حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی موبایل در جهت سوددهی بیشتر کوچک تر خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | سونی

گاهی اوقات هست که شما در یک زمینه خوب هستید، خیلی هم خوب هستید اما به روز نمی شوید و رقبا را پایش نمی کنید، نتیجه این می شود که رقبای کوچک و بزرگ دیگری سهم بازار شما را می بلعند. شما مجبور می شوید راهبردهای کاهش هزینه را در جهت سود بیشتر یپش بگیرید، سودتان مقطعی زیاد می شود اما دوباره کاهش میابد، کوچکتر می شوید، کاهش میابد و به همین شکل تا اینکه محو شوید! هر چند من امیدوارم سونی موبایل هیچ وقت محو نشود و با نوآوری های ویژه خود به بازار موبایل رنگ و لعاب خوبی بدهد اما این روزها خواسته یا ناخواسته شاهد پوست اندازی بازار موبایل از برندهای برجسته و معتبرتر قدیمی به برندهای جوان تر و سخت کوش تر جدید که عمدتا چینی هم هستند، باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کوچکتر شدن سونی موبایل صحبت کنیم.

شرکت سونی تایید کرده است که بخش موبایل خود را کوچک تر خواهد کرد تا سود بهتری را بتواند تجربه کند. البته در 5 سال اخیر سونی موبایل افت مشخص و ثابتی را سال به سال تجربه کرده است. سونی اما برای توقف این موضوع سعی در کاهش اندازه بخش موبایل دارد.

چند سال پیش، سونی موبایل اعلام کرد قصد دارد مقیاس کلی نام تجاری Xperia را با تمرکز بر دستگاه های سودآور کاهش دهد و در نتیجه آن شاهد معرفی برند جدید اکسپریا ایکس (Xperia X) بودیم و تولید دستگاه های میان رده به بالا در دستور کار قرار گرفت. سونی تنها یک دستگاه برای رده پایین طراحی کرد که آن هم در بازارهای محدود عرضه شد. خانواده اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس ای نتیجه این راهبرد هستند که در دسته بندی پرچمدار و میان رده حضور قوی تر سونی را شاهد بودیم. این موضوع سبب سوددهی بهتر سونی موبایل برای چند چارک شد اما پس از آن دوباره شاهد قرمز شدن شرایط بودیم و حالا شرکت مادر تصمیم به تکرار راهبرد قدیمی خود گرفته، کوچکترش کنید!

سونی موبایل در سه ماهه اول سال 2018 توانست 288 میلیون دلار درآمد داشته باشد و 12 ماه اخیر شاهد افت کلی است. همجنین در سال مالی 2018 توانسته است 10 میلیون دستگاه موبایل بفروشد که این میزان نسبت به 13.5 و 14.6 میلیون دستگاهی که در سال های 2017 و 2016 کاهش قابل توجهی داشته است.ا نتظار می رود در جهت تشدید راهبرد کوچک سازی، سونی موبایل بیشر متمرکز روی موبایل هایی با سود بیشتر شود، مثلا رده پرچمدار حتما تولید می شود، سری میان رده لبه مرز هستند و سری پایین رده اکسپریا L و اکسپریا R به احتمال قوی حذف خواهد شد.

شما چطور فکر می کنید؟ این راهبرد برای سونی چاره ساز است؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تمام این اتفاقات از سر لجبازی و توجه نکردن به نیاز های بازار و خواسته های کاربراش . وگرنه سونی خیلی خیلی راحت می‌تونه ۳,۴ برابر این مقدار بفروشه . یکی دیگه از دلایلش سرمایه گذاری کردن تو جاهای اشتباهه. زمانی که باید بجای قابلیت super slow motion در xzp حاشیه دستگاه معقول میکرد نکرد و خیلیییی از این موارد هست که نمی‌خوام اشاره کنم بهشون چون فایده نداره . خود کرده را تدبیر نیست . ( البته اضافه کنم که عرضه گوشی به بازار با تاخیر دو سه ماهه هم بی تاثیر نبوده ) . متاسفانه سونی روی همین سیاست های اشتباهش پافشاری می‌کنه تا بخش موبایلش هم به سرنوشت بهش لپتاپش دچار بشه

Mohammadsoly

سونی کنار نمیره برمیگرده

Peiman

اگر قرار بود برگرده تا حالا برگشته بود .

Shahryar

یا جمع کنه بره،یا طراحیشو مدرن کنه،اگ همچین کاری بکنه صد در صد جز پر فروش ترین ها میشه،اگ تصمیم داشه باشه همچین کاری کنه،بهتره همین فردا دمو دستگاهشو جمع کنه بره تا ضرر بیشتری نکرده

Faraz

هی من میگم سونی تو قسمت گوشی خوب کار نمکینه چرا لج میکنین خوب نمیزنه خوب نیست نسبت به بقیه شرکت ها ولی مثلا پلی استیشن که میزنه خداس میشه پرستیدش انقدر که خوبه من برند سونی رو دوست دارم واقعا مخصوصا پلی استیشن با اسپیکر های قابل حمل و اسپیکر های بزرگ که میزنه کیفیت و بلندی صدا عالیه …میشه گفت قویترینه ولی قسمت گوشی خوب کار نمیکنه …به حرف منم نیستا ولی از آمار و سود و ضرر و روز به روز کوچک تر شدن معلومه ..

Mortazavi

و همچنان لجبازی با مشتریان و مقاومت در فهم مشتری مداری

نبود دوربین ۲گانه و اویز و عدم کاهش حاشیه ها در کنار فقدان نوآوری‌های روز مثل فلش دوگانه و تنظیمات حرفه ای دستی دوربین صفحه همیشه روشن تشخیص چهره و طراحی همسو با رقبا و دیافراگم فراخ تر باعث این شکست شده که باید درست بشه
مهم نیست که درسته یا غلط مهم اینه خواست مشتریه

It

تسلیت به معزز

دکتر رسول آریان

آقای معزز خودش بهتر از خیلی ها میدونه که حال سونی موبایل خوب نیست. به کامنت ایشان در این مورد نگاه کن:

http://uupload.ir/files/zrjb_1.jpg

Amin.light33

به به آقای آریان، شما مگه خداحافظی نکرده بودی؟??
پاشنه آشیل سونی چی میتونه باشه؟??

دکتر رسول آریان

اومدم یکم به شما بدبخت ها بخندم و برم ?

Amin.light33

اینم از طرز صحبت کردنش
خااااک بر سرت
بد بخت هم خودتی که واسه یه گوشی به بقیه بی احترامی میکنی.
البته فقط واسه یه گوشی نیست چون جیره خور هستی باید هم به بقیه توهین کنی بدبخت جیره خور
حالا انقد به حال بدبختت بخند تا جونت در بیاد هههههههه

vahid1370b

دیگه وقتی مدیر ی شرکت بگه من قصد رقابت با بزرگان ندارم نشون میده چقدر ضعف هست و عدم خود باوری
معرفی گوشی سونی
بازاریابی
ب روز نبودن طراحی
و…
اسم گذاری،خیلی بد
چ لزومی ب معرفی xzs بود
چرا از زمان معرفی و تا عرضه اینقدر زمان
و…
گوشه تمام پرچمدارن بزارید کنار هم فقط از ظاهر بیش از 70 درصد سونی انتخاب نمیکنن حتی در کنار سری a8 و بعضی میان رده ها هم ضعیف تره اخه گوشی 12 میل
200 گرم ورن
و اینقدر بی سر صدا
و عرضه نکردن در تمام کشور ها
ضعف در مدیرت میباره در بخش سونی

لاگین کردم که سلامی عرض کنم خدمت اون شخصی که داره یک تنه منفی میده ? سلام دلاور!

الان داشتم کامنت های سایت اکسپرین رو میخوندم در مورد این خبر. حدود ۱۰۰ تا کامنت گذاشتن که ۹۹% دارن معایب سونی رو لیست میکنن. آدم باورش نمیشه این افراد فن سونی باشن و اونجا هم سایت حمایتی این شرکت.

البته خیلی خوبه که طرفداران منطقی باشن، ولی اینم باید در نظر داشت که ما هم همین مشکلات رو قبلا میگفتیم ولی یک عده متعصب همچنان دفاع میکردن. حالا که مشکل براشان پیش آمده، شدن منتقد سونی؟ ?

خلاصه همه گفتنی ها رو خود طرفداران سونی گفتن. لازم نیست چیزی اضافه کنم. فقط در این حد بگم که دنیای تجارت به کسی رحم نداره. کسی باور میکرد نوکیا به اون وضع در بیاد؟ کسی باور میکرد که ویندوز موبایل به این شکل در بیاد؟ امیدوارم سونی حفظ بشه، چون بودنش بهتر از نبودنشه! بالاخره سنسورهای خوبی داره و هر از چند گاهی نوآوری های خوبی داره. برند سونی مایه سربلندی ملت ژاپنه. اما اگر این وضع همچنان ادامه پیدا کنه، ناگزیر حذف میشه.

Peiman

اونی که هی داری منفی میدی برو آب بریز جایی که سوخته .
حقیقت تلخه ،نه؟

mosayebso

با گوشی به ضخامت ۱۲ میلیمتر!!!! صد سال سیاه گوشی هاش بفروش نمیرن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)