حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

منو برنامه های اخیر اندروید P شبیه به iOS خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | شایعات، گوگل

حدودا ۵ روز پیش در ترنجی خواندیم که دکمه های ناوبری اندروید به ژست های حرکت شبیه به iOS 11 آیفون X تغییر خواهند کرد و حالا یک تغییر دیگر در جهت شباهت بیشتر به iOS را شاهد هستیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با منوی جدید برنامه های اخیر اندروید P آشنا شویم.

نمی دانم به خاطر دارید یا نه اما به صورت کلی، این منو طراحی منوی برنامه های اخیر اندروید با ارائه اندروید لالی پاپ یا همان اندروید 5 دیده شد و طی سال ها تغییرهای جزئی داشت. شرکت های سازنده اندروید در رابط کاربری خود این بخش را با طراحی متفاوتی عرضه کرده اند، مثلا رابط کاربری شیائومی (MIUI) با رابط کاربری هوآوی تا نسل قبلی خود برنامه های اخیر را به صورت افقی و کاملا مجزا نشان می دادند. این در حالی است که گوگل طراحی کارتی طور قابل سویچ به صورت عمودی را انتخاب کرده بود.

در iOS همواره برای منو برنامه های اخیر شاهد بازشدن برنامه ها به صورت روی هم و افقی بوده است که حتی شاید دلیل تفاوت رابط کاربری های مذکور با آنچه که گوگل در اندروید به صورت پیش فرض عرضه کرده بود، همین شبیه شدن به آیفون باشد! حالا اما همانطور که در تصویر اصلی مشاهده می کنید، گوگل می خواهد در اندروید P منو برنامه های اخیر را با طراحی متفاوت افقی ارائه کند!

همانطور که قبلا گفتیم همچین دکمه برنامه های اخیر نیز دیگر به شکل و شمایل قبلی خود نیست و فراخوانی آن از طریق ژست های لمسی سوایپ طور شبیه iOS 11 روی آیفون X انجام می شود! بله صورت کلی زمزمه های تغییر طراحی کلی اندروید P بله گوش می رسد چون گوگل از اندروید 5 به سو تغییر اساسی در طراحی ظاهری اعمال نکرده است و تغییرات در جهت بهبود کلی همان طرح ۴ سال پیش است!

نظر شما درباره شایعه تغییر طراحی منو برنامه های اخیر اندروید P چیست؟ این شباهت ها را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چه فرقی داره.
به نظر من که چندان اهمیتی نداره که افقی ورق بخوره یا عمودی. ولی فکر میکنم اگر تقلید نکنه بهتره. باید خلاق تر باشن.

Amin

رسول جان آی‌دی تلگرامتو برام ایمیل می‌کنی باهم بیشتر صحبت کنیم؟
AAPQ114@GMAIL.COM

دکتر رسول آریان

اگر خواستی به این آیدی پیام بده
SPQ2018

REZA

منکه با حالت الانیش راحت ترم.

Peiman

درسته تقلید کرده اما به نظرم بد نشده! من از تغییرات استقبال میکنم

Ahmad9300

یعنی یکی از چیزایی که تو ios حالمو بهم میزد همین ظاهر برنامه های اخیرش بود که حالا باید تو اندروید هم تحملش کنم!! امیدوارم سامسونگ از این ظاهر استفاده نکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)