حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل پیش از عرضه آیفون ۶ از مشکل خم شدن آن اطلاع داشته است

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

بله، متاسفانه حتی بزرگترین قهرمان زندگی هر کدام از ما لحظه ها و تصمیم هایی در زندگی داشته و گرفته که دوست ندارد حتی با خودش آن را مرور کند چه برسد که آن موضوع تبدیل به رسوایی شود. اپل این مدت دچار مشکلات و رسوایی هایی شده که شاید اگر برندهای دیگر با آن دست و پنجه نرم می کردند، جان سالم به در نمی بردند. از کند کردن عمدی آیفون های قدیمی با باتری مستهلک تا مشکلات متعدد iOS و حالا این رسوایی که نظر ما را نسبت به اپل کدر کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دو مشکل پرفروش ترین موبایل هوشمند تمام تاریخ موضوعاتی ناخواسته بوده یا پیش از عرضه کاملا پیش بینی شده بوده است؟

نه من نه شما و نه تاریخ فراموش نمی کند که گلکسی نوت ۷ منفجر می شد اما چرا کاربران یک فرصت دوباره به سامسونگ دادند؟ چون این “اتفاق” بوده و هیچ عمد یا آگاهی پیش از عرضه وجود نداشت. مشکل کند شدن آیفون های قدیمی که حالا دستمایه تمسخر جدید سامسونگ شده است به این دلیل خیلی از کاربران را آزرد که کاملا عمدی بوده است و هیچ شفافیتی تا پیش کشف شدن توسط کاربران درباره آن وجود نداشت.

موضوعی که جدیدا درباره مشکل تاچ و خم شدن آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس فاش شده است حتی به نظر ما دردناک تر است. در تحقیقات دادگاه پیرامون مشکل تاچ آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس مشخص شده که اپل پیش از عرض آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس کاملا متوجه ضعف در برابر خم شدن در این دو دستگاه بوده است. طبق اسناد داخلی اپل آن ها می دانسته اند که آیفون ۶ نسبت به آیفون ۵ اس تا ۳.۲ برابر در برابر خم شدن ضعیف تر است! توجه کنید، نه چند درصد، بلکه ۳.۲ برابر! این میزان برای آیفون ۶ پلاس برابر ۷.۲ برابر است!

آیفون ۶ نسبت به آیفون ۵ اس تا ۳.۲ برابر در برابر خم شدن ضعیف تر است!

دقیقا به همین دلیل مشکل تاچ آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رخ می دهد! جالب اینجاست که اپل هیچگاه به صورت رسمی این مشکلات را نپذیرفت و حتی ویدیوهای غیر واقعی برای نشان دادن تست های کیفیت آن ها درباره آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس منتشر کردند این در حالی است که پیش از عرضه و ترند شدن Bendgate اپل کاملا متوجه این ضعف در طراحی بوده است. حتی پس از گسترش این ایراد آن ها عنوان کردند مشکل “به شدت کم یاب” است و برای مشکل تاچ عنوان می کردند که “دستگاه بارها روی سطح سخت ضربه دیده”.

چنین اقدامی برای چنین شرکتی در این سطح واقعا غیر قابل قبول است. جالب اینکه اپل پس از شیوع مشکلات متعدد بین کاربران، تصمیم به تغییرات در طراحی و تقویت این دو دستگاه میگیرد تا در آیفون ۶ اس آلومینیوم قوی تری استفاده شود!

طراحی آیفون ۶ از ضخامت کم تا نمایشگر بزرگ و شیشه ۲.۵D همه از مواردی است که هنوز با نگاه کردن به آن اپل را تحسین می کنیم اما این موضوع غیر قابل بخشش یا فراموشی است. شما چطور فکر می کنید؟ نظر شما درباره این حرکت اپل چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بعضی وقت ها هست یک مشکلی وجود داره، خودمون هم بهش واقفیم، ولی میگیم بیخیال، کسی نمیفهمه. اون موقع نازک کردن گوشی خیلی اهمیت داشت.

امروز کلا شد ضد حال به شرکت ها. اول سونی، بعدش دو پست در مورد سامسونگ و حالا هم اپل. توازن کاملا برقرار است ?

peugeot2

وقتی ایفون 6 اومد دو ماه بعدش خریدم ولی الان بعد از 4 سال دست دومش هم نمیتونم بخرم کاش میشد به عقب برگشت

ahmad

پای پول وسط باشه هر گندکاری ممکنه

siavash-t

دیگه وقتی تو اسناد خود اپل اومده یعنی احتمالا خبر داشتند دیگه. نمیشه بگی فاجعه، ولی اینکه با فشار دست هم نسبتا راحت خم می شد یه مقدار عجیب بود. یه یارو عینکی هم هست که کار تست و آنباکسینگ محصولات رو انجام میده، بیشتر شهرتش رو سر خم کردن آیفون ۶ و آیفون ۶ اس به دست آورد. یه گوشی رو خم کرد. گفتند الکیه و گوشی ایراد داره یا ویدیو جعلیه، دوباره تو یه ویدیو دیگه یکی دیگه رو با دست خم می کرد!

milad.danesh

ببخشید یه سوال نامربوط به مطلب داشتم . کسی اطلاع داره چرا هنوز برای اس هشت پلاس سری u اندروید هشت نیومده ؟

milad.danesh

و اینکه اگه از سام موبایل دانلود کنم رامش و بریزم از اونجایی که رام امریکا هست مشکلی برای ریجستری پیش نمیاد ؟

Amin

رام‌های مختلف مشکلی برای ریجستری ایجاد نمی‌کنن.

milad.danesh

ممنون دوست عزیز

کهکشان

آقای عطایی واقعا ممنونم بابت این پست عالی بود مخصوصا اینکه در مورد انفجار نوت 7 قضیه رو واقعگرایانه و بدون تیکه انداختن و به نرمی بیان کردین واقعا ممنونم
اول پست هم مشکلات آیفونو تمیز و شفاف اشاره کردین
لذت بردم از خوندنش
خوشحالم بلاخره حرفای ما فن سامسونگیا در مورد اپل ثابت شد ! و اینکه جامعه هدف اپل فقط جیب مشتری هاست نه رضایتشون
ولی تا کی میخواد اینطوری پیش بره ! این اشتباهات داره تیشه به ریشش میزنه

علی شیخ زاده

همه شرکت ها دنبال سود بیشتر هستن اما این اپل دیگه رسما دنبال نهایت تیغ زدن مشتریه

Mortazavi

شما از بيان حقيقت خوشحال نيستيد بلكه از كوبيده شدن برند رقيب سامي خوشحاليد

حق با سينا خانِ سامي عمدا باتري بمب طور تو نوت نگذاشت ولي براي سود بيشتر از باتري فوق بي كيفيت استفاده كرد و چون اون فاجعه سلامتي يك عده انسان رو بخطر انداخت حتي سهوي هم باشه قابل بخشش نيست و خيلي از اشتباه عمدي اپل بزرگ تره

البته اينها مربوط به گذشتست و مهم كيفيت عالي آي ده و اس٩ هست

Yohan

و البته تلنگری به بقیه شرکت ها چون باعث بازنگری تولید باطری توی خیلی از شرکت ها شد،و البته بقدری توی این مورد خوب عمل کرد سامسونگ البته برای تکرار نشدن این مشکل ،که حتی با ضربات چاقو بصورت مستقیم هم صدمه بصورت انفجار هم رخ نداد !!!
به قول معروف ترس از تکرار اشتباه باعث ابتکار در تولید باطری شد.

Yohan

البته اشاره کنم من طرفدار خلاقیت و کیفیت هستم و هیچ وقت یک طرفه به قاضی نمیرم .قطعا حضور شرکت اپل توی بازار موبایل باعث پیشرفت این صنعت شده .
ولی نباید یک طرفه دید تمام شرکت ها سهم دارن از هواوی بخاطر قیمت کمتر و سامسونگ بخاطر نمایشگر ها خارق العاده و سونی بخاطر گوشی ها ضد آبش و اچ تی سی بخاطر تجربه خوب هدفون هاش .
طرفدار هستم ولی متعصب هرگز!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)