حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتو E5، موتو E5 پلاس و موتو E5 پلی رسما معرفی شدند

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | موتورولا

خانواده موتو E پایین رده های اندرویدی موتورولا هستند که پایین از سری موتو G قرار می گیرند. سری موتو E5 در سه مدل موتو E5، موتو E5 پلاس و موتو E5 پلی تولید و عرضه خواهند شد که از نظر قیمت بهترین مدل آن ها تنها 170 یورو قیمت دارد و این یعنی 30 یورو ارزان تر پایین ترین گوشی سری موتو جی 5 که موتو جی 5 پلی باشد! به نظر می رسید با دستگاه های جالبی رو به رو باشیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

موتو E5 پلاس

موتو E5 پلاس

این موتو E5 پلاس است، دستگاهی که بهترین عضو خانواده موتو E5 وبده و قیمت کمتری نسبت به موتوی جی 5 پلی دارد اما می تواند بهتر از آن باشد! اول اینکه اینجا یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپری داریم که این 25٪ بیشتر از باتری موتو جی 5 پلی است. این دستگاه با قابلیت شارژ سریع 15 واتی عرضه می شود و جالب اینکه بدانید این گوشی فقط 200 گرم وزن دارد و این در حالی است که اندازه نمایشگر آن 6 اینچ است، نمایشگری 18:9 که رزلوشن HD+ دارد و حسگر اثرانگشت همانند دیگر هم خانواده ای هایش زیر لوگو موتورولا روی قاب پشتی قرار گرفته است. این نمایشگر گویا قابلیتی به نام Moto Display دارد که با توجهات به توصیفات می تواند شبیه به نمایشگر همیشه روشن (AOD) عمل کند.

چیپست اسنپدراگون 425، 3 گیگابایا حافظه رم و 32 گبگابایت حافظه داخلی برای مدل پایه قطعا از موتو جی 5 پلی بهتر است! دوربین اصلی اصلا دوتایی نیست (!) و در کمال تعجب مثل یک دزد دریایی یکی از قاب های دوربین، کور است! دوربین اصلی تکی و رزلوشن 12 مگاپیکسل با اندازه هر پیکسل 1.25 میکرومتر و f/2.0 ارایه شده که قابلیت فیلم برداری FHD دارد و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با f/2.2 و فلاش (برای بازار امریکا و 5 مگاپیکسلی و f/2.0 برای دیگر بازارها) خواهد بود. برای خانواده موتو ای 5 نیز آپلود تصاویر در گوگل فوتو رایگان خواهد بود. پورت قدیمی میکرو USB 2.0 و جک 3.5 میلی متری صدا روی این دستگاه قرار دارد و قیمت 170 یورویی آن واقعا وسوسه برانگیز است.

موتو E5

موتو E5

موتو E5 حداقل ادای دو دوربینه ها را در نمی آورد (!) و از اول مشخصا می گوید یک دوربین دارد. دوربین تکی موتو E5 رزلوشن 13 مگاپیکسلی دارد که با f/2.0 و اندازه پیکسل هتی 1.12 میکرومتری مجهز شده است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسل و با فلاش خواهد بود. باتری 4000 میلی آمپری آن برای نمایشگر 5.7 اینچی HD+ و چیپست اسنپدراگون 425 می تواند بیش از انتظار هم باشد. کاش موتو ای 5 هم با شارژر 15 واتی عرضه می شد اما متاسفانه این دستگاه شارژر 10 واتی دارد. حافظه داخلی و حافظه رم نیز 16 و 2 گیگابایتی است که برای قیمت 150 یورو منطقی به نظر می رسد اما اگر من باشم با 20 یورو بیشتر قطعا و قطعا موتو ای 5 پلاس را خواهد خرید!

موتو E5 پلی

موتو E5 پلی

و در نهایت موتو ای 5 پلی که فقط برای بازار امریکای شمالی عرضه خواهد شد و قیمت آن مشخص نیست اما به صورت کلی طراحی قدیمی تری را با نمایشگر 16:9 و باتری قابل تعویض عرضه می کند. نمایشگر 5.2 اینچی HD و چیپست اسنپدراگون 425 یا 427 (بسته به بازار) آن با باتری 2800 میلی آمپری تغذیه می شوند که شاید نسبت به دیگر اعضا کمتر باشد اما واقعا حجم باتری کمی نیست. شارژر آن نیز 10 واتی است. حافظه داخلی و رم به ترتیب 16 و 2 گیگابایت است. دوربین اصلی 8 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل خواهد بود

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای عطا یی خودتون بهتر میدونید که هر موبایلی پاشنه آشیلی داره.

یک گوشی نمایشگر عالی داره
یک گوشی اسپیکر عالی داره
یک گوشی طراحی عالی داره
یک گوشی باتری عالی داره
یک گوشی چیپست عالی داره
یک گوشی دوربین عالی داره
یک گوشی رابط کاربری عالی داره
یک گوشی امکانات ویژه و متمایزی داره و …

اینکه بگیم یک محصول همه اینها رو در بهترین حالت ممکنه داره و در همه اینها عالیه، قطعا یا متعصبیم یا گمراه.

پرچمدارهای امروزی در همه قسمت هایی که بالا ذکر کردم، سعی میکنن که بهترین باشن، اما لزوما نیستن.

در تست آقا ص د ر ا چهارتا گوشی رو دیدیم که داشت تشخیص چهرشون با هم مقایسه میشد. ما میدونیم که آیفون دوربین ۳ بعدی داره برای تشخیص صورت و کلی هم روش مانور داده، اما سه تا گوشی دیگه صرفا به پردازش نرم افزاری متکی هستن. حالا اگر کسی بیاد تست کنه و ابراز کنه تشخیص چهره سامسونگ بهتر بود، باید به حرفش شک کرد. چون داره دست میذاره روی پاشنه آشیل آیفون ایکس و همه میدونن که واقعا تشخیص چهره آیفون ایکس در حال حاضر، بهتر از بقیه اس. هر چند که در این ویدیو سنسور عنبیه S9 پلاس تست نشد، تا مشکل باز کردن گوشی با چشم بسته در حالت تشخیص چهره رو تا حدودی پوشش بده، اما یک تست جامع بود که هر طرفدار سامسونگ هم با اینکه ضعف سامسونگ‌ رو میبینه، اصلا ناراحت نمیشه. چون باید واقعیت ها رو پذیرفت.

شما یک بررسی اولیه داشتید از S9
من هر چی صحبت های شما رو خوندم و دیدم، نقطه قوتی نداشت. در واقع دونه دونه داشت پاشنه های آشیل این گوشی رو تخریب میکرد.

سامسونگ در زمینه اسپیکر استریو گذاشتن روی گوشی، سابقه چندانی نداره و اخیرا علاقه مند شده به این کار که از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم استفاده کنه. هر چند با برند معتبر AKG همکاری کرده، اما اگر شما بگید در این زمینه بهترین نیست، ایرادی به حرف شما وارد نیست. کما اینکه گفتید بیس آیفون رو بیشتر دوست دارید.

ما میدونیم که رابط کاربری اکسپرینس سامسونگ خیلی غنی هست و تغییرات خیلی زیادی نسبت به اندروید خالص داره. طبیعی هم هست که واقعا سریع ترین نباشه. هر چند که در ویدیوهای مقایسه ای دیدیم که در اجرای برنامه ها مشکلی نداشت و سریع بود، اما لزوما سریع ترین نیست. رابط کاربری اکسپرینس نسل ارتقا یافته رابط کاربری تاچ ویز هست که کلی کار روش انجام شده و مهندسین ساعت ها وقت صرف کردن برای ساختش. اینکه شما خیلی راحت بهش بگی “کدو تنبل خنگ”، برای خوانندگان اینجا چه چیزی در ذهنشون تصور میشه؟ قطعا یک رابط کاربری خیلی کند، پر از لگ و کرش. در حالی که واقعا این طور نیست. شما در مورد رابط کاربری آیفون ایکس همچین نظری نداشتید که آلزایمر داره. جا داشت به حافظه اون هم میگفتید حافظه ماهی گلی!

زمانی که حرف از طراحی یا نمایشگر به میان میاد، اینجاها پاشنه آشیل پرچمداران سامسونگه. جایی که شما طراحی S9 و S9 پلاس رو صرفا یک طراحی تکراری از S8 و S8 پلاس عنوان کردید و خلاص. نقد شما رو بر صفحه نمایش رو هم دیدیم. جایی که نمایشگر S9 واقعا پر پیکسل تر از آیفون ایکس هست. جایی که ید طولانی سامسونگ در ساخت سوپر امولد هست. جایی که این نمایشگر بارها توسط محافل بین المللی مورد تجلیل قرار گرفته، به یکباره شد بازنده. اونم جلوی یک گوشی با صفحه نمایش ساخت سامسونگ.

همین چند روز پیش خبر اومد که آیفون تصمیم داره که نمایشگر آیفون های بعدیش رو دوباره سامسونگ بسازه و با الجی به تفاهم نرسیده. علتش رو هم این عنوان کرده بودن که الجی نتونسته نیازهای اپل رو از لحاظ کیفی در سطح نمایشگرهای سامسونگ تامین کنه.

نمایشگر پاشنه آشیل پرچمداران سامسونگ هست. باید در این زمینه قوی تر تست میکردید. کسی قبول نمیکنه از شما که توی یک تست دو دقیقه ای، با نگاه کردن به ۲ تا عکس، با باتری ۱% خیلی سریع و قاطع بگید این خوب نیست و خلاص.

به هر حال امیدوارم تست های بعدی جامع تر باشه. با تشکر از شما.

ali.k77

به نظرم اشتباهی از مفهوم پاشنه آشیل استفاده کردید پاشنه آشیل به معنی آسیب پذیر و ضعیف هست .چرا صفحه نمایش سامسونگ که جزو بهترین ها است و تشخیص چهره آیفون که باز جزو بهترین ها است پاشنه آشیل باید باشه

دکتر رسول آریان

فرمایش شما صحیح. با این مقصود این عبارت رو به کار بردم که یعنی ضربه به اون قسمت، کل ساختار رو میاره پایین. به عنوان یک تکیه گاه. وقتی بگیم صفحه نمایش سامسونگ خوب نیست، یعنی کل پیکره سامسونگ موبایل رو با خاک یکسان کردیم.

Amin.light33

پاشنه آشیل ???????????

BeFair

رسول جان چرا اینقدر کش میدی موضوعو داداش؟
من با سابقه ای که از آقای عطایی سراغ دارم خیلی بعیده اشتباه بگن
بعد شما زیر هر پست هر پست کامنت بزاری هی کش بدی داستانو خودتو بیشتر خراب می کنی

Amin.light33

الان طرف نابود شده با پاشنه آشیل، دیگه چند روزی شاید اصن کامنت نده ????

Peiman

هر چقدر هم خوب باشه بازم من با گوشی های موتورولا نمیتونم ارتباط برقرار کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)