حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس 8895 در گوشی پرچمدار میزو 15 پلاس استفاده خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، میزو

می دانیم سامسونگ چیپست های خود را تحت برند اگزینوس تولید می کند و در دستگاه های خود استفاده می کند. هر چند می توان گفت این چیپست ها آنقدر که حضور یک چیپست اسنپدراگون به مشتریان قوت قلب نمی دهد اما در عمل واقعا شما را پشیمان نمی کنند. اگزینوس 8895 چیپست پرچمدار سامسونگ است که در پرچمدارهای سال 2017 این شرکت کره یعنی خانواده گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 به کار برده شد. حالا به نظر می میرسد میزو قصد استفاده از این چیپست را در پرچمدار 2018 خود که برای ۱۵ مین سالگرد تاسیس این شرکت ارائه خواهد شد، دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

از آنجا که عموما تولیدکننده های چینی بیشتر به سمت استفاده از چیپست های مدیاتک می روند کمی تفاوت نسبت به آنها و استفاده از یک نام معتبرتر مثل کوالکام یا سامسونگ می تواند به محصول آن ها اعتبار بیشتری بدهد. این اعتبار زمانی بیشتر به چشم می آید که چیپست مورد نظر در دستگاه خوش نامی مثل گلکسی اس 8 استفاده شده باشد.

هر چند این چیپست خیلی به روز نیست اما به نظر می رسد که سامسونگ علاقه ای ارائه چیپست خود به تولیدکننده ثالث ندارد و مثلا زمانی شرکتی مثل میزو می تواند از چیپست به روز اگزینوس 9810 استفاده کند که سامسونگ یک پرچمدار با نسل بعدی یعنی اگزینوس 9820 ارائه کرده باشد. صحبت از اگزینوس 9810 که در خانواده گلکسی اس 9 استفاده شده و در گلکسی نوت 9 نیز استفاده خواهد شد، شد و بد نیست بدانید که میزو 15 پلاس حداقل روی کاغذ مشخصات بهتری از گلکسی اس 9 ساده دارد. برای مثال دوربین دوگانه، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری در کنار نمایشگر بزرگتر که به احتمال قوی از نوع AMOLED است می تواند از برتری های میزو 15 پلاس باشد در عین حال اما چیپست قدیمی تر است که مسلما قیمت کمتری را سبب خواهد شد.

میزو پیش از این نیز از چیپست های اگزینوس سامسونگ در پرچمدارهای خود استفاده کرده بود، برای مثال میزو 6 پلاس (تفاوت در نام گذاری را!) از چیپست قدیمی تر اگزینوس 8990 استفاده شده بود که با گلکسس اس 7 ارائه شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ بتواند در بازار چیپست ها بازار خود را گسترش دهد؟ می دانیم که آن ها آرزوی بزرگی برای تصاحب بازار حسگر تصویر دوربین موبایل ها نیز دارد!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چون سامسونگ خودش هم گوشی داره هم چیپست، در نتیجه محدودیت هایی هم ممکنه براش پیش بیاد. اما کوالکام صرفا تولید کننده چیپست هست و تولید گوشی نداره. به همین دلیل راحت میتونه چیپست هاش رو بفروشه.

بستگی داره سیاست سامسونگ چی باشه. قطعا اون کاری رو میکنه که بیشترین سود رو براش داره.

Mortazavi

بنظرم کار اشتباهی میکنه
چیپست پرچمدار مدیاتک هم خیلی خوبه و از طرفی میتونست از اسنپ835 استفاده کنه که گرافیک قوی تری داشت و واقعا کامل بود.
احتمالا هدف تبلیغات و استفاده از اسم اس8 هست نه کارایی بیشتر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)