حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری تشخیص چهره سه بعدی دیگر منحصر به آیفون X نیست

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، اوپو

درست خواندید دیگر سیستم تشخیص چهره سه بعدی منحصر به آیفون X نیست و جالب اینکه این شکست انحصار نه از نام های بزرگ جهانی که شما می شناسید بلکه از نامی کم آشناتر در چین صورت گرفته است. هرچند پیش از اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) شیائومی با نسخه ویژه پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود یعنی شیائومی می ۸ اکسپلورر این ویژگی را ارائه کند اما به صورت تولید انبوه هنوز شرکتی مانند اپل فناوری تشخیص چهره سه بعدی را ارائه نکرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی اوپو فایند ایکس (Oppo Find X بیشتر صحبت کنیم.

سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون x

سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون x

این سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل برای آیفون X یعنی آیفونی که در دهمین سالگرد عرضه آیفون ارائه شده است، می باشد. اپل و تحلیلگران معتقد بودند که حداقل تا دو سال آینده تولید کننده دیگری به چنین فناوری پیشرفته ای برای احراز هویت دست پیدا نخواهد کرد. این موضوع برای اپل بسیار حائز اهمیت است چرا که در بازار این روزها که همه شرکت ها شبیه به هم شده‌اند و حرفی متفاوت و منحصر به فرد برای گفتن ندارند، تنها موضوعی که باعث می‌شود شما به چشم دیگری توسط مصرف کننده ها دیده شوید هم این موارد انحصاری است. مثلاً به نمایشگر دو لبه خمیده سامسونگ نگاه کنید، سامسونگ با گلکسی اس ۶ اج و پرچمدار های بعدی خود که به این فناوری مجهز شده بودند تفاوت خود را با دیگر سازنده ها نشان داد. البته که شاید سامسونگ آن نفوذی را که برای ترند شدن طراحی اش نیاز دارد ندارد و همچنین این طراحی آن قدر قانع‌کننده نبود که دیگر شرکت‌ها هم بخواهند حتما از آن استفاده کنند،  اما اگر اینطور نیست و علاوه بر نفوذ بالا برایتان شدن تمام موارد تصمیم گرفته شده دلیل خوبی هم برای استفاده از این سیستم دارد. از این دلایل می‌توان به بی‌دردسر کم حاشیه شدن دستگاه و البته قابلیت بسیار جذابی به نام ایموجی های واقعیت افزوده که اپل به آن Animoji  و Memoji می‌گوید هم با این فناوری ارائه می شود.

دوربین سلفی اوپو فایند ایکس

دوربین سلفی اوپو فایند ایکس

اوپو اما آمده تا پیش بینی اپل و تحلیلگران را نقض کند و پس از کمتر از یک سال فناوری تشخیص چهره سه بعدی را به دستگاه‌های اندرویدی بیاورد و جالب اینکه اپل برای اضافه کردن تشخیص چهره سه بعدی نیازی به بریدگی نمایشگر هم ندارد. هرچند این یک ادعای فانتزی بزرگ و زیبا است اما بیایید کمی صادق باشیم، آیا شما مکانیسم متحرک فیزیکی و ضد آب نبودن را به بریدگی بخشی از نمایشگر با نسبت نمایشگر عریض ۱۹:۹ ترجیح می دهید؟

به هر صورت هر چه که هر هست اوپو فایند ایکس با سیستم تشخیص چهره سه بعدی ارائه شده است. شماتیک طرح سیستم تشخیص چهره سه بعدی آن را به عنوان تصویر اصلی مطلب می بینید. به صورت کلی شباهت زیادی با سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون x که آن را به عنوان فیس آیدی (Face ID) می‌شناسیم دارد. تفاوت بارز را می توان در آن دانست که در آیفون ایکس (iPhone X) شاهد پرتاب ۳۰ هزار نقطه مادون‌قرمز به چهره فرد هستیم اما در نمونه اپو شاهد ۱۵ هزار نقطه اینفرارد هستیم. این به آن معناست که امنیت تشخیص چهره سه بعدی اپل پایین تر از آیفون x است اما اینکه آیا رده بندی امنیتی آن آنقدر پایین باشد که پرداخت های مالی نتواند با آن صورت بگیرد این طور نیست.

همچنین اوپو اموجی های واقعیت افزوده خود را با نام Omoji رونمایی کرده که نمونه هایی از آن را در تصویر زیر می بینید:

اوپو omoji

اوپو omoji

به صورت کلی می توان گفت که باید منتظر ارائه سیستم تشخیص چهره سه بعدی روی موبایل های اندرویدی دیگر باشیم. سیل بزرگ این دستگاه ها می توانند در پرچمدار های نیمه اول سال ۲۰۱۹ باشد و این یعنی به صورت عمومی هم پیش بینی تحلیلگران و اپل صحیح از آب در نیامده است. اما به این توجه داشته باشید که همیشه نام آیفون ایکس به عنوان اولین دستگاه با این فناوری یاد خواهد شد.

ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی، نظر شما چیست فکر می کنید سیستم تشخیص چهره سه بعدی جای حسگر اثر انگشت را بگیرد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

آقای اعطایی چه خبر از تلگرام خبر جدیدی نداری
دلمون تنگ شده واسه اون تلگرام های تقلبی
سازمان جدیدی تلگرام نزده خخخخ
(شوخی)

ahmad

بنظرم باید بررسی بشه بعد نظر داد ولی بنظرم بازم قدرت اپل رو به رخ میکشه تازه بعد از یک سال دارن بهش دست پیدا میکنن یعنی اپل قشنگ یک سال جلوتره اپل هم هیچ وقت نگفت دو سال جلوتریم اینو کارشناسا از جمله اقای کو گفتن

کهکشان

میشه گفت صفحه نمایشم که سامسونگ 4 سال پیش داشت حالا اپل داره از خودش میخره ! اینم از نمونه قدرت های توخالی اپل خخخخخ

User

آقا تبریک سایت بالاخره رفع فیل.تر شد همین الان با اینترنت آسیاتک برا من باز کرد

Yas

ترنجی و خدا ازاد کرد
و اپل رو هم اوپو قهوه‌ای کرد ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)