حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید پای (Android Pie) برای موبایل من عرضه می شود؟

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | آپدیت اندروید 9

با عرضه رسمی و نهایی اندروید پای (Android Pie) یکی از سوال هایی که پیش می آید این است که آپدیت اندروید پای (Android Pie) برای موبایل من عرضه می شود؟ اگر پاسخ مثبت است، چه زمانی؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

به صورت کلی باید گفت شما جز سه دسته کلی قرار می گیرید. دسته اول افرادی که پیکسل و اسنشال فون دارند، دسته دوم افرادی که موبایل های آن ها در لیست موبایل های دریافت کننده اندورید P آزمایشی بودند و در نهایت افرادی که جز هیچکدام از دو دسته بالا نیستند.

در حال حاضر که این مطلب صبح سه شنبه 16 مرداد 97 نوشته می شود، فقط پیکسل ها و اسنشال فون می توانند به صورت OTA آپدیت اندروید پای (Android P) را دریافت کنند. آپدیتی که در صفحه اعلام مشخصات آن، به وضوح روی هوش مصنوعی (AI) تمرکز شده است.

آپدیت اندروید پای (android Pie)

آپدیت اندروید پای (android Pie)

اگر شما موبایلی از لیست 9 تایی پایین که اندروید پی (Android P) آزمایشی را دریافت کردند دارید، نهایتا تا پایان پاییز شاهد دریافت آپدیت اندروید پای (Android Pie) خواهد بود:

چه موبایل هایی آپدیت اندروید پی (Android P) آزمایشی را دریافت می کنند؟ یک غائب بزرگ اما قابل پیش بینی

و در نهایت اگر جز هیچ کدام از این دو دسته نیستید،‌ ابتدا به دو فاکتور از موبایل خود نگاه کنید. ابتدا به رده بندی کلی (پرچمدار، میان رده یا پایین رده) و سپس به نسخه پیش فرض اندرویدی که با آن ارایه شده است. اگر یک موبایل پرچمدار یا میان رده لوکس دارید که با اندروید 7 به این سو ارایه شده است، آپدیت اندروید پای (Android Pie) را نهایتا روزی دریافت خواهید کرد! اگر میان رده اقتصادی یا پایین رده دارید، اندروید 8 پیش فرض دستگاه شما می تواند نوید ارایه اندروید پای برای آن باشد. در غیر این صورت قید آپدیت اندروید پای (Android Pie) را بزنید!

در غیر این صورت قید آپدیت اندروید پای (Android Pie) را بزنید!

البته که همیشه استثناهایی وجود دارد و این یک قانون کاملا عمومی نیست. مثلا گفته می شود آپدیت اندروید پی (Android P) برای تمام موبایل های اندرویدی نوکیا که توسط HMD ساخته شده اند، ارایه می شود. از آن جا که تمام موبایل های ساخته شده توسط HMD حداقل اندروید 7 هستند، این تلاش فنلاندی ها را نشان می دهد که برای پایین رده های خود نیز آپدیت اندروید پای را آماده می کنند.

بسیار خوب، با این تفاصیر فکر می کنید موبایل اندرویدی شما آپدیت اندروید پای (Android Pie) را دریافت می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ببخشید که کامنت های من بی ربط هست با موضوع مقاله، اما لازم دونستم این تجربه رو با دوستان، مخصوصا جناب عطا.یی به اشتراک بذارم.

سامسونگ خیلی روی بیکسبی و بیکسبی ویژن مانور داده توی این چند سال. اما به دلایل نامعلومی، قابلیت بیکسبی ویژن فقط در چند کشور خاص به طور کامل فعال هست. لطفا بیکسبی رو با بیکسبی ویژن اشتباه نگیرید. چون خود بیکسبی فعاله. به طوری که در گوشی هایی که برای ایران میاد و رام THR دارن، از کل قابلیت های بیکسبی ویژن، فقط قابلیت خواندن QR Code فعال هست.

تغییر رام از ایران به یکی از اون کشورها، قطعا مشکل رو حل میکنه. اما در گوشی های جدید سامسونگ، از گلکسی S8 به بعد، هر کاری کنی که رام از ایران به مثلا انگلستان تغییر کنه، هیچ فایده ای نداره. یعنی با ریختن رام کشور ثالث، همچنان رام گوشی روی ایران هستش. حتی اگر وایپ کنی یا فکتوری ریست هم کنی، هیچ فایده ای نداره. نهایتا من یک فایل آموزشی رو به کمک آقا امین به قیمت ۳۵ هزار تومان خریدم که مخصوص تعمیرکارهای گوشی های سامسونگ بود. با این روش که البته یک مقدار پیچیده هم هست، موفق شدم بالاخره رام گوشی رو به کشور مورد نظرم تغییر بدم. نکته جالب اینجاست که حتی نیاز به دانلود رام کشور مورد نظر هم نیست و با همون رام ایران هم میشه به کشورهای مورد نظر سوییچ کرد.

تا پیش از این، در مقاله ای که بیکسبی ویژن رو بررسی کرده بودم، برای استفاده از بیکسبی ویژن از منوی S-Pen کمک گرفتم. اما در حالت عادی کار نمیکنه.

دکتر رسول آریان

قربان شما.

در قالب چند تصویر، نشون دادم که مزایای این تغییر دادن رام چیه.

http://uupload.ir/files/0xh8_1.jpg
در تصویر اول نشون دادم که رام گوشی از ایران به انگلستان تغییر کرده‌. اون دوتا BTU نشون میده که رام با موفقیت تغییر کرده که میتونه به راحتی تمام امکاناتی که برای این کشور هست رو دریافت کنه و حتی آپدیت OTA انگلستان رو بگیره.

http://uupload.ir/files/5xa_2.jpg
در تصویر دوم نشون دادم که همه بخش های مربوط به بیکسبی ویژن فعال شده. چون در حالت قبل فقط قابلیت خواندن QR Code فعال بود.

http://uupload.ir/files/l20a_3.jpg
در تصویر سوم قابلیت شناسایی اشیا رو در بیکسبی ویژن تست کردم که چمدان رو شناسایی کرده. این گزینه از بخش دوربین استفاده شده.

http://uupload.ir/files/cmtx_4.jpg
در تصویر چهارم بیکسبی ویژن رو از بخش گالری تست کردم که با یک علامت چشم مشخص شده‌. قبلا در این بخش هم فقط قابلیت خواندن QR Code فعال بود.

http://uupload.ir/files/l5w5_5.jpg
در تصویر پنجم قابلیت شناسایی متن رو در بیکسبی ویژن از بخش دوربین تست کردم. انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به انگلیسی رو ترجمه میکنه و قابلیت OCR اون برای متون فارسی هم خوب کار میکنه. هر چند که برای ترجمه از مترجم گوگل کمک میگیره، اما به علت نامعلومی این بخش ترجمه با IP ایران مشکل داره. نیاز به ف شکن داره. خطای عدم دسترسی به سرور میده. یه نکته ای هم که لازم هست بگم، موقع شناسایی متون فارسی، کلمات رو از چپ به راست میخونه که موجب میشه یک مقدار جملات بهم بریزه.

http://uupload.ir/files/3lm9_6.jpg
در تصویر ششم بخشی از برنامه سلامتی سامسونگ رو نشون دادم به نام Samsung Health. این برنامه یکی از قابلیت هاش برای برخی کشورها غیر فعاله. از چند سال پیش هم بر روی سایر گوشی های سامسونگ هم در ایران و چند کشور دیگه غیرفعال بود. این بخش غیرفعال قابلیت اندازه گیری میزان اکسیژن خون هست که با عبارت SpO2 معرفی شده. میزان اکسیژن خون رو به صورت درصد نشون میده. این بخش برای ورزشکاران مفیده که بدونن اکسیژن محلول در خون اونها در حین ورزش چقدره. در صورت پایین بودن، باید به پزشک مراجعه کرد. با تغییر رام، این قابلیت هم خوشبختانه فعال شد.

همچنین رام انگلستان تفاوت های دیگری هم با رام ایران داره. مثلا بخش Samsung Pay اون تفاوت هایی داره. چون پرداخت سامسونگ در ایران فعال نیست. همچنین در بخش مخابراتی، در رام ایران از عبارت ۴.۵G استفاده میکنه، در حالی که در رام انگلستان از عبارت +۴G استفاده میکنه. یعنی به جای نسل ۴.۵ مینویسه نسل ۴ پلاس.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)