حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیکه جدید سامسونگ به اپل و اشاره به کند کردن عمدی سرعت آیفون 6

در بازاریابی چندین فاکتور وجود دارد، در حقیقت چندین روش وجود دارد که یکی از آن ها را می توان Viral Marketing یا بازاریابی ویروسی نامید. در این بازاریابی شما محتوایی را تولید می کنید که به صورت ویروسی پخش شود و در آن تلاش برای القای نظر خود دارد. امروز سامسونگ یک تبلیغ کاملا هوشمندانه دار که در آن تیکه جدید سامسونگ به اپل و اشاره به کند کردن عمدی سرعت آیفون 6 به وضوح دیده می شود! اگر به تصویر اصلی مطلب نگاه می کنید و طرفدار سامسونگ هستید، واقعا دعا کنید سامسونگ روزی موبایلی با بریدگی نمایشگر تولید نکند! بسیار خب، درادامه مطلب با ترنجی همراه باشید تا نگاهی متفاوت به جدیدترین تبلیغات ساسمونگ داشته باشیم.

ابتدا اجازه بدهید ویدیو را ببینیم:

از ابتدای ویدیو کند بودن یک آیفون قدیمی مشخص است که در این بین گلکسی اس 9 پلاس می درخشد. پس از آن پیامکی را می بینیم که در آن مادر شخصیت اول در پیامکی به او گفته است “آیا آیفون 6 خودت رو ارتقا دادی؟” لطفا به اموجی لاکپشت آن انتها دقت کنید چون دنیایی حرف در آن است! سپس در هواپیما خانم داستان ما محو کیفیت نمایش گلکسی اس 9 پلاس می شود. پس از کند بودن های دائمی و ضد آب نبودن “آیفون 6” وی به مرکز خدمات اپل مراجعه می کند که چرا آیفون من بسیار کند است. در مقابل پاسخ می گیرد که شما می توانید گزینه مدیریت باتری را غیر فعال کنید یا … “ارتقا دهید!”

طعنه سامسونگ به اپل

طعنه سامسونگ به اپل

در نهایت شخصیت اول داستام ما با ارتقا دادن آیفون 6 به گلکسی اس 9 پلاس از شر مشکلات خلاص می شود! البته در این بین آن مرد داستان ساز تبلیغات قبلی سامسونگ (مطلب پایین را ببینید) با پسر خود با همان مدل مو دیده می شود! خب ابتدا باید دوباره تکرار کنیم که اگر طرفدار سامسونگ هستید، واقعا دعا کنید سامسونگ روزی موبایلی با بریدگی نمایشگر تولید نکند! اما موضوع اصلی در این تبلیغ، صرفا این طعنه ها نیست، کمی عمیق تر شوید.

آیفون 6 و 6 پلاس پرفروش ترین موبایل هوشمند تاریخ هستند. طبق آمار رسمی و تا زمان انتشار آن آمار شاهد فروش 220 میلیون آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بودیم. اگر 0.1 آن جمعیت هم متقاعد به خرید گلکسی اس 9 شوند سامسونگ یک جهش ویژه در فروش پرچمدارهای 2018 کم فروش خود تجربه خواهد کرد! این تبلیغ توسط تیم سامسونگ امریکا تهیه و تولید شده و باید گفت که آن ها خیلی حساب شده کار می کنند.

نظر شما چیست؟ این تبلیغات را پسندید؟ در پایان با تشکر از کاربران ترنجی که در بخش کامنت ها این ویدیو را به ما یادآور شدند!

 

طعنه جدید سامسونگ به اپل : بزرگ شو و گلکسی بخر !

اشتراک در
اطلاع از
39 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اصلا موافق این نوع تبلیغ نیستم خوبه آیفون هم انفجار نوت 7 رو به رخ بکشه؟ فعلا که دنیا داره گوشیهای اپل رو تحسین میکنه من خودم طرفدار سامسونگ هم هستم ولی مخالف این نوع تبلیغم یه مدت پیشم هواوی به سامی تعنه زد اینا یعنی چی

دکتر رسول آریان

منم موافق تیکه انداختن نیستم.
چون یه جورایی ارزش خودش میاد پایین.
به نظرم این مدل کل کل ها اگر در سطح کاربران باقی بمونه بهتره.

اما در کل ایده موی ناچ دار جالب و خنده داره ?

Peiman

یه سوال برام پیش اومده?
مگه چند وقت پیش یکسری پتنت از سامسونگ لو نرفته که در اون دوتا گوشی بودند که یکیش ناچ داشت ؟؟؟ خب اگه سامسونگ اون گوشی رو معرفی کنه که خیلی بد میشه ?

دکتر رسول آریان

خیلی روی پتنت ها حساب نکن.
تا حالا صد مدل پتنت دیدیم از شرکت ها که بیشترشون عملیاتی نشدن.

amir_galaxy

توی پست تیکه هواوی به سامسونگ و اپل هم من گفتم ک اصلا مخالف این نوع تبلیغات نیستم و به نظرم جذاب ترش هم میکنه
کلا بحث سر گوشی موبایله،بحث زیاد جدی نیست ک بگیم اینجور چیزا بَدِ
اینجوری تبلیغات هم رقابت رو بیشتر میکنه و هم فانه
سامسونگ استاد این نوع تبلیغا هست
زیر یک دقیقه کاری ک باید رو انجام میده?

Yohan

ای نوع تبلیغ ها سالهاست که استفاده میشه و حتی نوعی محبوبیت بین کاربران پیدا کرده نمونه قدیم تر اون مرد چاق و مرد لاغر هست که اشاره به ویندوز و مکینتاش داره . یا تبلیغ شرکت بلک بری و اپل . البته فقط به گوشی موبایل ختم نمیشه و بین شرکت های خودرو سازی هم میشه نمونه های Funجالبی رو دید مثل بنز و جگوار و یا شرکت آئودی و … .
البته واقعا نمیشه منکر این نوع خلاقیت ها شد بخصوص توی تبلیغات مثل مدل مو ?
و یا اون تبلیغ که جشن عروسی بود و سامسونگ و اپل به جوون هم میفتن و نوکیا مایکروسافت تماشا میکنن .
البته یه نمونه جالب دیگه هم بود که مربوط به گوشیS4 سامسونگ بود و واقعا دوستش دارم .
من طرفدار خلاقیت هستم
بخصوص اگه دقیق و با فکر ساخته و پرداخته شده باشه .
متعصب هم نیستم و با توجه به مزایا انتخاب میکنم و البته بودجه !
توی تبلیغات خلاقیت واقعا برنده هست و همین این کار رو جذاب و بی انتها میکنه .

JigSaw

نمیگم با این دسته ویدئو ها مخالفم
این کل کل ها همیشه بوده و هست
ولی اینم مهمه که تو عمل هم آیا واقعا حرفی برای زدن داری؟
آیفون 6 گوشی سه سال پیش اپل رو اومده گذاشته کنار اس ۹ که پرچمدارش هست و داره مقایسه میکنه؟
اگر بحث کل کله و به خودت انقدر مطمئنی پرچمدارتو بذار کنار پرچمدارش بعد کل کل کن!
یه آیفون ۶ رو بذار کنار S4 خودت، اصلا S4 نه
بذار کنار S5 ببینم واقعا حرفی برای زدن داری؟
ویدئو جنبه فان داشت اما اینکه سامسونگ میاد گوشی سه سال پیش اپل رو با پرچمدار امسالش به چالش میکشه همین موضوع گواه بر اینه که هنوز اونقدری خودشو بزرگ نمیبینه که بخواد با پرچمدارش کل کل کنه و خودش هم به این موضوع واقفه!

کهکشان

دوست عزیز اینکه تو کلیپ آیفون 6 اس رو نشون داده به این دلیل هست

اول اینکه همون طور آقای عطایی هم فرمودن موفق ترین محصول اپل از نظر فروش بود ! سامسونگ میخواد بگه با وجود اینکه بیشترین مشتری های اپل اونایی هستن که آیفون 6 دارن ! ولی اپل حتی برای این اکثریت مشتری ها هم احترام قائل نیست و آیفوناشونو عمدا کند کرده ! یعنی میخواد مشتری مدار بودن اپل رو زیر سوال ببره ! که خیلی هوشمندانه و دقیق اینو به رخ کشیده

اما نکته ای که من تو این کلیپ دیدم و شاید خیلیا متوجش نشدن وجود شخصیت اول ( با اون موهای شبیه ناچ ) به همراه پسرش که اونم مدل موهاش ناچ بود هست ! شاید سامسونگ منظورش آیفون SE2 بوده که اونم ناچ داره !

پس می بینی که نه تنها خودشو با محصولات جدید ( وجود شخص با موهای ناچ و اشاره به آیفون ده ) مقایسه کرده بلکه با به رخ کشیدن ضعف در سیاست های اپل خیلی هوشمندانه و خلاقانه تو یه دیقه همه رو حتی آیفون SE هم نشون داده

نکته دیگه ایم که هست اینه که سامسونگ میخواد سیاست کند کردن آیفون های قدیمی اپل رو ناشی از فروش کمتر محصولات جدیدش نسبت به قبل و مجبور کردن مشتری ها برای رفتن به سمت محصولات جدید با اجبار کند کردن به مسخره بگیره و بگه این روش برای مشتری مداری درست نیست

کهکشان

اینم بگم که در کلیپ تبلیغاتی اول کاملا هدفش آیفون ده بود و لزومی نداره که در کلیپ دوم هم کاملا هدفش آیفون ده باشه ! فقط یه یاد آوری لازم بود که اونم آیفون ده و اس ای با هم آخر کلیپ اومدن !

JigSaw

خوب این برداشت و تحلیل صرفا شخص شماست از این ویدئو
دليلی بر این نیست که دقیقا شرکت سازنده هم منظورش همین ها باشه
تا حدودی اگر آشنایی داشته باشید با مدارات و سخت افزار دیدایس ها در جریانید که سخت افزار گوشی ها بعد از مدتی افت میکنه و این یه دلیله خودش که گوشی رو ارتقا بدیم
اما همخونی و ارتباط بسیار خوب بین سخت افزار و نرم افزار محصولات اپل باعث میشه که در مقایسه با دیوایس های اندرویدی کمتر شاهد این موضوع باشیم
شما همین الان اگر گوشی S5 سامسونگ رو با آیفون ۶ ( که هردو مثلا دو سال کارکردن رو) مقایسه کنید متوجه خواهی شد که به لحاظ سرعت واقعا S5 هیچ حرفی برای زدن نداره و هنگ و لگ هاش واقعا آدم رو بیزار میکنه
اون طرف ماجرا آیفون ۶ با اینکه طبق سیاست های اپل حتی عمدا هم کند شده خیلی بهتر از پس این تست بر میاد
با توجه به این موضوع
مقایسه این دو دستگاه (اس۹ و آیفون۶) از سمت شرکتی که این همه سر و صدا و ادعا داره در هر صورت یه مقایسه اشتباه و مضحکه
شاید تو نگاه اول این ویدئو خیلی خوشایند فن های سامسونگ بیاد ولی عمق این ویدئو از دید تخصصی یه ضعف خیلی بزرگ رو از سامسونگ نشون میده!
اگر سامسونگ هدفش نشون دادن قدرت خودشه میتونه مزیت های اس۹ رو در مقایسه با ایکس به رخ بکشه
اگرم هدفش اینه که کند کردن عمدی گوشی های اپل رو زیر سوال ببره و بگه که اپل نسبت به مشتری هاش بی احترامی کرده
نباید این موضوع رو فراموش کنه که به لحاظ رضایت مشتری و ارائه خدمات تو رنکینگ های جهانی چند سال اخیر اپل با اختلاف زیادی بالاتر از سامسونگ وایساده و مشتری های راضی تری رو در لیست خودش داره!!!

کهکشان

ضمنا من خودم اس 5 داشتم و با آیفون 6 هم مقایسش کردم در یه حد بودن البته دوربین اس 5 خیلی بهتر بود
ببخشید اون هماهنگی خیلی خوب بین سخت افزار و نرم افزاری که گفتین نمونش مثل همون کرش هاییه که آیفون ده با سه گیگ رم داره ؟ یا از کار افتادن میکرفون با ارتقا آپدیت سیستم عاملش؟
یا اون همه باگ و حفره امنیتی که بعد از اینهمه مدت از عرضه آی او اس 11 ؟
شما مثل اینکه هنوز نگرفتی جریان چیه ! این کلیپ به رخ کشیدن کندی آیفون های قدیمیه !
شما اگه کلیپ مقایسه آیفون ده و اس 9 میخوای الا ماشالله اینهمه تو یوتیوب هست که تو همشونم آیفون ده شکست میخوره ! چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است که سامسونگ بخواد ضعف آیفون ده در برابر اس 9 رو نشون بده ! شما میدونی چیپست A11 آیفون ده هنوز سرعت دانلود مودمش 600 مگابیته که نصف اس 8 هم نیست ؟
از کدوم رنکینگ حرف میزنی؟ سقوط اپل از جایگاه اول به دوم یا سعود سامسونگ از جایگاه ششم به چهارم ؟
احترام قائله که جک هدفون حذف کرد ؟ یا چرا مث الجی در مورد ناچ نظر خواهی نکرد ؟
اپل 11% از بازار ایرانو در اختیار داره اما انقد واسه مشتری های ایرانیش احترام قائل نیس که هنوز جز تحریماشیم
هنوز یه نمایندگی رسمی به ایران نداده اپ های ایرانی رو از استورش حذف کرده
شما اگه ایرانی باشید میفهمید اپل چقد بی احترامی میکنه به مشتری هاش

دکتر رسول آریان

آقای جیگساو؛

سامسونگ اغلب مقایسه های این چنینی بین پرچمدار خودش و آخرین پرچمدار اپل رو در مراسمات معرفی پرچمدار جدیدش داره.

به جرات میتونم بهت بگم که دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون X در مقابل دوربین S9 در شرایط نوری کم و در شب، یک شکست خورده مطلقه. در همین سایت هم آقای عطا.یی تست کرده بود. پست مربوط به مقایسه دوربین S9 با آیفون X رو ببین.
چون آیفون X توانایی رقابت با F1.5 رو نداره. علاوه بر اون اگر خواستی مقایسه SuperSaf رو در یوتیوب نگاه کن، در بخش تصاویر سلفی. پس این رو گوشه ذهنت داشته باش که گلکسی S9 و S9 پلاس دوربین بهتری نسبت به آیفون X دارن، مخصوصا در شب.

اوج خلاقیت اپل در نسبت صفحه نمایش به بدنه رو در آیفون X دیدیم که به ۸۲.۹% رسوندش. این در حالی هستش که نوت ۸ به عدد ۸۳.۲% و S8 به ۸۳.۶% و S8 پلاس به ۸۴.۰% رسیده بودن که در S9 پلاس به ۸۴.۲% هم رسیدن. میبینی که نسبت صفحه نمایش به بدنه آیفون X کمتره.

نسبت پیکسل در هر اینچ آیفون X برابر هستش با ۴۵۸ که در S8 و S9 به عدد ۵۷۰ پیکسل در هر اینچ رسیده.

دوربین بیرون زده آیفون X هم ته خلاقیتش بوده! جایی که سامسونگ به زیبایی دوربین رو هم سطح با بدنه کرد.

آیفون X در مورد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نهایتا به استاندارد IP 67 رسیده، اما پرچمداران سامسونگ IP 68 هستن. تفاوتش در این هست که پرچمداران سامسونگ میتونن در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیارن، اما آیفون ایکس در عمق ۱ متری میتونه ۳۰ دقیقه دوام بیاره. یعنی نیم متر کمتر. به هر حال آخرین استاندارد ۶۸ هست و اپل نتونسته مجوز ۶۸ رو بگیره و به ۶۷ قناعت کرده.

باتری نه چندان قدرت مندی رو آیفون X گذاشته. باتری ۲۷۱۶ میلی آمپری گذاشته روی فبلت ۵.۸ اینچی. جایی که سامسونگ روی S8 و S9 با همین اندازه صفحه نمایش، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری گذاشته. یعنی ۲۸۴ میلی آمپر بیشتر. در بررسی GSM Arena آیفون X موفق شد ۷۴ ساعت دوام بیاره، که S8 و ‌S9 به ترتیب ۸۴ و ۷۸ ساعت دوام آوردن. در بخش مکالمه آیفون X تونست ۱۹:۰۳ دوام بیاره که S8 و S9 به ترتیب ۲۴:۳۰ و ۲۲:۳۸ دوام آوردن. در بخش وب گردی آیفون X تونست ۰۹:۲۶ دوام بیاره که S8 و S9 به ترتیب ۱۰:۰۵ و ۱۰:۱۳ دوام آوردن. در بخش تماشای ویدیو آیفون X تونست ۱۲:۰۷ دوام بیاره که S8 و S9 به ترتیب ۱۴:۳۲ و ۱۵:۲۵ دوام آوردن. پس میبینی که با اندازه صفحه برابر، آیفون X به طور مطلق در هر ۴ بخش شکست خورده. چرا؟ شاید یکی از دلایلش همون ۲۸۴ میلی آمپر باتری کمتر باشه. در ضمن ما به S9 ایراد گرفتیم امسال و گفتیم عملکردش جالب نبوده که اومده زیر ۸۰ ساعت. دیگه آیفون X ببین چیه که از S9 هم کمتر شده. نتیجه اینکه آیفون X در بخش باتری اصلا هیچ حرفی برای گفتن نداره.

مودم Cat 12 آیفون ایکس رو داشته باش در مقابل مودم Cat 16 گلکسی S8 و S8 پلاس و مودم Cat 18 گلکسی S9 و S9 پلاس.

۶ گیگابایت رم S9 پلاس رو ببین در مقابل ۳ گیگابایت رم آیفون X. یعنی دقیقا ۲ برابر. شاید بگی آیفون X و سیستم عامل IOS بهینه اس و با همین ۳ گیگابایت رم میتونه به خوبی کار انجام بده. اگر نظرت این هست، پس لطفا مقایسه های اجرای برنامه و بازی ها رو نگاه کن. آیفون ایکس به لطف رم کمتر و سیستم عامل مشکل دارش، مثل آلزایمری ها فراموش میکنه که چند دقیقه پیش کدوم بازی ها رو اجرا کرده بوده. ناچارا رفرش میشه و بازی ها رو دوباره از اول اجرا میکنه. علاوه بر این IOS پر از باگ رو هم در این چند سال شاهدش بودیم که اپل رو مجبور کرده مدام آپدیت رفع نقص ارائه بده.

فیلم برداری فوق آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه S9 و S9 پلاس رو هم مقایسه کن با فیلم برداری آهسته ۲۴۰ فریم بر ثانیه آیفون X.

و کلی از موارد دیگه…

البته من اینجا برتری های S8 و S9 رو نسبت به آیفون X گفتم و حتما آیفون X هم برتری هایی داره.
اما این کامنت رو در جواب کامنت شما نوشتم که میگی اگر سامسونگ راست میگه بیاد پرچمدارش رو با پرچمدار آیفون مقایسه کنه. منم برات چندین نمونه رو نوشتم تا اولا ببینی برخی از برتری های پرچمداران سامسونگ چیه و در ثانی مثل اون بار که ادعا کردی آیفون X کاملا بی نقص هست و برتری مطلق داره، ببینی اصلا اینطوری نیست و با نقایص آیفون X بیشتر آشنا بشی.

باشد که رستگار شویم…

JigSaw

بماند که خیلی از نکات مثبتی که شما ذکر کردی فقط بازی با اعداد و ارقامه و دهن پر کنه و تو عمل خیلی جاها اس۹ از ایکس با اختلاف جا میمونه
اما اول اینکه من نگفتم که اس۹ هیچ برتری نداره در مقابل ایکس و دوم اینکه من نه سهامدار اپلم و نه سودی میبرم که بخوام وقت بذارم واستون ۲۰،۳۰ خط تایپ کنم جناب آریان
وقتم رو جایی صرف میکنم که واسم نفعی داشته باشه
نه توضیحات شما چیزی به فروش سامسونگ اضافه میکنه و نه نقد من چیزی از فروشش کم میکنه
بنده هم هیچ جا نگفتم که اگه سامسونگ راست میگه بیاد فلان کنه
عرض کردم
ویدئو در سطح و کلاس کاری یه شرکت پر سر و صدا و پر ادعای کره ای نیست
اگر میخواد چیزی رو ثابت کنه یه نبرد تن به تن پرچمدارشو بذاره کنار پرچمدار اپل
و تمام مزایاش رو بیان نکنه
نه اینکه پرچمدارشو با گوشی ۳ سال پیش اپل مقایسه کنه و اینجا هم یه جماعتی کلی ذوق کنن که عجب ویدئویی به به و چه چه
البته تو ویدئو های تبلیغاتی شرکت ها شخصیت خودشون رو بیان میکنن
مثلا اون ویدئو که سامسونگ برای معرفی یکی از تبلت هاش اگر اشتباه نکنم ۵،۶ سال پیش ساخته بود و توش به شدت سیستم نظامی و امنیتی ایران رو به سخره گرفته بود!
شخصیت و کلاس کاری این برند کاملا مشخصه و جایی نمیبینم که بخوام در موردش بحث دیگه ای بکنم

دکتر رسول آریان

همین که کامنت بنده رو کمتر از ۳۰ دقیقه پاسخ دادی، کاملا مشخصه که وقت گران بهای خودت رو داری کجا مصرف میکنی! هر چند شمام خواستی ظاهرا کوتاه جواب بدی، ولی اونم ۲۰ خطی شد! من مجبورم برای اینکه توضیحاتم رو کامل بگم، یکم بیشتر تایپ کنم.

البته من مشکل چندانی ندارم با اینکه کسی بخواد اینجا کامنت بذاره تا شخص دیگری رو از اشتباه در بیاره. اصلا شاید ثواب هم داشته باشه! بالاخره اینم خودش یک بحث علمی و فنی هست.

خارج از این بحث؛ کامنت شما موجود هستش در همین سایت. جایی که شما تایپ کردی هیچ ایراد خاصی رو در آیفون ایکس نمیبینی!

بله، نه من سهام دار سامسونگم و نه شما سهام دار اپل. اما وقتی که بحثی رو آغاز میکنی، قاعدتا باید جوابتم بگیری!

شما که می فرمایی این مواردی که من بالا برشمردم، صرفا روی کاغذه، میشه دقیقا بفرمایی کدومش منظورت بوده؟

لابد باتری ضعیف آیفون X قوی هست، لابد آیفون X هم نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای ۸۵% داره و ما خبر نداریم، لابد اون گیج زدن آیفون X و رفرش کردن بازی ها دروغه، لابد آیفون X هم سوپر اسلوموشن ۹۶۰ فریم داره ولی رو نکرده که ریا نشه، لابد دوربین بیرون زده خطای دید ما هستش، لابد استاندارد مقاومت در برابر آب رو کشکی میدن، لابد عکس هایی که آقای عطا.یی گرفت در نور کم که حتما خودتون هم عملکرد ضعیف آیفون X رو اونجا دیدین، توهمی بیش نبوده. کدوم از اینا بازی با اعداده؟ چرا از واقعیات فرار می کنید؟

من اصلا کاری به این تبلیغ سامسونگ ندارم. کامنتم اون بالا هست. نوشتم موافق این مسخره کردن ها نیستم. اصل حرف من در مقابل این جمله شماس که میگی اگر راست میگه پرچمدار رو با پرچمدار مقایسه کنه. منم الان برای شما مقایسه کردم دیگه. اصل حرف من برمیگرده به کامنت چند وقت پیش شما که گفتی هیچ ایراد خاصی رو در آیفون X نمیبینی. اینا رو نوشتم که ایراداتش رو قشنگ لمس کنی. اوکی؟

JigSaw

سامسونگ هدفش قشر ضعیف جامعس
قشری که فکر میکنن هرچی دستشونه بهترینه چون تا حالا زورشون به خرید چیز بهتر نرسیده
و همین یعنی موفقیت
و داریم این موفقیت رو میبینیم
نمونه هاش کاربر رسول آریان
امیر گلکسی
روماس
که زیر این پست خیلی متعصبانه جواب کامنت هارو میدن به طوری که انگار دشمنی وجود داره
وقتی یه نفر رو از وقتی که به دنیا میاد تو یه اتقاق حبس کنی بزرگ هم که بشه فکر میکنه دنیا همون اتاقه و نه چیز دیگه
حکایت شماست دقیقا
نمیدونم اولین یا دومین گوشیته ولی وقتی از اول سامسونگ دست گرفتین فکر میکنین بهترینه
چون هیچوقت نتونستین خودتون رو ارتقا بدین و برند بهتری داشته باشین که چیز های دیگه رو هم بتونین تجربه کنید
و تا وقتی که نتونین چیز بهتری رو تجربه کنید اوضاع همینه متأسفانه

JigSaw

عزیزم چرا ناراحت میشی و قاطی میکنی؟
چرا تا یه چیزی باب میلت نیست دور ورمیداری و همه چیو با هم قاطی میکنی؟
ما اینجا داریم نظراتمون رو بیان میکنیم
کسی نمیخواد دعوا کنه یا تو سر و کله اون یکی بکوبه
اپل اگر ایرانو تحریم کرده به خاطر سیاست های آمریکاس
وگرنه هیچ شرکتی بدش نمیاد تعداد نمایندگی هاش رو زیاد کنه و کارش رو گسترش بده
ما که از همه جا تحریمیم اینم روش
اپل فقط به چشمت میاد؟؟؟
بحث ما بازار جهانیه
نمیدونم تا چه حد باهاش آشنایی ولی اگر ناراحت نمیشی و بهت بر نمیخوره یه نگاه به رنکینگ ها بنداز ببین کدوم شرکت بیشترین رضایت رو از سمت مشتری هاش جلب کرده
در رابطه با سرعتم یا اس۵ نداشتی یا آیفون ۶ ندیدی تا حالا
تو هرچیزی که اس۵ برتر باشه تو سرعت مطمئنا هیچ حرفی برای زدن نداره چه در لحظه و چه در مرور زمان
نه من سهامی از اپل دارم نه شما سودی از سامسونگ میبری
پس انقدر متعصب نباش
سعی کن با واقعیت ها کنار بیای و به بلوغ عقلی برسی
همیشه نقاط قوت یه برند رو مطرح کن ولی نقاط ضعفش رو هم بپذیر برادر
مطمئن باش هم به نفع خودته هم جو رو متشنج نمیکنی

amir_galaxy

اتفاقا من چند لینک راجع به اینکه رضایتمندی سامسونگ بیشتر از اپله برای شما گذاشتم ولی تایید نکردن تا کامنتم منتشر بشه!!!‌

کهکشان

امیرجان این فن آیفونا اصلا منطق ندارن شما یه پاره آجر لوگوی اپل بذار روش با یه اس 9 پلاس بذار کنار هم
فن آیفونا میگن کیفیت دوربین آجره بهتره ! دیگه خودت عمق فاجعه رو برو !

کهکشان

آقای JigSaw شما خیلی بی منطق تشریف داری !
جایی که اعداد و ارقام به نفع آیفون باشه به رخ میکشی مثل گیک بنچ و جایی که همین ارقام به نفع آیفون نباشه میگی خودتونو با اینا سرگرم کردین !
میدونی منطق شما فن آیفونایی که خود اپل هم قبولتون نداره و رو قبری فاتحه میدین که مرده توش نیست چیه ؟
منطق شما اینه که آیفون هر ضعفی نشون بده میگین لابد صلاح دونسته ! اصلا فلان چیز به چ کار میاد ؟
وقتی قدرت نشون بده گوش آسمونو باهاش کر میکنین !
مثلا همین بحث سرعت ! تا یه سال پیش که آیفون سریعترین گوشی دنیا بود میگفتین اله بله جیمبله ! الان که از اندرویدی ها جا مونده ( نه فقط سامسونگ ) میگین سرعت که ملاک نیست ! مهم کیفیته !
یادمه حتی یه فن آیفون بود که میگفت استاندارد ip67 آیفون از ip68 سامسونگ ضد آب تره !
خداوکیلی خودتون از این منطق خندتون نمی گیره ؟
نمیتونین ببینین که سامسونگ زده رو دست آیفون بدجوری از درون سوختین !

Amin

دوست عزیز؛
تو خود آمریکا سامسونگ پشتیبانیش و حمایت از مصرف‌کننده‌ش بهتر از اپله.
واقعا حوصله‌ی تایپ ندارم وگرنه توانایی مناظره سر برتری همه‌جانبه‌س سامسونگ نسبت به اپل دارم.
نرم‌افزار
سخت‌افزار
پشتیبانی از کاربر
سامسونگ تو همشون برترینه.

Yohan

من با تعصب مخالفم و با متعصب مخالف تر .
دارید نه تنها به سامسونگ بلکه تمام دارندگان گوشی تلفن همراه توهین میکنید .
یادتون تره اینجا هر کسی بر اساس نیاز خودش انتخاب میکنه و گویا هدف شما هم از خرید اپل نیاز به پز دادن بوده تا استفاده از ویژگی ها .
من تقریبا هر گوشی رو تجربه کار باهاش رو دارم و شخصا تا محصولی رو خودم علاوه بر پیگیری از رسانه ها و خواندن نقد ها چه مثبت و چه منفی! تجربه نکنم تصمیم گیری نمیکنم .
تا حالا هم بجز قیمت بالا و عدم رفع نیاز ها خودم از گوشی آیفون هیچ کاربردی ندیدم .
محدودیت نام گذاری فایل و فولدر نداشتن OTG و …

در ضمن جالبه همین پردازنده غول شما هنوز توانایی باز کردن ۲ پنجره همزمان رو نداره !!!
هنوز با سیاست ها حریم خصوصی خودش حتی توی سال ۲۰۱۸ بخش مدیریت فایل درست و حسابی نداره .
هنوز فرق بین انتخاب و تعصب بی جا و بی معنی رو نمی دانید
و فقط توهین و توهین واقعا جای تاسف داره
که اینطور قصد حمایت از برنو خودتون رو دارید
بهتره ویدئو ها ویندوز و مکینتاش رو هم ببینید که خب توسط برند محبوب خودتون هم ساخته و پرداخته شده تا اینطور درباره این ویدئو جبهه نگیرید.

HM-Royal

این برند حال آدمو بهم میزنه از بس چیپه کلا” بدون توهین نمیتونه تبلیغ کنه جنازه آیفون 6 از پرچمداراش بهتره
دهها برند سالانه صدها گوشی اندرویدی تولید میکنند ولی هیچکدومشون جای ios و idevice ها رو پر نمیکنه
امتیاز بنچمارک GeekBench4 پردازنده آیفون 6 multi Core 2626 و در آیفون 10 10106 با اینحال هنوز آیفون 6 بعد از چهار سال با ظرفیت Health باتری 82 درصدی، هنوز ios11 رو خوب run میکنه .اگه low battery mode فعال بشه بنچمارک حدود 300-400 پایینتر میاد .این ویدیو هم هوشمندانه نبود احمقانه بود با فعال کردن low battery mode یکسری از انیمیشنها و افکتها کمتر میشه کلاک پردازنده هم پایینتر میاد ولی باتری بیشتر نگه میداره تو این ویدیو یه چیز بی معنی نشون میده
در اصل این قابلیت در ورژن قبلی ios برای آن دسته از گوشیهایی بود که باتری معیوب داشتند و به یکباره خاموش میشدند تا موقتا” کاربر از آن استفاده کنه تا وقتیکه باتری معیوب آن تعویض بشه تو ورژن جدید هم این قابلیت از حالت اتوماتیک به اختیاری تغییر پیدا کرد

کهکشان

شما معلومه که خیلی سوختی !
اون قابلیت low battery هم بعد از شکایت هزاران مشتری به اپل به bugos اضافه کرد
چرا آیفون ده با همون گیک بنچی که میگی از اس 9 نسخه اسنپ تو تستای سرعت شکست میخوره و آنتوتوش انقد کمتره ؟ یکم منطقی باش دوست عزیز

HM-Royal

@Goooooooooogle

@Goooooooooogle
speed test و بنچمارک قدرت سخت افزار رو کامل نشون نمیده
در عمل
New Game nba2k18 Gaming Comparison on
S9 (Exynos), iPhone X(A11),LG V30 (S835)Mate 10 Pro (Kirin 970)
https://www.youtube.com/watch?v=AlNhxMSrGqI
نحوه ران کردن ، فریم دهی ،کیفیت و جزئیات بازی در آیفون کجا گوشی های اندرویدی کجا

جواب ابلهان خاموشیست

کهکشان

همون آیفون 6 پردازنده و رمش مال سامسونگه
اولد و حافظه های داخلی آیفون ده هم که مال سامسونگه
سنسور دوربینشم که سونیه
مودمشم که کوالکامه

Yohan

اتفاقا این مثلا قابلیت بعد از کلی شکایت اضافه شده و در واقع برداشته شده !!!
بازم میگم کلیپ مرد چاق و مرد لاغر تولید شده توسط اپل رو هم باید ببینید تا اینطور یک طرفه قضاوت نکنید .
در ضمن این نوع کلیپ ها فقط توسط شرکت سامسونگ و … تولید نشده و از سونی و موتورولا و حتی بنز و آئودی و جگوار هم میشه نمونه های زیادی دید .

چه کلیپ و یا تابلو ها تبلیغاتی اونم درست مقابل دفتر شرکت رغیب خودشون .
یه سرچ کوتاه ۳۰ ثانیه ای میخواد البته اگر خسته نمیشود از تایپ کردن !!!

Sadeghh

فکر نمیکنم این نوع تبلیغات بتونه موثر باشه حتی به نظرم ممکنه جواب عکس بده
و دارندگان آیفون از این برند بدشون بیاد

حداقل شخصا همچین حسی دارم و شرکتی که این طوری تبلیغ کنه بیشتر ازش بدم میاد تا اینکه بخوام برم سمتش

amir_galaxy

شما با اصول بازاریابی آشنایی نداری پس
سامسونگ بزرگترین و بهترین مارکتینگ دنیا رو داره و برای بقیه هم تبلیغات میسازه
لازمه پس بگم به شما ک تنفر ایجاد کردن خودش یه روش بازاریابیه،یعنی همین ک شما ک اپلی بودی و یا دوستی ک بالاتر کامنت گذاشته بود با این ویدیو نسبت به سامسونگ تنفر بیشتر پیدا کرده باشید سامسونگ به چیزی ک میخواد رسیده.تنفر ایجاد کردن اثر تبلیغیش گاهی بیشتر هم هست ک همه کمپانی ها حتی اپل هم ازش استفاده کرده و میکنه ولی بعید میدونم کسی مثل سامسونگ بتونه انقدر دقیق و خوب و هوشمندانه انجامش بده.این تبلیغ برای سامسونگ دو سر برده
چ با این تبلیغ عده ای رو به سمت خودش بکشه و چ تنفر کسایی ک ازش متنفرن رو بیشتر متنفر کن
راجع به marketing مطالعه کنید

Sadeghh

نگفتم تنفر، اصلا اونقدر این قضیه جدی نیست که در حد تنفر یا هرچی باشه… (ضمن اینکه من نه طرفدار اپل هستم و نه از سامسونگ بدم میاد)

صرفا از نظرم یک حرکت حقیرانست
ممکنه حتی موثر هم باشه اما چیزی از حقیرانه بودنش کم نمیکنه
از طرف هر شرکتی هم باشه فرقی نمیکنه
چه سامسونگ چه اپل یا هواوی

تنفر ایجاد کردن چه روش بازار یابی هست دقیقا؟! سودش چی هست برای شرکت سامسونگ؟؟ یعنی اگه هزینه کنه و تبلیغاتی بسازه که با اینکار در یکی تنفر ایجاد کنه چه بازاری یابیده یا چه سودی برده در واقع؟!!!

اگه شما یه لینکی راجع به حرف هایی که در مورد قدرت مارکتینگ سامسونگ و اصلا در مورد حرف هاتون راجع به مارکتینگ و تنفر و این چیز هایی که ذکر کردین بدین حتما مطالعه میکنم
چون نه وقتش رو دارم و نه به کارم ارتباطی داره که بخوام وقت بزارم تا چیز هایی که شما ادعا میکنین در مورد مارکتینگ رو پیدا کنم

amir_galaxy

بحثش طولانیه
من درسشو خوندم،کتاب خوندم راجع به این چیزا شما هم مسلما اگه وقت بذارید و مطالعتون رو بیشتر کنید این مطالب رو درک میکنید.تاثیرش همینه ک زیر همین پست چ خوب چ بد راجع به سامسونگ داره بحث میشه،با این تبلیغ سامسونگ طرفدارای خودشو به وجد اورد ولی طرفدارای اپل رو وادار به بد گویی کرد.نتیجه ش هم ک گفتم تمام سایت های دنیا رو بری ببینی دارن تو کامنتا راجع به سامسونگ حرف میزنن، و اصول marketing میگه اصلا مهم نیست ک دارن خوب میگن یا بد:چه بسا اونی ک داره بد هم مینویسه داره تبلیغ برندت رو میکنه.این نوع تبلیغات باعث میشه کنجکاوی نسبت به محصول بیشتر بشه.همه هم استفاده میکنن،تبلیغای اپل و مایکروسافت رو نگاه کن،یا کنفرانس های اپل،ولی گفتم ک هیچکس مثل سامسونگ نمیتونه انقدر هوشمندانه انجام بده

amir_galaxy

بخوام یه مثالی بزنم ک قابل درک باشه
تصور کن شما وارد یه محفل بیست نفری میشید و میبیند ۱۰ نفر دارن میگن آقای x ادم خوبیه،۱۰ نفر دارن میگن آدم خوبی نیست
شما اولین چیزی ک به ذهنت میرسه چیه؟مسلما اینه ک این آقای x کیه ک همه دارن راجع بش بحث میکنن و شما بدون اینکه قضاوتی بکنی در درجه اول دوست داری این شخصو ببینی
همیشه کاری کن ک اون کسی ک از تو بدش میاد،بیشتر از تو بدش بیاد
امیدوارم متوجه شده باشی

Sadeghh

حرف هات منطقی هست
درواقع هدف اصلی سر زبان ها افتادن و تیتر سایت ها شدن هست
اما من فکر میکنم شاید اینکار با نوع های دیگه ای از تبلیغ هم امکان پذیره و نیازی نیست به این شکل باشه چون این نوع تبلیغ ممکنه علاوه بر منفعتی که داره ضرر هایی هم داشته باشه و اون هم از دست دادن کسانی هست که ممکن بود روزی مشتری این برند بشن اما با این تبلیغ احتمالش کمتر میشه با توجه به احساس بدی که شاید به این برند پیدا کردن

اما در هر صورت با توجه به اینکه شما درسش رو خوندی قطعا بهتر میدونی و من نمیخوام اصرار کنم رو صحت نظرم
اما حداقل در نگاه اول اینجوری به نظر میاد
در هرصورت ممنون از اطلاعاتی که دادین

Sadeghh

البته با این جمله که گفتی
“همیشه کاری کن که کسی که ازت بدش میاد بیشتر بدش بیاد”
که احتمالا هم منظورتون در فضای مارکتینگ بوده (یا شاید تعمیم به فضاهای دیگه هم دادین) مخالفم

البته چون نمیخوام دیگه بیشتر از این کش بدم، کاری به دلیلش ندارم فقط خواستم بگم با این بخش موافق نیستم

ببین آقای جیگساو که بهتره اسم واقعیت رو بنویسی، داری توهین میکنیا، حواست هست؟ بعد دوباره نگی بد جوابت رو دادم. ببین اول خودت توهین آمیز کامنت میذاری و بعد که جوابت رو توهین آمیز میدن، ناراحت میشی و قهر میکنی.

شما الان به بنده و دو کاربر محترم سایت گفتی فقیر. چرا؟ چون به قول خودت رفتی آیفون X خریدی، به خودت جرات دادی که به ۳ کاربر این سایت توهین کنی. حتی شما جمع هم بستی و خریداران سامسونگ رو هم فقیر قلمداد کردی.

درسته که آیفون X الان گرونه ولی سایر آیفون ها به اون اندازه گرون نیستن که سایر پرچمداران هستن. شما اگر یه دوری توی بازار بزنی، میبینی که پرچمداران سامسونگ اصلا هم ارزان نیستن و مخصوص قشر ضعیف جامعه هم نیستن. الان S9 پلاس داره بین ۴.۵ تا ۵ میلیون معامله میشه. حتی برخی بالای ۵ میلیون دارن میفروشن. به نظرت گوشی ۴ ، ۵ میلیونی به درد قشر ضعیف جامعه میخوره؟

بعدشم از کی تا حالا ملاک فقیر و غنی بودن افراد شده گوشی؟ ما تا اونجایی که میدونیم پول توی بانک و قیمت زمین و خونه و مغازه و حتی ماشین میتونه ملاک باشه، اما گوشی نه. ما یه عمویی داریم که میلیارد، میلیارد پول توی بانک گذاشته و سود پول میگیره، ولی گوشی دستش پرچمدار چند سال پیشه. بهشم میگم عوضش کن، میگه میخوام چکار، با همین راضیم.

یاد بگیر توهین نکنی به دیگران. من نمیدونم این دو کاربر محترم قبلا چه گوشی هایی داشتن، ولی من خودم آیفون ۵ داشتم. زمانی هم خریدم که توی بورس بود. ولی باهاش کنار نیومدم و فروختمش. چون من اندروید رو بیشتر میپسندم.

اصلا نیازی نیست مثل عقده ای ها بحث رو به اینجاها بکشونی و به دیگران بگی فقیر. من در جواب شما کامنت گذاشتم که میگی آیفون X هیچ ایراد خاصی نداره. میگی اگر سامسونگ راست میگه، پرچمدارش رو با پرچمدار اپل مقایسه کنه. منم برات مقایسه کردم و کمبودهای آیفون X رو نسبت به پرچمدار سامسونگ نوشتم. حالا اینکه شما بهت فشار میاد دیگه اون به من ربطی نداره. اینکه نمیتونی بحث علمی بکنی و بحث رو میکشونی به فقیر بودن و …

گوشیت مبارکت باشه و انشالله به خوشی ازش استفاده کنی. من سعی ندارم که شما رو ناراحت کنم و خریدت رو ضعیف جلوه بدم. اما بحث فنی سر جای خودش هست. مقصر خودتی که میای میگی این گوشی مشکل خاصی نداره. چون شما خریدیش و پول زیادی هم روش دادی، همه دنیا باید ازش تعریف و تمجید کنن و بگن آیفون X هیچ ایرادی نداره؟ اصلا مگه گوشی بی نقص هم وجود داره؟ این طرز نگارش شما اصلا پسندیده نیست. یه تجدید نظری روی نحوه کامنت گذاشتنت داشته باش. ممنون.

کهکشان

آقای آریان بحث کردن با اینجور آدما بی فایدس ! این کلیپ سامسونگ باعث سوختگی درجه 3 فن آیفونا شده

من خودم اس 5 – آیفون 6 اس – نوت 5 – اس 7 فلت و اس 8 داشتم

آیفون فقط حس زندانی بودنو بهم داده ! اکثر کساییم که تو کار برنامه نویسین یا عکاسی حرفه ای انجام میدن سمت اندروید رفتن آیفون حتی یه حالت دستی واسه عکاسی نداره ! میرن برنامه های جانبی و پولیشو نصب میکنن !
چقدر اپل کیسه دوخته که حتی یه شارژر فست هم داخل جعبه گوشیای 2018ش نذاشته !

یه اشتباه و سوتفاهم از سمت کمیته المپیک چقد ایرانی هارو علیه سامسونگ تحریک کرد ؟ درحالی که خود سامسونگ به ایرانی ها مشعل المپیک داده بود این درحالیه که اپل ده ساله ایرانو تحریم کرده و جعبه خالی گوشیاشم به ایرانیا نمیده ! توهین از این بالاتر ؟
از ته دلم برای فن آیفونای ایرانی متاسفم

دکتر رسول آریان

بله. صحبتت کاملا منطقی و صحیحه در مورد احترام به کاربر ایرانی ?

Amin

ولی برادر گفته بودی نمیام؛
اما مث اینکه برای کولاک بیشتر برگشتی?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)