حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام لایت (Instagram Lite) برای اندروید با حجم نیم مگابایت عرضه شد

اینستاگرام به صورت عادی همیشه مشغول ارائه آپدیت است و قابلیت‌های ریز و درشت فراوانی را ارائه می کند. این هفته اما هفته واقعاً شلوغی بود چون چندین تغییر اساسی و امکان جدید در اینستاگرام دیده شد. حالا ما نسخه ای کم حجم از اینستاگرام برای موبایل های پایین های اندرویدی ارائه شده که به آن اینستاگرام لایت (Instagram Lite) گفت می شود و تنها نیم مگابایت حجم دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره نسخه کم حجم اینستاگرام لایت صحبت کنیم.

پس از عرضه تلویزیون اینستاگرام (IGTV)، چت گروهی تصویری و عدم اطلاع به کاربران در صورت اسکرین شات گرفتن از استوری آنها حالا نوبت به نسخه کم حجم شده اینستاگرام است.

اینستاگرام لایت

اینستاگرام لایت

نسخه کم حجم اینستاگرام لایت (Instagram Lite) تنها ۵۷۳ کیلوبایت حجم دارد

همانطور که در تصویر بالا از گوگل پلی می بینید نسخه کم حجم اینستاگرام یا همان اینستاگرام لایت (Instagram Lite) تنها نیم مگابایت حجم دارد. این نسخه که فقط برای اندروید ارایه می‌شود همانند نسخه گو (Go) از برخی از برنامه های گوگلی حجم بسیار کمی دارد و سعی می‌کند که حداکثر تجربه کاربری را با توجه به حجم، نسبت به نسخه اصلی ارائه کند. نسخه اصلی اینستاگرام اندروید ۳۲ مگابایت یعنی تقریباً ۶۴ برابر نسخه کم حجم خود فضا نیاز دارد.

توجه داشته باشید که لایت بودن یا کم حجم بودن این نسخه به این معنی نیست که مصرف اینترنت شما را در حین استفاده از اینستاگرام کاهش می‌دهد بلکه به معنی حجم کمتر خود نرم افزار و آپدیت های آن است که در نهایت به ارائه فضای خالی بیشتر روی حافظه داخلی شما منجر می شود و در نتیجه آن می توانید تصاویر یا اطلاعات بیشتری را ذخیره داشته باشید.

نسخه لایت اینستاگرام قابلیت آپلود تصویر، مرور استوری، دایرکت و مدیریت چند حساب کاربری را ندارد

بله هر چیزی بهایی دارد، اگر شما حجم کمتری را برای نصب نرم افزار ارائه می کنید پس قابلیت های کمتری از آن هم به شما می رسد. اینستاگرام لایت قابلیت آپلود عکس ویدئو تماشای استوری دایرکت مسیج و مدیریت چند حساب کاربری را ندارد. در حقیقت همانند اکثر نسخه های لایت سرویس‌های مختلف شما نمونه ای از نسخه تحت وب نرم افزار را در اختیار دارید که حالا درباره اینستاگرام به نظر می رسد اینستاگرام لایت حتی محدود تر از نسخه وب آن نیز ظاهر شده است.

اینستاگرام لایت

اینستاگرام لایت

دانلود اینستاگرام لایت برای اندروید از گوگل پلی 

در حال حاضر اینستاگرام لایت روی گوگل پلی قرار دارد اما برای دانلود در خیلی از کشورها در دسترس نیست اما شما میتوانید با آی پی های مختلف شانس خود را از لینک بالا در گوگل پلی امتحان کنید. به محض قرار گرفتن نسخه apk آن لینک دانلود را به این مطلب اضافه خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟ نسخه لایت اینستاگرام می تواند روی موبایل های پایین عده زیادی نصب شود با وجود اینکه بسیاری از قابلیت های اصلی اینستاگرام را از جمله ارسال پست ندارد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

بهتر بود به جای نیم مگابایت مثلاً ۷,۸ مگابایت بود ولی قابلیت های بیشتری داشت

pedram_01

فک کنم برای گوشی هایی هست ک حافظه داخلی پایین تر از 8 گیگ رو دارن مناسبه وگرنه برای حافظه بالاتر از 8 مناسب نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)