حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از نیمی از جمعیت کره زمین موبایل هوشمند دارند

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | موبایل

بدون شک موبایل‌های هوشمند روتین زندگی همه ما را تغییر داده‌اند. از جنبه‌های سرگرمی، یادگیری و کاری بگیرید تا ارتباطات و سلامتی و … همه و همه با این ابزار کوچک متحول شدند. جالب است بدانید که هنوز درصد فراگیری استفاده از این محصول آنقدرها بالا نیست. در حقیقت تنها کمی بیش از نیمی از جمعیت کره زمین موبایل هوشمند دارند.

درصد همه‌گیری موبایل هوشمند

به تازگی انجمن GSM گزارش اتصال به اینترنت تلفن همراه خود را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد که نشان می‌دهد ۵۵ درصد از جمعیت جهان یعنی حدود 4.3 میلیارد نفر اکنون صاحب گوشی هوشمند هستند. بر اساس داده‌های آن، تعداد کاربران اینترنت موبایل ۴.۶ میلیارد نفر است که ۴ میلیارد نفر از آنها از طریق تلفن‌های هوشمند به این خدمات دسترسی دارند.

شبکه های مخابراتی

شبکه های مخابراتی

گزارش GSMA همچنین نابرابری دسترسی بین مناطق جغرافیایی و دسترسی آنها به اینترنت موبایل را نشان داد. حدود 69 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند در امریکای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوسیه از محصولات مجهز به ارتباط 4G استفاده می کنند.

با این حال اکثر کاربران در جنوب صحرای افریقا، شمال افریقا و خاورمیانه همچنان به اتصال 3G متکی هستند.

رشد استفاده از اینترنت همراه تعجب آور نیست، اما همچنان حدود 3.4 میلیارد نفر از این راه ارتباطی محروم هستند. بر اساس گزارش GSMA، درصد جهانی افرادی که در مناطق دارای پوشش مخابراتی زندگی می‌کنند اما از آن استفاده نمی کنند حدود 38 درصد است. شکاف اتصال به اینترنت همراه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا قابل توجه است و جایی که به ترتیب 59 و 52 درصد از جمعیت آنلاین نیستند.

یک جنبه دیگر از این گزارش آن است که حدود ۶۰۰ میلیون نفر یا حدود ۸ درصد از جمعیت جهان هنوز از طریق موبایل‌های غیرهوشمند ساده از اینترنت استفاده می‌کنند.

موانع گسترش بیشتر کاربران تلفن همراه شامل عدم وجود مهارت‌های دیجیتال، سواد، نگرانی‌های ایمنی و در دسترس‌بودن محتوای مرتبط است. همه اینها مانع از استفاده کامل کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاه‌های خود برای دسترسی به اینترنت می‌شود.

به گفته Mats Granryd مدیر کل GSMA، این فقدان اتصال؛ میلیاردها نفر را از دسترسی به خدمات حیاتی و فرصت‌های درآمدزا محروم می‌کند و به طور نامتناسبی بر کاربران فقیرتر، با تحصیلات کمتر، روستایی و زنان تأثیر می‌گذارد.

این گروه‌ها بیشتر از بقیه تحت تأثیر بحران هزینه زندگی و شرایط اضطراری مرتبط با آب‌وهوا قرار خواهند گرفت و مدیران اجرایی خواستار “تسریع در شمول دیجیتال و شکستن موانع برای جلوگیری از گسترش بیشتر شکاف دیجیتالی” شدند.

شما از چه نسل اینترنتی استفاده می‌کنید؟ موبایل هوشمند دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)