حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام رسما فیلتر شد

پس از ماه تایید و تکذیب و دست وزیر ما روی دکمه فیلترینگ نمی رود، در نهایت گویا بامداد 11 اردیبهشت 1397 شاهد فیلترشدن تلگرام به صورت رسمی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خب همانطور که می دانید ما خیلی علاقه ای به بحث سیاسی نداریم اما این مورد خیلی می تواند روی زندگی روزمره ما تاثیر بگذارد. دو روز پیش در یکی از ادارات دولتی بودم و اکثر تماس ها با این مضمون بود: “+ مهندس فلان پروژه رو قرار بود اطلاعاتشو بفرستی! – مهندس تلگرام قطعه!” همین موضوع در گفتگو روزمره مردم به گوش می رسید، تلگرام قطعه، تلگرام قطعه، تلگرام قطعه!

بهترین جایگزین تلگرام چیست؟

 

پیام رسان تم تم (TamTam): با برادر دوقلو تلگرام آشنا شویم

 

پیام رسان ایرانی ایتا (Eitaa) یکی از گزینه های جایگزین تلگرام

همانطور که بالا تر می بینید، ما جایگزین های زیادی را برای تلگرام بررسی کردیم اما حقیقت این است که در ابتدا خیلی از این بسترها اصلا توانایی میزبانی از این همه کاربر را ندارد. در درجه بعد اینکه اگر هم داشته باشند، ویژگی های تلگرام را ندارد و به دلیل عدم تمرکز روی یک پیام رسان، کاربران آشفته هستند که به کجا باید بروند؟ اطلاعات روی تلگرام خود را چه کنند؟

خیلی از کاربران درصدد بر می آیند که با استفاده از فیلترشکن به تلگرام متصل شوند، برای آن دسته از کاربران بهتر است دو هشدار زیر را یادآوری کنیم:

دانلود فیلترشکن برای تلگرام ؛ مراقب سوءاستفاده‌های اخیر باشید

 

به عنوان نسخه تلگرام بدون فیلتر هر فایل apk را دانلود نکنید!

در نهایت با اشاره به اینکه قطعا فیلترینگ نمی تواند کاملا موثر باشد و همچنان کاربری که بخواهد دسترسی داشته باشد، دسترسی خود را فراهم می کند (!) اما سوال اصلی اینجاست که شما کاربران عزیز ترنجی تصمیم دارید از تلگرام کوچ کنید یا بمانید؟ اگر کوچ می کنید به کجا؟ و اگر می ماند به چه دلیل؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

با اجبار هیچ چیز درست نمیشه
من که کوچ نمی کنم

Mehdi69

خب مثلا که چی؟این همه فیلتر کردن ج نداد بازم فیلتر میکنن اینا فقط دارن صورت مسئله رو پاک میکنن همه یه قندشکن دارن تو گوشیشون تازه بهترم شد دیگه کند نیس و تماس صوتی هم فعاله.فعاله.من یکی از پیامرسان ایرانی استفاده نمیکنم هرچی هم بشه

از پراکسی استفاده کنید و پراکسی رو توی خود تلگرام ست کنید. به جای استفاده کردن و امتحان کردن هزار جور VPN.
مزیت پراکسی این هست که فقط روی برنامه تلگرام شما عبور از فیلترینگ رو فعال میکنه نه کل سیستم عامل.
من فعلا توی تلگرام هستم. قصد تغییر پیام رسان هم ندارم. البته هنوز ADSL هم مسدود نکرده تلگرام رو، اما اگر هم مسدود کنه، با فشار یک دکمه پراکسی رو فعال میکنم و خلاص. اتفاقا سرعتش با پراکسی بهتر از حالت عادی شده. چون حالت عادی رو کند کردن. قابلیت مکالمه اش هم فعال میشه.
حالا اونا هی فیلتر کنن ببینیم نهایتا چه میشه.

من به خودم قول داده بودم که اگر تلگرام فیلتر بشه، دیگه هیچ وقت تا آخر عمرم رای ندم. حالا که فیلتر شد، دیگه هیچ وقت رای نمیدم.

REZA

اره پراکسی بهترین راحه بنظرم فقط باید پراکسی خوب گیر بیارم!چون اونا ک توی کانال ها میزارن،خوب نیستن زیاد،من یکی از دوستان واسم فرستاد الان که خوب کار میده

Note_kayhan

میبخشی رسول جان این شماره منه 09331425053 میخواستم ببینم ادرس و مشخصات پروکسی خوب رو چجور بدس بیارم پیام بدید ممنون میشم تلگرام هستم پیام بدید

REZA

من چند نفر و میشناسم با همین تلگرام خرجیشون و در میارن،و بمن گفتن اگ فیلتر شه نمیتونن خرجشون و در بیارن.
چی بگم خدا

vahid1370b

کلا جالب بحث فیلتر
از ی طرف این تلگرام ی منبع درآمد برای سپاه و مخابرات((زیر مجموعه سپاه))و قطع کردنش طبیعتا ضرر بود و ب این فکر افتادن از چند ماه قبل ی هویی بندازن تا ببین ریزش چقدره و مردم سوق بدن طرف سروش((بی امنیت و مشکوک))
و حالام فیلتر شد
ک نشات از ترس اختاشاشات احتمالی بخاطر بازار خراب و راکد

Peiman

فقط دو سه روز با ف‌ی‌.لتر. شکن سر کنید بزودی نسخه های بعدی تلگرام منتشر میشه

Soraygoular

دوستان عزیز به جای این که این همه در مورد جایگزین تلگرام نظر بدند یا هی بگند این فیلتر شکن را بریزید و….. برن پلی استور یا اپ استور تلگرامشون را آپدیت کنند و راحت بدون فیلتر ‌‌شکن باز میشه

دکتر رسول آریان

فیلتره حاجی.
آخرین نسخه چیه!
من خودم آخرین نسخه تلگرام و تلگرام X روی گوشیمه، ولی هر دو با نت ایرانسل فیلترن.
اما نت ADSL خونه هنوز فیلتر نشده.

Ali.v

با فیلتر شدن تلگرام بزرگترین مشکل جامعه حل شد!
من اگه سرم از تنم جدا بشه سروش و ایتا و…..نصب نمیکنم و میلیونها نفر با من هم عقیده هستند خودشونم میدونن.
چرا باید هرچی آقایون میگن همونجور بشه؟
رقابت رو از بین بردن و تحمیل رو جایگزینش کردن.
جالبش اینه خیلی از سایتها و بازی ها مثل war robots هم فیلتر شده !!!
خوشحالم که بزرگترین و خطرناکترین مشکل این مملکت حل شد !!
تبریک به آقایون.سروش مبارکتون.ما بدون پیام رسان راضی هستیم ولی تحمیل قبول نمی کنیم

mTAAHAAm

این ی کار نمادینه چون هر کی بخواد می تونه با فیلتر شکن از تلگرام استفاده کنه.
منتها کانال های داخلی موظف شدن از تلگرام به پیام رسانهای دیگر بویژه اینستگرام کوچ کنند.من با احترام به دولت و نظام،از تلگرام کوچ نمی کنم چرا که مصداق هیچکدام از موارد برشمرده شده در اطلاعیه دادستانی نیستم.

Ahmad9300

من به احتمال قریب به یقین و به چند دلیل کوچ میکنم اول اینکه حال و حوصله استفاده مکرر از قند شکن و عبور از فیلترینگ رو ندارم دوم اینکه مصرف دیتام سر به فلک میکشه سوم اینکه من نه تنها از نسخه ی اصلی تلگرام استفاده نمیکنم بلکه امکانات کمش رو اعصاب بود حالا که موبوگرام مسدوده دیگه خیلی فرقی بین نسخه ی اصلی تلگرام و امثال سروش و ایتا نیست!
و البته امیدوارم پیامرسان های داخلی از این فرصت استفاده بکنن و معایبشون رو حل کنن و به یه تمرکزی روی پیامرسان داخلی برسیم.
راستی آقای عطایی ترنجی تو پیامرسان های داخلی فعالیتی نداره؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)