حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: مقایسه آیفون 5 اس از iOS 7 تا iOS 11

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، تست سرعت، تماشا کنید

هر چند اکثر اوقات شاهد مقایسه چند موبایل با یکدیگر هستیم اما گاهی باید یک موبایل را با شرایط مختلف با خودش مقایسه کرد! مثلا گاهی نسخه اسنپدراگون و اگزینوس موبایل های سامسونگ بررسی می شوند و گاهی نسخه های مختلف iOS روی یک مدل آیفون! امروز می خواهیم 5 آیفون 5 اس را که iOS 7 تا iOS 11 را دارند در کنار هم قرار بدهیم و سرعت آن ها را بررسی کنیم تا ببینیم باید آیفون های قدیمی را آپدیت کرد و البته اینکه آیفون 5 اس با دریافت آپدیت iOS 12 به عنوان اولین موبایل با چیپست 64 بیتی دنیا می تواند رکورد 4 آپدیت اساسی که هم اکنون متعلق به خود اپل است را بشکند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که دیدید در اکثر تست ها بهینه ترین حالت برای استفاده از آیفون 5 اس همان iOS 7 و iOS 8 است که البته روی iOS 9 بدترین عملکرد ممکن را دارد. این نشان می دهد آیفون 5 اس یا به صورت کلی آیفون ها عموما با همان سیستم عاملی که ارایه می شوند یا نهایتا با اولین آپدیت اساسی بعدی، بهترین عملکرد را دارند و با جدیدترین آپدیت ها خیلی خوب سازگار نیستند. هر چند iOS 11 آیفون 5 اس بهتر از iOS 9 آن بود اما به صورت مشخص حتی در وبگردی و خیلی موارد دیگر iOS 7 بسیار از آن جلوتر بود! البته به دلایل امنیتی عموما توصیه نمی شود موبایل خود را آپدیت نکنید اما این موضوعی است که باید بدانید.

به صورت کلی با توجه به عملکردی که آیفون 5 اس با iOS 11 داشت می توان گفت که اپل می تواند آپدیت iOS 12 را هم حتی برای آن ارایه کند اما باید صبر کرد و دید که تصمیم اپل در این زمینه چیست؟ این شرکت کوپرتینویی در حال حاضر به اندازه کافی از اندروید جلوتر هست و بدش هم نمی آید که دیگر خیلی عظیم کاربران آیفون 5 اس بی خیال آیفون های خود بشوند و یکی از سه آیفون سال 2018 را بخرند اما اگر بخواهد آپدیت iOS را برای آیفون ها به 5 سال برساند حتی پروژه تربل گوگل هم به داد اندروید نخواهد رسید!

نظر شما چیست؟ این ویدیو را چطور تفسیر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این نکته جزء اون دسته از واقعیاتی هست که اپل هیچ وقت به کاربرانش نمیگه. مثل همون سرعت کمتر مموری های ۳۲ گیگ آیفون ۷ در مقابل ۲۵۶ گیگ.

به هر حال وقتی که آپدیت میاد ما خوشحال میشیم. قاعدتا باید از همه نظر هم بهبود حاصل بشه. اگر بهبود حاصل نمیشه، حداقل پسرفت نداشته باشه.

به این تصویری که اسکرین شات کردم از این ویدیو نگاه کنید:
http://uupload.ir/files/bnzc_5s.jpg

تست گیک بنچ هست. ببینید قدرت آیفون ۵S چطور با توجه به هر آپدیت کمتر و کمتر شده.

البته من دو دلیل براش متصور هستم. یکی اینکه نسخه های جدید iOS احتمالا سنگین تر شدن و برای سخت افزارهای قدیمی تر بهینه نیستن. دوم اینکه به نظر میاد در آپدیت های iOS تمرکز اصلی بر روی پرچمداران جدیدتر هست و توجه زیادی به پدچمداران سال های گذشته ندارن‌.

البته حالت سومی هم هست که ممکنه از عمد باشه این کار تا کاربر مجبور بشه گوشی جدید بخره. مثل همون جریان کند کردن عمدی گوشی ها. هر چند در این ویدیو به نظر نمیرسید که این پسرفت ها عمدی باشه.

پس اینکه اپل ادعا میکنه ما پرچمداران گذشته رو هم آپدیت میکنیم، به این شکل هست ساپورتش! با توجه به این ویدیو اگر آپدیت نکنه قدیمی ها رو که سنگین تره. آپدیتی که بخواد گوشی رو کند کنه و کاراییش رو پایین بیاره، همون بهتر که اصلا آپدیت نشه. والا به خدا. چه کاریه!

raminkhan

من همیشه طرفدار کوچکی موبایل برای مثال همیشه به خاطر علاقم به اندروید تنها گوشی مناسب در این سایز رو کامپکت سونی میدونستم منتهی از زمانی که دیگه کامپکت ها وارد ایران نشدند مجبور شدم که به گوشی های بزرگ تر روی بیارم

raminkhan

و اضافه کنم که واقعا تنها گوشی ای که منو وسوسه می کرد در ios همین 5 اس بود که واقعا طراحی دوست داشتنی ای رو داشت

ALiKiNG

اگه اشتباه نکنم اکسپریا زد بیشتر اپدیت اساسی گرفته(مدت زمان کمتری اپدیت گرفت ولی تعدادی بیشتر گرفته)
4.1.2
4.2.2
4.3
4.4.4
5.0.2
5.1.2

دکتر رسول آریان

منظور آپدیت های اساسی هست نه آپدیت های جزئی. اگر بخوای جزئی ها رو حساب کنی، قطعا آپدیت های آیفون ۵S خیلی بیشتر میشه.

کهکشان

خخخخخخخخ
اینم واسه اونایی که چپو راست میگن آیفون سخت افزارو نرم افزارش خیلی با هم هماهنگه !
ببخشید آقای عطایی ! فرموده بودین ios به اندازه کافی از اندروید جلو هست ؟ این حرفتون رو چه حسابیه ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)