حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشترین خرابی موبایل مربوط به چه سیستم عامل و چه برندی است؟ چارک اول 2018

خراب شدن موبایل ها یکی از بدترین مواردی است که می تواند رخ بدهد. علاوه بر این که ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری گاهی کاربران را به حدی می آزارد که علاوه بر به فکر تعویض دستگاه افتادن، به تغییر برند هم فکر می کنند. امشب می خواهیم گزارشی نه چندان جدید اما با اهمیت درباره اینکه بیشترین خرابی موبایل مربوط به چه سیستم عامل و چه برندی است را در چارک اول 2018 با هم بررسی کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ابتدا اجازه بدهید یک موضوع را مشخص کنیم، بالا بودن درصد خرابی یک سیستم عامل، برند یا مدل به معنی بد بودن آن ها نیست بلکه به این حقیقت نیز اشاره دارد که تعداد دستگاه فعال با آن سیستم عامل، تعداد فروش برند یا مدل خاص بیشتر است. بسیار خوب، با بیشترین خرابی موبایل ها به تفکیک سیستم عامل آغاز می کنیم:

بیشترین خرابی موبایل ها به تفکیک سیستم عامل

بیشترین خرابی موبایل ها به تفکیک سیستم عامل

بیشترین خرابی موبایل ها به تفکیک سیستم عامل

همانطور که می بینید درصد خرابی در سیستم عامل اندروید بیشتر است. البته از آن جا که مجموع این دو درصد برابر 100٪ نیست، احتمال دارد که درصد هر کدام بسته به جامعه دستگاه های فعال آن ها باشد.

بیشترین دلیل خرابی موبایل ها در هر سیستم عامل

بیشترین دلیل خرابی موبایل در سیستم عامل ها

بیشترین دلیل خرابی موبایل در سیستم عامل ها

همانطور که می بینید، موبایل های iOS ی بیشتر مشکلات ارتباطی دارند اما موبایل های اندرویدی چه امسال و چه سال گذشته، عملکرد دستگاه است.

درصد خرابی سیستم عامل نسبت به منطقه جغرافیایی

درصد خرابی سیستم عامل نسبت به منطقه جغرافیایی

درصد خرابی سیستم عامل نسبت به منطقه جغرافیایی

به نظر می رسد اینجا نیز به نسبت تعداد دستگاه های موجود در هر بازار بررسی انجام شده است. همانطور که می بینید آسیایی ها تجربه خوبی از iOS ندارند و اروپایی هایی اندروید را خیلی دلچسب نمی بینند.

درصد خرابی موبایل ها به تفکیک نسخه سیستم عامل

اندروید

iOS

همانطور که می بینید هر نسخه ای که بیشترین کاربر را دارد بیشترین درصد مشکلات را دارد. به عبارت صحیح تر این به آن معنا نیست که شما اگر iOS 6 دارید، موبایل بهتری نسبت به موبایل های iOS 11 دارید. همین موضوع برای اندروید هم صادق است. اما می رسیم به جایی که باید بیشترین خرابی نسبت به برند در اندروید و نسبت به مدل در iOS را بررسی کنیم:

بیشترین خرابی موبایل اندرویدی به تفکیک برند

بیشترین خرابی موبایل اندرویدی به تفکیک برند

بیشترین خرابی آیفون به تفکیک مدل

بیشترین خرابی آیفون به تفکیک مدل

همانطور که می بینید، به نسبت سهم بیشتر از بازار، درصد خرابی بیشتر می شود. سامسونگ و شیائومی از پرفروش ترین برندهای اندرویدی هستند که درصد خرابی بیشتری نسبت به دیگر برندها ثبت کرده اند. عملکرد هوآوی در نوع خود نسبت به سومین برند پرفروش دنیا، بهتر از شیائومی است.

در آیفون ها هم به همین شکل است، آیفون های قدیمی تر پرفروش تر (که تعداد مدل فعال بیشتری در بازار دارند) درصد خرابی بیشتری داشته اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید از این داده ها می توان نتیحه گرفت که از چه سیستم عامل، برند یا مدلی خرید کنیم یا خیر؟ موبایل شما چیست؟ تا کنون خرابی خاصی داشته است؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

چرا سونی نبود؟!

Dariushrd

یه سری برندا هستن که اسمشونم نمیشه خوند!!! ینی سونی از اینا داغون تر بوده که نزاشتن!!!!؟؟⁦:-[⁩

Sadeghh

دو عامل هست که باعث شده اسم سونی نباشه
یکیش فروش پایین و یکیش کیفیت بالا
نسبت به اون برندی که اسمش هم نمیشه خوند فروشش شاید کمتر نباشه ولی قطعا کیفیتش بهتره پس طبیعیه که نباشه

ممنون آقای عطا.یی که شفاف سازی کردید.
متاسفانه خرده دانش کار دست آدم میده. زمانی که سواد کم باشه و انگلیسی ضعیف باشه، خبری که خونده میشه ممکنه اشتباه تفسیر بشه.

این آقای مجهول الهویه، هنوز فرق خرابی نرم افزاری و سخت افزاری رو نمیدونه. من یه نوت ۳ داشتم که در طول مدتی که داشتمش، یک اتفاق براش چندبار تکرار شد. مشکل این بود که با بلوتوثش نمیشد فایل ها رو دریافت کرد. میفرستاد ولی نمیگرفت. بدون ریست فکتوری و بدون پاک کردن چیزی، فقط رام اصلی رو دوباره با ادین میریختم روش، درست میشد. خب این یک خطای نرم افزاری هست. اما اگر کسی بی اطلاع باشه میگه: بلوتوثش پریده! بلوتوثش سوخته! و …

حالا چون سونی توی این لیست نیست، یعنی بهترین و بی خطاترین بوده؟ یا اینکه اصلا به حساب نیاوردنش؟ یا اینکه انقدر فروشش ناچیز بوده که توی این بررسی لحاظ نشده.

Ebinem

از پماد سوختگی استفاده کنید.مناسبه برای شما ((:

علی شیخ زاده

عملکرد هواوی جالبه

ahmad

اقای عط ایی بهتر بود عنوان خبرو میذاشتین بیشترین خطای گوشیها

کهکشان

واقعا ممنون آقای عطایی این خبر رو به بهترین شکل ممکن تفسیر کردین که جای تشکر داره

هر چه میزان استفاده بیشتر باشه درصد خرابی هم بالاتره

علی شیخ زاده

اینجا درصد خرابی رو حساب کردن دیگه میزان استفاده کردن مطرح نیست مثلا اگه تعداد گوشی های سامسونگ باشه ۲۴ درصد از هزارتا رو حساب کردن و اگه مثلا تعداد گوشی های هواوی ۲۰۰ تا بوده ۱۴ درصد از ۲۰۰ تا

علی شیخ زاده

اگه تعداد گوشی های سامسونگ ۱۰۰۰ تا باشه***

علی شیخ زاده

اینجوری ک بدتره

علی شیخ زاده

پس اینجوری عملکرد هواوی از همه بهتره مثلا با اینکه برند سومه درصد خرابیش از بقیه بهتره

کهکشان

این تفسیر شماست ولی واقعیت اینطور نیست

s.p.a.r.r.o.w

بلاخره هر شرکت یه درصد خرابی داره حالا چون سامسونگ میزان فروش و عرضه موبایلش زیاده اون درصده خرابی هم زیاد دیده می شه ولی اگه بحث سر اینه که کدوم برند بیشترین درصد خرابی رو داره باید از هر شرکت یه جامعه آماری یکسان بگیرن تا نتیجه مشخص بشه.

Pouya

ممنون بابت مقاله همونطور که ار یان هم گفت نیاز به شفاف سازی داشت

REZA

پست خوبی بود عملکرد هواوی جالب بود برام فکرشم نمیکردم!
بعدش مگه موتورولا چقد فروش داره که اینقد امار خرابیش بالاس؟
کاش یطوری مثلل میگفت فلان شرکت از هر ده تا یکیش خرابی داره یا درثدش و میگفت ایمجور مفایسه راحت تر بود،الان خیلی از برندا تپ لیست نیستن بخاطر فروش کمتر

javad1370

ماشالا سامسونگ تو همه چی رکورداره تو خرابی تو کپی کردن. مدیراهاشم که به زیر میزی دادن به همه دولت ها و همه مرکز ها عادت کردن دیگه. و اینکه اونای که گفته بودن چرا گوشی سونی نیستش اولا که تجربه شخصی خودم اینکه ی z1دارم هنوز مثله روز اولش کار میکنه لطفا به کسی و شرکتی چیزی نبندید.

Persiaparsi

جالبه بیشترین خرابی نشونه بدبودنش نیست پس نشونه چیه نشانه با کیفیت بودنشه خدارو شکر معنی کیفیتو فهمیدیم تحریفم حدی داره اولا این سایت توش نوشته بیشتریت میزان خرابی کلی دستگاه های موبایل اعم از سخت افزاری و نرم افزاری هیچ ربطیم به فروشش نداره بعاشم مگه حبابی برنده که یوم باشه کی گفته حبابی سومین برند پرفروشه تو این چارک 3 ماهه 2018 که فکر کنم چهارم یا پنجم شدش ضمنا تو این مقاله به صورت کلی نوشته که در چارک 3 ماهه ابتدای سال 2018 خرابی های سامسونگ و اپل نسبت به پارسال(یا سال 2017)10 درصدم رشد داشته بیشتر شده مثلا پارسال اس 8 پلاس و نوت 8 و جی 7 2017 بیشترین آمار خرابی و تعمیرو داشته و پیرارسالم اس 7 ادج بوده و بیشترین نرخ خرابیم شامل سیگنال آنتن دهی و مشکلات عملکردنرم افزاری گوشی ها مثل کرش وهنگ و مشکلات دوربین، میکروفون و شارژ باتری و… است حالا ربطش به فروش چیه که که نوشتی مثلا موتورولا که مثل سونی سهم خیلی ناچیزی تو بازارو داره چرا با 9.6 درصد خرابی تو رتبه سومه؟ حالا هر چقدر که تو و امثال تو که یه سایت درجه سه و چهار تو ایران زدن می خواین. خودتو با این چیزا قانع کن و خبرو جور دیگه ای به بقیه قالب کن سر چهار تا فن بوی سامسنگو رو شیره بمال چیزی عوض نمی شه واقعیت عوض شدنی نیستش تو این مقاله واقعا می شه به کیفیت برندای بزرگی مثل الجی یا حتی وان پلاس با توجه این که یه شرکت کم نام نگو نشون چینیه ولی از قطعات با کیفیتی استفاده می کنه پی برد که از اپل و سامسنگ خیلی خیلی بهترن ضمنا اگه کسی دوزار سواد داشته باشه ترجمه این خبر کاری براش نداره این رسواییو همه سایت های تخصصی خارجی پوشش دادن و کاربراش دارن سامسنگو مسخره می کنن نمونش سایت فون آرنا
https://www.phonearena.com/news/more-android–phones-failed-during-the-first-quarter-than-iOS-phones_id106583

Persiaparsi

چیه پسر جون حقیت تلحه که پیام پاک کردی دیگه نبیمم پیام پاگ کنیا واقعا شماها خیلی احمقانه فکر می کنین گفتی بالا بودن خرابی سیستم عامل یه گوشی به معنی بد بودنش نیست پس به معنی چیه؟ ها به معنی بی نقص بودنشه! اولا از کی تا حالا گوشی های آشغال حبابی شده برند بعدشم کی گفته تو سه ماهه دوم دنیا سوم شده؟ تا جایی که همه می دونن تو این سه ماهه حبابی سوم نشده بعدشم اینجا نوشته ببشترین میزان خرابی تو سخت افرار و نرم افزار نه تنها این لیمک بلکه کل سایت های معتبرم این خبرو پوشش دادن اگه هر کسی کوچکترین سوادی داشته باشه حودش همه چیو می فهمه حالا اگه تو او امثال تو یه سایت دوزاری درجه سه و چهار ته ایران زدین زدین واز تعصب زیاد چشاتون کور شده و خودتو با این چیزا قانع می کنی و سر چهار تا فن بویو می خوای گول بزنی دیگه بحثش جداست اکه مردی جواب قانع کننده بده نه پیام پاک کن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)