حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری و توسط TSMC خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

می دانیم که آیفون های 2018 کمتر از 5 ماه دیگر رسما معرفی می شود. جسته و گریخته شایعاتی به گوش می رسد و تا حدودی می دانیم آیفون های 2018 به چه شکلی خواهند بود. قطعا یکی از بخش های اصلی این آیفون ها چیپست نسل بعدی اپل یعنی Apple A12 خواهد بود، چیستی که می آید تا پادشاهی اپل A11 بایونیک را از دنیای موبایل بگیرد و آن را ادامه بدهد. اولیت شایعات در این زمینه این است که ساخت چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری و توسط TSMC خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این شایعه را بیشتر واکاوی کنیم.

به گزارش DigiTimes شرکت تایوانی TSMC آماده برای آغاز تولید چیپست اپل A12 با معماری 7 نانومتری است. به این ترتیب اندازه چیپست سال آینده آیفون ها کوچکتر از چیزی هم اکنون هست خواهد شد و همچین مصرف انرژی آن کم می شود. منبع مطلب عنوان می کند که تولیدکننده ها چیست مثل TSMC نیز از این کوچک شدن خوشحالند چون می توانند تعداد بیشتری چیپست از یک ورقه تولید کنند که البته برای من قابل درک نیست چنین چیزی، به هر حال قیمت چیپست بر حسب تعداد است نه بر حسب ورقه!

بدین ترتیب به نظر می رسد که TSMC سامسونگ را در ساخت چیپست اپل A12 کاملا کنار بزند و تمام تولید را خودش انجام بدهد. پیش تر در ترنجی خوانده بودیم که سامسونگ توسعه معماری 7 نانومتری را 6 ماه جلوتر از برنامه ریزی به پایان رسانده و توسعه معماری 5 نانومتری را آغاز کرده است که این به معنی گام بزرگی در جهت داشتن یک سهم بزرگ برای تولید اسنپدراگون 855 که 7 نانومتری خواهد بود است. هر چند اگر کوالکام بخواهد TSMC نیز می تواند در تولید اسنپدراگون 855 سهم داشته باشد و از این بخش نیز درآمد بیشتری داشته باشد.

صحبت از درآمد که شد باید بدانید به دلیل استقبال کم از آیفون های 2017 شرکت TSMC دچار زیان قابل توجه حدود 10 تا 15 درصدی شد و حالا با این خبر انتظار می رود که آن ها بتوانند گزارش مالی سالانه خود متوازن کنند و به سوددهی مورد انتظار برسند.

نظر شما چیست؟ چیپست A12 با معماری 7 نانومتری روی آیفون های 2018 از حالا چطور به نظر می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من فکر می کنم امسال هم بترکونه
بنچمارکش البته دوباره با همکاری اون شرکته خیلی بالا میشه، اسمش یادم نمیاد لعنتی

کهکشان

اعداد و ارقامو با a11 خیلی بالا برد ولی در عمل انقدام پیشرفتی نداشت
احتمالا a12 هم همینطور باشه !

Peiman

میریم برای روبه رو شدن با هیولای امسال?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)