حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل دوم کیت توسعه واقعیت مجازی اپل (ARKit 2) در iOS 12 با مثال های بی نظیری معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، اپل

می دانیم که واقعیت افزوده آینده است! اپل این را به خوبی می داند و در حال حاضر سیستم عامل و اکوسیستم این شرکت بهترین بستر برای وافعیت افزوده (AR) است. امشب در WWDC 2018 اپل رسما از نسل دوم کیت توسعه واقعیت مجازی اپل (ARKit 2) در iOS 12 رونمایی کرده است و مثال های زیبایی از کارایی آن وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نرم افزار اندازه گیری آيفون

نرم افزار اندازه گیری آيفون

با نرم افزار اندازه گیری (Measure) آغاز می کنیم. نرم افزاری که به آیفون ها اضافه می شود تا با استفاده از ARKit 2 بتواند ابعاد و مساحت مواردی که مورد نظر دارید را اندازه بگیرد و این بسیار عالی و راحت صورت می گیرد. توسط کنید می خواهید اندازه یک جعبه را بگیرید یا مثلا ابعاد یک عکس را بدانید، کافی است وارد Measure شوید و موبایل خود را به سمت آن بگیرید، مثل نمونه های زیر:

ویژگی دیگری که اپل برای AR معرفی کرد، یک پسوند برای فایل های AR است و آن چیزی نیست جز پسوند USDZ که تبدیل به یک پسوند خواهد شد برای ارایه فایل های AR در نرم افزارها یا وب سایت ها! این پسوند توسط Adobe پشتیبانی می شود! تصور کنید در حال خواندن خبر هستید و یک فایل AR درون آن می بینید یا وقتی می خواهید کالایی (مثلا گیتار) را بخرید، پس از سفارش نمونه کامل آن را با استفاده از واقعیت افزوده (AR) روی میز جلوی خود می بینید!

جذاب است اینطور نیست؟ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چیز جدیدی نیست این AR برای اندازه گیری. حداقل خودم ۳ تا برنامه AR برای اندازه گیری دیدم برای اندروید. با AR Core گوگل کار میکنن. خودمم تستشون کردم. بدک نیستن‌. در مقاله ای که در آینده مینویسم، اینها رو به صورت ویدیویی بررسی میکنم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)