حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دکمه های ناوبری اندروید به ژست های حرکت شبیه به iOS 11 آیفون X تغییر خواهند کرد؟

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | Android، گوگل

دکمه های ناوبری اندروید مدت مدیدی است که همین است و تغییری نداشته مگر اینکه شاید شکل دکمه ها تغییر کرده باشد یا مثلا انمیشن خاص تپ کردن روی دکمه هوم اضافه شده باشد. در حقیقت پس از دکمه های هوم، بازگشت و برنامه های اخیر همیشه آن لبه پایین بوده اند و تمام استفاده از این سیستم عامل مربوط به این سه دکمه است. اپل این 3 دکمه را ندارد و دکمه هوم و دیگر موارد شما را درون سیستم عامل هدایت می کنند. در iOS 11 مخصوص آیفون X ما شاهد یک راه جدید برای ارتباط با موبایل بودیم و با حذف شدن دکمه هوم این اتفاق رخ داد. حالا به نظر می رسد که گوگل نیز برای اندروید پی (Android P) یا همان اندروید 9 چنین راه حلی را در نظر دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بدانیم چطور؟

اجازه بدهید ابتدا اسکرین شاتی را که بر مبنای آن، چنین احتمالی مطرح شده را ببینیم:

دکمه های ناوبری اندروید P

دکمه های ناوبری اندروید P

به دور از اینکه محتوای اسکرین شات چیست، اگر به لبه پایین تصویر نگاه کنید، متوجه تغییراتی خواهید شد. پیش از پرداختن به اصل موضوع بد نیست بگوییم این اسکرین شات در بلاگ توسعه دهنده های گوگل منتشر شده اما مشخصات گوگل نمی خواسته که تصویر دیده شود چون کمی بعد تر تصویر بریده شده و بخش پایین آن حذف شده است.

بسیار خوب، همانطور که می بینید پایین تصویر 3 دکمه ناوبری وجود ندارد. دکمه برنامه های اخیر که به کل دیده نمی شود، دکمه هوم شبیه نسخه کوچک شده آن نوار کشیده پایین آیفون X است. دکمه بازگشت کوچکتر اما همان جایی است که باید باشد. گفته می شود این دکمه نیز در مواقعی که نیاز نباشد، محو خواهد شد. بدین ترتیب احتمالا شاهد یک تغییر ویژه در این بخش بسیار تکراری اندورید خواهیم بود.

اندروید پی (Android P) فعلا پیش نمایش اول خود را ارایه کرده است و خیلی از موارد روی آن وجود ندارد. انتظار می رود در کنفرانس I/O 2018 گوگل اطلاعات بیشتری درباره این تغییر ببینیم. نظر شما درباره تغییر مذکور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

همون طور که قبلا آقای عطایی گفت اندروید داره به سمت ای او اس شدن پیش میره

HM-Royal

فکر کنم اپل پتنت کرده چون اندروید هنوز قابلیت swipe با انگشت بین دو view Controller بدون زدن دکمه بک را نداره مگه اینکه سازنده اپ خودش این قابلیت رو در اپ گذاشته باشه یا رام سفارشی.
راحتی و ویژگیهای UX و ios ء UI هیچ جا پیدا نمیشه حتی نوع کپی شده . gesture های iphoneX هم عالیه اصلا” به دکمه فیزیکی و نرم افزاری زیر صفحه نیازی نیست.

erfan520

من زمانی که کاربر اندروید بودم از وجود این دکمه ها لذت میبردم
اما بعد رفتن به. ios و احساس لذت با سوایپ در ios تازه فهمیدم چقدر اختلاف بین این دو سیستم عامل از لحاظ کاربری وجود داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)