حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه بلاک چین تلگرام با نام BiYong ارایه شده است؟

در بازه ای از زمان هستیم که هر روز یک نرم افزار جدید ادعای تلگرام بدون فیلتر بودن می کند! از نمونه های داخلی مثل تگرام طلایی و هات گرام بگیرید که هر روز در لباس های مختلف مثل تلگرام ایکس تقلبی ظاهر می شوند اما ترنجی آن ها را شناسایی می کند تا حتی نسخه های خارجی با ادعای نسخه بلاک چین تلگرام! امروز نرم افزاری که ادعا می شود سنگاپوری است با نام BiYong (بیانگ) بین کاربرهای ایرانی همه گیز شده و ادعای نسخه بلاک چین تلگرام را دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این نرم افزار را بررسی کنیم.

**پیش از آغاز شایان ذکر است که بگوییم عبارت “تلگرام BiYong” از نظر فنی صحیح نیست اما ما برای راحت تر شدن بحث، از آن استفاده می کنیم.**

اجازه بدهید از عجایب تلگرام BiYong برای شما بگوییم! این تقریبا اولین کلاینت تلگرام است که نسخه اندروید آن را روی گوگل پلی (Google Play) یا همان فروشگاه نرم افزاری اندروید قرار ندارد اما از اپ استور (App Store) فروشگاه نرم افزاری iOS قابل دانلود است! نکته عجیب تر اما این است که با ورود به سایت دانلود تلگرام BiYong با دو گزینه iOS و اندروید مواجه می شوید. این جا دو QR Code (روی دسکتاپ) به شما نماش داده می شود و لینک مستقیم ارایه نمی شود. با اسکن کردن این دو QR Code متوجه شدیم هر دو QR Code کاملا یکسان و متعلق به نسخه اندروید هستند!

 سایت دانلود تلگرام BiYong

نسخه بلاک چین تلگرام

نسخه بلاک چین تلگرام

حتی این موضوع با دقت به QR Code های نمایش داده شده به صورت چشمی هم قابل تشخیص است. اما اگر خواستید تلگرام بلاکچین Biyong آیفون و آیپدها یا به صورت کلی iOS را دانلود کنید می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

BiYong

BiYong

دانلود تلگرام بلاکچین iOS از اپ استور

اما آیا امنیت BiYong که ادعا می کند نسخه بلاکچین تلگرام است، تضمین شده است؟ ما در ترنجی با همکاری کاربر ترنجی به نام کاربری “رسول آریان” این موضوع را بررسی کردیم و به موارد زیر رسیدیم:

  1. 1- سایت: http://biyong.sgنام فارسی: بی یانگ (معنی به فارسی:بیوگرافی)

    تاریخ ساخت سایت: ۲ فروردین ۱۳۹۷
    تاریخ ویرایش: ۷ فروردین ۱۳۹۷
    تاریخ انتقضا: 2 فرودین ۱۳۹۹

  2. 2- سازنده: شخصی به نام Xiaojian Yuایمیل: biyong123456@gmail.com

    از طریق سایت sgnic.sg ثبت شده است

    نام پکیج اپلیکیشن:
    org.telegram.btcchat.apk

  3. 3- ساخت کشور سنگاپور
  4. 4- نسخه ۱.۴.۶حجم ۳۰.۸۲ مگابایت
  5. 5- کرنل آن جدید نیست. مربوط به یکی از نسخه های قدیمی تلگرام است. البته نه خیلی قدیمی. چون پاک کردن پیام را دارد، اما در بخش تنظیمات که میرویم مشخص است که جزء نسخه های خیلی جدید هم نیست.
  6. 6- با آنتی ویروس کلین مستر تلگرام بیانگ (Biyong) را چک کردم، ایرادی از آن نگرفت.
  7. 7- قابلیت مکالمه ندارد. به محض آنکه می خواهد تماس برقرار شود، از برنامه خارج شده و استاپ می شود. البته به نظر نمی آید که عمدی باشد. ظاهرا کرش می کند‌.
نسخه بلاک چین تلگرام

نسخه بلاک چین تلگرام

آیا تلگرام بیانگ (BiYong) واقعا نسخه بلاک چین تلگرام است؟

اینکه تلگرام بیانگ نسخه بلاکچین تلگرام باشد پاسخ مشخص “خیر” را دارد! اگر چنین اتفاقی به صورت رسمی رخ می داد ابتدا پاول دروف که درست به توییترش خوب است (!) حداقل یک توییت درباره آن منتشر می کرد.

همچنین سوال اینجاست که چرا یک شرکت و شخص سنگاپوری اقدام به ارایه نسخه بدون فیلتر تلگرام کند؟ آیا تلگرام در سنگاپور فیلتر است؟ (به نظر نمی رسد، حداقل ما آن را با وی‌پی‌ان سنگاپور چک کردیم و دسترسی باز بود)

نکته ای که توجه ما را جلب کرد این است که بر خلاف نسخه های ایرانی تلگرام بدون فیلتر، تلگرام Biyong برای ارسال کد تاییدیه اجبارا برای شما پیامک ارسال نمی کند، بلکه ابتدا کد به صورت درون برنامه ای ارسال شده و اگر نیاز داشتید، می توانید از گزینه پیامک استفاده نمایید.

هیچ گزینه برای انگلیسی کردن تلگرام BiYong در بخش های غیر انگلیسی وجود ندارد، پس احتمال فارسی کردن تلگرام Biyong نیز منتفی می شود.

مواردی که بالاتر خواندید اطلاعاتی بود که ما توانستیم برای کلاینت جدید سنگاپوری (که این موضوع هم کاملا تایید نمی شود) به نام BiYong استخراج کنیم. ترنجی به صورت قطعی به شما می گوید که تلگرام BiYong آن نسخه بلاکچین افسانه ای که هر روز درباره آن می شنویم نیست و امنیت نصب آن از نظر ما در هاله ای ابهام است. نظر شما چیست؟ شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ترنجی هر روز بهتر از دیروز. جدیدترین اخبار مربوط به این موضوع. پیشگام از خیلی سایت های معروف دیگر ?

lovenokia

سلام
جناب سینا عطایی عزیزم . تلگرام بلاک چین رسما عرضه شده . الان داره تو فضای تلگرام تو تمامی گروه ها رد و بدل میشه .
میشه بررسی کنید ببینید واقعیت داره یا خیر . نکنه جاسوس افزار باشه !!! این مطلب برای 25 آبان 97 هست

lovenokia

http://dl.apktops.ir/apps/2018/11/TelegramX_v4.9.0_MTP.apk

این نخسه ادعا شده بلاک چین هست و بدون مشکل هیلترینگ و اتصال

SHAHAB_MSD

من خودم plus massager دارم زیاد امنیت هم برام مهم نیس اگه اینم مثل همین پلاسه خوبه نصبش کنیم حداقل راحت باشیم

دکتر رسول آریان

با همه تفاسیری که در متن مقاله نوشته شده، من به خاطر اینکه این اپلیکیشن در اپ استور شرکت اپل قرار گرفته، میتونم بیشتر بهش اعتماد کنم.
چون اپل خیلی حساس و سختگیر هست در خصوص اپلیکیشن هایی که در فروشگاهش قرار میدن. اگر از لحاظ امنیتی مشکل داشته باشه، باید اپل حذفش میکرد.

برای دانلود به سایت https://www.biyong.sg برید و در حالت موبایلی اون QR Code ها رو نشون نمیده. میشه به راحتی با لینک مستقیم از سایت خودش نسخه اندروید رو دانلود کرد. برای نسخه IOS هم میشه به اپ استور مراجعه کرد که لینکش توی مقاله هست.

دکتر رسول آریان

سکرت چتش هم قشنگ کار میکنه.

فقط بعضی جاهاش چینی طور نوشته شده.
یکی دوبار امتحان کنید، میدونید چی به چیه.
اگر فرصت شد اون قسمت هاش که چینی طور هست، فارسیش رو می نویسیم براتون. به صورت تصویری میذاریم براتون‌.

Ali.v

من مستقیم دانلود کردم با موبایل.
ممنون که به ایمیل بنده(البته با یه ایمیل دیگه میل فرستادم براتون)توجه کردین و تحقیق کردین

Quality

من که سراغ این اپ های مسخره که معلوم نیست کجایین نمیرم! لااقل همین اپ های داخلی مشخصه که سازنده شون کیه! اینا چی؟
نمیدونم چی بگم ولی اتفاقی که افتاده اصلا جالب نیست! خیلی ها میگفتن تلگرام اطلاعات رو در دست داره و میده به هر کشوری که بخواد و باید فیلتر بشه و برای امنیت ملی خطرناکه
الان که خییییلی خطرناک تره!! هزار تا اپ غیر رسمی اومده که خیلی هاشون اطلاعات رو ذخیره میکنن و حتی نصب کردن یک دقیقه شون هم اشتباهه!
یا خیلی از افراد هم رفتن سراغ دور زدن تحریم با فیلتر شکن هایی که معلوم نیست مال کدوم کشورن و…
کاربر های تلگرام هم تقریبا مثل قبله و همه چیز فعاله!
یعنی الان بجای اینکه اطلاعات کاربر ها فقط روی سرور تلگرام ذخیره بشه لااقل روی یکی دو تا سرور دیگه هم ذخیره میشن و باقی سایت های فیلتر هم واسه کاربر ها باز شده که این واقعا افتضاحه!

امیدوارم فیلترینگ این اپ رو کنار بزارن تا کمتر ضرر بزنن به کشور و مردم که واقعا تهدید بزرگیه برای همه و بعد ها تاثیراتش مشخص میشه

Milad7

من دانلود كردم فيلتره بدون فيلترشكن كار نميكنه

ali.reihani

یکی دوبار نرم افزار رو ببندید و دوباره باز کنید(در مولتی تسکینگ هم نباشه)
دقت کنید اون نوار اعلانات بالا که همراه با علامت بلندگو میاد بره
برای من گاهی اوقات وصل نمیشه که با همین کار کانکت میشه
درضمن دوستان من نرم افزار رو برای آزمایشگاه های کسپرسکی و drweb ارسال کردم ببینم نتیجه اش چی میشه وگرنه من توسط هردو آنتی ویروس اسکن کردم و ویروس نبود

دکتر رسول آریان

ساکن کدوم شهر هستید؟ با چه اپراتوری وصل میشید؟

چون برای من و چند تن از دوستان و اقوام که نصبش کردیم وصل بود. در شهرهای مختلف با ایرانسل، همراه اول و ADSL.

فقط موقع کپشن گذاشتن روی تصاویر و یا ویرایش تصاویر قبل از ارسال، مشکل داره. وقتی دکمه ارسال رو میزنی، میره توی کانتکت ها و میخواد کانکت بفرسته به جای عکس. کلی هم خندیدیم امروز سر همین حرکتش.

amin_bhi

من نصب کردم خیلی خوبه فقط اولش برای فعال سازی وی پی نیاز بود.
با adsl و نت ایرانسل قشنگ کار میکنه با سرعت عالی.

pedram_01

سلام . دست به تویتش خوبه اشتباه تایپی نوشتید درست به تویتش . دومی هم مربوط به ip ک گفتین با Ip سنگاپور تست کردن و کار میکنه شما Ip روسیه هم وصل بشید تلگرام کار میکنه !

کلا این نرم افزار ها تایید نمیشن یکم صبر کنید احتمالا تا 10 روز دیگ نسخه بلاک چین میاد طبق شنیده ها بازم مطمعن نیستم بیاد !

amin_bhi

ما که چیزی برای از دست دادن نداریم فعلا این نسخه کارمون رو داره را میندازه.
وقتی اپ استور تاییدش کرده گذاشته برای دانلود پس مشکلی نخواهد داشت.

abolfazlbt

اگه زحمت نیس یه بررسی هم در مورد مسنجر پلاس (plus)تلگرام انجام بدین یکی از کلاینت های قدیمی تلگرام هستش که کاربرای زیادی تو ایران و خارج داره و میشه گفت نرم افزار خوبی هست که همزمان با تلگرام اصلی همیشه بروز میشه.
ممنون

arash3068

میشه بفرمایید کدوم پلاس مینجر؟ من وقتی سرچ میزنم برنامه های زیادی با نام پلاس مسنجر میاد. ممنون میشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)