حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در نیمه اول 2018 اپل تنها 1 میلیون آیفون در هند فروخته است

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل

اپل فروش خوبی برای آیفون ها خود تجربه می کند اما این به آن معنا نیست که همه دنیا به ساخته کوپرتینویی ها اعتقاد داشته باشند! طبق گزارشی از بلومبرگ و بر اساس داده های موسسه Counterpoint Research به نظر می رسد که در نیمه اول 2018 اپل تنها 1 میلیون آیفون در هند فروخته است و این خبر خوبی نیست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به وضعیت موجود اپل در سومین بازار بزرگ موبایل دنیا داشته باشیم.

به گزارش بلومبرگ سازنده آیفون ها یعنی اپل سه مدیر فروش محوری در هند را از دست داده و در حال حاضر تلاش می کند تا کسب و کار خود را در یکی از بازارهای سریع گوشی های هوشمند در حال رشد جهان رشد دهد. طبق برآوردهای Counterpoint Research، این داستان نشان می دهد که اپل در نیمه اول سال 2018، کمتر از 1 میلیون آیفون را در هند فروخت. اگر این ادعا دقیق باشد، تخمین ها می توانند مشکلات عمده ای را برای ارزشمندترین در جهان ایجاد کنند که در تلاش برای به دست آوردن سهم قابل توجه بازار در کشورهای در حال توسعه مانند هند و چین است.

اگر چه هند یکی از سه بزرگترین بازار برای گوشی های هوشمند است (همراه با چین و ایالات متحده)، اپل هرگز به خوبی از بازار شبه جزیره هند بهره نبره است و دلیل آن، از جمله قیمت زیاد آیفون است که خوب عمل نکرده است. افرادی که در هند هستند، از موبایل های هوشمند با صرفه تر و با کیفیت بالا مانند محصولات سامسونگ و Xiaomi استفاده می کنند. اگر چه اپل در سال گذشته دستگاه های مونتاژ در هند را به منظور کاهش قیمت قیمت (ناشی از تعرفه های وارداتی تلفن خارجی) افزایش داد، اما این شرکت نمی تواند دستاوردهای مورد انتظار را ببیند.

با توجه به برآوردهای Counterpoint Research، حدود 2.5 درصد از کاربران گوشی های هوشمند هند، آیفون دارند، حتی تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، هند را بعنوان دومین بازار بزرگ این شرکت می داند. اما اپل یک رابطه وخیمی با دولت هند دارد، این نکته جالب توجه است. با این حال، تیم کوک در ماه می گفت که درآمد اپل از هند برای نیمه اول سال 2018 مجموعه با رشد 20 درصد رو به رو است.فکر می کنید آیا این درآمد حاصل از فروش اپل با وجود فروش بسیار پایین و نمایش دراماتیک آن میتواند ناجی این شرکت در بازار هند باشد؟ اپل قرار است درآمد خود را در 31 جولای گزارش کند.

در این بازارها نمی توانید بالای سِن بروید، باد به غبغب بیاندازید و قیمت 1000 و 1150 دلاری را برای موبایلی عنوان کنید که آن ها بیشتر از 500 دلار برای آن ارزش مادی نمی بینند!

شما چطور فکر می کنید؟‌ الگوی بازار هند مانند بازار چین و دیگر بازارهای در حال توسعه است، بازارهایی که کاربران میلی متر به میلی متر مشخصات سخت افزاری را مقایسه می کنند و در مقایسه قیمتی دلار به دلار تصمیم می گیرند. در این بازارها نمی توانید بالای سِن بروید، باد به غبغب بیاندازید و قیمت 1000 و 1150 دلاری را برای موبایلی عنوان کنید که آن ها بیشتر از 500 دلار برای آن ارزش مادی نمی بینند!

 

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تو کشوری که طبق آمار ۸۰درصد جمعیتش با درامد روزانه کمتر از دو دلار زندگی میکنن و ۳۰۰ میلیون در زیر خط فقر مطلق زندگی میکنن اپل نباید با این قیمت محصولاتش فکر معجزه باشه

ahmad

بله ولی بازم قیمتش زیاده نسبت به سخت افزارش

بازار هند اکثریتش فقیره. باید اپل میان رده های خوش قیمتی رو برای هند تدارک ببینه.

عه!
عنوان جدید گرفتم. از ترنج رسیده شدم ترنج خیلی رسیده ?

دکتر رسول آریان

تشکر.

Naranj

مواظب باشید از شاخه کنده نشید 😀
اصلا ترنج چی هست؟ میوه هست؟

دکتر رسول آریان

آره میوه اس. ولی مثل پرتغال مصرف عمومی نداره. مثل نارنج هست که برای طعم دادن به غذا استفاده میشه.

*پرتقال.

dele_tanha

سلام خوبی؟چه خبر؟

کهکشان

بالارفتن مشخصات و کیفیت میانرده های ارزان قیمت اندرویدی بشدت به ضرر اپل هست ! میانرده هایی که کاربردهای بیشتری از ایفون های اپل دارن

علی شیخ زاده

تو بازاری که شیاوومی ارزون قیمت حرف اول رو میزنه مشخصه گوشی گرون قیمتی مثل ایفون جایی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)