حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 1000 و اسنپدراگون 850 چیپست های کوالکام برای بازار لپتاپ و الترابوک ها

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها

بیش از 5 ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم لپتاپ هایی با چیپست اسنپدراگون 835 ارایه شدند که دو مدل HP Envy X2 و Asus NovaGo بودند. امروز و دیروز اما دو خبر درباره لپتاپ هایی با چیپست اسنپدراگون منتشر شد که جالب است آن ها را مرور کنیم. اسنپدراگون 1000 و اسنپدراگون 850 چیپست های کوالکام برای بازار لپتاپ و الترابوک ها خواهند بود و این آغاز نفوذ کوالکام در بازار اینتل است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبیعتا نمی شود بخواهید وارد بازار برندی شوید و آن هم بشیند و شما را نگاه کند. اینتل با گسترش نفوذ خود در بازار تلفن های هوشمند و تولید مودم های مخابراتی سعی در کسب سهمی از بازار کوالکام را دارد. کوالکام اما نه فقط در پاسخ این حرکت بلکه در جهت توسعه کار خود که طبیعت هر شرکتی هم هست، تلاش دارد تا وارد بازار لپتاپ ها، اولترابوک ها یا به عیارت صحیح تر، محصولات ویندوزی شود. اولین تلاش ها را با جیپست اسنپدراگون 835 و 845 دیدیم اما به نظر می رسد که حالا آن ها می خواهند چیپست های مخصوص دستگاه های ویندوزی داشته باشند. اسنپدراگون 1000 و اسنپدراگون 850 چیپست های کوالکام برای بازار لپتاپ و الترابوک ها هستند!

با اسنپدراگون 850 آغاز می کنیم. این چیپست در حقیقت یک چیپست کاملا نو نیست بلکه اسنپدراگون 845 است که شاخه پردازنده قوی آن با فرکانس 3 گیگاهرتز فعالی می کند. هسته های Kyro 385 Gold که بر مبنای Cortex-A75 هستند در این چیپست به لطف فضای بزرگتر دستگاه و سیستم خنک کننده قوی تر لپتاپ ها تا فرکانس 3 گیگاهرتز اورکلاک می شوند. در تصویر زیر که از بنچمارک دستگاهی ساخت لنوو با کدنام “اورپا” است می توانید مشخصات این چیپست را ببینید:

اسنپدراگون 850

اسنپدراگون 850

اما اسنپدارگون 1000 چیپستی است که هنوز تولید نشده است، چیپستی که کوالکام به دنبال استخدام متخصص برای توسعه آن است. این چیپست نیست همانند چیزی که در اسنپدراگون 850 خواندیم به لطف فضای بزرگتر لپتاپ ها از کلاک بالاتر و در نتیجه مصرف انرژی بالاتر (نسبت به موبایل ها) بهره می برد تا بتواند قدرت بیشتری ارایه کند. انتظار می رود اسنپدراگون 850 تا 5 وات و اسنپدراگون 1000 تا 6.5 وات مصرف انرژی داشته باشند که جدا از مصرف کارت گرافیک مجزاست. برای مقایسه چیپست Pentium 4410Y که دو هسته واقعی (4 هسته مجازی) دارد با فرکانس 1.5 گیگاهرتز تا 6 وات (با احتساب کارت گرافیک آن بورد اینتل) مصرف می کند.

انتظار می رود که اسنپدراگون 1000 روی دستگاهی از ایسوس با کدنام Primus اوایل سال 2019 ارایه شود. نظر شما چیست؟ فکر می کنید کوالکام بتواند جای اینتل را در بخش چیپست دستگاه های ویندوزی بگیرد و لپتاپ های بیشتری با چیپست اسنپدراگون ببینیم؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بنچمارک اسنپ ۸۵۰ چرا انقدر کمه.
از اسنپ ۸۴۵ خیلی کمتره که!
ظاهرا بازدهی جالبی روی ویندوز ۱۰ نداشته.

فکر می کنید کوالکام بتواند جای اینتل را در بخش چیپست دستگاه های ویندوزی بگیرد؟ بدون شک خیر.

کهکشان

شاید بخاطر نوع کانفیگش باشه !

mTAAHAAm

فکر کنم اصطلاح پلتفرم برای اسنپدراگن رساتر باشه.
فکر می کنم

Mortazavi

بنظر من این یه موجه و تموم میشه و اینتل همچنان تو قلب لپ تاپ ها میمونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)