X یا گلکسی نوت 9؟ iOS یا اندروید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

این اسپید تست ها دیگه مثل قبل جذاب نیستند

Rog_Pc_Gamer

سلام تست باتری لایفش که در مقایسه با پرچمدارای دیگه اومده رو هم قرار بدید

Milad7

بايد منتظر مقايسه نوت٩ با آيفون ايكس اس پلاس باشيم!قياس محصول سال گذشته با محصول تازه معرفي شده جذابيتي نداره?

REZA

فکر نمیکرد ایفون اینقد ازش سریع تر باشه!

Note_kayhan

اینم مقایسه نسخه اگزینوس https://youtu.be/5UN-BKDRsyU

علی شیخ زاده

فراموش نشه ایفون ۱۰ فقط ۳ گیگ رم داره و یک سال پیش معرفی شده بازم خودنمایی میکنه

HM-Royal

مقادیر امتیازات گوشیهای اندرویدی در Antutu در عمل با واقعیت جور در نمیاد .
iDevice های امسال تقریبا” تمام بازیها رو 60frame فیکس ران میکنند ولی در گوشیهای اندرویدی همچین چیزی نیست پس نتیجه میگیریم این اعداد ارزش خاصی نداره و نمیشه رو قدرت واقعی گوشی روی این اعداد حساب کرد.

Mortazavi

من آیx رو ترجیح میدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)