حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج برند اول ارزشمند دنیا را شرکت های فناوری امریکایی تشکیل داده اند، نگاهی به رتبه بندی Forbes

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | سامسونگ

هر ساله مراجع مختلف رتبه بندی های متفاوتی را در زمینه های متفاوت عرضه می کنند. امروز رتبه بندی Forbes برای ارزشمندترین برندهای سال 2018 منتشر شده و با بررسی آن به موارد جالبی می رسیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شاید بپرسید منظور از “ارزشمند” بودن چیست؟ دقیقا همان ارزشی که یک برند دارد، در حقیقت منظور ارزش مالی است. جالب است بدانید ارزش انباشته 100 برند برتر سال 2018 برابر 2.15 تریلیون دلار است! اما اجازه بدهید چند حقیقت جالب درباره لیست 100 برند اول ارزشمند دنیا در سال 2018 را بررسی کنیم:

در این لیست 100 تایی 54 برند امریکایی، 12 برند آلمانی، 7 برند فرانسوی، 7 برند ژاپنی، 4 برند سوییسی، بلژیک، کره جنوبی، هلند، اسپانیا و سوئد هر کدام 2 برند، استرالیا، کانادا، چین، دانمارک، ایرلند و بریتانیا هر کدام یک برند دارند.

در این لیست 20 برند فناوری، 13 برند سرویس اقتصادی، 12 برند خودرسازی، 11 برند بسته بندی کالاهای مصرفی، 9 برند فروشگاهی، 6 برند لاکچری، 4 برند Diversified، در زمینه های اکل، پوشاک، آبجو، رستوارن، ارتباطات و حمل و نقل هر کدام 3 برند، زمینه های اوقات فراغت و محتوا هر کدام دو برند و زمینه های هوافضا، سرویس های تجاری و تنباکو یک برند حضور دارند.

بیشتری پیشرفت برای نت فلیکس (Netflix) با 35٪، پی پال (PayPal) با 33٪، آمازون با 31٪، گوگل با 30٪ و فیس بوک با 29٪ است.

بیشترین افت برای ژیلت با 11٪، برند H&M با 8٪، برند ESPN با 8٪، برند HP با 6٪ و امریکن اکسپرس با 6٪ است.

برندهای نوظهور فولکس واگن در رتبه 90، برند RBC در در رتیه 94، برند Leisure در رتبه 96، برند پی پال در رتیه 98، دل در رتبه 99 و KFC در رتبه 100 هستند.

در صدر لیست ارزشمندترین برندهای سال 2018 از نگاه Forbes نام اپل می درخشد که با 8٪ رشد نسبت به سال گذشته حالا ارزشی معادل 182.8 میلیارد دلار دارد. ارزش اپل بیش از 38٪ بیش از گوگل که در رتبه دوم با ارزش 132.1 میلیارد دلار ایستاده است، تخمین زده می شود. جالب است که بدانید نام های بعدی در لیست 5 برند ارزشمند سال 2018 مربوط به شرکت های فناوری هستند. سه رتبه بعدی متعلق به مایکروسافت، فیس بوک و آمازون است. اگر از رتبه ششم که کوکاکولا است بگذریم به یک شرکت فناوری دیگر که البته امریکایی نیست و یکی از دو نام کره جنوبی است می رسیم، بله! سامسونگ! سامسونگ هفتمین برند با ارزش جهانی در سال 2018 است!

سامسونگ هفتمین برند با ارزش جهانی در سال 2018 است

در حقیقت تنها نام غیر امریکایی پس از شرکت های امریکایی است. هفت ماه پیش بود که سامسونگ به عنوان با ارزش‌ترین برند کره جنوبی هم شناخته شد! نظر شما درباره این رده بندی چیست؟ به نظر می رسد که به قولی “نون توی تکنولوژیه!” شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

در همه چیز امریکا اول هست.کشاورزی.صنعت.علم.ورزش و..
ببینید چین با اون همه ادعا 1 برند داره فقط

علی شیخ زاده

چون اقتصاد چین یک اقتصاد نوپا هست و هنوز جای پیشرفت داره و دیگه اینکه امریکا تشکیل شده از سرمایه دار ها و نخبه های سراسر دنیا

Amin

البته آقای ع.طایی مطابق با رده‌بندی Brand Finance الان به ترتیب:
آمازون
اپل
گوگل
سامسونگ
هستن.
این موسسه بهتر از فوربزه.
هر سال یه مقاله چندین صفحه‌ای می‌ده و ۵۰۰ برند برتر رو لیست میکنه.
فوربز الان چندین ساله اپل رو اول گذاشته.
یا آپدیتش نکرده، یا اگه آپدیت کرده، غیر طبیعی به نظر میاد.

علی شیخ زاده

اون یک برند چینی احتمالا یا هواوی یا علی بابا

amir_galaxy

من با رتبه بندی interbrand بیشتر حال میکنم

کهکشان

زنده باد سامسونگ

mTAAHAAm

در واقع تکنولوژی روز بیشتر از سرمایه پولی و منابع معدنی ارزش ایجاد می کنه.

Persiaparsi

به نظر رده بندی واقعی ننیاد

Persiaparsi

به نظر رده بندی واقعی نیستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)