حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک های چیپست اپل A12 لو رفت، 4 گیگابایت حافظه رم

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل، شایعات

با انتشار بنچمارک چیپست اپل A11 بایونیک، آب به دهان رقبا خشک شده بود! چیپستی که فوق العاده ظاهر شده بود اما خب روی آیفون X به دلیل مشکل مدیریت رم، خیلی نشد از آن لذت برد. حالا اما بنچمارک های چیپست اپل A12 لو رفته و پیشرفت معمول را نشان می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اپل عادت دارد در یک زمینه غوغا به پا می کند و بعد تا سال ها آن بخش تغییر خاصی پیدا نمی کند. به رزلوشن نمایشگر نگاه کنید، استاندارد +300 پیکسل در هر اینچ مربع را با آیفون 4 تببین کرد، زمانی که سال ها طول کشید تا طول کننده های اندرویدی به آن برسند. حسگر اثرانگشت Touch ID را با آن رده از کیفیت ارایه کرد، موردی که سال ها طول کشید با همان کیفیت روی موبایل های اندرویدی ارایه شود و خیلی موارد دیگر. این ها مواردی اند که خیلی سال بعد ارتقا پیدا کردند. مثلا در بحث نمایشگر می توان گفت آیفون X ارتقا بزرگ بعدی بود، یا در بحث احراز هویت، Face ID آیفون X ارتقا بزرگ بعدی بود! در بحث چیپست نیز اتفاقا آیفون X با چیپست اپل A11 بایونیک سر و صدای بزرگی به پا کرد و دیگر نمی شود انتظار داشت که آیفون های 2018 این حجم از پیشرفت شگفت انگیز را داشته باشند، در حقیقت باید شاید یک بهبود کلی قابل انتظار باشیم.

بنچمارک اپل A12

بنچمارک اپل A12

همانطور که در بنچمارک گیکبنچ بالا می بینید،‌ عملکرد چیپست اپل A12 را شاهد هستیم. امتیاز تک هسته ای 4673 ثبت می شود که البته پیشرفت خوبی است اما انقلابی به نظر نمی رسد. بنچمارک تک هسته ای چیپست اپل A11 حدودا 4000 بود. در بخش چند هسته ای اما پیشرفت کم است امتیاز نزدیک به 11 هزار کمی از بنچمارک بالای 10 هزار اپل A11 بیشتر است. این چیپست 6 هسته ای است که انتظار می رود 2 شاخه 2 و 4 هسته ای داشته باشد. فرکانس نیز روی خط آخر بوده و احتمالا 2.5 گیگاهرتز (2.49) است.

حافظه رم آیفون 2018 برابر 4 گیگابایت

همانطور که در تصویر بالا می بینید، حافظه رم دستگاهی که به عنوان آیفون 11.2 عنوان می شود و با iOS 12 تست شده است، برابر 4 گیگابایت خواهد بود.

بنچمارک اپل A12

بنچمارک اپل A12

نظر شما درباره بنچمارک های چیپست اپل A12 چیست؟‌ فکر می کنید این خروجی برای چیپست پرچمدار سال 2018 اپل خوب است؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

نا امید کننده هست با اینکه قراره با فناوری 7 نانومتری تولید بشه انتظار اعداد بالایی داشتم مگه اینکه تو بخش مصرف انرژی شاهد تحول باشیم

REZA

ایفون باتوجه به مدریت رم نسبتا ضعیفیش توی ایفون ایکس اگه رم شیش هم میزاشت بهتر بود اخه قیمت هم بالاست بالاخره باید مشخصات خوب بزاره،باید بیاد و ببینیم.

علی شیخ زاده

این که پیشرفت نکرده اصلا ?

کهکشان

خخخخخخخخخخ این بود چیپست غول 7 نانومتریش؟ ههههههه
اپل تو تا دیروز اندرویدی ها رو به خاطر داشتن تعداد هسته های بیشتر و رم بالا مسخره میکردی الان که برات مشکل پیش آمده !!!!!!!!! شدی رم 4 و 6 هسته ای ؟ مشکل برات پیش امده کسگم ! عه ترس کرش برنامه هاته کسگم ! ههههههه

دکتر رسول آریان

دمت گرم کلی خندیدم منال کرماشان

کهکشان

خیلی مخلصم

Peiman

مطمئنید واقعیه??

Naranj

واقعا تعجب اور هست دوستانی که میگن باید بیشتر میبود.بهینه سازی خیلی مهمتر از بنچمارک ها هست.مهم این هست که در عمل چه خروجی داره که میتونید برید تستهای ایفون اکس رو ببینید

دکتر رسول آریان

بهینه سازی مهمه اما نمیتونی منکر قدرت سخت افزار بشی. مثلا یه کمپانی میاد باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر میذاره، کلی هم بهینه سازی میکنه. اما شرکتی که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر، حتی اگر بهینه سازی چندان مناسبی هم نداشته باشه، به دلیل سخت افزار قوی تر، ماندگاری بیشتری رو پدید میاره.

اگر بنا بود که با بهینه سازی جلو بریم، لپتاپ ها الان به جای ۸ گیگ و ۱۲ گیگ، با همون ۲ گیگ ادامه میدادن.

مالتی تسکینگ خوب، نیاز به رم مناسب داره.

کهکشان

کاملا موافقم – الان پی 20 پرو هم باتری 4000 میلی داره ولی عملکردش با اونایی که 3000 یا 3500 هستن تفاوتی نداره !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)