حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست کایرین 710 (Kirin 710) رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

جای تعجب ندارد که هوآوی چیپست میان رده جدید خود را با نام کایرین ۷۱۰ معرفی کند. چندی پیش شایعات هوآوی Nova 3i را با چیپست کایرین ۷۱۰ شنیده بودیم. شاید برای شما جالب باشد که این دستگاه دیروز رسما معرفی شده و متاسفانه من شخصا خبر آن را ندیده بودم (!). پس از آن چیپست کایرین ۷۱۰ امروز رسما معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با این چیپست جدید آشنا شویم.

جالب است که هوآوی چیپست کایرین ۷۱۰ که در رده میانه معرفی شده است را هم نام با چیپست میان رده کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰ نام گذاری کرده باشد. با وجود این شباهت در نام اما معماری چیپست هوآوی یک نسل عقب تر و ۱۲ نانومتری است. به صورت ساده این به آن معناست که چیپست هوآوی کمی بزرگتر بوده، مصرف انرژی بیشتری دارد و عملکرد آن پایین تر است. البته این اختلاف آنقدر بالا نیست که از خرید دستگاهی با این چیپست منصرف شوید.

پردازش مرکزی (CPU) کایرین 710

پردازش مرکزی (CPU) کایرین 710

به گفته هوآوی چیپست کایرین ۷۱۰ در پردازش های تک هسته ای خود تا ۷۵ درصد و در پردازش های چند هسته ای تا ۶۸ درصد نسبت به چیپست کایرین ۶۵۹ قوی تر است. پردازنده مرکزی کایرین ۷۱۰ هشت هسته دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A73 و به فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A53 به فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز است.

پردازش گرافیکی (GPU) کایرین 710

پردازش گرافیکی (GPU) کایرین 710

در بخش گرافیکی کایرین ۷۱۰ است چیپست ARM Mali G6 استفاده می‌کند که تا ۱.۳ برابر سریع تر و یک برابر کم مصرف تر نسبت به چیپست گرافیکی کایرین ۶۵۹ است.

چیپست کایرین ۷۱۰ برای ارتباطات مخابراتی خود از LTE Cat.12 و 13 بهره می برد و از هر دو سیم کارت 4G همزمان پشتیبانی می کند. نظر شما درباره این چیپست هوآوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

کیرین یا کایرن؟

Dariushrd

باوش?

Mortazavi

چه ادبیات زشتی

کم کم اینجا همه دارن شبیه اون دوست ادمین-کاربر پر کامنتمون میشن

دکتر رسول آریان

ادبیات زشت در مقابل ادبیات زشت.
احترام بگیر تا احترام بگیرن.
من قطعا با افراد نامحترم، محترمانه صحبت نمیکنم.
هر موقع کامنتی از من دیدی که به نظرت محترمانه نبود، قبلش کامنت بالاییش رو بخون.
توقع دارید با آدم بی ادب، مودبانه صحبت بشه؟
شاید بعضی وقت ها جواب بده، اما تجربه ۳۲ سال زندگی در ایران، به من آموخته که جواب “های” رو باید با “هوی” داد. وقتی که مکررا به افراد بی ادب احترام بذاری، پر رو میشن. هر کسی یه مکانیسمی برای زندگیش داره.

BeFair

خییااار :)) ایول

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)