حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه تبلیغات جدید از سامسونگ در ادامه ویدیوهای Ingenius

نوشته

5 سال قبل | 40 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، سامسونگ

شش روز قبل در ترنجی تبلیغات جدید سامسونگ و طعنه به دوربین، نبود جک ۳.۵ میلی متری و شارژر سریع در آیفون X را دیدیم. این اولین مرتبه ای نیست که سامسونگ امریکا مستقیما اپل را هدف می گیرد و این سه تبلیغات جدید از سامسونگ در ادامه ویدیوهای Ingenius است، سری ویدیوهای 30 ثانیه ای که پیش از این 4 عدد از آن ها را دیده ایم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ویدیوهای جدید این سری را ببینیم و بدانیم که سامسونگ در چه مواردی خود را بالاتر و بهتر از اپل می داند؟

 

 

علاوه بر این که سامسونگ به سه برتری خود یعنی نمایشگر کم حاشیه بدون بریدگی نمایشگر، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و قابلیت باز کردن دو برنامه در کنار هم به صورت همزمان اشاره دارد، بزرگترین بخشی که می خواهد به اپل و طرفداران اپل نشان دهد، تعصب برخی از کاربران است که در آن خانواده با موهای بریده  (!) دیده می شود! این خانواده کم کم دارند تکمیل می شوند، ابتدا مرد را در این تبلغ جنجالی دیدیم:

طعنه جدید سامسونگ به اپل : بزرگ شو و گلکسی بخر !

و سپس به همراه فرزندش در این ویدیو:

تیکه جدید سامسونگ به اپل و اشاره به کند کردن عمدی سرعت آیفون 6

حالا این خانواده کامل شده اند و دو آیفون X دارند که فرزندشان هم به دلیل نبود جک 3.5 میلی متری صدا، با ایرپادهای بی سیم که به شکل زشتی از گوشش بیرون مانده اند، دیده می شوند. قطعا تعصب موضوع خوبی نیست ولی خب تمسخر هم یک کار نپسندیده است و بیشتر از اینکه بخواهد تامل برانگیز باشد، می تواند نفرت برانگیز باشد.

شما درباره این سه ویدیو تبلیغاتی سامسونگ چطور فکر می کنید؟ به صورت کلی سامسونگ امریکا همیشه تبلیغات پرحاشیه و هدفمندی را پایه ریزی می کند و با وجد خط داستانی در آن، باعث می شود که شما بارها به عقب بازگردید و ویدیوهای قبلی آن ها را نیز ببینید!

اشتراک در
اطلاع از
40 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

بهترین راه برای شکستن تعصب تمسخره ! مرسی سامسونگ

ali.k77

تمسخر زاده تعصب هست !
فکر میکنم منظور شما شکستن قبح باشه که این امر هم با نقد امکان پذیر هست
تمسخر اساسا کار غیراخلاقی است و الان تو ویدیو های تبلیغاتی تا سینما تمسخر و خنداندن مبتذل به اسم طنز توجیه میشه و در کل در حال حاضر اخلاق زیاد محلی از اعراب برای شرکت ها نداره

کهکشان

اگه معنی نمسخر توهین باشه حق با شماست
ولی معمولا توهین زاده تعصب هست نه تمسخر ! تمسخر همیشه به معنی توهین نیست
طنز معادل مودبانه تمسخره ! بیان عیب ها و نقاط ضعف در قالب طنز بنظرم کار هنرمندانه و ظریفیه که سامسونگ خوب از پسش بر اومده !
من با سیاستای اپل مخالفم چون بدون در نظر گرفتن خواسته مشتری فقط کار خودشو میکنه !
مسخره کردن این سیاست ها میتونه تلنگر خوبی باشه !
یادمه اپل هم تا چند وقت پیش اندروید رو به کندی و هنگ مسخره میکرد ! اما الان اوضاع تغییر کرده !

راستی دوستان یه خبر خوب اینکه سامسونگ برای چیپ گرافیک اختصاصی خودش سراغ انویدیا رفته
و چه شرکتی با تجربه تر و قوی تر از انویدیا در مورد گرافیک ؟
دم سامسونگ گرم

Amin

نه جناب روماس سراغ انویدیا نرفته؛
کارمند سابقشو استخدام کرده.

کهکشان

آخه با یه کارمند که نمیشه از تجربه شرکت انویدیا استفاده کنه من خبرشو خوندم که کلا میخواد از مهندسی گرافیکی انویدیا استفاده کنه

Amin

یه کارمند معمولی که نه.
سرپرست نمی‌دونم کجاشو

کهکشان

ببخشید این تیکه از کامنتتونو متوجه نشدم ( در حال حاضر اخلاق زیاد محلی از اعراب برای شرکت ها نداره )
اعراب؟

دکتر رسول آریان

اِعراب نه اَعراب

کهکشان

جملشون نه با اِعراب معنی میده نه با اَعراب

دکتر رسول آریان

معنی میده.

محلی از اِعراب نداره یعنی اهمیت یا جایگاه قابل توجهی نداره. منظورش این هست که اخلاق چندان اهمیت در نزد شرکت ها نداره. یعنی اخلاق مهم نیست، مهم فروش بیشتر و کسب سود هست.

البته این نظر ایشون هست.
اما به طور کلی جمله از لحاظ نگارشی درسته.

Amin

https://www.samsung.com/iran/aboutsamsung/company/history/

با رفتن به این سایت؛
می‌تونید افتخارات سال‌به‌سال سامسونگ رو از تاسیس تا امسال می‌تونی ببینید. به زبون فارسی.
سال ۱۹۶۹ تاسیس شده سامسونگ
امسال ۵۰ ساله می‌شه‌.
نیم‌قرن تجربه

دکتر رسول آریان

عالی بود. فقط بهشون بگو پرتقال با ق میوه اس. پرتغال با غ میشه کشور. اشتباه نوشتن.

نکته ای که هست، در بین لیست تولیداتش از ابتدا تا ۲۰۱۷ به گلکسی S4 تا S8 اشاره کرده اما اسمی از S5 نبرده. این نشون میده که سامسونگ حتی حاضر نیست S5 رو پا بگیره. ببین این گوشی چقدر منفور بوده ?

Amin

آره‌. اس۵ خیلی بد بود.
ولی با ورود اس۶…

ولی واقعا خودم حیرت می‌کنم از عظمت این شرکت.
جالبیشو ببین که همیشه در حال رشده.
لامصب!??

کهکشان

والا من اس 5 داشتم دوسالم دستم بود خیلیم باهاش حال کردم

Amin

عالیه!
عالی!
سامسونگ نه فقط تو محصولش برتر از اپله، تبلیغاتاشم بهتر از اپله.

Shiral

سامسونگ سختکوش و با تبلیغات خوبش در جاهایی که تصور نمیشد میدان برتر را داشته باشه موفقیت داشته و این قابل تقدیره.همیشه برای پرچمداران جدیدش حتی اگر کمترین تغییرات نسبت به نسل قبلی را داشته باشه چیزی داره که طرفدار را قلقلک بده و وسوسه کنه برای تبدیل پرچمدار قبلی به جدید و این یعنی روی بعد روانشناسی اش خوب کار کرده.این دو برند هر دو خوبند و نمیشه یکی را کاملا زیر سوال برد.هرکدام مزیتهای خودش را دارد.

saman1670

به شخصه با تبلیغاتی که توش یکی به یکی تیکه می اندازه مخالفم.سامسونگ به جای این کار خیلی بهتره که بیاد روی قابلیت هایی که داره و آیفون ایکس نداره بدون بردن نام آیفون ایکس مانور بده یا اصن بگه بعضی گوشی ها ندارن.با طعنه مستقیم مخالفم.

موهای سرشون رو ?

saman1670

با بعضی بندهای تیکه های سامسونگم کاملا مخالفم.نمونش حذف جک هدفون 3.5 میلی متریه.درسته که یه هویی این کار اتفاق افتاد ولی باید می افتاد.اولا جک هدفون توانایی انتفال برق رو نداره و درنتیجه ما نمی تونیم واسه هندزفریم آمپلی فایر داخلی بذاریم دوما این پورت ماله 1990ه و متناسب با حجم های اون موقعست که یه آهنگ کلا 50 کیلوبایت حجمش بود نه الآن که صدای hi-res و با کیفیت داریم.و تایپ سی خیلی سرعت بیشتری داره و می شه آهنگا رو با کیفیت بیشتری انتقال داد.و همچنین تایپ سی یه پورت بین المللیه که قراره جای تمام پورت ها رو بگیره چه صدا چه تصویر چه شارژ چه هر چی.حدف جک هدفون و تایپ سی گذاشتن خیلی اقدام خوبیه و همچنین حذف جک هدفون 3.5 میلی متری باعث می شه که جا توی گوشی باز شه و زمینه خلاقیت های گوناگون فراهم شه.در کل اقدام خیلی خوبیه.اقدام بعدی که من منتظرشم حذف NFCه.آخه من هیچ کاری نمی بینم که NFC بتونه بکنه ولی بلوتوث نتونه بکنه اونم تازه با سرعت بیشتر.اگر اشتباه می کنم،دوستان من رو آگاه کنن.با هدفون های بی سیمم مخالفم و فقط و فقط هدفون تایپ سی رو می پسندم.

Rog_Pc_Gamer

دوست عزیز جک ۳.۵ هم پشتیبانی میکنه تما اینایی که گفتی و فقط بستگی به شرکت داره این قابلیت هارو روش بزاره یا نه
میدونی امسالم شرکتای بزرگ و نامدار هدفون ها و اسپیکرهاشون رو دوباره جک ۳.۵ معرفی‌کردن؟
ولی حالا پس از یک سال به نظر می رسد این دیدگاه شما بیش از حد ظاهریه! . کسی از پیشرفت بدش نمیاد، اما پیشرفت واقعی اینه که ابزاری بهتر و کارآمدتر جایگزین یک ابزار قدیمی تر شود.
هنوز فاصله زیادی تایپ سی داره که جایگزینش بشه و بازم در مجموع برتری با جک ۳‌‌.۵ هست که امکانات مشابه رو در قیمتی ارزونتر میده

از طرفیم سامسونگ و اپل علاقه ای به هدفون های USB-C ندارند اپل چون پورت لایتنیگ داره و سامسونگم چون هنوز جک ۳.۵ رو حفظ کرده و یکی از بزرگترین شرکتای صوتی دنیا یعنی هارمن در در اختیارش داره تا حالام هیچ سرمایه گذاری ای نکرده برای اینکه تولید هدفون تایپ سی فراگیر کنه

مورد اخر اینکه استفاده از تایپ سی به جای جک ۳.۵ توی هدفونی با امکانات مشابه هزینه تمام شده رو به شدت بالا میبره بدون اینکه تغییر خاصی توی صدا ایجاد کنه
مثلا مدیر عامل jabra طبق گفتش اگر هدفون ۱۷۰ دلاریشون رو تایپ سی کنن قیمت تمام شدش بالای ۲۰۰ دلار در میاد بدون اینکه تفاوت خاصی توی صدا ایجاد کنه حالا خود دانی میخوای این همه بیشتر پول بدی
حتی برندایی‌که هدفونای خاص و لوکس میزنن مثل b&o امسالم هدفون با جک ۳.۵ دادن قیمت ۳۰۰ دلاریم روشون گذاشتن حالا فرض کن با دلار ۱۰ تومن تایپ میبود چند قیمتش میشد؟

دکتر رسول آریان

بله. هیچ تفاوت محسوسی در حال حاضر در کیفیت پخش هدفون با Type C و ۳.۵ میلیمتری نیست. اینکه بگیم هدفون با Type C کیفیتش خیلی بالاتره، یعنی گول تبلیغات رو خوردیم.

ولی از اونجایی که در عصر دیجیتال هستیم‌ و تقریبا همه وسایل آنالوگ منسوخ شدن، وجود یک پورت آنالوگ در این دوران، یکم عقب ماندگی حساب میشه. همه چیز دیجیتال شد. این مورد هم باید نهایتا دیجیتال بشه.

saman1670

ببینید،همه اینا قبول ولی بازم اگر از مشکل برق و ساپورت صرف نظر کنیم،تایپ سی از هر نظر بهتره و باید بالاخره استارت کار بخوره و جایگزین شه.توی آی تی کلا هیچ چیزی ثابت نیست و همه چیز در حاله جایگزین شدنه.مثلا در آینده Micro LED و دالبی ویژن جایگزین استاندارد های حال حاضر می شن.درسته الآن یه تلویزیون کسی بخواد بسازه که هم دالبی باشه هم Micro LED قیمتش بعید می دونم زیر 20 30 هزار دلار بشه ولی بازم به هر حال زمان می گذره و همه اینا ارزون می شن و جایگزین قدیمیا می شن.ولی بالاخره باید استارت کار زده شه و همه هم ساپورت کنن ایده حرکتو تا فراگیر بشه.

دکتر رسول آریان

بله. زمان موجب میشه تا تکنولوژی های جدید، ارزون تر ساخته بشه. همه تکنولوژی های جدید در ابتدا گرون تر هستن.

دکتر رسول آریان

بله. در آینده جک ۳.۵ میلیمتری حذف میشه ولی نه به این زودی. به تدریج و طولانی مدت. جک ۳.۵ میلیمتری آنالوگه، در حالی که USB Type C دیجیتاله. همین آنالوگ و دیجیتال بودن مزایا و مشکلاتی داره. دیجیتال بودن خوبیش اینه که نیاز به تبدیلات آنالوگ و دیجیتال نیست، اما آنالوگ بودن باعث میشه در صورت قطعی و مشکلات در کابل، راحت خودت درستش کنی. چون این ۳ رشته سیم داره، اون ۲۴ رشته سیم. اما این ۲۴ پین بودن باعث میشه بشه روی هدفون ها بشه دکمه های کنترلی بیشتری قرار داد. علاوه بر Play و Pause و …
مثلا دکمه جدید اکولایزر بیاد روی هدفون.
دیجیتالی شدن منجر میشه که خطاهای ناخواسته صفر و یکی مربوط به USB ها رو هم بپذیریم.
همونطور که گفتی Type C داره به یک استاندارد تبدیل میشه برای کارهای چند منظوره. از جمله پورت همه کاره تاندربولت ۳ که شکل پورت اون دقیقا USB Type C هست. یکی از مشکلات پورت مشترک در موبایل ها این هست که اگر بخوای همزمان گوشی رو شارژ کنی و آهنگ هم گوش بدی، مجبوری از یک تبدیل استفاده کنی. این تبدیل ها در حال حاضر ظاهرا قابلیت شارژ سریع ندارن و یا حتی نسبت به شارژ عادی هم کندتر شارژ میکنن. برای ساخت گوشی های باریکتر، میشد از ۲.۵ میلیمتری استفاده کرد به جای ۳.۵ میلیمتری. نمیدونم جک های ۲.۵ میلیمتری رو دیدی یا نه. خیلی ریزتر و جمع و جورتر هستن. ولی چندان رواج پیدا نکرد. در گذشته یادمه برخی گوشی ها از جمله نوکیا، جک ۲.۵ میلیمتری صدا داشتن. شاید چون باقی دستگاه ها از ۲.۵ میلیمتری استقبال نکردن، چند رواج پیدا نکرد. به هر ترتیب زمان میبره تا کلا پورت ۳.۵ میلیمتری از روی همه دستگاه ها جمع بشه. مشکل بعدی نوع استاندارد انتقال اطلاعات هست که چندین نوع فرمت داره. مثلا اندروید از فرمت PCM استفاده میکنه، ولی فرمت های دیگه ای هم هستن از جمله CDLA. پس باید در نوع انتخاب فرمت هماهنگ باشن همه دستگاه هایی که میخوان با USB Type C انتقال صدا انجام بدن. ولی در ۳.۵ میلیمتری این مشکل به وجود نمیاد.

saman1670

ببینید،من با استاندارد 2.5 میلی متری هم مخالفم.چون باعث چند جهتی شدن می شه.و همه چیز توی همین تایپ سی خلاصه شه خیلی بهتره و حتی کم هزینه تره چون دیگه مجبور نیستید یه قطعه خارجی بذارید.من قیمت ها رو اطلاع ندارم ولی بالاخره زمان می گذره و هدفون های تایپ سی هم ارزون می شن.و این موضوع که شما گفتید که هم زمان با گوشی بخوام آهنگ گوش بدم،به شخصه یک بارم برام پیش نیومده و همچین قصدی نداشتم.مخصوصا با تکنولوژی های باتری الآن که کلا بهتره در حین شارژ از دیوایس استفاده نکرد.درباره خطا گفتید،من حالا والا تجربه نکردم ولی طبق تئوری موج های آنالوگ خیلی حساسن و در صورت وجود نویز در محیط به مشکل بر می خورید(البته روی اسپیکر کامپیوترم تجربه کردم).این مسئله هم به قول خودتون با دیجیتالی شدن حل می شه.باز هم به هر حال،تمام این مشکلات به مرور زمان حل می شن و با اومدن استاندارد جدید طبیعیه که مشکلاتی هم باشه.

دکتر رسول آریان

بله. امواج آنالوگ‌ نسبت به نویزها حساس تر هستن. مطلبی که من گفتم، مربوط به خطاهای ناخواسته دنیای دیجیتال بود. به طور کلی وقتی سیستمی بر اساس صفر و یک کار کنه، احتمال خطا هم ممکنه براش پیش بیاد. هر چند ناچیز.

شاید در مسافرت باشی. گوشی رو به پاوربانک زدی، میخوای همزمان هم آهنگ گوش بدی. مثلا آهنگ رو با هدفون گوش بدی یا با آکس وصل کنی به ضبط ماشین. به هر حال این مساله همزمانی مهم هست. مثلا ساخت سونیش رو دیدم که برای XZ2 تولید کرده. به تصویرش نگاه کن:
http://uupload.ir/files/vga_s.png

فقط دوتا مشکل داره این تبدیل. قابلیت شارژ سریع نداره، قابلیت نویز کنسلینگ هم از کار میوفته‌.

دکتر رسول آریان

در مورد هدفون بی سیم هم اگر بخوام بگم، در حال حاضر هدفون های بلوتوثی قابل انتقال صدا با کیفیت بالا رو ندارن. چون پهنای باند کافی رو ندارن. اما به شرطی که دستگاه قابلیت پخش این مدل موزیک ها رو داشته باشه و خود موزیک هم با کیفیت بالا در اختیار ما قرار بگیره. برای پخش این MP3 های معمولی، کمبودی در هدفون های بیسیم حس نمیشه.

در مورد NFC هم با اینکه یک قابلیت کم مصرف هست، اما برتری داره نسبت به بلوتوث. اینکه مچ شدن سریع داره. بلوتوث باید اول دستگاه مقابل رو سرچ کنه، بعد باهاش مچ بشه. اما انتقال اطلاعات در NFC به سرعت انجام میشه، بدون پیچیدگی خاصی. ولی باید در فاصله خیلی نزدیک باشه. مثلا کارت سلف سرویس دانشگاه ما NFC داشت توش. یک لحظه کارت رو میگرفتیم روی دستگاه، برامون ثبت میشد که غذا رو گرفتیم. چون در ایران سامسونگ Pay نیست، برای ما NFC بی استفاده اس. ولی توی جاهایی که فعاله، گوشی رو یک لحظه میگیرن روی دستگاه و پرداخت انجام میشه. مثل خرید از فروشگاه، سوار مترو شدن و …

saman1670

درباره حرفم در بالا یک چیز یادم رفت بگم.الآن فرمت Mp3 رایج ترین فرمت صوته که به شخصه تمام فایل های صوتیم روی این فرمته.ولی چند وقت پیش توی یک سایتی خوندم که هیئتی که مسئول تعیین این فرمت هاست،فرمت Mp3 رو بازنشسته کرد و گفت اصن کیفیت نداره و نام چند تا فرمتو گفت که بنده چون باهاشون کار نکردم،یادم نموند.خب حذف Mp3 کار خیلی سختیه و مشکلات فوق العاده زیادی جلوی راهشه ولی بالاخره چی؟بالاخره حذف می شه.شاید زمان زیادی ببره ولی می شه.جک هدفونم همین طور.درباره بلوتوث و NFC هم،بله،اون سهولت در استفادش قبول ولی سرعتش طبق شنیده های من،از بلوتوث کم تره(سرعت انتقال فایلش)بحثه پرداخت و اینا رو مطرح کردید،خب با بلوتوث هم می شه این کارو انجام داد.بنده شنیدم که تگ بلوتوث هم داریم و به راحتی می شه این کارو باهاش انجام داد و اصن بلوتوث 5.1 ما یه حالت ویژه بذاریم برای پرداخت(خودش خودکار نزدیک ترین دیوایس رو پیدا کنه و پرداخت کنه مثل NFC و دیگه نیازی به سرچ نباشه).این خیلی بهتر نیست؟

دکتر رسول آریان

بله، فرمت MP3 فرمت جدیدی نیست. از فشرده سازهای با اتلاف هست. به کمک تبدیل موجک (ویولت) انجام میشه. همونطور که فرمت های جدیدتری برای ویدیوها اومد مثل MKV، فرمت های دیگری هم برای صوت اومد. مثلا MKA.
ولی چون توی بحث صوت، خیلی حجم و کیفیت مطرح نبود، حساسیت بیشتر روی ویدیو بود. به همین خاطر فرمت MKV راحت و سریع وارد شد، ولی کسی چندان توجهی به MKA نداشت. فرمت MP3 با همه قدمتی که داره، اما هنوز هم پر طرفداره. حتی در حوزه تصویر هم قصد دارن فرمت JPG رو حذف کنن. حتی همون سال ها بعد از JPEG در سال ۲۰۰۰ فرمت JPEG 2000 اومد که از JPEG بهتر بود ولی فراگیر نشد. مثلا اپل داره سعی میکنه به تدریج JPG رو کنار بذاره و فرمت هیف (HEIF) رو جایگزین کنه‌. ولی اینکه چقدر موفق بشه، خدا میدونه. چون بعید میدونم JPG به این راحتی ها حذف بشه‌. به هر حال یکسری از تکنولوژی ها و فرمت ها و پروتکل ها بودن که در عین خوب بودن، فراگیر نشدن و بعدا به فراموشی سپرده شدن.

دکتر رسول آریان

تگ بلوتوثی هم نیاز داره تا دستگاه رو سرچ کنه یا اینکه حداقل یکبار Pair شده باشه. دستگاهی که تگ بلوتوث داره نیاز به منبع تغذیه داره. اما تگ NFC رو توی یک کارت نازک هم جا میدن بدون نیاز به برق و باتری.

اصولا NFC برای رد و بدل کردن اطلاعات سنگین نیست و قرار نیست که جایگزین بلوتوث یا وای فای دایرکت بشه. هدفش متفاوته.

ایده جالبی که سامسونگ در گوشی هاش داشت، انتقال فایل به کمک ترکیب NFC و بلوتوث بود. ابتدا دوتا گوشی رو از پشت به هم نزدیک میکردی، به کمک NFC سریعا به هم متصل میشدن، بعد با بلوتوث فایل رو میفرستاد. خود سامسونگ به این نتیجه رسیده بود که شناسایی، سریع تر و بی دردسر تر هست وقتی که شروع اتصال با NFC باشه.

saman1670

و یه موردی هم که حالا بنده شنیدم اگر دوستان حس می کنن غلطه به من بگن،با جک هدفون نمی شه برق انتقال داد.بنده اصلا هدفون بالارده نداشتم ولی طبق تئوری اگر این حرف رو قبول کنیم،نویز کنسلینگ و آمپلی فایر ندارن هدفون هایی که جک هدفون3.5 میلی متری می خورن.یا مجبوریم باتری بذاریم براشون.من باز هم تاکید می کنم من نه هدفون بالارده داشتم و نه بررسی خاصی داشتم در این باره،اگر حرفم غلطه،دوستان منو هم آگاه کنن.خیلی ممنون

دکتر رسول آریان

بله درست متوجه شدی. هدفون هایی که نویز کنسلینگ دارن، باتری هم دارن. یا باتری مشابه باتری ساعت دارن که تعویض میشه یا اینکه شارژی هستن.

پورت های USB به طور همزمان دیتا و برق رو انتقال میدن. اما ۳.۵ میلیمتری فقط سیگنال صدا رو منتقل میکنه و برق نداره.

saman1670

بابت توضیحاتی که بالا دادید ازتون ممنونم و همه شون رو قبول دارم.ولی هر جوری فکر می کنم متوجه منظور جناب ROG نمی شم.ایشون گفتن که ساخت هدفون تایپ سی هزینش بیشتره.من متوجه نمی شم.چرا؟اگر می شه این رو هم توضیح بدید.خیلی ممنون

دکتر رسول آریان

خواهش میکنم.
احتمالا به خاطر اینکه تکنولوژی جدیدتری هست، خط تولید جدید هم نیاز داره. هم اینکه به هر حال یک کابل دیجیتالی هستش که در مقابل یک کابل آنالوگ ساده، هزینه ساخت بالاتری داره. این ۲۴ تا مسیر داره، اون ۳ تا. هم اینها روی قیمت تمام شده محصول، تا حدی اثر داره.

Rog_Pc_Gamer

من فقط‌از زبان مدیر عامل های برندای معتبر صحبت کردم که به شدت هزینه ساختو میبره بالا
الان اکثل هدفونای بالارده جک دارن که حدود ۱۰۰ دلار گرونتر میشن اگه تایپ سی باشن باتوجه به حرفایی که زدن

saman1670

و بحث هدفون بلوتوثی شد،من یه سوالی هم همیشه داشتم و دارم.مگه گوشی قادر به تولید امواج الکترومغناطیسی نیست؟مگه امواج الکترومغناطیسی نمی تونن انرژی رو انتقال بدن،پس چرا نمی شه مثلا من با گوشی خودم به گوشی یکی دیگه شارژ بدم یا توی هدفونای بلوتوثی یه گیرنده بذارن و کلا باتری رو حذف کنن؟این همیشه واسم سوال بوده و هست.اگر می شه توضیح بدید.خیلی ممنون.

دکتر رسول آریان

به خاطر بحث سلامتی انسان هست. وگرنه الان شارژر بی سیم هم ساختن در آزمایشگاه ها. شارژ بی سیم واقعی، نه مثل شارژهای الان که به اسم بی سیم معروفن. چون اینها شارژر القایی هستن تا بی سیم.
یک مطلبی که میخوندم در مورد این بود داشتن در آزمایشگاه ها کاری میکردن که بتونن امواج رو طوری ارسال کنن که به بدن انسان آسیب نرسونه. چون امواج الکترومغناطیس قوی موجب سرطان، سردرد، ایجاد حرارت در بدن و … میشه.
حتی میگن همین بلوتوث و وای فای و امواج مخابراتی هم در نوع خودش کاملا بی ضرر نیست و ممکنه در طولانی مدت روی یکسری از افراد، اثر منفی بذاره.

Amin.light33

Sony MDR NC750 نویز کنسلینگ داره

saman1670

صحیح.ولی بازم گوشی برای این که آنتن بده مگه در هر ثانیه موج دریافت نمی کنه از دکل مخابراتی؟خب چرا از انرژی این امواج استفاده نمی شه؟شاید بگید کمه مقدار انرژیش و اینا،ولی بازم از هیچی که بهتره.

raminkhan

یه بار تیکه بندازی دوبار سه بار دیگه بیش از حدشم جالب نیست از سامسونگ به این بزرگی و قدرت یکم بعیده واقعا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)