حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارپ وارد تولید پنل OLED برای موبایل می شود

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | اسمارت‌فون

دیروز در مطلبی خواندیم که هوآوی بیش از هر شرکت دیگری موبایل با بریدگی نمایشگر تولید کرده است و در همان مطلب خواندیم که در دنیای نمایشگرهای موبایل کمترین سهم مربوط به نمایشگر AMOLED یا به قولی OLED است. این نوع نمایشگر نه به دلیل کیفیت پایین، بلکه به دلیل قیمت بالا در دستگاه های زیادی به جز موبایل های سامسونگ استفاده نمی شود. این نوع پنل در سال ۲۰۱۸ تا کنون روی ۲۰۰ میلیون دستگاه (۲۰ درصد) استفاده شده است. حالا به نظر می رسد که شارپ به این بازار نظر دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اینکه شارپ وارد تولید پنل OLED برای موبایل می شود، بیشتر صحبت کنیم.

بد نیست بدانید که سهم تولیدکننده های نمایشگر OLED از بازار خیلی یک طرفه است! سامسونگ به تنهایی 90٪ از سهم بازار نمایشگرهای OLED برای موبایل های قابل حمل را در اختیار دارد و این در حالی است که ال جی تنها 7.7٪ از این بازار را فرمانروایی می کند. علاوه بر برند گمنام BOE از چین که در این آمار وجود دارد اما در آینده نه چندان دور بیشتر درباره آن خواهیم خواند، حالا این کمپانی ژاپنی شارپ (SHARP) است که می خواهد وارد بازار تولید پنل OLED شود.

بازار شارپ تا کنون برای موبایل های تولید خودش بوده است و بس اما به نظر می رسد ژاپنی ها سهم بیشتری از بازار را می خواهند و Katsuaki Nomura می گوید که می خواهند فروش پنل OLED را به دیگر برندها داشته باشند. گفته می شود 2 ماه است که شارپ تولید انبوه پنل OLED خود را آغاز کرده و به لطف پیشینه قابل تامل آن ها در بخش صنعت با لپتاپ ها، به نظر می رسد که این آغاز نیز به لطف آن پیشینه، کمی راحت تر باشد.

نظر شما چیست؟ شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

خیلی خوبه… امیدوارم ژاپن دیسپلی هم وارد این صنعت بشه تا از انحصار سامسونگ در بیاد و پنل های اولد فراگیر و ارزان بشن…

کهکشان

خب مثلا از انحصار سامسونگ در بیاد نفعش به حال شما چیه ؟
چرا انقد بیخود و بیجهت با سامسونگ دشمنی میکنید ؟
یه جوری حرف میزنین انگار سامسونگ دشمن انسان ها روی کره خاکیه ! هر چی از انحصارش در بیاد امیدوارتون میکنه !
خدایا منطقم آرزوست !

Pouya

برای این میگه که فراگیر و ارزون شه دیگه تو کامنتشم نوشته چه ربطی به دشمنی داره

دکتر رسول آریان

آره. ولی اگر در انحصار ژاپن دیسپلی بود، هیچ وقت این حرف رو نمیزد. دشمنی با سامسونگ، در برخی طرفداران سونی کاملا نهادینه شده.

Dariushrd

دشمنی چیه آخه! تو کامنت هم گفتم که بخاطر ارزان شدنش…بعدم آقای آریان شما از کجا میدونی که انحصار ژاپن دیسپلی بود من اینو میگفتم؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)