حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر جدید USB Type C اپل لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، شیائومی

می دانیم و البته بیشتر از دانسته های خود، امیدواریم که آیفون های 2018 اپل با شارژر سریع درون جعبه عرضه شوند. امروز با لو رفتن شارژر جدید USB Type C اپل این امید بیشتر قوت گرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به شارژر سریع جدید اپل که هنوز معرفی نشده است،‌ داشته باشیم.

این تصاویر که می بینید، مربوط به تمام زوایای شارژر جدید USB Type C اپل است. اشتباه نکنید! قرار نیست پورت آیفون های 2018 Type C باشد بلکه منظور این است خروجی سر شارژر از این پورت است. البته امیدوار بودیم اپل پورت Type C را به عنوان پورت دستگاه خود نیز انتخاب کنند تا با لوازم جانبی دیگر نیز سازگار باشد اما خب گویا این انتظار زیادی از اپل است!

اما اجازه بدهید به مشخصات سخت افزاری سر شارژر تایپ سی (Type C) جدید آیفون ها به بپردازیم. در نگاه اول مشخصات زیادی از آن معلوم نیست اما با کمی ویرایش و دقت می‌توان تصویر زیر را داشت:

مشخصات شارژر سریع Type C جدید اپل

مشخصات شارژر سریع Type C جدید اپل

ابتدا می‌بینیم که روی دستگاه نوشته شده نسخه مهندسی و برای فروش نیست، این نشان می دهد شارژ هنوز در مرحله تست و توسعه است. پس از آن شاهد دو حالت و خروجی ۹ ولت ۲ آمپر (۱۸ وات) و ۵ ولت ۳ آمپر (۱۵ وات) هستیم. این مشخصات تقریبا برابر با استاندارد شارژر سریع کوالکام یا شارژ سریع سامسونگ است ولی از نمونه‌های شارژسریع چینی که قدرت ۲۲.۵ وات را داشتند، کمتر است. با توجه به این که معمولا باتری های بزرگ روی آیفون های خود نمی گذارد، دلیلی هم برای استفاده از شارژر فوق قوی وجود ندارد.

بدین ترتیب انتظار می‌رود آیفون ها در چند دقیقه اول خیلی سریع‌تر بر روی حالت ۱۸ وات شارژ شوند و پس از آن با حالت عادی ۱۵ وات شارژ شده که این نسبت به شارژر ۵ واتی که هم اکنون در بسته بندی آیفون ها وجود دارد، خیلی سریع تر است. البته اگر اپل این شارژر را همراه با آیفون های گران خود ارایه کنند و نیازی به خرید دوباره آن نباشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این شارژر جدید Type C اپل در مقابل شارژر ۵۰ واتی نسخه لامبورگینی اوپو فایند ایکس حرفی برای گفتن دارد؟ ببخشید، این سوال خوبی نیست، مشخص است که حرفی برای گفتن در مقابل شارژری که باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری را در ۳۵ دقیقه شارژ می کند، ندارد! فکر می کنید این شارژر همراه با آیفون های اپل عرضه شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

خدا رو شکر بالاخره از شر اون شارژر ۵ واتی راحت میشیم
بخاطر قدرت پایین شارژر اصلی من تا حالا استفادش نکردم و از پاوربانک برای شارژ گوشی استفاده میکنم

aliahmadi61

باسلام
باز همین خوبه راضی کننده
من برای آیفون X پاساژهای مختلف تهران جستجو کردم چیزی پیدا نکردم حای خیلی فروشندگان قابلیت شارژ سریع ایفون خبر ندارن مسخره میکنن 🙁

دقیقا چه کاربردی داره این Type C پشت این شارژر که USB معمولی ها نداشت.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)