حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 850 برای استفاده در لپتاپ و تبلت های ویندوزی رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها

سه روز قبل بود که در ترنجی درباره اسنپدراگون 1000 و اسنپدراگون 850 چیپست های کوالکام برای بازار لپتاپ و الترابوک ها خواندیم.  چیپست هایی که قرار است نگاه ما را نسبت به آن چیزی که لپتاپ، تبلت یا دستگاه ویندوزی است عوض کنند و کوالکام آن را با عنوان Connected Standby و Instant On معرفی می کند و دستگاه های مجهیز به چیپست ها را Always On و Always Connected می خواند. به صورت کلی اگر هیچ کدام از این موارد را دقیقا متوجه نشدید کافی است تصور کنید لپتاپتان همانند موبایل تان از حالت استندبای فقط در کسری از ثانیه بیرون بیاید یا وقتی که در حالت استندبای است همیشه به شبکه متصل است و مثلا تماس اسکایپ که برای شما می آید، می توانید متوجه شوید، حتی وقتی درب لپتاپ شما بسته است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا اسنپدراگون 850 را که برای استفاده در لپتاپ و تبلت های ویندوزی رسما معرفی شده است را بیشتر بشناسیم.

اسنپدراگون 850

اسنپدراگون 850

همانطور که قبلا در ترنجی خواندیم این چیپست در حقیقت یک چیپست کاملا نو نیست بلکه اسنپدراگون 845 است که شاخه پردازنده قوی آن با فرکانس 3 گیگاهرتز فعالی می کند. هسته های Kyro 385 Gold که بر مبنای Cortex-A75 هستند در این چیپست به لطف فضای بزرگتر دستگاه و سیستم خنک کننده قوی تر لپتاپ ها تا فرکانس 3 گیگاهرتز اورکلاک می شوند. این برای دستگاه هایی مثل اولترابوک ها، دستگاه های 2 در 1 و تبلت ها می تواند خیلی خوب باشد. به صورت کلی کوالکام فرم فکتور کامپیوترهای ویندوزی را که با چیپست اسنپدراگون 850 طراحی خواهند شد را به شکل زیر متصور است:

تبلت هایی مثل سرفیس که با کیبرد مجزا همراه می شوند هدف کلی کوالکام است که البته این دلیل نمی شود در لپتاپ های دیگر شاهد استفاده از اسنپدراگون 850 نباشیم! در مقایسه با لپتاپ هایی که شش ماه پیش با چیپست اسنپدراگون 835 ارایه شدند می توان گفت دستگاه های اسنپدراگون 850 تا 30٪ در عملکرد و تا 20٪ عمر باتری پیشرفت خواهند داشت. همینطور به لطف مودم X20 LTE شما به اینترنت گیگابیتی دسترسی دارید که 20٪ سریع تر از نسل پیشی خود است.

مایکروسافت اخیرا ویندوز ARM را با Edge نسخه 64 بیتی آپدیت کرده است. همچنین به لطف آپدیت جدید می توان گفت که عملکرد افزایش و مصرف کاهش پیدا کرده است. در این آپدیت از استاندارد HDR و برای صدا از استاندارد aptX HD نیز پشتیبانی می شود. نظر شما درباره اسنپدراگون 850 چیست؟ فکر می کنید بازار کامپیوترهای شخصی هم مثل بازار موبایل های هوشمند تحت تسلط کوالکام قرار بگیرد؟ در ویدیو زیر می توانید معرفی رسمی اسنپدراگون 850 را از کوالکام ببینید:

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بنچمارک گیک بنچ اون توی ویندوز ۱۰ که افتضاح بود.

اینکه لپتاپی توی حالت استندبای هم همچنان فعال باشه، آیا دقیقا به چیپست اون ربط داره؟

توی ویدیو از اجرای بازی نشون داد. لابد GPU آدرنوی این چیپست میخواد با پردازنده های انویدیای لپتاپ های گیمینگ مقابله کنه. در خواب!

Mortazavi

دمش گرم
عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)