حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی A6 پلاس 2018 و گلکسی A6 2018 رسما معرفی شدند

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ

بالاخره سامسونگ گلکسی A6 پلاس 2018 و گلکسی A6 2018 را رسما معرفی کرد. دستگاه هایی که پیش از معرفی کاملا لو رفته بودند و حالا به صورت رسمی معرفی شدند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این دو میان رده جدید سامسونگ را با هم بیشتر بشناسیم.

ابتدا باید گفت که شایعه طراحی بین گلکسی A و گلکسی J تایید شده و پشت این دو دستگاه شبیه به گلکسی J پرو است در حالی که نمای جلوی آن به سبب نمایشگر آن، شبیه به گلکسی A 2018 است. با گلکسی ای 6 2018 (Galaxy A6 2018) آغاز کنیم. دستگاهی که نمایشگر 5.6 اینچی آن رزلوشن HD+ دارد و امیدوار بودیم که اینطور نشود و حالا که اینطور شده امیدواریم به قیمت خوب آن را توجیه کند! هر چند شاید خیلی از کاربران بخواهند به خاطر کم حاشیه تر شدن آن و نسبت تصویر عریض 18.5:9 دل به آن بدهند!

دوربین اصلی و سلفی هر دو 16 مگاپیکسل هستند که هر دو دارای فلاش LED بوده و دوربین اصلی f/1.7 و دوربین سلفی f/1.9 دارند. موضوع قابل توجه این است که سامسونگ در معرفی رسمی این دستگاه ها هیچ نامی از مدل چیپست آن ها نبرده است و این احتمالا به دلیل این است که شایعه اخیر درست بوده و سامسونگ از چیپست اسنپدراگون 450 برای گلکسی A6 پلاس 2018 استفاده کرده است! البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست و ما هم منتظر اطلاعات بیشتر هستیم. فعلا عنوان شده که چیپست گلکسی A6 2018 یک هشت هسته ای 1.6 گیگاهرتز و چیپست گلکسی A6 پلاس 2018 یک هشت هسته ای 1.8 گیگاهرتزی است.

حافظه داخلی و حافظه رم برای هر دو مدل انتخاب های 3-32 و 4-64 گیگابایتی را دارد و کارت حافظه جانبی یا شکاف اختصاصی تا 256 گیگابایت پشتیبانی می شود. باتری 3000 میلی آمپری برای این مشخصات نوید عمر باتری خوب را می دهد. سیستم عامل اندروید 8 است و ابعاد 149.9×70.8×7.7 میلی متر است.

اما به گلکسی A6 پلاس 2018 برسیم، دستگاهی که با دوربین دوگانه و نمایشگر FHD+ می خواهد بیشتر دلبری کند!

کمی بیشتر به بدنه آلومینیومی این دو دستگاه توجه کنید! بله، ایرادی ندارد که این ها شیشه نباشند چون موبایل های ارزان تر برای قشری است که علاقه به شکستن شیشه قاب پشتی موبایل خود ندارند! همچنین خطوط آنتن با طراحی خاص سامسونگ که شبیه به شرکت دیگری نباشد هم می تواند تحسین برانگیز باشد! خب، دوباره از بحث طراحی خارج شویم و به مشخصات سخت افزاری بپردازیم.

مشخصات دوربین های گلکسی A6 پلاس 2018 عبارت است از یک دوربین دوگانه اصلی 16+5 مگاپیکسلی که به ترتیب گشودگی دیافرگام f/1.7 و f1.9 را دارند و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با f/1.9 است که این پرمگاپیکسل ترین (!) دوربین سلفی استفاده شده در بین تمام موبایل های سامسونگ است که نمی دانیم چرا فوکوس خودکار ندارد! همچنان دوربین اصلی و سلفی از فلاش LED بهره می برند و سیستم دوربین دوگانه اصلی برای عکاسی پرتره یا به قول سامسونگ، Live Focus است. این دوربین دوم ویژگی اپتیکال خاصی از جمله تله یا فوق عریض بودن ارایه نمی کند.

از نظر چیپست و حافظه داخلی و رم بالاتر صحبت کردیم و می رسیم به مشخصات متفاوت دیگر. باتری گلکسی A6 پلاس 2018 برابر 3500 میلی آمپر . ابعاد دستگاه برابر 160.2×75.7×7.9 میلی متر است. گلکسی A6 2018 و گلکسی A6 پلاس 2018 اما اشتراکات دیگری از جمله بلوتوث 4.2، برای برخی بازارها NFC با پشتیبانی از Samsung Pay، وای فای با پشتیبانی از استانداردهای 802.11 a/b/g/n، نسل چهارم LTE Cat.6 با دو CA و استفاده از شبکه های راهیابی GPS, Glonass, و BeiDou وجود دارد.

پیش از به پایان بردن مطلب یادآور می شویم ابتدا اینکه هر دو دستگاه از پورت میکرو USB استفاده می کنند و دوم این که هر دو از بیکسبی ویس که بخش مهم بیکسبی است پشتیبانی نمی کنند اما بیکسبی هوم (لانچر)، بیکسبی ویژن (تصویری در دوربین و گالری) و یادآور بیکسبی همراه با آن عرضه خواهند شد. گالری تصاویر گلکسی A6 پلاس 2018 و گلکسی A6 2018 را ببینید و نظر خود را درباره این دو میان رده سامسونگ به ما بگویید:

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAVAD

چرا تایپ سی نزاشته پورت هارو ؟ میکرو یو اس بی دیگه منسوخه

BeFair

کل تمرکز دستگاه روی نمایشگر کم حاشیه یا بهتر بگم، مثلا کم حاشیه ش هست.
مدل پلاس هم سعی داره روی دوربین مانور بده

mosayebso

طراحی یه جورایی منو یاد سری j میندازه
احتمالا دیگه خبری از j5 یا j7 نباشه
در اصل سامسونگ‌ اون ها رو با سری a تعویض کرده
که بنظرم تصمیم خوبیه که تمام میانرده ها در یک سری قرار بگیرن و سری j فقط مختص به پایین رده باشه
در مورد اسنپ ۴۵۰ اینو باید بگم که هیچ تفاوت خاصی با اسنپ ۶۲۵ نداره و حتی گرافیک بهتر(ادرنو ۵۰۶ در مقابل ادرنو ۵.۵) داره
تراکم پیکسلی هم توی نسخه a6 نزدیکای 280 میشه که مثل تراکم پیکسل j5 هست
مقدار حافظه ذخیره سازی هم بنظرم کاملا مناسب برای گوشی های میانرده و اقتصادی
و سامسونگ سیاست اس۹ پلاس رو پیش گرفته که مدل بزرگتر و گرانتر بخاطر وجود دوربین دوم و سلفی بهتر مطمئنا فروش بیشتری تجربه میکنه

BeFair

قطعا سری J مدل های جدید 2018 دارن دوست من
قطعا

darya

نمیدونم چرا چراغ LED نوتیفیکیشن رو حذف کردن ، به نظرم خیلی ویژگی مهمیه بودنش 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)