حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمسخر اندروید توسط اپل از بابت نرخ آپدیت به جدیدترین نسخه سیستم عامل!

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | Android، iOS، اپل، سیستم عامل، گوگل

کمی سخت می شود توصیفش کرد اما “نرخ به روزرسانی به آخرین نسخه سیستم عامل” بهترین معادلی است که برای آن پیدا می کنیم. به زبان ساده تر اینکه چند درصد کاربران اکوسیستم شما آخرین نسخه از سیستم عامل را در اختیار دارند! این موضوعی است که هر ساله در WWDC مسبب شادی خیلی از توسعه دهنده اپل می شود و امسال نیز در WWDC 2018 این موضوع با تمسخر اندروید توسط اپل از بابت نرخ آپدیت به جدیدترین نسخه سیستم عامل دوباره تکرار شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به تصویر بالا نگاه کنید، حتی ساده خواندن آن خود نوعی تمسخر به شمار می رسد چه برسد که آن را با لحنی خاصی بخوانند و 6 هزار نفر حاضر در سالن هم به شما بخندند! گوگل در تلاش است تا سیستم عامل متن باز و بدون قید و بند خود را به سر و سامانی در زمینه آپدیت ها برساند و نتیجه را می توان در دریافت اندروید پی آزمایشی (Android P baeta) توسط دستگاه های غیر ساخت گوگل دید! اما این کافی نیست و حداقل یک سال دیگر و تا عرضه اندروید کیو (Android Q) یا همان اندروید 10 زمان لازم است تا حداقل جدیدترین دستگاه ها سریع تر جدیدترین آپدیت را بگیرند.

همچنان اما اپل دستمایه خنده خود را دارد چون سهم دستگاه های اندرویدی که اندروید 8 ندارند (از اندروید 8 به این سو و تعداد اندکی از دیگر دستگاه از پروژه تربل گوگل پشتیبانی می کنند) آنقدر هست که هنوز درصد زیادی از دستگاه های اندرویدی جدیدترین آپدیت را نگیرید! و حالا که اپل آپدیت iOS 12 را برای آیفون 5 اس ارایه خواهد کرد و بازه پشتیبانی خود را 5 ساله می کند، کار برای گوگل، اندروید و اندرویدی سازها سخت هم می شود. به یاد دارید که اپل، آیفون 5 اس (با چیپست 64 بیتی) را آینده نگرانه ترین آیفون خود نامیده بود؟

بسیار خوب، شما چطور فکر می کنید؟ این گپ چه زمانی پر می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خب گوگل هم میتونه به این افتخار کنه که سهم خیلی زیادی از سیستم عامل های موبایلی رو مال خود کرده و با اختلاف اوله.

ahmad

رسول جان این مقایسه شما درست نیس شما میدونید درصد خیلی بالایی از سیستم عامل اندروید به دستگاهتی پایین رده اختصاص داره در حالی که میانگین قیمت فروش اپل بالای ۷۰۰ دلار هست این خیلی حرفه در ضمن تعداد مهم نیس هر چند آمار اپل رو هم قبول ندارم چون ارتقا به ای او اس ۱۱ با اون همه مشکل هم چندان افتخار نیس

دکتر رسول آریان

شما اصلا بگو همش پایین رده.
من دارم از قدرت نفوذ اندروید میگم.
واقعیت اینه که گوگل موفق تر بوده. چون بیشترین سهم رو داره.

Peiman

چون اپل حاضر نیست سیستم عاملشو به بقیه شرکتها بده و در نتیجه تمام شرکتها مجبورن که از اندروید استفاده کنند

خب اگر بخواد سیستم عاملش رو بده، که میشه مثل همین اندروید. بعد دیگه اون موقع نمیتونه ادعا کنه که آپدیت سریع و طولانی دارم. اوکی؟

پس در صورتی میتونه به این نحوه آپدیت دادنش افتخار کنه که کلا چنتا گوشی خودش رو بخواد ساپورت کنه. گوگل هم اگر کلا ۱۰ تا گوشی رو میخواست ساپورت کنه، چه بسا وضعش بهتر هم بود.

اندروید یه دنیای بزرگه از پایین رده ها و میان رده ها و بالارده ها در صدها مدل و برند.

اپل وقتی میخواد همین ۱۰ تا گوشی خودشم ساپورت کنه، اغلب دچار باگ و کرش میشه. حالا فرض کن میخواست صدها گوشی رو با ده ها سخت افزار ساپورت کنه. اون موقع خدا میدونست چی میشه.

Naranj

اقا رسول! اپل هم خودش این رو میدونه منتها اونجا تو کنفرانس فن اپلی ها جمع اند جو گیر میشه یک متلک میگه دوستان بخندن!
ولی گذشته از شوخی عمر مفید اپدیت همون 2 سال هست.بعد از اون بیشتر مشکل زاست تا بهبود دهنده

درسته. عملا بعد از سه سال باید گوشی رو عوض کرد دیگه. چون سخت افزارش دیگه قدیمی شده.
کسی هم که اهل گوشی آپدیت کردن نیست و با گوشی ۱۰ سال پیش هم میتونه کار کنه، مطمئن باش آپدیت نرم افزاری هم براش چندان اهمیتی نداره. چون اگر اهل به روز بودن بود، گوشیش رو به روز میکرد.

من الان خیلی افراد عادی جامعه رو میشناسم که دارن با یه گوشی قدیمی روی اندروید ۵ کار میکنن، برای گوشیشون اندروید ۶ هم اومده، ولی اصلا خبر ندارن، یا حتی اصلا نمیدونن آپدیت یعنی چی، اگر هم بدونن براشون چندان اهمیتی نداره که روی گوشیشون اندروید ۵ باشه یا ۶. برای این افراد اندروید ۹ هم بیاد، هیچ فرق خاصی براشون نداره.

Amin

اصلا این مقایسه برادر رسول درست باشه یا نه؛ حرف اپل تبلیغی بیش نبود!
توی اندروید به دلیل وجود رام‌های شخصی‌سازی (سامسونگ، شیائومی، هوآوی و…) و متن‌باز بودن اندروید، چندان رسوندن به آخرین نسخه تو زمان کم اهمیت نداره. همونطور که الان مثلا سامسونگ اینکارو میکنه.
ضمنا؛ گستردگی اندروید انقدر زیاد هست، که دیگه به اندروید و گوگل ربط نداره این موضوع، به خود شرکتای ربط داره

peugeot2

اولین ایفونی که داشتم 5 بود سال 92 دست دوم خریدم 2200 اخرین ایفونی هم که داشتم 6 اس بود قبل از عید از خریدم 1300
همه ی مدلای ایفون به جز 3 جی و 3 جی اس داشتم ولی با این وضع دلار و رجیستری و بی کاری و بی پولی دیگه فایو اس هم نمیتونم بخرم

خداحافظ ایفون

REZA

البته حقم داره دفاع کنه،ولی خوب اگه اندروید رو پیکسل فقط در نظر بگیریم واقعا خوب بوده تا حالا،چون شرکتای دیگه کلا روش کارشون با اپل فرق داره و نمیشه اپدیت دادنشون و مقایسه کرد.اپل اگ گوشی دویست دلاری زد و اپدیت منظک پاسش داد بعد میتونه ادعا کنه

با قیمتام ک دیگ تو ایران نمیشه ایفون خرید

دکتر رسول آریان

دقیقا. بر فرض مثال که شرکت X بخواد به خاطر شخصی سازی های خودش، آپدیت رو دیرتر به محصولش بده، تقصیر گوگل نیست.

دقیقا درست میگی. اگر اپل میخواد سرعت آپدیت دادنش رو به رخ بکشه، باید ببینه گوگل چطور محصولاتش رو آپدیت میکنه. از جمله پیکسل ها.

Soltane.Ehsas

اینا هم دیگه کارشون شده که به هم تیکه بندازن

دکتر رسول آریان

چون ضعف های خودشون رو پنهون میکنن و قابلیت های خودشون رو بولد میکنن. بعد همونو میکنن دستاویز تیکه انداختن.

Faraz

میدونید چرا اینجوریه ؟! چون که اپل هر اپدیتی که میده کلی مشکل داره و طرفدارای اپل به امید اینکه با آپدیت بعدی که میده مشکلشون حل بشه باز آپدیت میکنن ولی بازم این آپدیت جدید که میده یه عالمه مشکل داره اینجوریه که سهم آپدیت به آخرین نسخه بالا هست …???????????

کهکشان

کاش آمار محبوب ترین سیستم عامل دنیارم نشون میداد

کهکشان

دوستان مگه اپل قول افزایش 40% سرعت در لود اپ هارو نداد دیشب؟

خودتون ببینید !

https://www.youtube.com/watch?v=z3k9ZtT-NAo

Peiman

دوست عزیز همانطور که خودشم اول ویدیو گفت این نسخه بتاس و این مقایسه جنبه فان داره . باید تا منتشر شدن نسخه رسمی صبر کنیم

کهکشان

آخه یادمه نسخه بتای اندروید 7 وقتی اومد از ios 10 سریعتر بود
هسته بتا با هسته نسخه اصلی یکیه
اسم بتا نشانه ناقص بودن نیست ! ریشه سیستم یکیه ! فقط نسخه اصلی باگ های ریزو درشتو فیکس میکنن

من خودم عضو ویندوز اینسایدرم وقتی نسخه پیش نمایش رداستون 4 اومد و تست کردم با نسخه اصلیش که الان هست فرق چندانی از نظر سرعت نداره ! فقط استیبل شده !

BeFair

حرفش حقه، چیزی نمیشه گفت
وقتی حق با آدم نیست باید ساکت باشه

Sajad

یه زمانی اپل به سرعت و کیفیت ساخت و کیفیت عکسبرداری و…. گوشی هاش افتخار میکرد. الان دیگه چیزی واسش نمونده جز همین اپدیت. این که میاد میگه ما ۱۰۰ میلیارد دلار به توسعه دهنده ها دادیم به کاربرها چندان ربطی نداره. شاید مثلا گوگل بیشتر از این داده باشه. ولی این مدل آمار دادن بخاطر یه قشر خاص از مخاطبین کنفرانس های اپله که معمولا تاثیرگذار هم هست. دیگه زمانی که آیفون ها در زمینه GUI و سرعت و کیفیت با اختلاف پیشتاز بودن گذشته. مجبوره به همین درصد آپدیت گوگل تیکه بندازه…

Ali.v

شرکت های اندرویدی بعد از ۲ سال پشتیبانیشونو قطع میکنن،بهترینشون گوشیای اختصاصی گوگل هست که در خوش بینانه ترین حالت سه سال پشتیبانی میکنن.
یعنی میخوان مشتریاشونو مجاب به خرید گوشیای جدید کنن با این روش،
نه تنها مشتری وفادار نمیمونه بلکه دل زده میشه و ناامید.
من شخصا بزودی و صددرصد برای همیشه با اندروید خداحافظی میکنم.
پیش به سوی ios

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)