حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی ویدیو هاب اینستاگرام 30 خرداد به صورت یک مراسم رسانه ای خواهد بود

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

حدودا 5 روز پیش بود که در ترنجی خواندیم احتمالا مدت ویدیوهای اینستاگرام به یک ساعت افزایش پیدا کند و دلیل را می توان در رقابت با یوتیوب دید. پس از آن اطلاعات بیشتری درز کرد و خواندیم که بخش کاملا جدیدی برای ویدیوهای یک ساعته اینستاگرام در تاریخ 30 خرداد رونمایی می شود. حالا اما خبر می رسد که معرفی ویدیو هاب اینستاگرام 30 خرداد به صورت یک مراسم رسانه ای خواهد بود و این تمرکز ویژه اینستاگرام برای معرفی بخشی که نام مشخصی ندارد اما به صورت عمومی ما به آن ویدیو هاب می گوییم، دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویدیو هاب اینستاگرام

امروز اینستاگرام برای اهالی رسانه دعوت نامه ای ارسال کرده و از آن ها خواسته که در تاریخ 20 ژوئن معادل با 30 خرداد ماه در مراسم رونمایی از ویدیو هاب اینستاگرام که هنوز نام مشخصی ندارد، حضور پیدا کنند. آن ها در دعوت نامه خود نوشته اند: “اینستاگرام اخباری برای انتشار دارد و دوست دارد ابتدا شما آن را بشنوید.” به صورت کلی اینستاگرام می خواهد از “محتوای اجتماعی” به “محتوا” که البته می توان به جای محتوا از “شبکه” هم استفاده کرد تا گستره فعالیت خود را فراتر کرده و سهم بیشتری از محتوای ویدیویی طولانی تر از یک دقیقا را از یوتیوب و اسنپ چت دیسکاوری تصاحب کند.

ویژگی های ویدیو های طولانی اینستاگرام

تا کنون درباره ویدیوهای طولانی اینستاگرام که سقف محدودیت آن ها به 60 دقیقه یا همان یک ساعت افزایش پیدا خواهد کرد، این موارد را می دانیم:

  1. 1- فرمت: اینستاگرام به تولیدکننده های محتوا اجازه آپلود ویدیوهای 4K، تمام صحفه عمودی و مدت زمان خیلی بیشتر از 60 ثانیه را می دهد.
  2. 2- هدف: ویدیوها در یک هاب متمرکز با قابلیت های محبوب ترین ویدیوها و امکان ادامه تماشای ویدیوهایی که شما آغاز کرده اید است اما مشخص نیست که این بخش به صورت برنامه جدا یا بخشی از اینستاگرام خواهد بود.
  3. 3- همکاران ارایه اولیه: اینستاگرام با ستاره های شبکه های اجتماعی و تولیدکننده های محتوا همکاری می کند تا در تاریخ 30 خرداد همکاری های خوبی برای ارایه اولیه داشته باشد.
  4. 4- کیفیت میان رده: گفته می شود که ویدیوهای منتشر شده در اینستاگرام از نظر کیفیت و حرفه ای بودن مثل تولیدات یوتیوبی است نه سرویس هایی مثل HBO یا Netflix.
  5. 5- لینک خارجی: تولیدکننده ها می توانند لینک خارجی به دیگر منابع از جمله شبکه های اجتماعی دیگر، فروشگاه های تبلیغاتی و یا وب سایت ها بدهند، چیزی شبیه به لینک در اینستاگرام.
  6. 6- درآمد: اینستاگرام می خواهد تا تولیدکننده های محتوا بتوانند از محتوای خود درآمد داشته باشند، اما هنوز این طرح نهایی نشده است. این ممکن است به جای نمایش تبلیغات در ابتدای محتوا، به نمایش تبلیغات در میان آن شبیه باشد که تولیدکننده های محتوا را م تواند به درآمد بیشتر برساند.

1 میلیارد نفر کاربر اینستاگرام

تعداد کاربر اینستاگرام

تعداد کاربر اینستاگرام

تا کنون به صورت رسمی می دانیم اینستاگرام 800 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و احتمال دارد در کنفرانس 30 خرداد شاهد اعلام رکورد 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه هم باشیم.

اینستاگرام به دنبال ایجاد بستری حرفه ای برای تولید محتوای ویدیویی است

در پشت پرده این خیمه شب بازی بین اینستاگرامی که یوتیوب را هدف گرفته، گوگل و فیس بوک ایستاده اند. بخواهید یا نخواهید یوتیوب حرف اول را در زمینه ویدیو می زند و فیس بوک در زمینه شبکه های اجتماعی! هیج کدام از این دو شرکت موفق نشده که در زمینه دیگری فعالیت کنند اما این بار گویا فیس بوک برنامه های بزرگی برای اینستاگرام در سر دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام در این راه موفق خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قطعا استقبال میکنم از افزایش مدت زمان.
آزادی بیشتری خواهیم داشت در انتقال مفاهیم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)