حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) رسما معرفی شد، دوربین های پاپ آپ طور، نسبت نمایشگر به بدنه 92.5٪ و سیستم تشخیص چهره 3 بعدی

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی

این بار چینی ها ما را مایوس نکردند و من از این بابت بسیار خوشحالم. اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) رسما معرفی شده و دوربین های پاپ آپ طور پس از نمایشگر بسیار کم حاشیه آن بسیار جذاب است. در ادامه با ترنجی همراه باشید!

باور کنید که این رسم روزگار است، روزگار می چرخد، هیچوقت یک موجود، برند، سیستم یا ماهیت نمی تواند در صدر باشد. به نوکیا نگاه کنید، نام نوکیا زمانی آنقدر بزرگ بود که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که نام دیگری بیاید آن را کنار بزند. چینی ها سه سال است که جدی شروع کرده اند و این قطعا اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) برترین دستگاهی است که تا کنون از چین و حتی در بازار موبایل سال 2018 رونمایی شده است. به تصاویر متحرک (Gif) زیر نگاه کنید و وقتی با ما هم عقیده شدید، ادامه مطلب را با هم ادامه می دهیم:

دوربین سلفی اوپو فایند ایکس

دوربین سلفی اوپو فایند ایکس

دوربین اصلی اوپو فایند ایکس

دوربین اصلی اوپو فایند ایکس

بله، ما پیش از این در ترنجی به شما درباره این طراحی گفته بودیم و حالا این به واقعیت پیوسته است! جذاب نیست؟ یک موبایل بدون بریدگی نمایشگر که حتی سیستم تشخیص چهره 3 بعدی یعنی سیستمی مشابه Face ID آیفون X هم دارد! بله، ما هم همچنان با شما موافقیم که قطعه مکانیکی نمی تواند راه حل خیلی جذابی باشد اما توجه کنید، این یک قطعه مکانیکی کوچک نیست و شخصا اعتماد به نفس استفاده از این طرح برای من بیشتر است. اوپو می گوید دوربین می تواند تنها در مدت 0.5 ثانیه باز شود و به نظر TheVerge این موضوع صحت دارد.

دوربین دوگانه اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) که در پشت قرار دارد، 16+20 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی که توانایی تشخیص 3 بعدی چهره را دارد هم 25 مگاپیکسلی خواهد بود!

دوربین اصلی اوپو فایند ایکس

دوربین اصلی اوپو فایند ایکس

اوپو فایند ایکس حسگر اثرانگشت ندارد

متاسفانه درباره مکانیسم دوربین دوگانه توضیح مشخصی داده نمی شود اما ما در ترنجی برای شما به زودی درباره آن خواهیم نوشت. اوپو فایند ایکس حسگر اثرانگشت ندارد و همانطور که گفتیم دوربین 25 مگاپیکسلی سلفی کار تشخیص چهره 3 بعدی شما را انجام می دهد و بله، درست حدس زدید، هر بار برای باز شدن قفل دستگاه باید قسمت دوربین باز شده و بسته شود که اینجا که عجیب و غریب خواهد شد.

نمایشگر اوپو فایند ایکس

نمایشگر اوپو فایند ایکس

نمایشگر اوپو فایند ایکس 6.4 اینچی بدون بریدگی نمایشگر و بسیار کم حاشیه است که در دو لبه همانند گلکسی اس 9 پلاس خمیده خواهد بود! این نمایشگر AMOLED است و رزلوشن FHD+ دارد که کم خواهد بود. نسبت نمایشگر به بدنه در اوپو فایند ایکس برابر 92.5٪ است که کمی کمتر از شایعه 93.8٪ قبلی است اما هنوز از اوپو فایند ایکس بهتر ظاهر شده است.

طراحی قاب پشتی اوپو فایند ایکس

طراحی قاب پشتی اوپو فایند ایکس

از نظر مشخصات سخت افزاری می توان مشخصات پرچمدارهای سال 2018 اندوریدی از جمله چیپست اسنپدراگون 845 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی را عنوان کرد. باتری اوپو فایند ایکس 3730 میلی آمپر است و شارژ سریع Oppo VOOC تقریبا مانند دش شارژ وان پلاس عمل می کند. این موبایل دو سیم کارت بوده و سینی سیم کارت آن روی لبه پایین است.

گویا واقعا اوپو فایند ایکس آمده تا اپل را با آن بریدگی نمایشگر شرمنده کند!

اندروید 8.1 با رابط کاربری Color OS روی اوپو فایند ایکس ارایه خواهد شد. اوپو تصمیم دارد با فایند ایکس (Oppo Find X) وارد بازار جهانی شود و باید گفت لیاقت آن را هم دارد. البته به دلیل مکانیسم دوربین پاپ آپ طور آن، این دستگاه دیگر ضد آب نیست اما طراحی پیشرو آن واقعا وسوسه برانگیز است. گویا واقعا اوپو آمده تا اپل را با آن بریدگی نمایشگر شرمنده کند!

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rog_Pc_Gamer

واقعا گوشی فوق العاده ای هست ازش خوشم اومد
و اسکنر چهره سه بعدیم داره
دلم برای تحلیل گر kgi میسوزه فکر کنم دیگ تحلیل‌گری رو کنار میزاره گفته بود تا ۳ سال دیگم برندای اندرویدی به پای تکنولوژی اسکنر چهره سه بعدی نمیرسن این از شیا حالا این جا داره بهش بگیم

چیطوری تحلیلگر؟

ahmad

یعنی سیستم تشخیص چهره این گوشی به اندازه آیفون ایمن و پیچیده هست؟کلا گوشی عالی بنظر میاد ولی یکم با اون حالا کشویی دوربین مخالفم و معتقدم طراحی آیفون خیلی بهتره

Soraygoular

بالاخره یک گوشی فوق العاده پیدا شد که کمترین حاشیه رو به صورت واقعی داره و نه خبری از ناچ بالا هست نه از حاشیه زیاد پایین و با تمام این ها لبه های خمیده هم داره که به نظر من زیباترین گوشی حال حاضر از جلو کاری به مشخصات ندارم صد در صد هم عالیه ولی اگه بحث نواوری باشه فایند ایکس بهترینه کاملا هم با طراحی دوربین بیرون جهنده موافقم چون مگه ما چند بار از دوربین استفاده میکنیم؟ در ضمن این گوشی در مقابل رقیبش ویو نکس خیلی برتره چون نه حاشیه پایین رو داره و خیلی هم دوربینش سریعتر میاد بیرون امیدوارم هواوی از دو تا رفیبش یعنی ویو و اوپو درس بگیره و میت 20 رو با چنین طراحی به بازار بده چون دیگه واقعا دارم از ناچ متنفر میشم

Milad7

من روزانه ١٠٠ بار قفل گوشيم رو باز ميكنم.اگر قراره باشه براي هر باز آنلاك كردن و تشهيص چهره دوربين بخواد باز و بسته بشه به ١ ماه نكشيده داغون ميشه!

Peiman

گوشی دوستداشتنیه‌. همین که کپی نکرده از آیفون جای تحسین داره

emadpumad

رفع فیلتر شدن مبارک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)