حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا پی 30 (Motorola P30) در وب سایت این شرکت لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | شایعات، موتورولا

موتورولا با خریده شدن توسط Lenovo از مرگ نجات پیدا کرد، همانطور که نوکیا و بلک بری در حال بازگشت سالم تر به بازار و حتی برند Palm نیز با خرید شدن توسط TCL (همانند بلک بری) به زندگی دوباره باز خواهد گشت. این بازگشت به زندگی اما همراه با سیاست های جدید خواهد بود، سیاست هایی که از موتورولا، نوکیا و بلک بری یک نسخه جدید ساخته است، یک نسخه کم کاریزماتر اما پولساز تر. امروز موتورولا پی 30 (Motorola P30) در وب سایت این شرکت لو رفته است و مشخصات و تصاویر آن کمی ما را به یا لنوو زد 5 (Lenovo Z5) دوست نداشتنی (به دلیل شایعات و تیزرهای دروغین پیش از عرضه) می اندازد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

موتورولا پی 30

موتورولا پی 30

همانطور که احتمالا نمی دانید (!) موتورولا پی 30 (Motorola P30) قرار است که فردا (15 آگوست) در چین رسما رونمایی شود و امروز این شایعه پر و پیمان از آن لو رفته است. از نظر طراحی می توان شباهت بسیار زیاد بین این دستگاه و لنوو زد 5 را تایید کرد که به دلیل یکسان بودن شرکت مالک این دو برند (لنوو) چنین موضوعی می تواند طبیعی باشد اما دلچسب نه.

مشخصات سخت افزاری آن ها هم شباهات زیادی به هم دارد. مثلا چیپست اسنپدراگون 636 به همراه حافظه رم 6 گیگابایتی که حاظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی دارد بخشی از این مشخصات است. نمایشگر 6.2 اینچی با نسبت تصویر 19:9 است که دارای بریدگی نمایشگر خواهد بود. موتورولا پی 30 (P30) اولین موبایل دارای بریدگی نمایشگر از موتورولا است.

موتورولا پی 30 (P30) اولین موبایل دارای بریدگی نمایشگر از موتورولا است

در بخش دوربین موتورولا پی 30 اما یک 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی است که با f/1.8 و پشتیبانی از AI (هوش مصنوعی) و AR (واقعیت افزوده) ارایه می شود. دوربین دوگانه اصلی نیز 16+5 مگاپیکسلی است که دوربین دوم برای شناسایی عمق تصویر به کار می رود و فقط برای ثبت تصاویر بوکه کاربرد دارد. ما در ترنجی به آن می گوییم دوربین دوم نخودی!

باتری 3000 میلی آمپری موتورلا پی 30 خیلی جذاب نیست اما شارژر 18 واتی آن می تواند جذاب تر باشد. همچنین این دستگاه حداقل در بازار چین با رابط کاربری مخصوص موتورولا به فروش می رسد. گفته می شود که صدای 360 درجه و اجرای دو برنامه همزمان در کنار هم از ویژگی خاص آن خواهد بود.

همچنین شاید موتورولا پی 30 (Motorola P30) یک نسخه با قاب پشتی شفاف داشته باشد! فعلا سه رنگ از آن لو رفته که در تصویر زیر با هم می بینیم:

انتظار می رود که فردا موتورولا در خانواده پی 30 (P30) دو عضو دیگر نیز با نام های P30 Play و P30 Note هم رونمایی کند. قیمت موتورولا پی 30 در مدل 64-6 گیگابایتی برابر 290 دلار عنوان شده است.

شما درباره موتورولا پی 30 چطور فکر می کنید؟ اصالت طراحی موتورولا کجاست؟!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.k77

میخواستم به مدیر سایت پیشنهاد بدم که در مورد مطالب زیر هم در سایت مطلب قرار بدند:
1. اخلاق در تکنولوژی:
مثل حریم خصوصی، حقوق مشتری، آلودگی و آسیب های شرکت های تکنولوژی به کره زمین و…
2. دلایل عقب ماندگی کشورمان در حوزه تکنولوژی
3. سیستم اقتصادی کشور های صاحب تکنولوژی مثلا معایب و مزایای سرمایه داری و…
4. مطالب مربوط به تلویزیون، کنسول های بازی، دوربین های عکاسی و حتی در ادامه خودرو ( در حال حاضر فقط به موبایل توجه می شود)

Amin

خدا رو هزار مرتبه شکر که اپل دوربینشو اونطوری زد، تا باقی شرکتا اینطوری بزنن.
فکر کنم فقط سامسونگ و سونی و اچ‌تی‌سی و الجی و وان پلاس دوربین پشتشون شبیه اپل نشده.

علی شیخ زاده

وان پلاس که مدل های قبلش کپی ایفون بود

Amin

آخرین دست‌پختشون رو می‌گم.
وگرنه می‌دونم وان‌پلاس هم استاد کپیه

HPYK1

آقای عطایی لطف کنید بررسی کنید ببینید گوگل پلی برامون تحریم شده از دیروز هر چی میخوام دانلود کنم ارور403 میده

Amin

دقیقا
منم همین مشکلو دارم

Pouya

من برای بعضی اپ ها اینطوری میشه نه همشون

Pouya

اینکه اکثر شرکتا سعی میکنن مثل اپل باشن و شبیه اون خیلی رو مخمه خب خودتن طراحی کنید چرا باید مثل اپل باشد چرا دنباله رو اون باشید؟البته میدونما به خاطر ذهنیت خوبی که دنیا نسبت به اپل داره میخوان شبیهش باشن تا استقبال شه فعلا سه تا شرکته که از این نظر خوبه سام اچ تی سی سونی هر چند طراحیای سونی و اچ تی سی رو قبول ندارم(اچ تی سی قدیما تا ام ۹ طراحیاشو دوس داشتم) ولی بازم حداقل کپی نکردن کلا تو اندروید ب نظرم سام از همه خود کفا تره چ تو طراحی چ تو سیاستایی مثل حذف جک هدفون چه تو تولید سخت افزار

Amin

سام در کل خودکفاترینه.
قبلا هم برادر رسول گفته بود اینو.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)