حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر IMX586 سونی رزلوشن 48 مگاپیکسلی و پیکسل های 0.8 میکرومتری ارایه می کند

نوشته

5 سال قبل | 60 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

در روزگار نه چندان دور تنها فاکتور سنجش کیفیت دوربین را می توان “مگاپیکسل” دانست، زمانی که خیلی ها نمی دانستند اصلا “مگاپیکسل” مشخص کننده چه فاکتوری است! ابعاد تصویر اولین مرحله رشد دوربین های موبایل بود تا جایی که نوکیا که همیشه در آن زمان پیشرو بود، نوکیا 808 پیورویو را با دوربین 40 مگاپیکسلی معرفی کرد. بعدها سونی خود را به بالای 20 مگاپیکسل رساند و در همان بازار اچ تی سی وان M8 با دوربین 4 مگاپیکسلی UltraPixel ارایه شد، اما رزلوشن 12 مگاپیکسلی آیفون 6 اس بقیه را متقاعد کرد که این رزلوشن بهترین انتخاب برای موبایل است. اندازه پیکسل ها بزرگتر شد اولویت تولیدکننده ها و پیشرفت های دیگر از جمله سرعت فوکوس، عکاسی در شرایط نوری چالشی و لرزشگیر تصویر. حالا به نظر می رسد که بد نباشد پس از موج چند دوربینه شدن موبایل ها، رزلوشن بالا نیز تبدیل به یک ترند شود! امروز می شنویم که حسگر تصویر IMX586 سونی رزلوشن 48 مگاپیکسلی و پیکسل های 0.8 میکرومتری ارایه می کند. حتما از یاد نبرده اید که هوآوی پی 20 پرو با دوربین 40 مگاپیکسلی عرضه شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هر چند رزلوشن بالا همه چیز نیست اما اگر به تصویر اصلی مطلب نگاه کنید، برای زوم، ابعاد تصویر اهمیت دارد. تفاوت این تصویر خیلی نیست و شاید خیلی از ما بگوییم همان بزرگنمایی روی رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی هم خیلی بد نیست اما حقیقت این است که تفاوت وجود دارد و این تفاوت می تواند مهم باشد.

اگر شما هم به مشخصات حسگر تصویر IMX586 سونی توجه کرده باشید، اندازه پیکسل های ۰.۸ میکرمتری را می بینید. هر چند ابعاد این حسگر تصویر واقعا بزرگ و برابر نیم اینچ است اما وقتی رزلوشن ۴۸ مگاپیکسلی روی آن تنظیم شود، اندازه پیکسل ها کوچک خواهد شد. این در عکاسی شرایط نوری ضعیف یا چالشی سبب مشکل می شود. اما جای نگرانی نیست، به تصویر زیر نگاه کنید:

حسگر تصویر IMX586

حسگر تصویر IMX586

همانطور که می بینید در حسگر تصویر سونی IMX586 می توان هر ۲×۲ پیکسل را به عنوان یک پیکسل برای شرایط ضعیف نوری استفاده کرد تا به اندازه هر پیکسل ۱.۶ میکرمتر برسیم. این فناوری قبلا هم استفاده شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شرکت های مختلف از این حسگر تصویر استفاده کنند؟ احتمال استفاده از آن در اکسپریا ایکس زد ۳ هم وجود دارد و شاید اگر سونی بتواند به خوبی اپل و سامسونگ از حسگرهای تصویرش استفاده کند و DxO آن را بررسی کند، سونی هم امتیاز خوبی در این معیار سنجش دوربین کسب کند.

شما چطور فکر می کنید؟ حسگر تصویر IMX586 سونی در چه دستگاهی استفاده خواهد شد؟ آیا رزلوشن ۴۸ مگاپیکسلی شما را به خرید مشتاق می کند؟

 

اشتراک در
اطلاع از
60 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

این حسگر تازه معرفی شده؟ امیدوارم سونی تو xz3 حداقل دوربین قدرتمندی استفاده کنه… حالا ۴۸ مگاپیکسل هم نیاز نبود…میتونس ۲۲ مگاپیکسلی باشه با پیکسلای بزرگتر

mostafa3

اگر اشتباه نکنم ۴۸ مگاپیکسل میشه ۸k
24مگاپیکسل میشه ۶k
و ۱۲ هم میشه ۴k
وقتی سنسور ۴۰ مگاپیکسلی p20 pro این همه خوب عمل می‌کنه چرا این خوب نباشه
سایز سنسور هم خیلی بزرگه که خیلیا ممکنه استفاده نکنند
بحث هزینه تمام شده سنسور هم هست

دکتر رسول آریان

کامنت پایین رو بخون.

کهکشان

چرا میگین اپل خوبه ؟ نه تراز سفیدی داره نه در شرایط کم نور عملکرد خوبی داره
بهتره منصف باشیم اپل دوربینش بپای اندرویدی ها نمیرسه

الان در حال حاضر دوربین اصلی اکسپریا XZ2 و XZ2 پریمیوم، ۱۹ مگاپیکسلی هست با سایز پیکسلی معادل ۱.۲ میکرون.

الان اینجا با ادغام شدن هر پیکسل به چهار پیکسل سایز هر پیکسل میشه ۱.۶ میکرون. یعنی بزرگتر از سایز پیکسل XZ2 و XZ2 پریمیوم. حدود ۰.۴ میکرون بزرگتر.

اما باید توجه داشت که این سایز ۱.۲ میکرون برای XZ2 و XZ2 پریمیوم در رزولوشن ۱۹ مگاپیکسل به دست اومده، در حالی که سایز ۱.۶ میکرون سنسور جدید سونی، در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل به دست میاد.

نتیجه اینکه اگر این سنسور جدید بخواد مشابه XZ2 و XZ2 پریمیوم در رزولوشن ۱۹ مگاپیکسلی عکس برداری کنه، نتیجه خاصی حاصل نمیشه. چون سایز پیکسل ۱.۶ میکرون در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی حاصل میشه، اگر رزولوشن‌ بشه ۱۹ مگاپیکسل، اون وقت سایز پیکسل میشه چند میکرون؟

HiKa

قرار نیست بشه ۱۹ مگاپیکسل. دو رزولیشن به صورت سخت افزاری وجود داره که ۴۸ مگاپیکسل در حالت فول هست و ۱۲ مگاپیکسل در حالت 2×2
دقیقا مثل چیزی که در P20 pro استفاده شد. اون ۴۰ مگاپیکسل در حالت فول بود و ۱۰ مگاپیکسل در حالت 2×2
در کل میتونه ترند خیلی کاربردی باشه این دو رزولیشن بودن و در کنار دیافراگم متغیر و سنسور کمکی سیاه سفید نتیجه فوق العاده ای حاصل بکنه.

دکتر رسول آریان

داریم‌ برای مواقعی میگیم که نور کم باشه و بخواد از روش ادغام پیکسلی استفاده کنه. چون خودشون هم میدونن که سایز پیکسل ۰.۸ میکرون واقعا کمه. ما که نباید مثل مردم عادی گول مگاپیکسل زیاد رو بخوریم. چون در عمل هم هواوی P20 Pro رو دیدیم که در شرایط نوری ضعیف، چطور به مشکل میخورد و مجبور بود از ۴۰ مگاپیکسل به ۱۰ مگاپیکسل خودش رو کاهش بده.

من دقیقا الان حساب کتابش کردم.
زمانی که ۴۸ مگاپیکسل باشه، سایز پیکسلش میشه ۰.۸ میکرون در ۰.۸ نیکرون یعنی ۰.۶۴ میکرومتر مربع.
وقتی که میشه ۱۲ مگاپیکسلی، سایز پیکسلش میشه ۱.۶ میکرون در ۱.۶ میکرون یعنی ۲.۵۶ میکرومتر مربع.
حالا میخوایم یه محاسبه ای کنیم، ببینیم اگر قرار باشه در یک محیط تاریک عکس بگیریم و قرار بود ۱۹ مگاپیکسلی باشه، سایز هر پیکسل چند میشد.
با یک تناسب معکوس و جذر گرفتن، به عدد ۱.۲۸ میکرون میرسیم. یادمون نره که سایز پیکسل در دوربین ۱۹ مگاپیکسلی XZ2 و XZ2 پریمیوم ۱.۲۲ میکرون هست.

دیگه خودتون ۱.۲۸ میکرون رو با ۱.۲۲ میکرون مقایسه کنید، بسیار به هم نزدیک هستن.

Dariushrd

قرار نیست که حتما رو ۱۹ مگاپیکسل عکسبرداری کنه… رو ۱۲ مگاپیکسل با ۱.۶ میکرون خیلی بهتر از ۱۹ مگاپیکسل با ۱.۲۸ میکرون عمل میکنه! درکل من خودم موافق مگاپیکسل بالا نیستم..چخبره ۴۸ مگاپیکسل… اما معتقدم سونی الانشم میتونه یه سنسور فوق العاده قویتر از رقبا استفاده کنه اما سیاست پیشرفت سالانه وجود داره که اینکارو نمیکنن…

Mortazavi

داداش یا مشغله فکری زیادی داری یا ساقی بی انصاف
آخه چرا … میگی مهندس ؟
این دوربین تو نور کافی 48 هست که جزییات چند برابری دوربین سامی رو میده و تو شب هم 12 با اندازه پیکسل بسیار بزرگتر از اس9 و نوردهی بهتر

تابلوعه از شدت سوزش اومدی ضرب و تقسیم صدمن یه غاز کردی دکتر

دکتر رسول آریان

اگر بخوام یک مثال عینی دیگه برات بزنم.
در گلکسی نوت ۸ و گلکسی S9 سایز پیکسل ۱.۴ میکرون هست. با اینکه سنسور خیلی بزرگی هم ندارن، اما در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی، میتونن سایز پیکسلی ۱.۴ میکرون رو داشته باشن.

این سنسور جدید سونی در حالت ۱۲ مگاپیکسلی با روش ادغام‌ پیکسل ها، سایز هر پیکسلش میشه ۱.۶ میکرون.

اختلاف چقدره؟ ۰.۲ میکرون.

یعنی سنسور جدید سونی با توجه به اینکه بخواد خودش رو توی محیط تاریک قوی کنه، سایز هر پیکسلش فقط ۰.۲ میکرون بزرگتر میشه. هر چند ناچیز، اما کمی بهتره.

ولی زمانی که این سنسور رو بخوای با سنسور قرار گرفته بر روی XZ2 مقایسه کنی و در شب عکس بگیری، میزان کارایی این سنسور با سنسور روی XZ2 بسیار مشابه هست.

Dariushrd

سونی سنسورای زیادی رو تولید میکنه که فقط تعداد کمی رو بصورت رسمی معرفی میکنه…اون شرکت که مرض نداره بیاد سنسوری که تفاوتی با سنسور قبلش نداره رو با این آب و تاب معرفی کنه( تا جاییم که میدونیم سونی اهل آب و تاب دادن نیست) شما صبر کن عملکرد این سنسور روی گوشی بعدیش مشخص بشه بعد نظر بده

من نگفتم تفاوت نداره. قطعا بهبود هم داره.
سه نکته در حرف من بود که خوب توجه نکردید بهش.

۱. سایز سنسور تغییری نکرده و عبارت ۴۸ مگاپیکسلی که بخواد با کاهش سایز پیکسل صورت بگیره، میشه تبلیغات کاذب.

۲‌. سنسور قبلی که روی XZ2 هست هم میتونست ۴۸ مگاپیکسلی بشه و بعد به کمک روش Binding پیکسل ها رو ادغام کنه. البته اگر سونی میخواست.

۳. سنسور جدید سونی میتونه در شب از S9 عکس روشن تری ثبت کنه، ولی از هواوی P20 Pro خیر. چون سایز پیکسل و سایز سنسورش از S9 بهتر میشه ولی از هواوی P20 Pro خیر.

کل عرایض بنده این بود…

Mortazavi

چطور وقتی اس9 18صدم بیشتر از xz2 خودتو کشتی حالا 2دهم شد ناچیز؟!!!
شما تو حوزه علمیه درس می خونی دکتر جان؟

mostafa3

یکمی پیچیدش کردی وقتی شما میگید سایز پیکسل میشه ۱.۶ یعنی
توی شب میشه عکسهای بسیار روشنی گرفت
کدام گوشی سایز پیکسل ۱.۶ هست
نه s9 نه p20pro نه آیفون هیچ کدام سایز پیکسلش اینقدر نمیشه

saman1670

سلام جناب آریان.ببخشید،بنده منظور شما رو متوجه نمی شم.ما در شب چالش نورگیری داریم،من متوجه نمی شم که چرا در شب شما می خواید از رزولوشن بالا استفاده کنید؟الآن گوشیا سنسور مونوکروم می ذارن که فقط همین چالش نورگیری رفع شه.در شب طبیعتا باید از پایین ترین رزولوشن ممکن استفاده کرد تا بشه خوب نورگیری کرد و چیزی که داریم می اندازیم بیفته.اگر می شه توضیح بدید.ممنون.

دکتر رسول آریان

سلام دوست عزیز.
قطعا همین طوره که میفرمایی.
در آخرین کامنت توضیحات مفصلی برای آقا ر.ضا نوشتم. اگر خواستید اون رو بخونید.
من نگفتم که مگاپیکسل بیشتر برای شب استفاده بشه. من نسبت ها رو گفتم. برای اینکه هر دو سنسور رو به یک مگاپیکسل یکسان برسونم و بگم که هر دو سنسور، چه قبلی و چه جدید، به دلیل سایز برابر، میتونن ۴۸ مگاپیکسلی بشن. البته اگر سونی میخواست، میتونست سنسور XZ2 رو هم‌ ۴۸ مگاپیکسلی کنه. با کوچیکتر کردن سایز پیکسل.

توی روز اگر نور کافی وجود داشته باشه، شاید مشکل خاصی پیش نیاد. اما آسمون که به سمت غروب بره و شب بشه، دیگه اون سنسور یه ۴۸ مگاپیکسلی کم خاصیت میشه. به همین خاطر به کمک تکنیک Binding میاد رزولوشن رو کاهش میده. چون این یک ۴۸ مگاپیکسلی همه کاره نیست.

Mortazavi

داداش داره با دروغ مغالطه سوزشش رو رفع می کنه

آقای هیکا، در متن مقاله مرجع نوشته این سنسور از نوع ۱/۲ اینچی هست. توی متن مقاله آقای عطا.یی هم اشاره کرده که سایز این سنسور حدود نیم اینچ هست.

خب اگر یکم آشنایی داشته باشیم با دنیای عکاسی. میدونیم که سنسور ۱/۲.۳ اینچی به کار رفته در XZ2 و XZ2 پریمیوم ابعادی معادل ۰.۴۳ اینچ دارن. پس در مقابل این سنسور جدید تقریبا ۰.۵ اینچی، اتفاق خاصی رخ نداده.

در واقع اگر بیایم سنسور به کار رفته در XZ2 و XZ2 پریمیوم رو به پیکسل های ریز ۰.۸ میکرونی تقسیم کنیم، نتیجه اش میشه همین.

این مقاله هم فقط خواسته بگه که احتمالا XZ3 مکانیسمی شبیه به P2۰ پرو خواهد داشت. صرفا از لحاظ این روش ترکیب پیکسل.

یه جورایی فقط میخوان مردم رو گول بزنن که بگن: به به، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی!

در واقع این مشابه همون سنسور قبلی هست که فقط ابعاد پیکسل هاش ریز شده.

زمانی افزایش رزولوشون تاثیر خودش رو نشون میده که سنسور واقعا رشد داشته باشه. وقتی ابعاد سنسور همونه، دیگه چه معنی داره؟ شما میتونی پیکسل ها رو ریزتر کنی، به جاش دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی بسازی.

من خودم این کارم داداش. با این حرف ها سرم کلاه نمیره. موفق باشی.

HiKa

من نمیدونم شما چرا بی دلیل گارد میگیرید.
موضوع مشخصه شما دارید برای خودتون داستان میسازید که اگر ۱۹ باشه فلان میشه پس فرقی با قبلی نداره.
نخیر عزیز من. پست رو یک بار دیگه بخونید.
یک سنسور ۱/۲ که نسبت به قبل بزرگتر شده. همچنین دو رزولیشن ۱۲ مگاپیکسل و ۴۸ مگاپیکسل.
خیلی سادست، اگه توی نور روز باشه به راحتی میشه با رزولیشن ۴۸ مگاپیکسل عکسبرداری کرد و از جزئیات بالاش لذت برد. اگر هم نور کم شد، رزولیشن ۱۲ مگاپیکسل میشه و به راحتی توی شب عکس برداری میکنه.
دقیقا مثل P20 pro که با همین ترفند صدر جدول dxo رو مال خودش کرد. البته سایز سنسورش 1/1.7 هست و کمی بزرگ تره.
نمیدونم شما چرا اینقد سعی دارید بگید هیچ فرقـــی با قبل نداره.
همچنین اینم باید در نظر بگیرید سنسور جدید تر هست و به همین جهت کیفیت بالاتری داره نسبت به قبل.

دکتر رسول آریان

دوست عزیز. متن مقاله مرجع رو بخون. نگفته دقیقا ۱/۲ اینچ، گفته از نوع ۱/۲ اینچی. یعنی از خانواده ۱/۲ اینچی ها. اشاره ای به رقم اعشارش نکرده. اما میدونیم که سنسور به کار رفته بر روی XZ2 و XZ2 پریمیوم با رقم اعشارش، سایزی معادل ۱/۲.۳ اینچ داره.

حتی اگر فرض کنیم که سنسور جدید دقیقا ۱/۲.۰ باشه که نیست، باز هم تفاوت خاصی ندارن. اون میشه ۰.۴۳ اینچ این میشه ۰.۵ اینچ. که قطعا دقیقا ۰.۵ اینچ نیست و کوچیکتره.

خب وقتی که سایز سنسور تغییر نکنه، شما بیا باهاش ۱۰۰ مگاپیکسلی بساز، حتی توی شب روش ترکیب ۴ پیکسل رو اجرا کن، چه فرقی در اصل ماجرا ایجاد میشه.

سنسور باید واقعا رشد کنه مثل سنسور به کار رفته بر روی P20 پرو. مقدار ۱/۱.۷ اینچ میشه ۰.۵۸ اینچ، نزدیک به ۰.۶ اینچ. هواوی با همچین سنسوری و البته دوربین سه گانه موفق شد رتبه اول DxO بشه.

وگرنه همین سنسور روی XZ2 رو هم میشد ۴۸ مگاپیکسلی کرد. گول اعداد رو نخور.

mostafa3

دیدم که ۴۰ مگاپیکسلی p20pro بهترین شد مردم هم گول نخوردن
مردم بیشتر گول دیافراگم متغییر s9 رو خوردن خیلی راحت به زانو در اومد به خصوص در شب جلوی p20pro و xz2 premium
مقایسه دوربینهای موبایل با آیفون x دیگه جالب نیست
دو ماه دیگه آیفون جدید و پیکسل ۳ میان

دکتر رسول آریان

کامنت بالا رو بخون تا روشن شی.

Amin

مردم گول دیافراگم متغیر رو خوردن آخه؟!
چرا بعضیا انقدر چرت و پرت میگن!
هزار بار گفتم اگه فکر میکنید الکیه برید نیگا کنید تفاوتشو توی عکاسی روز.
مرحوم کازو هیرای انقدر از سونی دفاع نکرد مرد مومن.
چی میگی؟

saman1670

دوست عزیر،دیافراگم متغیر چیزی نیست که باهاش بخواید مردم رو گول بزنید.یا هست یا نیست.بودنشم خیلی مفیده و در عکاسی تاثیر داره.من امیدوارم روزی برسه که تمام گوشیا بتونن همچین حرکتی بزنن و همچنین بتونن سنسور رو حرکت بدن تا بشه فیلم بوکه گرفت و زوم اپتیکال به معنی واقعی کلمه رخ بده مثل دوربینای حرفه ای.

chalton

چه عجب یه خبر از سونی شنیدیم البته وگ سه تای دیگه هم تو تین چند ماه از سونی خبر گذاشته بودید?
الان با این خبر طرفدارای سونی مهمونیهای شبانه رو بر پا میکنن و هفت روز پشته سر هم جشن میگیرن.

Dariushrd

من بیمار روانی زیاد دیدم اما تو یه نمونه نادر هستی…این کامنتو تو ۴ تا سایت زیر همین خبر کپی کردی گزاشتی…بخدا دکتر خوب سراغ دارم بیا معرفیت کنم

chalton

من معمولا زیاد جواب نمیدم ولی اینو میگم بهت اول برو خودتو خا.ن.وادتو نشون بده تا یاد بگیر سایت مال با.بات نیست که میای همینجوری مینوسی بچه،کلا چند تا گوشی داشتی پدر محترم چند تا واست گوشی خریده،که یاد گرفتی میای تو این سایتها زیر نظر من جسارت میکنی پیام میزاری،البته از جسارتت خوشم اومد معلومه داری بزرگ میشی،اندازه موهای سرت گوشی داشتم به جرات میگم هرچی پرچمدار بوده 80 درصدشون رو داشتم،حالا سامسونگ که جدا سری اس و نوت را باید داشت،پس زیر پستای امثال من بخوای چرت و پرت بنویسی بزرگ نمیشی.

Dariushrd

آخی عزیزم خوجبحالت آخه بابای من واسم گوشی نمیخره⁦☹️⁩
خب میگی چکار کنم که همه پرچمدارارو داشتی؟! واقعا کنجکاوم چن سالته…هنوز اینقد شعور نداری که بدونی وقتی به یه برند توهین میکنی دقیقا داری به طرفدارای اون برند توهین میکنی… هرچند آب دریا با… چندین بار کامنتای مضحکتو دیدم نمیخاستم جواب بدم اما بنظرم نیاز بود حتما جوابتو بدم شاید یکم به خودت بیای… اینکه کمپانی مورد علاقه تو پیشرفت کنه هیچی گیرت نمیاد و به تو هم مربوط نمیشه، اما اینکه کمپانی مورد علاقه دیگرانو به سخره بگیری ب اونا مربوط میشه… سعی یکم بزرگ شی تا شخصیت حفظ بشه…

Alien

آقایون عزیز چرا بحث بیخودی می کنید
هرچی آقا رسول میگن درسته 🙂
این سنسور هم هیچ پیشرفتی نداشته همون سنسور قبلیه که تو XZ2 هست!!!!
سنسورایی که سامسونگ استفاده میکنه عالی و پیشرفته هستند!!!!
بقیه برندا هر سنسوری استفاده کنن بدرد نمیخوره و هیچ تفاوتی با سنسورای قبلیشون نداره!!!
سونی هم الکی شلوغش کرده خودشو بیخودی زحمت داده سنسور 48 مگاپیکسلی معرفی کرده که تو شب با 12 مگاپیکسل و با پیکسل 1.6 میکرون عکس میگیره! یعنی چی این مسخره بازیای سونی!!!! در برابر 12 مگاپیکسل سامسونگ با 1.4 میکرون اصلا عددی نیست!!!!
هرچی رسول میگه بگید چشم فقط سامسونگ :))

دکتر رسول آریان

جناب، بنده با عدد و رقم کاملا بررسی کردم.
عرض بنده این هستش که با کوچک کردن سایز سنسور میشه مگاپیکسل رو افزایش داد.

شما کف اتاقت رو در نظر بگیر. بخوای سرامیک کنی. یک نفر بهت میگه با سرامیک سایز ۱۰ در ۱۰ انجام بده، یک نفر میگه ۲۰ در ۲۰

تعداد سرامیک ها در حالت اول بیشتره. درسته؟
حالا چه به روش اول سرامیک کنی، چه به روش دوم، آیا مساحت کف اتاق شما بیشتر میشه؟ خیر.

اینجا هم وقتی سایز سنسور مثل قبله، چه ۱۲ مگاپیکسلی باشه، چه ۴۸ مگاپیکسلی و چه ۱۹۲ مگاپیکسلی، تفاوتی در اصل ماجرا حاصل نمیشه.

من اتفاقا از سنسور S9 دفاع نکردم. چون سایزش کوچیک تره. من سنسور جدید سونی رو با قبلی مقایسه کردم. گفتم اندازه ها مشابه هست، پس وقتی که سنسور جدید میتونه ۴۸ مگاپیکسلی بشه، خب قبلی هم میتونسته. درست شد؟

حالا اومدن ۴۸ مگاپیکسل رو مطرح کردن که افراد بی سواد گول بخورن. در واقع اگر سنسور XZ2 رو هم به صورت ۱۲ مگاپیکسلی میساختن، دقیقا همین میشد. دیگه از این واضح تر نمیتونم برات توضیح بدم.

موفق باشی…

Amin

متاسفانه بعضیا جای اینکه با عقل و منطق صحبت کنن، فقط هدفشون جبهه‌گیریه

REZA

حالا جبهه گیری به کنار این سنسور هنور خروجی نداشته که نقد بشه،مثل اینه که یه کتاب یا فیلم و ندیده نقد کرد.
اگه همینو یه شرکت دیگه معرفی میکرد چه جور نقدش میکردیم ؟

دکتر رسول آریان

آقا ر‌‌.ضا، عرض بنده این نیست که کیفیت این سنسور خوبه یا بد. قطعا خوبه چون محصول سونیه.
من میگم وقتی سایز سنسور ثابته یا خیلی ریز تغییر کرده، استفاده از عنوان ۴۸ مگاپیکسل، فریب مشتری هست. من میگم سونی میتونست همین کار رو هم با سنسور قبلی انجام بده. اصلا هر سازنده سنسوری در جهان میتونه این کار رو انجام بده. به این شکل که سایز هر پیکسل رو زیاد میکنه و مگاپیکسل میره بالا. میتونه حتی سایز پیکسل رو کوچیکتر هم بکنه، بشه مثلا ۸۰ مگاپیکسل. اما وقتی سایز کلی سنسور تغییر نکرده، اون ۸۰ مگاپیسل میشه فریب مشتری.

تکنیک Binding هم چیز جدیدی نیست. من یه Canon دارم محصول خیلی جدیدی هم نیست. اونم Binding داره. این دوربین‌ من ۱۶ مگاپیکسله، که با تکنیک Binding تبدیل به ۴ مگاپیکسلی میشه و به جاش هر پیکسل رو میکنه ۴ پیکسل. مخصوص حالت شب.

خب قطعا سنسور جدید سونی باید توی شب عکس روشن تری بگیره، چون قبلی ها ۱۹ مگاپیکسلی بودن به صورت پایه و تکنیک Binding هم نداشتن. سایز پیکسل هم از ۱.۲ به ۱.۶ زیاد میشه، چون رزولوشن کمتره. شده ۱۲ مگاپیکسل. من میگم اگر قرار بود سونی روی سنسور XZ2 هم تکنیک Binding رو اجرا کنه، میتونست سایز پیکسل رو افزایش بده. در واقع اینها روش هایی هستن که بدون افزایش سایز سنسور بتونی عکس روشن تری ثبت کنی.

سنسور XZ2 از سنسور S9 بزرگتره
اما پیکسل های S9 از XZ2 بزرگترن
چون XZ2 با قطع ۱۹ مگاپیکسل بسته شده، اما S9 با قطع ۱۲ مگاپیکسل.

حالا سونی اومده اشتباهش رو جبران کنه. میگه من که سنسور بزرگی دارم، چرا باید سایز پیکسل هام کوچیکتر باشه. به وسیله Binding سایز میکسل رو از سنسور S9 بیشتر کرده، که کاملا عقلانی هست.
اما ماهیت کلی تغییر نکرده. ماهیت کلی یعنی سایز سنسور. هنوز هم سایز سنسور هواوی P20 پرو بزرگتره و تکنیک Binding اون روی ۱۰ مگلپیکسل، عکس روشن تری رو در شب ثبت میکنه.

دکتر رسول آریان

اصلاح: “اصلا هر سازنده سنسوری در جهان میتونه این کار رو انجام بده. به این شکل که سایز هر پیکسل رو کاهش میده تا مگاپیکسل بره بالا.”

Amin

البته اینجا منظورم آقا رسول نبودا

REZA

اقای ازیان منم میدونم سونی تا حالا نتونست خیلظ خوب از سنسور های خودش استفاده کنه،با این کامنتتون موافقم ،من بحثم این بود زود جبهه نگیریم وگر نه سونی هیچوقت اونطور که بایست از سنسور های خودش نتونست استفاده کنه،حالا دلیل میتونه پیکسل بالا یا ساز پیکسل ها باشه و یا پردازش تصویرشش.
در مورد دوربینتون بگم مبارکتون باشه مدلش چیه؟من خودم خیلی عکس گرفتن توی شب و دوست دارم ولی دوربین حرفه ای ندارم،یه دوربین قدیمی تو خونه دارم کنون g9 که دیگه قدیمی شده و بدرد اینکارا نمیخوره برای عکسای یادگاری و خونوادگی بهتره.
یه چیز دیگه در مورد سنسور های سونی اینکه بنظرم سونی مشکلش بالا بردن پیکسل نبود،ولی باید منتظر موند تا نتیجش بیاد.

Quality

دوست نداشتم دیگه کامنت بزارم توی این سایت چون یکی دو نفر هستن که جز توهین کاری بلد نیستن و مدیر سایت هم هیچ تذکری بهشون نمیده
اما اینجا نتونستم چیزی نگم

یکی از دوستان میگن که فرقی با XZ2 نداره و…
دوست عزیز این سنسور جدید اولا سایزش بزرگتر شده و 1/2 اینچی شده که همین باعث شده در رزولوشن 12 مگاپیکسل که به لطف ترکیب چهار پیکسل حاصل میشه اندازه هر پیکسل 1.6 میکرو متری بشه که خیلی عالیه و نسبت به 1.2 میکرومتری در XZ2 یا 1.4 اینچی S9 خیلی بهتره
همین باعث میشه در نور کم عملکردش عالی باشه حالا شما حساب بکن اگر سونی دو تا سنسور با هم استفاده بکنه با پردازشگر تصویر AUBE چی میشه! مشابه XZ2P که عملکردش خارق العاده بوده اما از اون هم یک سطح قویتر!

این سنسور جدید به گفته سونی 4 برابر داینامیک رنج بهتری ارائه میده که فوق‌العاده است و در نور روز به لطف رزولوشن 48 مگاپیکسلی میشه جزئیات بی نظیری رو ثبت کرد که در گوشی های دیگه اصلا دیده نمیشن!

در پرچمدار هواوی درسته که دوربین سه گانه استفاده شده اما با دوربین دوگانه XZ2P و احتمالا گوشی های بعدی سونی خیلی متفاوته! توی گوشی هواوی فقط یک سنسور بزرگ استفاده شده که یک سنسور سیاه و سفید کوچک برای بهبود کیفیت استفاده کردن که به پردازشگر تصویر هم مجهز نیست اما برعکسش در XZ2P هر دو سنسور بزرگ هستن و یک اندازه که سنسور سیاه و سفید اندازه پیکسل هاش هم خیلی درشت تر از نمونه هواوی هست و لنزش دیافراگم بازی داره که در جذب نور خیلی موفق تر و قویتر در سنسور سیاه و سفید هواوی عمل میکنه!
پردازنده AUBE هم قطعا خیلی در نتیجه بهتر موثر هست

شما با این سنسور جدید دو تا حالت دارین: روی 48 مگاپیکسل بزارین در روز و جزییات فوق‌العاده ثبت بکنید یا روی 12 مگاپیکسل در نور کم بزارید و عکس های بی نظیری در نور کم ثبت بکنید

Quality

در ضمن اندازه این سنسور از سنسور پرچمدار های سونی مثل XZ2 نزدیک به 20 درصد بزرگتره! مقدار کمی نیست که شما میگین سایز تغییری نکرده
فریب مشتری هیچ قسمتی وجود نداره! 48 مگاپیکسل در نور مناسب یعنی جزئیات فوق‌العاده!

دکتر رسول آریان

آقای کوالیتی، وقتی منبع شما بشه سایت اکسپریان، روی تفکرات شما اثرات سوء میذاره. چرا اینو میگم؟ به خاطر این بخش از مقاله آقای معر.اجی:
“این سنسور اولین سنسور دنیا است که اندازه پیکسل های آن تا 0.8 میکرومتر کوچک شده است. پیکسل های کوچک برای یک سنسور در هنگام عکسبرداری در نور کم به شدت باعث افت کیفیت تصویر خواهند شد، اما سونی با خلاقیت خود برای این موضوع نیز چاره ای اندیشیده است. سونی در این سنسور، هنگام تصویربرداری با کیفیت 12 مگاپیکسل، هر 4 پیکسل را در یک پیکسل ادغام می کند تا به این صورت اندازه پیکسل ها تا 1.6 میکرومتر افزایش پیدا کند.”

گفته سونی با خلاقیت خود!
بحث Binding کردن خلاقیت سونی نیست و حتی قبل از هواوی P20 Pro هم در دوربین های عکاسی استفاده شده و اصلا ایده سونی نیست.

گفته شده که بر روی هواوی P20 Pro سنسور IMX600 استفاده شده ولی این یکی IMX586 هست که ظاهرا از روی اسم مدل هم بالاتر نیست. وقتی به مشخصات این دو سنسور نگاه کنی، میبینی که سایز اون ۱/۱.۷ اینچ بود، سایز این ۱/۲ اینچ. یعنی سایز سنسور استفاده شده در P20 Pro بزرگتره.

چرا میگم فریب کاربر؟ چون سنسور استفاده شده در P20 Pro با اینکه بزرگتره ولی ۴۰ مگاپیکسل ساخته شده که سایز هر پیکسلش ۱ میکرون باشه. اما در IMX586 سایز هر پیکسل ۰.۶ میکرون هست که غیر طبیعی و خیلی بد هست. در حالت Binding سنسور استفاده شده در P20 Pro میتونه پیکسل های درشت تری داشته باشه، چون هم سایز خود سنسور بزرگتره، هم مگاپیکسل در این حالت کمتره (۱۰ مگاپیکسل در مقابل ۱۲ مگاپیکسل)، در نتیجه سنسور استفاده شده بر روی P20 Pro در تاریکی موفق تره.

مجددا چرا میگم فریب کاربر؟ چون هر شرکت سنسورسازی میتونه با کاهش سایز پیکسل ها به زیر یک میکرون، الکی رزولوشن رو افزایش بده. مردم ساده هم فکر میکنن قوی ترین سنسور قرن رو دیدن! اگر به این مسخره بازی ها باشه، خب سامسونگ هم میاد یه ایزوسل ۵۰ مگاپیکسلی میده بیرون، اما با سایز پیکسل بد! دوران افزایش مسخره وار رزولوشن به سر اومده.

سونی با عدد بزرگ ۴۸ مگاپیکسل کاربر رو فریب میده. در حالی که سایز هر پیکسل رو به شدت داغون کرده! اگر میتونست سایز پیکسل رو بالای یک میکرون نگه داره و در عین حال ۴۸ مگاپیکسلی باشه ارزش داشت، نه اینجوری!

به صورت کلی وقتی که یک سنسور قوی تر و جون دار تر در حال حاضر روی هواوی P20 Pro هست، این سنسور هیچ هیجانی نداره، چون از اون ضعیف تره.

روش ادغام پیکسل ها هم چیزی نیست که در حال حاضر براش هیجانی بشیم. چون اولا موضوع خیلی جدیدی در صنعت عکاسی نیست، در ثانی روی هواوی P20 Pro قبلا اون رو دیدیم.

این سایز بزرگ تصویر هم که میفرمایی موجب کیفیت میشه، قبلا دیدیم روی P20 Pro چطور بوده. وقتی روی ۴۰ مگاپیکسل عکس میگیره، بعد با ۱۹ مگاپیکسل خود سونی مقایسه میکنی و اندازه رو یکم آپ اسکیل میکنی، نهایتا تفاوت خیلی خاصی در جزییات ریز نیست. همین عکس تبلیغاتی این پست رو هم که نگاه کنی، آنچنان اتفاق خاصی نیوفتاده. چون این یک ۴۸ مگاپیکسل واقعی نیست. چرا میگم واقعی نیست؟ چون اگر با دوربین هایی با سنسور فول فریم تصویرش رو مقایسه کنی، میبینی که وضوح خیلی کمتره. چون وقتی سایز پیکسل ها رو کم میکنی و سنسورت هم آنچنان غول نیست، نمیتونی توقع یک ۴۸ مگاپیکسلی عالی رو ازش داشته باشی.

جمع بندی میکنم. عدد ۴۸ مگاپیکسلی فقط یک فریب کاری هست که کاربر گول این عدد رو بخوره. همچنین IMX586 از سنسور استفاده شده بر روی هواوی P20 Pro ضعیف تره و حرف جدیدی برای گفتن نداره. حداقل از لحاظ سایز سنسور و سایز پیکسل در حالت Binding.

در ضمن ما داریم در مورد خود سنسورها حرف میرنیم نه گوشی ها. اینکه این سنسور بخواد روی چه گوشی استفاده بشه، لنزش چی باشه، دوربین کمکی اون چی باشه و … مربوط به مقایسه گوشی ها هست. پس لطفا مسائل جانبی رو مطرح نکن در این بحث که مثلا سایز سنسورهای دیگه P20 Pro کوچیکه و …
فقط در مورد خود سنسور صحبت کن. با تشکر.

mostafa3

سونی همیشه توی بخش موبایل خودش از سنسورهای با شماره رند استفاده کرده
imx200
imx300
imx400
بعید میدونم این سنسور رو استفاده کنه imx586
قبلاً شایعه imx 700 هم بود
هیچی معلوم نیست
تا دیروز بنچمارکها همون سنسور قبلی که 19, مگاپیکسل بود رو تایید میکردن

etemadian

سلام جناب آریان
من همیشه کامنتهای شما رو با دقت میخوندم و اعتقاد دارم فرد مطلع و آگاهی هستید لذا از شما بعیده که بگین :
1- ( جمع بندی میکنم. عدد ۴۸ مگاپیکسلی فقط یک فریب کاری هست ) یا :2- (چرا میگم فریب کاربر؟ چون هر شرکت سنسورسازی میتونه با کاهش سایز پیکسل ها به زیر یک میکرون، الکی رزولوشن رو افزایش بده ) و سوم : ( این یک ۴۸ مگاپیکسل واقعی نیست. چرا میگم واقعی نیست؟ چون اگر با دوربین هایی با سنسور فول فریم تصویرش رو مقایسه کنی، میبینی که وضوح خیلی کمتره. چون وقتی سایز پیکسل ها رو کم میکنی و سنسورت هم آنچنان غول نیست، نمیتونی توقع یک ۴۸ مگاپیکسلی عالی رو ازش داشته باشی.)
کاملا مشخصه که از روی ناراحتی و خشم کامنتها رو نوشتید چون هیچگونه دلیل علمی پشت آن نیست
در مورد اول و دوم ، اولا ساخت سنسور 48 مگا پیکسل فریب نیست یک واقعیته که ساخت همچین سنسوری کارامد در این اندازه یک موفقیت بزرگ محسوب میشه .
دوم مگه نخود و لوبیاست که بریزند توی ظرف آبگوشت ، کجا هر شرکت سنسورسازی میتونه با کاهش سایز پیکسل ها به زیر یک میکرون، الکی رزولوشن رو افزایش بده …. نه عزیزم به این سادگی هم نیست حتی اضافه کردن یک مگا پیکسل کار خیلی بزرگی محسوب میشه و باید عرض کنم سامسونگ هنوز به تکنولوژی ساخت سنسور 48 مگا پیکسلی نرسیده و بعیده به سراغ این موضوع بره چون سونی فاصله زیادی با بقیه شرکتهای سنسورساز داره .
سوم : شما چرا آقا رسول…. یک تصویر 48 مگا پیکسل ، 48 مگا پیکسله فرقی نداره و قابل تشخیص نیست با فول فریم گرفته شده باشه یا با موبایل ، تنها تفاوتشان در زمان عکسبرداریه که در دوربینهای فول فریم با توجه به اینکه سطح سنسور بزرگتره پیکسلها از هم فاصله بیشتری دارند و بابالا بردن ISO نویز کمی بوجود میاد و دوم اینکه بعلت بزرگتر بودن پیکسلهای فول فریم در نور کم با جذب نور بیشتر بهتر عکس میگیرند میشه از سرعت شات بالاتر استفاده کرد. ولی در شرایط نور مساعد یک سنسور 48 مگا پیکسل واقعا عالیه خصوصا در دنیای حرفه ای و نیمه حرفه ای اکثر ادیتورها از کراپ استفاده میکنند .
جون برای شما ارزش و احترام قائلم این کامنت رو نوشتم و فکر میکنم تحت تاثیر نظر بقیه دوستان کمی از جاده اعتدال خارج شدید .
شاد باشید

javad1370

مطمئنا اگه سنسور های سونی بد بودش سامسونگ و شرکت های دیگه ازش استفاده نمیکردن. منتظر سفارش سامسونگ به سونی برای استفاده تو گوشی هاش هستیم کنار اون سنسور ایزوسل در پیتش. اینجاس که میگه قدر زر زرگرشناسد قدر گوهر گوهری

Amin

ایزوسل چیزی از سنسورای سونی کم نداره آقای محترم

MR.CAMPER

همچین آش دهن سوزی هم نیس
شرکتی که بخواد بهترین هارو توی گوشیش استفاده کنه میره سنسورش رو به سونی سفارش میده
مثل اپل
مثل شیاعومی
مثل اچ تی سی
مثل پیکسل های گوگل
مثل ال جی
حتی خود سامسونگ رو گوشی هایی ک تو امریکا و چین میرن سنسور سونی استفاده میکنه
این ایزوسل اس۹ و اس۹ پلاستون هم دیدیم جلوی
IMX های ایکس زد۲ و ایکس زد۲ پریمیوم سونی چجوری بودن

Amin

واقعا کامنتتون داد میزنه که تعصب الکی دارید رو سونی.
بهرحال تنها برندی که داره در کنار سونی سنسور تصویر میزنه، سامسونگه.
اگه فقط تو گوشیای خودشه، دلیل نمیشه بدتره. دلیلش انحصاری و اختصاصی بودنشه. نمیخواد به بقیه بده.
مثل اکسینوس

MR.CAMPER

امین جان یک شرکت چینی به نام اوپو یا ویوو دقیق یادم نیس
هم از چیپست اگزینوس رو بعضی از گوشیاش استفاده کرده هم سنسور ایزوسل

Amin

برادر؛
میدونم اینو.
منتهی خود سامسونگ خواسته بده دیگه.

etemadian

سلام دوستان
اینکه سونی یکی از بزرگترین سازندگان سنسور تصویر در جهانه شکی نیست واینجوری نیست که هر تولید کننده ای خیلی راحت بتونه مگاپیکسل رو بالا ببره .، جون بمحض اینکه تراکم پیکسل زیاد شود تاثیر پیکسلها بر یکدیگر نویز زیادی در تصویر بوجود می آورد لذا ساخت سنسورهای تصویر برداری ، تکنولوژی ، تجربه و مهندسی خیلی بالایی رو میطلبد که برای خیلی از شرکتها ( نمیگویم نمیتوانند ) نمیصرفدکه به سراغ تولیدش بروند
کامنتها رو که خوندم دیدم اکثر دوستان با هیجان و بشدت مخالف یا طرفدار شده اند ،
باور بفرمایید همانگونه یک شخص در جامعه امروز نمیتواند هم مکانیک باشد و هم نانوا و هم خلبان ، در دنیای تولیدات هم همینگونه است ، تمام شرکتهای بزرگ و اسم و رسم دار با هم تعامل دارند و از کمک همدیگر استفاده میکنند هر چند که ممکن است محصول تولید شده در رقابت با هم باشد و هیچ شرکتی از صفر تا صد یک محصول جهانی و رقابتی را خود تولید نمیکند . ولی متاسفانه طرفداران یک برند با هم تعامل ندارند و سعی دارند اثبات کنند برند مورد علاقه آنها در دنیا از همه بزرگتر است ، این در حالیست که صاحبان این تجارت به سود خود می اندیشند و طرفداری و مخالفت ما در سایت ترنجی بگوش آنها نمیرسد .
همه میدونند که سامسونگ یکی از بزرگترین بازیگران نقش موبایل در جهانه و سونی هیچوقت نمیتونه در بازار موبایل با سامسونگ رقابت کنه از آنطرف در زمینه تصویر برداری سونی حاکم بلامنازع این میدانه ، با نیم نگاهی به دوربینهای فیلمبرداری در جام جهانی قطعا عرایض بنده رو تایید میکنید . من خودم از طرفداران برند نیکون بودم و هستم ولی سونی واقعا با ساخت دوربینهای بدون آیینه جدید خود منو عاشق دوربینهاش کرده . بازار همینه ، ی زمانی نوکیا در صدر تولید کنندگان جهان بود ، الان کجاست ؟؟؟
شاد باشید و تندرست

mosayebso

حاکم بلامنازغ؟؟
اولین سنسور موبایل همراه با فوکوس تشخیص فاز: متعلق ب سامسونگ
اولین سنسور موبایل همراه با پیکسل های ایزوله شده: متعلق ب سامسونگ
اولین سنسور موبایل با فوکوس دوال پیکسل: متعلق ب سامسونگ
اولین سنسور دنیا با پیکسل های زیر ۱ میکرومتر: متعلق ب سامسونگ
اولین سنسور موبایل با فناوری ترکیب پیکسل ها (تترا پیکسل): متعلق ب سامسونگ
پس دیگ کم بگید حاکم بلامنازع

mosayebso

اونایی ک منفی دادن
اگر خیلی حالبتونه ی مدرک جز اینایی ک من گفتم ارائه بدین
الان سونی امده فناوری های سامسونگ رو ب اسم خودش میزنه فک کرده خیلی حالیشه
هرچند احتمالا سونی و سامسونگ توافقنامه های پتنتی دارن باهم

MR.CAMPER

داداش ایقد تند نرو
سامسونگ اکثر تکنولوژی هایی ک تو سنسوراش استفاده میکنه مال خودش نیس نواوری انچنانی نداشته همه رو اسکی زده اون دوال پیکسل هم همچین میگی انگار مال قباله ننه رییس شرکت سامسونگه نه داداش دوال پیکسل تکنولوژی کنون هست
اون حافظه DRAM روی سنسور های موبایل هم ی جور کپی کاری سامسونگه خودت هم میدونی کدوم شرکت اول استفاده اش کرد
والا هرچی سامسونگ توش اولین بوده افتضاح بوده
اولین شرکت اندرویدی که رو گوشیش سنسور اثر انگشت گذاشت(سامسونگ) عملکرد افتضاحش هم دیدیم از اس۸ به بعد سرعت اثر انگشت گوشیاش بهتر شد یعنی ۳ نسل بعدش
سونی اولین گوشی که اثر انگشت گذاشت زد۵ بود سرعتش و دقتش حتی بهتر از اس۶ و اس۷ بود
هرچیزی اولین بودنش ملاک نیس
مهم بهترین بودنشه

Amin

موافقم با این حرفی که میگی اولین بودن همیشه بهترین نیست.
اما دقت نداری متاسفانه که سرعت اثرانگشت سامی به خاطر وجود انیمیشن آنلاک‌کردن قفل گوشی (که آقای عطا.یی هم اشاره کردن بهش) هستش. نه کند بودن خود سنسور.

واقعا بهتون پیشنهاد میکنم یکم تعصبتون رو کمتر کنید.

Rog_Pc_Gamer

به جای اینکه گارد بگیری اول بخون کامل چی نوشته بعد بیا بهش گیر بده بگو قرن ۱۸ فلان دوربین فلا قابلیتو داشت
نوشته اولین سنسور موبایل که دوال پیکسل داره

و امید وارم سونی مثل شما و بخش موبایل فکر نکنه که توی سنسور ها برندی بهش نمیرسه وگرنه چند سال دیگم سامسونگ و چند برنده دیگه اومدن روی کار ممکنه بخش سنسورای موبایلیشم بره توی others ها

mosayebso

مال خودش نیست خخخخخخخخ
خدا مردم از خنده
جناب باهوششش
کانن اون فناوریو توی پیکسلای چند میکرو متر جا داده بود
سامسونگ توی پیکسلای ۱.۴ میکرومتر
مشکل طرفدارای سونی اینه ک فک میکنن دنیا مثل ۱۰ سال قبله
سونی ی رم گذاشت توی سنسور دیگ ول نمیکنین
خب درست سونی این ی کارو کرده
سامسونگ اون همه کارو انجام داده
البته باز میاین میگین مال خودش نیست
خخخخخخه
خدا شکر
خخخخخخخخخخ
مال خودش نیست ???????

Amin.light33

البته پیکسل زیر یک میکرومتر چیز خوبی نیست ها، حالا شاید من اشتباه میکنم

mosayebso

درسته در حالت معمول ایراد پیش میاد اما اینجاس ک فناوری های ایزوسل و تتراپیکسل ب کمک میان
معمولا پیکسل های زیر ۱ میکرومتر برای سنسور های رزولوشن بالا استفاده میشن
ایزوسل و ب تازگی ایزوسل پلاس مشکل اعوجاج ناشی از پیکسل های کوچیک رو رفع میکنن و تتراپیکسل هم مشکل ضعف در نور کم رو حل میکته

etemadian

عرض کردم سنسور تصویر برداری
این موضوعاتی که شما فرمودید ربطی به تکنولوژی ساخت سنسور نداره ، تعصب بیمورد شما نسبت به سامسونگ اینقدر زیاده که نمیتونید ببینید یک شرکت دیگه در یک مورد خاص داره پیشرفت میکنه .
از فحوای کلامتان میتونم تشخیص بدم که سنتون چقدره بد نیست بدونید که تقریبا به اندازه سن شما عکاسی کرده ام ،خیلی خوب پیکسل و سنسور و برندهای مطرح رو میشناسم ، هیچکدومشون هم متعلق به اقوام و خویشانم نیست ، تنها برندی که سالهاست در عکاسی از آن استفاده میکرده ام نیکون بوده و اصلا هم نسبت به نیکون تعصب ندارم و این حقیقت رو پذیرفته ام که جدیدا سونی حاکم بلامنازع سنسورها شده ( البته به این معنی نیست که بهترین دوربین ها رو هم تولید میکنه ) ، حتی شایع شده که پرچمدار جدید نیکون ( دی 850 با سنسور 46 مگا پیکسلی) از سنسور سونی استفاده کرده ، اگر واقع بین باشیم این موضوع نه تنها ایرادی نداره که باعث خوشحالی طرفداران نیکون شده .
واقع بین باشید عزیز ، فوکوس و پیکسل ایزوله و غیره بحث دیگریست .

mosayebso

میگید سنسور سازی؟؟؟
سامسونگ‌ اولین شرکتیه که از ۲۸ نانومتر fo-dsi برای ساخت سنسورا استفاده کرد..
قبل این همه ۴۸ نانومتر بودن
من بچه گانه حرف زدم؟؟؟ من هرچی میگم از روی مدرک مستدلل هست
سامسونگ سنسور ۱/۲.۵۵ زد با پیکسلای ۱.۴ میکرونی دوال پیکسل
بعد سونی هم تند تند رفت کپی زد خخخخ
سامسونگ ایزوسل معرفی کرد سونی تند کپی زد به اسم dti
اینکه فناوری های سنسورهای فول فریم رو توی یه سنسور کوچیک م.بایل جا بدی هنره و همش هم پتنته
عکاسی کردی برا خودت کردی
عکاسی کردن چ ربطی به دانش سنسور داره باهوش

mosayebso

مشکل اینجاس شما دنیای موبایل رو با دنیای عکاسی فول فریم اشتباه گرفتی!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)