حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در یک سال گذشته 100 میلیارد دلار به 20 میلیون نفر توسعه دهنده خود پرداخت کرده است!

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، سیستم عامل

چه چیزی باعث می شود یک “اکوسیستم” تبدیل به “اکوسیستم” شود؟ خالقان! توسعه دهنده ها و ایده پردازها که هر روز نحوه ارتباط با ما این “کوچکِ در دست ما” را ارتقا می دهند! موبایل ها هر روز تواناتر می شوند، دلیل برای خرید یک موبایل گران تر و به روزتر بیشتر می شود و این فقط به لطف توسعه دهنده است! ویندوزفون یا ویندوز موبایل چرا مرد؟ توسعه دهنده نداشت! لطفا به این جمله خیلی دقت کنید (!) و سپس ادامه مطلب را بخوانید: “اپل در یک سال گذشته 100 میلیارد دلار به 20 میلیون نفر توسعه دهنده خود پرداخت کرده است!”

مراسم جهانی توسعه دهنده های اپل 2018 (WWDC 2018)

مراسم جهانی توسعه دهنده های اپل 2018 (WWDC 2018)

این مراسم جهانی توسعه دهنده های اپل 2018 (WWDC 2018) بود و تیم کوک در ابتدای آن با افتخار می گوید ما 20 میلیون توسعه دهنده در سراسر دنیا از 77 کشور مختلف داریم! دلیل این حجم عظیم را می دانید چیست؟ به جمله بعدی توجه کنید: اپل در سال گذشته 100 میلیارد دلار به توسعه دهنده ها پرداخت کرده است! بیاید یک حسال و کتاب سرانگشتی کنیم، به صورت میانگین 5 هزار دلار در سال برای هر توسعه دهنده! در نظر داشته باشید که توسعه دهنده هایی بدون درآمد و توسعه دهنده هایی با درآمدهای چند میلیون دلار در سال وجود دارند! البته درباره پرداخت های درون برنامه ای و تبلیغات جانبی سرویس های عظیمی مثل اینستاگرام صحبت نشد که قاعدتا باید آمار آن ها از این مبلغ جدا باشد!

تعداد بازدید از اپ استور اپل

تعداد بازدید از اپ استور اپل

توجه کنید که که به صورت هفتگی 500 میلیون بازدیدکننده (و نه بازدید) از اپ استور (فروشگاه نرم افزاری اپل برای دستگاه های iOS ی) انجام می شود. به صورت ماهانه یعنی تقریبا 2 میلیارد و سالانه 24 میلیارد تعامل! می گوییم تعامل چون این تعدا کاربر به صورت هفتگی هم تکرار می شوند اما توجه داشته باشید که اگر مبلغ 100 میلیارد دلار با به 24 میلیارد تقیسم کنیم تقریبا سهم هر تعامل می شود یک خرید 4 دلاری! منطقی است، نه؟

پس به صورت کلی می توان دید که توسعه دهنده ها برای بهشتی که اپل آن را ساخته و بیش از یک میلیارد کاربری که دستگاه iOS ی دارند، به شدت تلاش می کنند، اگر شما هم دوست دارید سال بعدی در WWDC 2019 یکی از این توسعه دهنده ها باشد، هیچ وقت برای شروع دیر نیست. البته ما خوشحال تر می شویم اگر یک قدم عقب تر بروید، تصویر بزرگتر را ببینید و یک بستر ملی مانند چیزی که اپل ساخته است، را بسازید!

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

??????

BeFair

به نام خدا
راهش از کدوم وره؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)