حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا موتو زد 3 (Moto Z3) با ماژول 5G رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، موتورولا

اینکه حتی تیتر بزنیم اولین موبایل 5G دنیا توسط موتورولا و با موتو زد 3 (Moto Z3) معرفی شده است اصلا اشتباه نیست اما گمراه کننده هست! در حقیقت اگر شما موتو زد 3 را بخرید اولین کاربری خواهید بود که محض ارایه شبکه مخابراتی نسل پنج یا 5G روی اپراتورها می توانید از آن استفاده کنید اما با استفاده از یک ماژول! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

ماژول 5G موتو زد 3

ماژول 5G موتو زد 3

این ماژول 5G موتو زد 3 است که اصلا کوچک هم نیست و در توجیه ضخماتش می توان گفت که باتری 2000 میلی آمپری درون خود دارد. هنوز قیمت رسمی آن مشخص نیست اما بیش از 100 دلار نخواهد بود. به نظر من هر چند شما با طراحی تپل و ناموزونی رو به رو خواهید شد اما اگر می خواهید 5G را پیش از همه تست کنید، این تنها راهش می تواند باشد، مگر اینکه بقیه شرکت ها خیلی زودتر دست به کار شده باشند و دستگاه نهایی خود را ارایه کنند. این ماژول با مودم Qualcomm X50 همراه می شود.

موتو زد 3

موتو زد 3

اما به خود موتو زد 3 (Moto Z3) می رسیم. جایی که حسگر اثرانگشت روی قاب کناری دستگاه قرار گرفته است و مزاحمی نه روی قاب پشتی و نه روی قاب جلویی برای نمایشگر کم حاشیه 18:9 ایجاد نمی کند. به دلیل پشتیبانی از سیستم Moto Mods یا همان ماژول های موتورولا، طراحی بدنه تفاوت قابل وصفی با نسل پیشین ندارد.

در بخش سخت افزار اما اسنپدراگون 835 است که می درخشد، بله هشت سه پنج! متاسفانه نه تنها موتورولا از جدیدترین چیپست کوالکام بهره نبرده بلکه تنها 4 گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته است. در کنار این موضوع باتری 3000 میلی آمپری نیز خیلی ایده آل به نظر نمی رسد چون نمایشگر 6 اینچی Super AMOLED با رزلوشن FHD+ حداقل برای وبگردی بازده خیلی بالایی نخواهد داشت.

موتو زد 3

موتو زد 3

در بخش دوربین ها موتورولا برای موتو زد 3 12+12 مگاپیکسل را برگزیده که دوربین دوم تک رنگ یا همان سیاه و سفید است. دوربین اصلی با f/2.0 و اندازه پیکسل های 1.25 میکرومتری عرضه می شود. هر دو دوربین با فلاش LED دوگانه مجهز شده اند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل های 1.12 میکرونی است که زاویه دید آن 84 درجه و کمی از حالت عادی عریض تر است.

موتو زد 3

موتو زد 3

تنها رنگ موتو زد 3 مشکی است!

بله، تنها رنگ موتو زد 3 مشکی است و با قیمت 480 دلار به فروش می رسد. در مشخصات آمده که از اندروید 8.1 استفاده خواهد کرد اما ما در تصویر رابط کاربری شبیه به اندروید پی (Android P) را می بینیم. نظر شما چیست؟ فکر می کنید موتورولا بتواند با تبلیغات روی شبکه 5G به فروش موتو زد 3 کمک کند؟ آیا 5G با این ماژول ضخیم و احتمالا سنگین، منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

اینطور که فایده نداره

آیا 5G با این ماژول ضخیم و احتمالا سنگین، منطقی است؟ قطعا خیر.

منم هیچ وقت این گوشی رو به عنوان اولین گوشی با مودم ۵G قبول ندارم.

یکم زیادی عجله کرده…

mostafa3

چه ربطی داره چون ضخامتش زیاده یا باتری کوچکش
اگر سامسونگ هم بود همین حرف رو میزدی
مهم اینه که اول 5G دنیاست قیمتش ۱۰۰ داره که با دلار ۱۰۰۰۰ میشه ۱ میلیون گمرکی عوارض سود میشه ۱/۵

دکتر رسول آریان

آره. اگر سامسونگ هم میخواست اینجوری ۵G رو بیاره، قطعا همین حرف رو میزدم. مودم ۵G باید توی خود گوشی جاساز شده باشه و در اندازه مناسب.

Amin

رسول جان امروز سامسونگ موبایل ایران تو ایسنتاش یه تیزر زده نوشته دیگه منتظر لود شدن تصاویر نباش!
یعنی نوت ۹، ۵جی داره؟!
یکم بعید به نظر می‌رسه!
ولی لود شدن فقط به سرعت اینترنت می‌تونه ربط داشته باشه!

دکتر رسول آریان

حتما مودم با Cat بالاتر گذاشته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)