حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از 100 میلیون موبایل با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر تا سال 2019 تولید خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار

حتما شما هم به یاد دارید چون مبحث حسگر اثرانگشت خیلی قدیمی نیست و آیفون 5 اس آغاز کننده آن به شکلی که امروزه می شناسیمش بوده است. پس از آیفون 5 اس این که تصور کنیم آیا موبایل ما هم روزی حسگر اثرانگشت خواهد داشت، کمی سخت بود چون اولا شما باید یا یک پرچمدار می خریدید یا اگر خیلی عجول بودید فقط آیفون شما را ارضا می کرد. حالا می توان بدون شک گفت که حداقل از هر 10 موبایلی که طراحی و ساخته می شود، 9 عدد آن ها حسگر اثرانگشت را حتما دارند. حالا مبحث حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر هم همین است، اینکه موبایل آتی شما حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر داشته باشد شاید کمی اغراق گونه به نظر برسد اما ممکن است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این احتمال را بررسی کنیم.

به گزارش IHS Markit ممکن است تا سال 2019 شاهد تولید 100 میلیون موبایل با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر باشیم. همچنین پیش برای سال جاری تعداد 9 میلیون دستگاه موبایل با این فناوری پیش بینی شده است. حقیقتا اینکه آیا این عدد محقق می شود یا نه به این بستگی دارد که بازیگرهای اصلی صنعت تلفن همراه بخواهند از این فناوری استفاده کنند یا خیر. در حال حاضر فقط ویوو و هوآوی آن هم در مدل های محدود با تولید بسیار محدودتر این فناوری را استفاده کرده اند. خب قطعا با این تعداد دستگاه شما نمی توانید انتظار تحقق پیش بینی 9 میلیون دستگاه سال 2018 را هم ببینید چه برسد به پیش بینی 100 میلیون دستگاه سال 2019!

بازیگرهای اصلی بازار یعنی سامسونگ و اپل در حال حاضر هیچ محصولی با این فناوری ندارند و آنطور که به نظر می رسد اپل نخواهد داشت که این شرایط برای سامسونگ روی احتمالات پیرامون گلکسی نوت 9 می چرخد! اگر گلکسی نوت 9 با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ارایه شود هم انتظار نمی رود که پیش بینی سال 2018 تحقق پیدا کند و باز دوباره حتی اگر گلکسی اس 10 هم این فناوری را داشته باشد به تنهایی برای رسیدن به 100 میلیون دستگاه کافی نیست و خب به هر حال موسسه IHS Markit اینطور فکر می کند. آن ها معتقدند چون ویوو و هوآوی از این فناوری استفاده کرده اند پس این ترند روز به روز جذاب تر می شود اما ما فکر می کنیم این عددها برای موبایل هایی دارای بریدگی نمایشگر، در مدت خیلی کوتاه تری به تحقق بپیوندد چون اپل این ترند را آغاز کرده است نه ویوو و هوآوی!

نظر شما چیست؟ این پیش بینی محقق می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

شرط می بندم نمیشه!

pedram_01

خوبه که اثر انشگت بره زیر صفحه نمایش ولی جدیدا یکسری از گوشی ها ک این کارو کردن اثر انشگت معلومه و یه جورایی روی کیفیت صفحه نمایش تاثیر میزاره . بهترین کار ترکیب دو تکنولوژی ایفون و سامسونگ هست ک توضیح میدم و اثر انگشت به کل باید بره کنار .

توی یوتوب دیدیم که ایفون با بردار دوقلو گول میخوره و قفل رو باز میکنه و کلا هم خیلی خیلی کم پیش میاد دوقلو هایی انقدر شبیه به هم باشن . باید اسکن سه بعدی ایفون و اسکنر چشم سامسونگ باهم ترکیب بشن برای قفل دستگاه یه چیزی مثل اسکن سه بعدی ایفون استفاده بشه ک فوقعلادست و از اثر انگشت بسیار راحت تره و برای پرداخت های الکترونیکی یا رفتن به پوشه امن و از این دسته ک به امنیت بالاتری نیاز دارن اسکن اثر چشم استفاده کنه ک حتی برادر های همسان هم نتونن کاری بکنن و امنیت دستگاه بسیار بسیار بالا بره . البته این فقط نظر منه و چیزیه ک دوس دارم تو گوشی های نسل بعد ببینم

mosayebso

توی اس۱۰ هم دوربین ۳بعدی هست هم حسگر ایریس هم حسگر یکپارچه با صفحه نمایش
پس شاید همین اتفاق که میگید بیفته

Peiman

امیدوارم که اتفاق بیفته .هی خبرشو می‌شنویم و هی اتفاق نمی افته .

Mortazavi

چه ترند دوستداشتنی و خوبیه خدا کنه زودتر فراگیر بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)