حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس ۶ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه بریدگی نمایشگر

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | وان‌پلاس

وان پلاس ۶ (Oneplus 6) به تنهایی می تواند عنوان پر شایعه ترین موبایل سال ۲۰۱۸ را حداقل تا به این جای کار کسب کند! پس از خیل عظیم شایعات حالا شاهد رونمایی رسمی از وان پلاس ۶ هستیم، دستگاهی که آمده تا یک پرچمدار ارزان و دوست داشتنی را به کاربران ارائه کند و البته شایعات را نیز سرافکنده نکند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به وان پلاس ۶ داشته باشیم.

وان پلاس ۶

وان پلاس ۶

این وان پلاس ۶ است و آخرین شایعه ای که از آن در ترنجی با هم خواندیم در همین تصویر تایید می شود! اجازه بدهید با جنس قاب پشتی آغاز کنیم جایی که گمانه زنی های متفاوتی وجود داشت اما در نهایت قاب شیشه ای و فریم آلومینیم برای وان پلاس ۶ در نظر گرفته شده است که سه رنگ مشکی براق، مشکی مات و سفید براق را ارایه می کند.  لازم به ذکر است که رنگ آخر در تعداد محدود تولید خواهد شد. جنس شیشه پشتی گوریلا گلس نسل پنج است و شاید جالب باشد بدانید پشت این قاب شیشه ای پشتیبانی از شارژ بی سیم قرار داده نشده است! به صورت کلی بحث شارژ شدن شد و بد نیست بدانید شارژر Dash Charge وان پلاس ۶ این دستگاه را توان ۲۰ وات (۴ آمپر و ۵ وات) شارژ می کند! برای پایان بخش طراحی بد نیست بدانید وان پلاس ۶ برای مقاومت در برابر آب و خاک حدودا گواهی IP54 دارد.

وان پلاس ۶

وان پلاس ۶

خب اجازه بدهید بحث را کمی جدی تر کنیم. وان پلاس ۶ شاید اولین موبایل شیشه ای این شرکت موفق چینی نباشد اما قطعا بزرگترین نمایشگر را در این تمام ساخته های وان پلاس دارد. نمایشگر ۶.۳ اینچی (دقیقا ۶.۲۸ اینچ) امولد وان پلاس ۶ با بریدگی نمایشگر، نسبت تصویر ۱۹:۹ و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴% (بدون احتساب بریدگی) ارائه می شود که شما هم قطعا بهتر از ما می دانید رزلوشن این نمایشگر FHD+ است. این پنل استانداردهای DCI-P3 و sRGB را پشتیبانی می کند‌.

وان پلاس ۶

وان پلاس ۶

دوربین دوگانه وان پلاس ۶ ترکیب ۲۰+۱۶مگاپیکسل را دارد که دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دوربین اصلی بوده و شاهد حسگر بزرگتری به مقدار ۱۹% است. این دوربین در بخش فیلم برداری می تواند فیلم برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم و فیلم برداری فوق آهسته ۴۸۰ فریم بر ثانیه HD به مدت ۳.۷۵ ثانیه (کل خروجی آهسته برابر ۱ دقیقه) را ارائه نماید که جالب توجه است. همچین این دوربین قابلیت OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال را که وان پلاس ۵ ها نداشتند را بازگردانده است.

دوربین دوم وان پلاس ۶ دارای اپتیک مشابه است پس انتظار زوپ اپتیکال یا زاویه دید فوق عریض را نداشته باشید. این دوربین در جهت عکاسی با کیفیت تر با فناوری ثبت هوشمند و گستره دینامیکی وسیع تر استفاده می شود. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است که با استفاده از هوش مصنوعی قرار است تصاویر سلفی بهتری برای شما ثبت کند و همچین برای باز کردن قفل دستگاه با تشخیص چهره هم استفاده می شود.

وان پلاس ۶

وان پلاس ۶

به سخت افزار وان پلاس ۶ می رسیم، جایی که اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار انتخاب های ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 برای شما در دسترس خواهد بود!

نظر شما درباره وان پلاس ۶ چیست؟ آن را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

یکم نگران باتری هستم بقیه موارد عالیه

دکتر رسول آریان

اگر بهینه سازی خوبی داشته باشه، مشکلی پیش نمیاد. چون نوت ۸ با همین سایز باتری و صفحه نمایش یک دهم اینچ بزرگتر، طبق بررسی GSM Arena تونست ۸۹ ساعت دوام بیاره. اینم اگر خوب بهینه سازی بشه، باید بتونه بالای ۸۰ ساعت دوام بیاره.

اما اگر بهینه سازیش در حد وان پلاس ۵T باشه، قطعا میاد زیر ۸۰ ساعت. چون وان پلاس ۵T با همین میزان باتری (۳۲۰۰ میلی آمپر) ولی صفحه نمایش ۶ اینچی (۰.۳ اینچ کمتر)، موفق شد ۸۲ ساعت دوام بیاره. طبق این بخوای حساب کنی میاد زیر ۸۰ ساعت.

نسبت صفحه نمایش به بدنه رو گرد کردن به سمت بالا. توی GSM Arena مقدارش رو نوشته ۸۳.۸% و توی فون آرنا هم نوشته 83.81%

به این ترتیب با توجه به مقاله پست قبلی، بین S8 و S8 پلاس یا S9 و S9 پلاس قرار میگیره. یعنی پایین تر از ویوو X20 پلاس UD، ویوو X21، اسنشال فون PH-1، هواوی P20، اوپو R15 و R15 پرو و …
در واقع نسبت به وان پلاس 5T حدود ۰.۴ درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه اش بهبود داشته.

Peiman

مگه میشه اینو نپسندید؟؟؟؟! به این زیبایی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)